Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Interwencja psychologiczna w rozwiązywaniu problemów rozwojowych

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1100-ps-w48IPWRPR-SJ
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Interwencja psychologiczna w rozwiązywaniu problemów rozwojowych
Jednostka: Kolegium II
Grupy: 4 rok, 8 sem., psychologia [SJ]
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Profil:

ogólnoakademicki

Typ przedmiotu:

moduł zajęć do wyboru

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/19" (zakończony)

Okres: 2019-02-18 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Miotk-Mrozowska
Prowadzący grup: Stanisław Kowalik
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 Student zna podstawowe teorie rozwoju psychicznego, sposoby badania tego procesu oraz koncepcje wspomagania rozwoju człowieka w ciągu życia w kontekście pomocy w wybranych sytuacjach problemowych (K_W03)

W02 Student posiada wiedzę teoretyczną w zakresie diagnostyki, pomocy i prewencji w obliczu sytuacji problemowych oraz zna podstawowe problemy i zadania związane z działalnością zawodową w tym obszarze pracy psychologicznej (K_W11)

U01 Student potrafi stosować wiedzę teoretyczną w analizie i wyjaśnianiu oraz rozwiązywaniu życiowych sytuacji problemowych (K_U05)

U02 Student potrafi diagnozować poziom rozwoju osoby, ocenić możliwości i zagrożenia oraz opracować program wspomagania rozwoju osób lub grup społecznych w różnym wieku w kontekście wybranych problemów życiowych (K_U09)

K01 Student poddaje krytycznej ocenie swoją wiedzę i umiejętności, zna swoje w tym zakresie ograniczenia oraz rozumie potrzebę ustawicznego kształcenia w obszarze interwencji psychologicznej (K_K01)

K02 Student jest otwarty na potrzeby osób w złej sytuacji życiowej czy należących do różnych grup ryzyka zaburzeń, osób i grup społecznych przejawiających różnego rodzaju odmienność i dyskryminowanych oraz wykazuje gotowość do wspomagania jednostek i struktur społecznych, inicjowania takich działań oraz ujawnia postawę przedsiębiorczości w obszarze interwencji psychologicznej (K_K03)

K03 Student potrafi współpracować ze specjalistami reprezentującymi różne obszary praktyki społecznej w zakresie działalności diagnostycznej, pomocowej i profilaktycznej względem osób w sytuacji problemowej (K_K05)


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Ukończony dotychczasowy tok kształcenia na kierunku psychologia.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)

Okres: 2020-02-24 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Miotk-Mrozowska
Prowadzący grup: Stanisław Kowalik
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 Student zna podstawowe teorie rozwoju psychicznego, sposoby badania tego procesu oraz koncepcje wspomagania rozwoju człowieka w ciągu życia w kontekście pomocy w wybranych sytuacjach problemowych (K_W03)

W02 Student posiada wiedzę teoretyczną w zakresie diagnostyki, pomocy i prewencji w obliczu sytuacji problemowych oraz zna podstawowe problemy i zadania związane z działalnością zawodową w tym obszarze pracy psychologicznej (K_W11)

U01 Student potrafi stosować wiedzę teoretyczną w analizie i wyjaśnianiu oraz rozwiązywaniu życiowych sytuacji problemowych (K_U05)

U02 Student potrafi diagnozować poziom rozwoju osoby, ocenić możliwości i zagrożenia oraz opracować program wspomagania rozwoju osób lub grup społecznych w różnym wieku w kontekście wybranych problemów życiowych (K_U09)

K01 Student poddaje krytycznej ocenie swoją wiedzę i umiejętności, zna swoje w tym zakresie ograniczenia oraz rozumie potrzebę ustawicznego kształcenia w obszarze interwencji psychologicznej (K_K01)

K02 Student jest otwarty na potrzeby osób w złej sytuacji życiowej czy należących do różnych grup ryzyka zaburzeń, osób i grup społecznych przejawiających różnego rodzaju odmienność i dyskryminowanych oraz wykazuje gotowość do wspomagania jednostek i struktur społecznych, inicjowania takich działań oraz ujawnia postawę przedsiębiorczości w obszarze interwencji psychologicznej (K_K03)

K03 Student potrafi współpracować ze specjalistami reprezentującymi różne obszary praktyki społecznej w zakresie działalności diagnostycznej, pomocowej i profilaktycznej względem osób w sytuacji problemowej (K_K05)


