Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium monograficzne-empiryczne Stosowanie i interpretacja Skali Inteligencji Stanford-Binet 5 - podstawy teoretyczne skali SB5

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1100-PS4SMES-NJ
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Seminarium monograficzne-empiryczne Stosowanie i interpretacja Skali Inteligencji Stanford-Binet 5 - podstawy teoretyczne skali SB5
Jednostka: Kolegium II
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/21" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Wójtowicz-Szefler
Prowadzący grup: Małgorzata Wójtowicz-Szefler
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W 01 posiada pogłębioną wiedzę na temat wybranych metod i narzędzi oceny funkcjonowania intelektualnego dzieci i młodzieży, a także

planowania i przeprowadzania badań empirycznych, oraz o stosowania statystycznej analizy zgromadzonych danych (K_W10)

W 02 zna zasady etyczne i prawne uwarunkowania badań naukowych z udziałem dzieci i młodzieży oraz wykonywania zawodu

psychologa (K_W14)

U 01 potrafi przełożyć zalecenia i zakazy kodeksów etycznych zawodu psychologa na działania podejmowane w praktyce

psychologicznej oraz potrafi ocenić przydatność typowych metod i narzędzi stosowanych w psychologii do realizacji celów diagnozy

poziomu intelektualnego dzieci i młodziezy (K_U04)

U 02 potrafi nawiązać kontakt z osobami badanymi (zarówno dziećmi jak i ich rodzicami) oraz przekazać instrukcje w trakcie badania i

opisywać ich wyniki w sposób zrozumiały dla zleceniodawców (szkół, instytucji edukacyjnych itp.) (K_U10 )

U 03 potrafi przeprowadzić analizę statystyczną zgromadzonych danych, posługując się właściwymi metodami wybranego pakietu

statystycznego (np. STATISTICA lub SPSS) dla celów diagnozy funkcjonowania intelektualnego dzieci i młodzieży (K_U15 )

K 01 przejawia postawę etyczną w postępowaniu diagnostycznym i pomocowym oraz w działalności naukowej, publikacyjnej i eksperckiej

Potrafi dokonać analizy własnych działań w obszarze interwencji i wspomagania rozwoju dziecka oraz wskazać ewentualne możliwości

modyfikacji swoich przyszłych działań (K_K02)

K 02 jest systematyczny i wytrwały w pracy nad długoterminowymi projektami naukowymi, edukacyjnymi, pomocowymi i promocyjnymi, a

także rozumie potrzebę ciągłego dokształcania w zakresie stosowania aktualnych i standaryzowanych metod oceny rozwoju

intelektualnego dzieci i młodzieży (K_K09).

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

zaliczone zajęcia z metod badania inteligencji oraz metod badania rozwoju, zainteresowanie problematyką diagnozy intelektu


Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)