Dydaktyka pierwszych lat nauczania
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-PW23DP-SP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Dydaktyka pierwszych lat nauczania |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | ogólnoakademicki |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć podstawowych |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-10 |
Przejdź do planu
PN KON
WT KON
KON
ŚR WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Filipiak | |
Prowadzący grup: | Ewa Filipiak, Justyna Kosz-Szumska, Joanna Szymczak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 posiada wiedzę dotyczącą organizowania procesu uczenia się w pierwszych latach edukacji (K_W02) W02 zna nurty, koncepcje i paradygmaty dotyczące wczesnej edukacji dziecka oraz właściwości i zadania rozwojowe dziecka w wieku 4-12 lat (K_W06) W03 posiada wiedzę na temat rozwiązań praktycznych dotyczących kształcenia w obszarze wczesnej edukacji, w tym kształcenia zintegrowanego, alternatywnych koncepcji edukacji elementarnej, planowania, doboru treści kształcenia, realizacji celów, organizacji środowiska uczenia się, oceniania, sposobów konstruowania wiedzy przez ucznia (K_W12) U01 korzysta z wiedzy z zakresu pedagogiki i psychologii rozwojowej w celu analizy podstawy programowej, podręczników, organizowania środowiska do uczenia się i interpretowania ich treści pod kątem możliwości i potrzeb rozwojowych dziecka/ucznia w okresie wczesnej edukacji (K_U02) U02 posługuje się wiedzą z zakresu pedagogiki, psychologii, dydaktyki i metodyk szczegółowych w celu analizowania wymogów szkolnych vs możliwości i projektowania sytuacji dydaktycznych (K_U03) U03 potrafi ocenić funkcje podręcznika i materiałów źródłowych z których korzysta nauczyciel projektując proces kształcenia,ich wartość poznawczą, znaczenie modeli nauczania, sposoby konstruowania wiedzy w edukacji elementarnej i ich implikacje dla rozwoju dziecka/ucznia (K_U07) K01 jest praktycznie przygotowany do organizowania efektywnego środowiska do uczenia się (K_K07) K02 odpowiedzialnie przygotowuje się do zajęć, projektuje i wykonuje zadania (K_K08) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Zaliczony semestr 3 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
Przejdź do planu
PN WT KON
KON
ŚR WYK
CZ KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Filipiak | |
Prowadzący grup: | Ewa Filipiak, Justyna Kosz-Szumska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 posiada wiedzę dotyczącą organizowania procesu uczenia się w pierwszych latach edukacji (K_W02) W02 zna nurty, koncepcje i paradygmaty dotyczące wczesnej edukacji dziecka oraz właściwości i zadania rozwojowe dziecka w wieku 4-12 lat (K_W06) W03 posiada wiedzę na temat rozwiązań praktycznych dotyczących kształcenia w obszarze wczesnej edukacji, w tym kształcenia zintegrowanego, alternatywnych koncepcji edukacji elementarnej, planowania, doboru treści kształcenia, realizacji celów, organizacji środowiska uczenia się, oceniania, sposobów konstruowania wiedzy przez ucznia (K_W12) U01 korzysta z wiedzy z zakresu pedagogiki i psychologii rozwojowej w celu analizy podstawy programowej, podręczników, organizowania środowiska do uczenia się i interpretowania ich treści pod kątem możliwości i potrzeb rozwojowych dziecka/ucznia w okresie wczesnej edukacji (K_U02) U02 posługuje się wiedzą z zakresu pedagogiki, psychologii, dydaktyki i metodyk szczegółowych w celu analizowania wymogów szkolnych vs możliwości i projektowania sytuacji dydaktycznych (K_U03) U03 potrafi ocenić funkcje podręcznika i materiałów źródłowych z których korzysta nauczyciel projektując proces kształcenia,ich wartość poznawczą, znaczenie modeli nauczania, sposoby konstruowania wiedzy w edukacji elementarnej i ich implikacje dla rozwoju dziecka/ucznia (K_U07) K01 jest praktycznie przygotowany do organizowania efektywnego środowiska do uczenia się (K_K07) K02 odpowiedzialnie przygotowuje się do zajęć, projektuje i wykonuje zadania (K_K08) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Zaliczony semestr 3 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.