Metody badania rozwoju
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-PS3MBR-NJ |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Metody badania rozwoju |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: |
3 rok, psychologia [NJ] |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | ogólnoakademicki |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć podstawowych |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 5 godzin
Laboratorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Wójtowicz-Szefler | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Wójtowicz-Szefler | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W 01 zna podstawowe teorie rozwoju psychicznego, sposoby badania tego procesu oraz umie objaśnić założenia teoretyczne leżące u podstaw wybranych metod badania rozwoju - Skali Oceny Zachowań Noworodka wg Brazeltona, Dziecięcej Skali Rozwojowej i innych metod (K_W03) W 02 posiada wiedzę teoretyczną właściwą dla przeprowadzenia badania rozwoju dzieci oraz do opisu i interpretacji zachowań noworodka i małego dziecka oraz zna problemy i zadania związane z działalnością zawodową w obszarze badania rozwoju dziecka (K_W11) W 03 zna podstawy diagnozy psychologicznej dla różnych celów badania rozwoju oraz sposoby integrowania wyników uzyskanych za pomocą różnych narzędzi badawczych (K_W13 ) U 01 potrafi wyszukiwać informacje z różnych źródeł, w tym z internetowych baz danych, czytać ze zrozumieniem teksty naukowe i integrować gromadzoną wiedzę dla celów diagnozy, prognozy i interwencji wobec dziecka i jego rodziny (K_U01) U 02 potrafi stosować wiedzę teoretyczną w analizie i wyjaśnianiu wyników badań z obszaru psychologii rozwoju dziecka i jego rodziny (K_U05) U 03 potrafi diagnozować poziom rozwoju osoby, ocenić możliwości i zagrożenia oraz opracować program wspomagania rozwoju osób lub grup społecznych w różnym wieku (K_U09) U 04 potrafi ocenić wartość psychometryczną i diagnostyczną różnych metod badania rozwoju oraz określić zakres ich stosowania, a także samodzielnie skonstruować trafne i rzetelne narzędzie pomiaru podstawowych procesów rozwojowych (K_U12) K 01 poddaje krytycznej ocenie swoją wiedzę i umiejętności, zna swoje w tym zakresie ograniczenia oraz rozumie potrzebę ustawicznego kształcenia (K_K01) K 02 potrafi współpracować ze specjalistami w zakresie planowania, analizowania i przeprowadzania badan z zakresu psychologii rozwoju człowieka, a także ze specjalistami z praktyki psychologicznej diagnostycznej, pomocowej i profilaktycznej (K_K05) K 03 potrafi rozpoznać potencjalne zagrożenia dla zdrowia psychicznego i rozwoju dzieci i młodzieży i propaguje zasady dbałości o właściwy rozwój i zdrowie psychiczne (K_K08). |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Student powinien zaliczyć wcześniej przedmioty: psychologia ogólna oraz psychologia rozwoju człowieka |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO LAB
LAB
LAB
LAB
KON
KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 5 godzin
Laboratorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Wójtowicz-Szefler | |
Prowadzący grup: | Anna Szymanik-Kostrzewska, Małgorzata Wójtowicz-Szefler | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W 01 zna podstawowe teorie rozwoju psychicznego, sposoby badania tego procesu oraz umie objaśnić założenia teoretyczne leżące u podstaw wybranych metod badania rozwoju - Skali Oceny Zachowań Noworodka wg Brazeltona, Dziecięcej Skali Rozwojowej i innych metod (K_W03) W 02 posiada wiedzę teoretyczną właściwą dla przeprowadzenia badania rozwoju dzieci oraz do opisu i interpretacji zachowań noworodka i małego dziecka oraz zna problemy i zadania związane z działalnością zawodową w obszarze badania rozwoju dziecka (K_W11) W 03 zna podstawy diagnozy psychologicznej dla różnych celów badania rozwoju oraz sposoby integrowania wyników uzyskanych za pomocą różnych narzędzi badawczych (K_W13 ) U 01 potrafi wyszukiwać informacje z różnych źródeł, w tym z internetowych baz danych, czytać ze zrozumieniem teksty naukowe i integrować gromadzoną wiedzę dla celów diagnozy, prognozy i interwencji wobec dziecka i jego rodziny (K_U01) U 02 potrafi stosować wiedzę teoretyczną w analizie i wyjaśnianiu wyników badań z obszaru