Teoretyczne podstawy kształcenia
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-PW1TPK-NP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Teoretyczne podstawy kształcenia |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | ogólnoakademicki |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć podstawowych |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
WYK
N KON
KON
KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 10 godzin
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Kolber | |
Prowadzący grup: | Magdalena Kolber, Justyna Kosz-Szumska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W zakresie wiedzy student: W1: zna elementarną terminologię używaną w dydaktyce i rozumie jej źródła oraz sposoby jej zastosowania, dostrzega i formułuje problemy dydaktyczne W2: zna podstawowe teorie (psychologiczne, socjologiczne, pedagogiczne) dotyczące uczenia się i nauczania, rozumie specyfikę procesu uczenia, uwarunkowania, prawidłowości i zakłócenia jego przebiegu, różnorodność ujęć teoretycznych, w szczególności rozróżnia behawioryzm i konstruktywizm i ich wpływ na projekty dydaktyczne W3: posiada podstawową wiedzę z zakresu organizacji procesu nauczania-uczenia się w różnych instytucjach edukacyjnych: zna metody, wzory i strategie nauczania-uczenia się, style nauczania, formy organizacji procesu kształcenia, podejścia do oceniania W zakresie umiejętności student: U1: potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu dydaktyki w celu analizowania i interpretowania problemów edukacyjnych, potrafi zinterpretować kierunek ewolucji szkoły współczesnej U2: potrafi dokonywać obserwacji i interpretacji sytuacji dydaktycznej; rozpoznaje i analizuje wzory i strategie uczenia się, ich powiązania z różnymi podejściami teoretycznymi do uczenia się U3: interpretuje poznane metody i modele nauczania potrafi wykorzystać je w projektowaniu edukacyjnym U4: potrafi w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się w mowie lub na piśmie, na tematy dotyczące wybranych zagadnień dydaktycznych z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając zarówno z dorobku pedagogiki i nauk z nią powiązanych oraz z obserwacji codzienności edukacyjnej W zakresie kompetencji społecznych student: K1: jest zorientowany na organizowanie szkolnego środowiska uczenia się sprzyjającego efektywnemu uczeniu się uczniów, jest zdolny do kontrolowania i oceniania własnej pracy dydaktyczno - wychowawczej oraz pracy ucznia |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.