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Ukończony dotychczasowy tok kształcenia na kierunku psychologia.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Miotk-Mrozowska
Prowadzący grup: Stanisław Kowalik
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 Student zna podstawowe teorie rozwoju psychicznego, sposoby badania tego procesu oraz koncepcje wspomagania rozwoju człowieka w ciągu życia w kontekście pomocy w wybranych sytuacjach problemowych (K_W03)

W02 Student posiada wiedzę teoretyczną w zakresie diagnostyki, pomocy i prewencji w obliczu sytuacji problemowych oraz zna podstawowe problemy i zadania związane z działalnością zawodową w tym obszarze pracy psychologicznej (K_W11)

U01 Student potrafi stosować wiedzę teoretyczną w analizie i wyjaśnianiu oraz rozwiązywaniu życiowych sytuacji problemowych (K_U05)

U02 Student potrafi diagnozować poziom rozwoju osoby, ocenić możliwości i zagrożenia oraz opracować program wspomagania rozwoju osób lub grup społecznych w różnym wieku w kontekście wybranych problemów życiowych (K_U09)

K01 Student poddaje krytycznej ocenie swoją wiedzę i umiejętności, zna swoje w tym zakresie ograniczenia oraz rozumie potrzebę ustawicznego kształcenia w obszarze interwencji psychologicznej (K_K01)

K02 Student jest otwarty na potrzeby osób w złej sytuacji życiowej czy należących do różnych grup ryzyka zaburzeń, osób i grup społecznych przejawiających różnego rodzaju odmienność i dyskryminowanych oraz wykazuje gotowość do wspomagania jednostek i struktur społecznych, inicjowania takich działań oraz ujawnia postawę przedsiębiorczości w obszarze interwencji psychologicznej (K_K03)

K03 Student potrafi współpracować ze specjalistami reprezentującymi różne obszary praktyki społecznej w zakresie działalności diagnostycznej, pomocowej i profilaktycznej względem osób w sytuacji problemowej (K_K05)


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Ukończony dotychczasowy tok kształcenia na kierunku psychologia.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Miotk-Mrozowska
Prowadzący grup: Stanisław Kowalik
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 Student zna podstawowe teorie rozwoju psychicznego, sposoby badania tego procesu oraz koncepcje wspomagania rozwoju człowieka w ciągu życia w kontekście pomocy w wybranych sytuacjach problemowych (K_W03)

W02 Student posiada wiedzę teoretyczną w zakresie diagnostyki, pomocy i prewencji w obliczu sytuacji problemowych oraz zna podstawowe problemy i zadania związane z działalnością zawodową w tym obszarze pracy psychologicznej (K_W11)

U01 Student potrafi stosować wiedzę teoretyczną w analizie i wyjaśnianiu oraz rozwiązywaniu życiowych sytuacji problemowych (K_U05)

U02 Student potrafi diagnozować poziom rozwoju osoby, ocenić możliwości i zagrożenia oraz opracować program wspomagania rozwoju osób lub grup społecznych w różnym wieku w kontekście wybranych problemów życiowych (K_U09)

K01 Student poddaje krytycznej ocenie swoją wiedzę i umiejętności, zna swoje w tym zakresie ograniczenia oraz rozumie potrzebę ustawicznego kształcenia w obszarze interwencji psychologicznej (K_K01)

K02 Student jest otwarty na potrzeby osób w złej sytuacji życiowej czy należących do różnych grup ryzyka zaburzeń, osób i grup społecznych przejawiających różnego rodzaju odmienność i dyskryminowanych oraz wykazuje gotowość do wspomagania jednostek i struktur społecznych, inicjowania takich działań oraz ujawnia postawę przedsiębiorczości w obszarze interwencji psychologicznej (K_K03)

K03 Student potrafi współpracować ze specjalistami reprezentującymi różne obszary praktyki społecznej w zakresie działalności diagnostycznej, pomocowej i profilaktycznej względem osób w sytuacji problemowej (K_K05)


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Ukończony dotychczasowy tok kształcenia na kierunku psychologia.