psychologii rozwoju dziecka i jego rodziny (K_U05) U 03 potrafi diagnozować poziom rozwoju osoby, ocenić możliwości i zagrożenia oraz opracować program wspomagania rozwoju osób lub grup społecznych w różnym wieku (K_U09) U 04 potrafi ocenić wartość psychometryczną i diagnostyczną różnych metod badania rozwoju oraz określić zakres ich stosowania, a także samodzielnie skonstruować trafne i rzetelne narzędzie pomiaru podstawowych procesów rozwojowych (K_U12) K 01 poddaje krytycznej ocenie swoją wiedzę i umiejętności, zna swoje w tym zakresie ograniczenia oraz rozumie potrzebę ustawicznego kształcenia (K_K01) K 02 potrafi współpracować ze specjalistami w zakresie planowania, analizowania i przeprowadzania badan z zakresu psychologii rozwoju człowieka, a także ze specjalistami z praktyki psychologicznej diagnostycznej, pomocowej i profilaktycznej (K_K05) K 03 potrafi rozpoznać potencjalne zagrożenia dla zdrowia psychicznego i rozwoju dzieci i młodzieży i propaguje zasady dbałości o właściwy rozwój i zdrowie psychiczne (K_K08). |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Student powinien zaliczyć wcześniej przedmioty: psychologia ogólna oraz psychologia rozwoju człowieka |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO KON
KON
N LAB
LAB
LAB
LAB
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 5 godzin
Laboratorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Wójtowicz-Szefler | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Dąbrowska, Małgorzata Wójtowicz-Szefler | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W 01 zna podstawowe teorie rozwoju psychicznego, sposoby badania tego procesu oraz umie objaśnić założenia teoretyczne leżące u podstaw wybranych metod badania rozwoju - np. Dziecięcej Skali Rozwojowej DSR, Skali Inteligencji i Rozwoju IDS i innych metod (K_W03) W 02 posiada wiedzę teoretyczną właściwą dla przeprowadzenia badania rozwoju oraz do opisu i interpretacji zachowań dziecka, młodzieży lub osoby dorosłej oraz zna problemy i zadania związane z działalnością zawodową w obszarze badania rozwoju człowieka (K_W11) W 03 zna podstawy diagnozy psychologicznej dla różnych celów badania rozwoju oraz sposoby integrowania wyników uzyskanych za pomocą różnych narzędzi badawczych (K_W13 ) U 01 potrafi wyszukiwać informacje z różnych źródeł, w tym z internetowych baz danych, czytać ze zrozumieniem teksty naukowe i integrować gromadzoną wiedzę dla celów diagnozy, prognozy i interwencji wobec dzieci lub młodzieży i ich rodzin (K_U01) U 02 potrafi stosować wiedzę teoretyczną w analizie i wyjaśnianiu wyników badań z obszaru psychologii rozwoju dzieci i młodzieży oraz ich rodziny (K_U05) U 03 potrafi diagnozować poziom rozwoju osoby, ocenić możliwości i zagrożenia oraz opracować program wspomagania rozwoju osób lub grup społecznych w różnym wieku (K_U09) U 04 potrafi ocenić wartość psychometryczną i diagnostyczną różnych metod badania rozwoju oraz określić zakres ich stosowania, a także samodzielnie skonstruować trafne i rzetelne narzędzie pomiaru podstawowych procesów rozwojowych (K_U12) K 01 poddaje krytycznej ocenie swoją wiedzę i umiejętności, zna swoje w tym zakresie ograniczenia oraz rozumie potrzebę ustawicznego kształcenia (K_K01) K 02 potrafi współpracować ze specjalistami w zakresie planowania, analizowania i przeprowadzania badan z zakresu psychologii rozwoju człowieka, a także ze specjalistami z praktyki psychologicznej diagnostycznej, pomocowej i profilaktycznej (K_K05) K 03 potrafi rozpoznać potencjalne zagrożenia dla zdrowia psychicznego i rozwoju dzieci i młodzieży i propaguje zasady dbałości o właściwy rozwój i zdrowie psychiczne (K_K08). |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Student powinien zaliczyć wcześniej przedmioty: psychologia ogólna oraz psychologia rozwoju człowieka |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO KON
LAB
KON
LAB
N LAB
LAB
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 5 godzin
Laboratorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Wójtowicz-Szefler | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Dąbrowska, Małgorzata Wójtowicz-Szefler | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W 01 zna podstawowe teorie rozwoju psychicznego, sposoby badania tego procesu oraz umie objaśnić założenia teoretyczne leżące u podstaw wybranych metod badania rozwoju - np. Dziecięcej Skali Rozwojowej DSR, Skali Inteligencji i Rozwoju IDS i innych metod (K_W03) W 02 posiada wiedzę teoretyczną właściwą dla przeprowadzenia badania rozwoju oraz do opisu i interpretacji zachowań dziecka, młodzieży lub osoby dorosłej oraz zna problemy i zadania związane z działalnością zawodową w obszarze badania rozwoju człowieka (K_W11) W 03 zna podstawy diagnozy psychologicznej dla różnych celów badania rozwoju oraz sposoby integrowania wyników uzyskanych za pomocą różnych narzędzi badawczych (K_W13 ) U 01 potrafi wyszukiwać informacje z różnych źródeł, w tym z internetowych baz danych, czytać ze zrozumieniem teksty naukowe i integrować gromadzoną wiedzę dla celów diagnozy, prognozy i interwencji wobec dzieci lub młodzieży i ich rodzin (K_U01) U 02 potrafi stosować wiedzę teoretyczną w analizie i wyjaśnianiu wyników badań z obszaru psychologii rozwoju dzieci i młodzieży oraz ich rodziny (K_U05) U 03 potrafi diagnozować poziom rozwoju osoby, ocenić możliwości i zagrożenia oraz opracować program wspomagania rozwoju osób lub grup społecznych w różnym wieku (K_U09) U 04 potrafi ocenić wartość psychometryczną i diagnostyczną różnych metod badania rozwoju oraz określić zakres ich stosowania, a także samodzielnie skonstruować trafne i rzetelne narzędzie pomiaru podstawowych procesów rozwojowych (K_U12) K 01 poddaje krytycznej ocenie swoją wiedzę i umiejętności, zna swoje w tym zakresie ograniczenia oraz rozumie potrzebę ustawicznego kształcenia (K_K01) K 02 potrafi współpracować ze specjalistami w zakresie planowania, analizowania i przeprowadzania badan z zakresu psychologii rozwoju człowieka, a także ze specjalistami z praktyki psychologicznej diagnostycznej, pomocowej i profilaktycznej (K_K05) K 03 potrafi rozpoznać potencjalne zagrożenia dla zdrowia psychicznego i rozwoju dzieci i młodzieży i propaguje zasady dbałości o właściwy rozwój i zdrowie psychiczne (K_K08). |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Student powinien zaliczyć wcześniej przedmioty: psychologia ogólna oraz psychologia rozwoju człowieka |
|
Bilans pracy studenta: | 0,5 pkt. ECTS - uczestnictwo studenta w konwersatoriach (15 godzin) 1 pkt. ECTS - uczestnictwo studenta w laboratoriach (30 godzin) 0,1 pkt. ECTS - przygotowanie do testu zaliczeniowego (5 godzin) 0,4 pkt. ECTS - zastosowanie przez studenta wybranych metod badania rozwoju i sporządzenie raportów (20 godzin) |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO LAB
KON
KON
LAB
LAB
LAB
N KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 5 godzin
Laboratorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Wójtowicz-Szefler | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Dąbrowska, Małgorzata Wójtowicz-Szefler | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W 01 zna podstawowe teorie rozwoju psychicznego, sposoby badania tego procesu oraz umie objaśnić założenia teoretyczne leżące u podstaw wybranych metod badania rozwoju - np. Dziecięcej Skali Rozwojowej DSR, Skali Inteligencji i Rozwoju IDS i innych metod (K_W03) W 02 posiada wiedzę teoretyczną właściwą dla przeprowadzenia badania rozwoju oraz do opisu i interpretacji zachowań dziecka, młodzieży lub osoby dorosłej oraz zna problemy i zadania związane z działalnością zawodową w obszarze badania rozwoju człowieka (K_W11) W 03 zna podstawy diagnozy psychologicznej dla różnych celów badania rozwoju oraz sposoby integrowania wyników uzyskanych za pomocą różnych narzędzi badawczych (K_W13 ) U 01 potrafi wyszukiwać informacje z różnych źródeł, w tym z internetowych baz danych, czytać ze zrozumieniem teksty naukowe i integrować gromadzoną wiedzę dla celów diagnozy, prognozy i interwencji wobec dzieci lub młodzieży i ich rodzin (K_U01) U 02 potrafi stosować wiedzę teoretyczną w analizie i wyjaśnianiu wyników badań z obszaru psychologii rozwoju dzieci i młodzieży oraz ich rodziny (K_U05) U 03 potrafi diagnozować poziom rozwoju osoby, ocenić możliwości i zagrożenia oraz opracować program wspomagania rozwoju osób lub grup społecznych w różnym wieku (K_U09) U 04 potrafi ocenić wartość psychometryczną i diagnostyczną różnych metod badania