Pedagogika specjalna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-PrS24PS-SP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Pedagogika specjalna |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | ogólnoakademicki |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć podstawowych |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN KON
WYK
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dorota Podgórska-Jachnik | |
Prowadzący grup: | Dorota Podgórska-Jachnik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 Ma wiedzę o człowieku z niepełnosprawnością jako podmiocie rozwijającym się wśród innych i przekształcającym rzeczywistość, zna i rozumie koncepcję zmiany i wzmocnienia w pracy socjalnej oraz zasady projektowania i generowania zmiany w położeniu jednostek z niepełnosprawnością, ich rodzin i środowisk W02 Zna i rozumie koncepcję bio-socjo-kulturową rozwoju człowieka i jego zagrożeń niepełnosprawnością; posiada wiedzę o źródłach i naturze różnorodnych problemów człowieka z niepełnosprawnością (sytuacje trudne, kryzysowe, krytyczne). U01 Diagnozuje i analizuje przyczyny niepełnosprawności i przebieg wynikających z niej procesów i zjawisk społecznych prowadzących do wykluczenia i marginalizacji osób, grup i lokalnych społeczności; diagnozuje potrzeby i zasoby (potencjały, siły) osób z różnego rodzaju niepełnosprawnościami U02 Analizuje przyczyny powstawania dysfunkcji, niepełnosprawności, wynikającej z nich niewydolności społecznej, i innych przejawów dezorganizacji życia osób z niepełnosprawnością, ich rodzin i środowisk K01Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł i nowoczesnych technologii. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Pedagogika ogólna / Wprowadzenie do pedagogiki Psychologia ogólna / Wprowadzenie do psychologii Psychologia rozwojowa Student posługuje się podstawową terminologią z zakresu pedagogiki i psychologii. Ma podstawową wiedze na temat rozwoju człowieka, jego uwarunkowań i prawidłowości. Zna założenia systemu oświaty w Polsce. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT KON
WYK
KON
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dorota Podgórska-Jachnik | |
Prowadzący grup: | Karolina Gniazdowska, Dorota Podgórska-Jachnik, Mariusz Wielebski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 Ma wiedzę o człowieku z niepełnosprawnością jako podmiocie rozwijającym się wśród innych i przekształcającym rzeczywistość, zna i rozumie koncepcję zmiany i wzmocnienia w pracy socjalnej oraz zasady projektowania i generowania zmiany w położeniu jednostek z niepełnosprawnością, ich rodzin i środowisk W02 Zna i rozumie koncepcję bio-socjo-kulturową rozwoju człowieka i jego zagrożeń niepełnosprawnością; posiada wiedzę o źródłach i naturze różnorodnych problemów człowieka z niepełnosprawnością (sytuacje trudne, kryzysowe, krytyczne). U01 Diagnozuje i analizuje przyczyny niepełnosprawności i przebieg wynikających z niej procesów i zjawisk społecznych prowadzących do wykluczenia i marginalizacji osób, grup i lokalnych społeczności; diagnozuje potrzeby i zasoby (potencjały, siły) osób z różnego rodzaju niepełnosprawnościami U02 Analizuje przyczyny powstawania dysfunkcji, niepełnosprawności, wynikającej z nich niewydolności społecznej, i innych przejawów dezorganizacji życia osób z niepełnosprawnością, ich rodzin i środowisk K01Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł i nowoczesnych technologii. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Pedagogika ogólna / Wprowadzenie do pedagogiki Psychologia ogólna / Wprowadzenie do psychologii Psychologia rozwojowa Student posługuje się podstawową terminologią z zakresu pedagogiki i psychologii. Ma podstawową wiedze na temat rozwoju człowieka, jego uwarunkowań i prawidłowości. Zna założenia systemu oświaty w Polsce. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
KON
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dorota Podgórska-Jachnik | |
Prowadzący grup: | Maciej Jabłoński, Dorota Podgórska-Jachnik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dorota Podgórska-Jachnik | |
Prowadzący grup: | Maciej Jabłoński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.