Bilans pracy studenta:

15g. - aktywny udział w wykładzie

85g. - praca własna studenta (analiza literatury, opracowywanie sytuacji problemowych)

Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2022/23" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Miotk-Mrozowska
Prowadzący grup: Stanisław Kowalik
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 Student zna podstawowe teorie rozwoju psychicznego, sposoby badania tego procesu oraz koncepcje wspomagania rozwoju człowieka w ciągu życia w kontekście pomocy w wybranych sytuacjach problemowych (K_W03)

W02 Student posiada wiedzę teoretyczną w zakresie diagnostyki, pomocy i prewencji w obliczu sytuacji problemowych oraz zna podstawowe problemy i zadania związane z działalnością zawodową w tym obszarze pracy psychologicznej (K_W11)

U01 Student potrafi stosować wiedzę teoretyczną w analizie i wyjaśnianiu oraz rozwiązywaniu życiowych sytuacji problemowych (K_U05)

U02 Student potrafi diagnozować poziom rozwoju osoby, ocenić możliwości i zagrożenia oraz opracować program wspomagania rozwoju osób lub grup społecznych w różnym wieku w kontekście wybranych problemów życiowych (K_U09)

K01 Student poddaje krytycznej ocenie swoją wiedzę i umiejętności, zna swoje w tym zakresie ograniczenia oraz rozumie potrzebę ustawicznego kształcenia w obszarze interwencji psychologicznej (K_K01)

K02 Student jest otwarty na potrzeby osób w złej sytuacji życiowej czy należących do różnych grup ryzyka zaburzeń, osób i grup społecznych przejawiających różnego rodzaju odmienność i dyskryminowanych oraz wykazuje gotowość do wspomagania jednostek i struktur społecznych, inicjowania takich działań oraz ujawnia postawę przedsiębiorczości w obszarze interwencji psychologicznej (K_K03)

K03 Student potrafi współpracować ze specjalistami reprezentującymi różne obszary praktyki społecznej w zakresie działalności diagnostycznej, pomocowej i profilaktycznej względem osób w sytuacji problemowej (K_K05)


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Ukończony dotychczasowy tok kształcenia na kierunku psychologia.

Bilans pracy studenta:

15g. - aktywny udział w wykładzie

85g. - praca własna studenta (analiza literatury, opracowywanie sytuacji problemowych)

Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2024-02-26 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Miotk-Mrozowska
Prowadzący grup: Stanisław Kowalik
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 Student zna podstawowe teorie rozwoju psychicznego, sposoby badania tego procesu oraz koncepcje wspomagania rozwoju człowieka w ciągu życia w kontekście pomocy w wybranych sytuacjach problemowych (K_W03)

W02 Student posiada wiedzę teoretyczną w zakresie diagnostyki, pomocy i prewencji w obliczu sytuacji problemowych oraz zna podstawowe problemy i zadania związane z działalnością zawodową w tym obszarze pracy psychologicznej (K_W11)

U01 Student potrafi stosować wiedzę teoretyczną w analizie i wyjaśnianiu oraz rozwiązywaniu życiowych sytuacji problemowych (K_U05)

U02 Student potrafi diagnozować poziom rozwoju osoby, ocenić możliwości i zagrożenia oraz opracować program wspomagania rozwoju osób lub grup społecznych w różnym wieku w kontekście wybranych problemów życiowych (K_U09)

K01 Student poddaje krytycznej ocenie swoją wiedzę i umiejętności, zna swoje w tym zakresie ograniczenia oraz rozumie potrzebę ustawicznego kształcenia w obszarze interwencji psychologicznej (K_K01)

K02 Student jest otwarty na potrzeby osób w złej sytuacji życiowej czy należących do różnych grup ryzyka zaburzeń, osób i grup społecznych przejawiających różnego rodzaju odmienność i dyskryminowanych oraz wykazuje gotowość do wspomagania jednostek i struktur społecznych, inicjowania takich działań oraz ujawnia postawę przedsiębiorczości w obszarze interwencji psychologicznej (K_K03)

K03 Student potrafi współpracować ze specjalistami reprezentującymi różne obszary praktyki społecznej w zakresie działalności diagnostycznej, pomocowej i profilaktycznej względem osób w sytuacji problemowej (K_K05)


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Ukończony dotychczasowy tok kształcenia na kierunku psychologia.

Bilans pracy studenta:

15g. - aktywny udział w wykładzie

85g. - praca własna studenta (analiza literatury, opracowywanie sytuacji problemowych)

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)