Praktyka wynikająca z modułu: przygotowanie w zakresie dydaktycznym: 60 h w sem. VI
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-PW36PPD-SP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyka wynikająca z modułu: przygotowanie w zakresie dydaktycznym: 60 h w sem. VI |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | ogólnoakademicki |
Typ przedmiotu: | praktyki |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT PRZ
PRZ
|
Typ zajęć: |
Praktyka zawodowa
|
|
Koordynatorzy: | Jolanta Nowak, Izabela Plieth-Kalinowska, Maria Sobieszczyk | |
Prowadzący grup: | Jolanta Nowak, Maria Sobieszczyk | |
Strona przedmiotu: | https://pedagogikawczesnoszkolna.ukw.edu.pl/jednostka/wczesnoszkolna_przedszkolna | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Praktyka zawodowa - Zaliczenie |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Efekty przedmiotowe określają, że: W zakresie wiedzy student: W01: posiada wiedzę na temat procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, w tym w działalności pedagogicznej nauczyciela wczesnej edukacji (dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej), oraz ich prawidłowości i zakłóceń (K_W04); W zakresie umiejetności student: U01: potrafi dokonywać obserwacji sytuacji i zdarzeń pedagogicznych z uwzględnieniem specyfiki pracy z uczniami w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym (K_U01); U02: potrafi posługiwać się wiedzą teoretyczną z zakresu pedagogiki, psychologii oraz dydaktyki wczesnej edukacji (w tym metodyki szczegółowej) w celu diagnozowania, analizowania i prognozowania sytuacji pedagogicznych oraz optymalizowania strategii działań praktycznych w przedszkolu i szkole (K_U03); U03: potrafi ocenić przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych związanych z edukacja w przedszkolu i pierwszym etapie szkoły (K_U07); U04: potrafi dobierać i wykorzystywać dostępne materiały, środki i metody pracy w celu projektowania i efektywnego realizowania działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) oraz wykorzystywać nowoczesne technologie w pracy dydaktycznej nauczyciela (K_U08); U05: potrafi pracować z uczniami, indywidualizować zadania i dostosowywać metody i treści do potrzeb i możliwości uczniów (w tym uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi) z uwzględnieniem zmian zachodzących w teorii (nauce) i w praktyce (K_U11). W zakresie kompetencji społecznych student: K01: ma świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanych działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) w pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (K_K03); K02: ma świadomość znaczenia profesjonalizmu i refleksyjności nauczyciela (zwłaszcza w zakresie etyki pracy z dzieckiem i etyki zawodu); wykazuje cechy refleksyjnego praktyka, obserwatora i innowatora (K_K04); K08: odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy i obowiązków, projektuje i wykonuje konkretne działania pedagogiczne (dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze), wykazuje w tym dążenie do doskonałości (K_K08). |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Przedmioty z zakresu nauk podstawowych, przedmioty ogólne. Podstawowe kompetencje wynikające z orientacji w problematyce studiów na kierunku Pedagogika wczesnoszkolna |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT PRZ
PRZ
|
Typ zajęć: |
Praktyka zawodowa
|
|
Koordynatorzy: | Jolanta Nowak, Maria Sobieszczyk | |
Prowadzący grup: | Jolanta Nowak, Maria Sobieszczyk | |
Strona przedmiotu: | https://pedagogikawczesnoszkolna.ukw.edu.pl/jednostka/wczesnoszkolna_przedszkolna | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Praktyka zawodowa - Zaliczenie |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Efekty przedmiotowe określają, że: W zakresie wiedzy student: W01: posiada wiedzę na temat procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, w tym w działalności pedagogicznej nauczyciela wczesnej edukacji (dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej), oraz ich prawidłowości i zakłóceń (K_W04); W zakresie umiejetności student: U01: potrafi dokonywać obserwacji sytuacji i zdarzeń pedagogicznych z uwzględnieniem specyfiki pracy z uczniami w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym (K_U01); U02: potrafi posługiwać się wiedzą teoretyczną z zakresu pedagogiki, psychologii oraz dydaktyki wczesnej edukacji (w tym metodyki szczegółowej) w celu diagnozowania, analizowania i prognozowania sytuacji pedagogicznych oraz optymalizowania strategii działań praktycznych w