Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Dydaktyka pierwszych lat nauczania

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1100-PW23DP-SP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Dydaktyka pierwszych lat nauczania
Jednostka: Kolegium II
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Profil:

ogólnoakademicki

Typ przedmiotu:

moduł zajęć podstawowych

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/19" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-02-10
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ewa Filipiak
Prowadzący grup: Ewa Filipiak, Justyna Kosz-Szumska, Joanna Szymczak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 posiada wiedzę dotyczącą organizowania procesu uczenia się w pierwszych latach edukacji (K_W02)

W02 zna nurty, koncepcje i paradygmaty dotyczące wczesnej edukacji dziecka oraz właściwości i zadania rozwojowe dziecka w wieku 4-12 lat (K_W06)

W03 posiada wiedzę na temat rozwiązań praktycznych dotyczących kształcenia w obszarze wczesnej edukacji, w tym kształcenia zintegrowanego, alternatywnych koncepcji edukacji elementarnej, planowania, doboru treści kształcenia, realizacji celów, organizacji środowiska uczenia się, oceniania, sposobów konstruowania wiedzy przez ucznia (K_W12)

U01 korzysta z wiedzy z zakresu pedagogiki i psychologii rozwojowej w celu analizy podstawy programowej, podręczników, organizowania środowiska do uczenia się i interpretowania ich treści pod kątem możliwości i potrzeb rozwojowych dziecka/ucznia w okresie wczesnej edukacji (K_U02)

U02 posługuje się wiedzą z zakresu pedagogiki, psychologii, dydaktyki i metodyk szczegółowych w celu analizowania wymogów szkolnych vs możliwości i projektowania sytuacji dydaktycznych (K_U03)

U03 potrafi ocenić funkcje podręcznika i materiałów źródłowych z których korzysta nauczyciel projektując proces kształcenia,ich wartość poznawczą, znaczenie modeli nauczania, sposoby konstruowania wiedzy w edukacji elementarnej i ich implikacje dla rozwoju dziecka/ucznia (K_U07)

K01 jest praktycznie przygotowany do organizowania efektywnego środowiska do uczenia się (K_K07)

K02 odpowiedzialnie przygotowuje się do zajęć, projektuje i wykonuje zadania (K_K08)


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Zaliczony semestr 3

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ewa Filipiak
Prowadzący grup: Ewa Filipiak, Justyna Kosz-Szumska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 posiada wiedzę dotyczącą organizowania procesu uczenia się w pierwszych latach edukacji (K_W02)

W02 zna nurty, koncepcje i paradygmaty dotyczące wczesnej edukacji dziecka oraz właściwości i zadania rozwojowe dziecka w wieku 4-12 lat (K_W06)

W03 posiada wiedzę na temat rozwiązań praktycznych dotyczących kształcenia w obszarze wczesnej edukacji, w tym kształcenia zintegrowanego, alternatywnych koncepcji edukacji elementarnej, planowania, doboru treści kształcenia, realizacji celów, organizacji środowiska uczenia się, oceniania, sposobów konstruowania wiedzy przez ucznia (K_W12)

U01 korzysta z wiedzy z zakresu pedagogiki i psychologii rozwojowej w celu analizy podstawy programowej, podręczników, organizowania środowiska do uczenia się i interpretowania ich treści pod kątem możliwości i potrzeb rozwojowych dziecka/ucznia w okresie wczesnej edukacji (K_U02)

U02 posługuje się wiedzą z zakresu pedagogiki, psychologii, dydaktyki i metodyk szczegółowych w celu analizowania wymogów szkolnych vs możliwości i projektowania sytuacji dydaktycznych (K_U03)

U03 potrafi ocenić funkcje podręcznika i materiałów źródłowych z których korzysta nauczyciel projektując proces kształcenia,ich wartość poznawczą, znaczenie modeli nauczania, sposoby konstruowania wiedzy w edukacji elementarnej i ich implikacje dla rozwoju dziecka/ucznia (K_U07)

K01 jest praktycznie przygotowany do organizowania efektywnego środowiska do uczenia się (K_K07)

K02 odpowiedzialnie przygotowuje się do zajęć, projektuje i wykonuje zadania (K_K08)


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Zaliczony semestr 3

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)