Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metody badania procesów poznawczych

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1100-ps24MBPP-SJ
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Metody badania procesów poznawczych
Jednostka: Kolegium II
Grupy: 2 rok, 4 sem., psychologia [SJ]
Punkty ECTS i inne: 5.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Profil:

ogólnoakademicki

Typ przedmiotu:

moduł zajęć podstawowych

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/19" (zakończony)

Okres: 2019-02-18 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Rasmus
Prowadzący grup: Anna Rasmus
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 ma wiedze na temat właściwości i funkcjonowania procesów poznawczych u dzieci i młodzieży (K_W06)

W02 ma wiedzę w zakresie diagnostyki procesów poznawczych u dzieci i młodzieży (K_W11)

U01 potrafi zastosować wybrane metody diagnostyczne procesów poznawczych i dokonać właściwej interpretacji uzyskanych wyników (K_U06)

U02 potrafi diagnozować poziom rozwoju poznawczego dzieci i młodzieży (K_U09),

K01 poddaje krytycznej ocenie swoją wiedzę i umiejętności, zna swoje w tym zakresie ograniczenia oraz rozumie potrzebę ustawicznego kształcenia (K_K01)


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

brak

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)

Okres: 2020-02-24 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Wójtowicz-Szefler
Prowadzący grup: Karolina Juszczyk, Paulina Michalska, Anna Rasmus, Małgorzata Wójtowicz-Szefler
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 ma wiedze na temat właściwości i funkcjonowania procesów poznawczych u dzieci i młodzieży (K_W06)

W02 ma wiedzę w zakresie diagnostyki procesów poznawczych u dzieci i młodzieży (K_W11)

U01 potrafi zastosować wybrane metody diagnostyczne procesów poznawczych i dokonać właściwej interpretacji uzyskanych wyników (K_U06)

U02 potrafi diagnozować poziom rozwoju poznawczego dzieci i młodzieży (K_U09),

K01 poddaje krytycznej ocenie swoją wiedzę i umiejętności, zna swoje w tym zakresie ograniczenia oraz rozumie potrzebę ustawicznego kształcenia (K_K01)

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Procesy poznawcze, metodologia badań psychologicznych

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Rasmus
Prowadzący grup: Jarosław Ocalewski, Anna Rasmus
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 ma wiedze na temat właściwości i funkcjonowania procesów poznawczych u dzieci i młodzieży (K_W06)

W02 ma wiedzę w zakresie diagnostyki procesów poznawczych u dzieci i młodzieży (K_W11)

U01 potrafi zastosować wybrane metody diagnostyczne procesów poznawczych i dokonać właściwej interpretacji uzyskanych wyników (K_U06)

U02 potrafi diagnozować poziom rozwoju poznawczego dzieci i młodzieży (K_U09),

K01 poddaje krytycznej ocenie swoją wiedzę i umiejętności, zna swoje w tym zakresie ograniczenia oraz rozumie potrzebę ustawicznego kształcenia (K_K01)

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Procesy poznawcze, metodologia badań psychologicznych

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Rasmus
Prowadzący grup: Jarosław Ocalewski, Anna Rasmus
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 ma wiedze na temat właściwości i funkcjonowania procesów poznawczych u dzieci i młodzieży (K_W06)

W02 ma wiedzę w zakresie diagnostyki procesów poznawczych u dzieci i młodzieży (K_W11)

U01 potrafi zastosować wybrane metody diagnostyczne procesów poznawczych i dokonać właściwej interpretacji uzyskanych wyników (K_U06)

U02 potrafi diagnozować poziom rozwoju poznawczego dzieci i młodzieży (K_U09),

K01 poddaje krytycznej ocenie swoją wiedzę i umiejętności, zna swoje w tym zakresie ograniczenia oraz rozumie potrzebę ustawicznego kształcenia (K_K01)

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Procesy poznawcze, metodologia badań psychologicznych

Bilans pracy studenta:

30 godzin konwersatoriów+ 30 godzin laboratoriów+ 90 godzin pracy własnej studenta

praca własna studenta obejmuje :

-przygotowanie do zajęć

-lektury/samodzielne studiowanie literatury/analiza źródła

-przygotowanie do ćwiczeń laboratoryjnych

-przygotowanie prezentacji, przygotowanie raportu

-przygotowanie do egzaminu, przygotowanie do kolokwium

-wykonywanie zadań z kart pracy

-przygotowanie pracy zaliczeniowej (esej, studium przypadku)

-opracowywanie wyników badań


Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2022/23" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Rasmus
Prowadzący grup: Daria Kukuła, Jarosław Ocalewski, Anna Rasmus
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 ma wiedze na temat właściwości i funkcjonowania procesów poznawczych u dzieci i młodzieży (K_W06)

W02 ma wiedzę w zakresie diagnostyki procesów poznawczych u dzieci i młodzieży (K_W11)

U01 potrafi zastosować wybrane metody diagnostyczne procesów poznawczych i dokonać właściwej interpretacji uzyskanych wyników (K_U06)

U02 potrafi diagnozować poziom rozwoju poznawczego dzieci i młodzieży (K_U09),

K01 poddaje krytycznej ocenie swoją wiedzę i umiejętności, zna swoje w tym zakresie ograniczenia oraz rozumie potrzebę ustawicznego kształcenia (K_K01)

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Procesy poznawcze, metodologia badań psychologicznych

Bilans pracy studenta:

30 godzin konwersatoriów+ 30 godzin laboratoriów+ 90 godzin pracy własnej studenta

praca własna studenta obejmuje :

-przygotowanie do zajęć

-lektury/samodzielne studiowanie literatury/analiza źródła

-przygotowanie do ćwiczeń laboratoryjnych

-przygotowanie prezentacji, przygotowanie raportu

-przygotowanie do egzaminu, przygotowanie do kolokwium

-wykonywanie zadań z kart pracy

-przygotowanie pracy zaliczeniowej (esej, studium przypadku)

-opracowywanie wyników badań


Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2024-02-26 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Rasmus
Prowadzący grup: Daria Kukuła, Jarosław Ocalewski, Anna Rasmus
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 ma wiedze na temat właściwości i funkcjonowania procesów poznawczych u dzieci i młodzieży (K_W06)

W02 ma wiedzę w zakresie diagnostyki procesów poznawczych u dzieci i młodzieży (K_W11)

U01 potrafi zastosować wybrane metody diagnostyczne procesów poznawczych i dokonać właściwej interpretacji uzyskanych wyników (K_U06)

U02 potrafi diagnozować poziom rozwoju poznawczego dzieci i młodzieży (K_U09),

K01 poddaje krytycznej ocenie swoją wiedzę i umiejętności, zna swoje w tym zakresie ograniczenia oraz rozumie potrzebę ustawicznego kształcenia (K_K01)

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Procesy poznawcze, metodologia badań psychologicznych

Bilans pracy studenta:

30 godzin konwersatoriów+ 30 godzin laboratoriów+ 90 godzin pracy własnej studenta

praca własna studenta obejmuje :

-przygotowanie do zajęć

-lektury/samodzielne studiowanie literatury/analiza źródła

-przygotowanie do ćwiczeń laboratoryjnych

-przygotowanie prezentacji, przygotowanie raportu

-przygotowanie do egzaminu, przygotowanie do kolokwium

-wykonywanie zadań z kart pracy

-przygotowanie pracy zaliczeniowej (esej, studium przypadku)

-opracowywanie wyników badań


Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)