przedszkolu i szkole (K_U03); U03: potrafi ocenić przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych związanych z edukacja w przedszkolu i pierwszym etapie szkoły (K_U07); U04: potrafi dobierać i wykorzystywać dostępne materiały, środki i metody pracy w celu projektowania i efektywnego realizowania działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) oraz wykorzystywać nowoczesne technologie w pracy dydaktycznej nauczyciela (K_U08); U05: potrafi pracować z uczniami, indywidualizować zadania i dostosowywać metody i treści do potrzeb i możliwości uczniów (w tym uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi) z uwzględnieniem zmian zachodzących w teorii (nauce) i w praktyce (K_U11). W zakresie kompetencji społecznych student: K01: ma świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanych działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) w pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (K_K03); K02: ma świadomość znaczenia profesjonalizmu i refleksyjności nauczyciela (zwłaszcza w zakresie etyki pracy z dzieckiem i etyki zawodu); wykazuje cechy refleksyjnego praktyka, obserwatora i innowatora (K_K04); K08: odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy i obowiązków, projektuje i wykonuje konkretne działania pedagogiczne (dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze), wykazuje w tym dążenie do doskonałości (K_K08). |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Przedmioty z zakresu nauk podstawowych, przedmioty ogólne. Podstawowe kompetencje wynikające z orientacji w problematyce studiów na kierunku Pedagogika wczesnoszkolna |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT PRZ
PRZ
PRZ
|
Typ zajęć: |
Praktyka zawodowa
|
|
Koordynatorzy: | Jolanta Nowak, Maria Sobieszczyk | |
Prowadzący grup: | Jolanta Nowak, Maria Sobieszczyk | |
Strona przedmiotu: | https://pedagogikawczesnoszkolna.ukw.edu.pl/jednostka/wczesnoszkolna_przedszkolna | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Praktyka zawodowa - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Efekty przedmiotowe określają, że: W zakresie wiedzy student: W01: posiada wiedzę na temat procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, w tym w działalności pedagogicznej nauczyciela wczesnej edukacji (dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej), oraz ich prawidłowości i zakłóceń (K_W04); W zakresie umiejetności student: U01: potrafi dokonywać obserwacji sytuacji i zdarzeń pedagogicznych z uwzględnieniem specyfiki pracy z uczniami w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym (K_U01); U02: potrafi posługiwać się wiedzą teoretyczną z zakresu pedagogiki, psychologii oraz dydaktyki wczesnej edukacji (w tym metodyki szczegółowej) w celu diagnozowania, analizowania i prognozowania sytuacji pedagogicznych oraz optymalizowania strategii działań praktycznych w przedszkolu i szkole (K_U03); U03: potrafi ocenić przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych związanych z edukacja w przedszkolu i pierwszym etapie szkoły (K_U07); U04: potrafi dobierać i wykorzystywać dostępne materiały, środki i metody pracy w celu projektowania i efektywnego realizowania działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) oraz wykorzystywać nowoczesne technologie w pracy dydaktycznej nauczyciela (K_U08); U05: potrafi pracować z uczniami, indywidualizować zadania i dostosowywać metody i treści do potrzeb i możliwości uczniów (w tym uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi) z uwzględnieniem zmian zachodzących w teorii (nauce) i w praktyce (K_U11). W zakresie kompetencji społecznych student: K01: ma świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanych działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) w pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (K_K03); K02: ma świadomość znaczenia profesjonalizmu i refleksyjności nauczyciela (zwłaszcza w zakresie etyki pracy z dzieckiem i etyki zawodu); wykazuje cechy refleksyjnego praktyka, obserwatora i innowatora (K_K04); K08: odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy i obowiązków, projektuje i wykonuje konkretne działania pedagogiczne (dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze), wykazuje w tym dążenie do doskonałości (K_K08). |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Przedmioty z zakresu nauk podstawowych, przedmioty ogólne. Podstawowe kompetencje wynikające z orientacji w problematyce studiów na kierunku Pedagogika wczesnoszkolna |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.