rozwoju oraz określić zakres ich stosowania, a także samodzielnie skonstruować trafne i rzetelne narzędzie pomiaru podstawowych procesów rozwojowych (K_U12) K 01 poddaje krytycznej ocenie swoją wiedzę i umiejętności, zna swoje w tym zakresie ograniczenia oraz rozumie potrzebę ustawicznego kształcenia (K_K01) K 02 potrafi współpracować ze specjalistami w zakresie planowania, analizowania i przeprowadzania badan z zakresu psychologii rozwoju człowieka, a także ze specjalistami z praktyki psychologicznej diagnostycznej, pomocowej i profilaktycznej (K_K05) K 03 potrafi rozpoznać potencjalne zagrożenia dla zdrowia psychicznego i rozwoju dzieci i młodzieży i propaguje zasady dbałości o właściwy rozwój i zdrowie psychiczne (K_K08). |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Student powinien zaliczyć wcześniej przedmioty: psychologia ogólna oraz psychologia rozwoju człowieka |
|
Bilans pracy studenta: | 0,5 pkt. ECTS - uczestnictwo studenta w konwersatoriach (15 godzin) 1 pkt. ECTS - uczestnictwo studenta w laboratoriach (30 godzin) 0,1 pkt. ECTS - przygotowanie do testu zaliczeniowego (5 godzin) 0,4 pkt. ECTS - zastosowanie przez studenta wybranych metod badania rozwoju i sporządzenie raportów (20 godzin) |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO LAB
LAB
KON
LAB
KON
LAB
KON
LAB
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 5 godzin
Laboratorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Wójtowicz-Szefler | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Dąbrowska, Małgorzata Wójtowicz-Szefler | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W 01 zna podstawowe teorie rozwoju psychicznego, sposoby badania tego procesu oraz umie objaśnić założenia teoretyczne leżące u podstaw wybranych metod badania rozwoju - np. Dziecięcej Skali Rozwojowej DSR, Skali Inteligencji i Rozwoju IDS i innych metod (K_W03) W 02 posiada wiedzę teoretyczną właściwą dla przeprowadzenia badania rozwoju oraz do opisu i interpretacji zachowań dziecka, młodzieży lub osoby dorosłej oraz zna problemy i zadania związane z działalnością zawodową w obszarze badania rozwoju człowieka (K_W11) W 03 zna podstawy diagnozy psychologicznej dla różnych celów badania rozwoju oraz sposoby integrowania wyników uzyskanych za pomocą różnych narzędzi badawczych (K_W13 ) U 01 potrafi wyszukiwać informacje z różnych źródeł, w tym z internetowych baz danych, czytać ze zrozumieniem teksty naukowe i integrować gromadzoną wiedzę dla celów diagnozy, prognozy i interwencji wobec dzieci lub młodzieży i ich rodzin (K_U01) U 02 potrafi stosować wiedzę teoretyczną w analizie i wyjaśnianiu wyników badań z obszaru psychologii rozwoju dzieci i młodzieży oraz ich rodziny (K_U05) U 03 potrafi diagnozować poziom rozwoju osoby, ocenić możliwości i zagrożenia oraz opracować program wspomagania rozwoju osób lub grup społecznych w różnym wieku (K_U09) U 04 potrafi ocenić wartość psychometryczną i diagnostyczną różnych metod badania rozwoju oraz określić zakres ich stosowania, a także samodzielnie skonstruować trafne i rzetelne narzędzie pomiaru podstawowych procesów rozwojowych (K_U12) K 01 poddaje krytycznej ocenie swoją wiedzę i umiejętności, zna swoje w tym zakresie ograniczenia oraz rozumie potrzebę ustawicznego kształcenia (K_K01) K 02 potrafi współpracować ze specjalistami w zakresie planowania, analizowania i przeprowadzania badan z zakresu psychologii rozwoju człowieka, a także ze specjalistami z praktyki psychologicznej diagnostycznej, pomocowej i profilaktycznej (K_K05) K 03 potrafi rozpoznać potencjalne zagrożenia dla zdrowia psychicznego i rozwoju dzieci i młodzieży i propaguje zasady dbałości o właściwy rozwój i zdrowie psychiczne (K_K08). |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Student powinien zaliczyć wcześniej przedmioty: psychologia ogólna oraz psychologia rozwoju człowieka |
|
Bilans pracy studenta: | 0,5 pkt. ECTS - uczestnictwo studenta w konwersatoriach (5 godzin) 1 pkt. ECTS - uczestnictwo studenta w laboratoriach (10 godzin) 0,1 pkt. ECTS - przygotowanie do testu zaliczeniowego (15 godzin) 0,4 pkt. ECTS - zastosowanie przez studenta wybranych metod badania rozwoju i sporządzenie raportów (20 godzin) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.