Psychologia szkoły ponadpodstawowej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1300-M12PsySpp-SD |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Psychologia szkoły ponadpodstawowej |
Jednostka: | Kolegium III |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | ogólnoakademicki |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć do wyboru |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN WYK
WYK
WYK
WYK
WYK
KON
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Paulina Michalska, Anna Szymanik-Kostrzewska | |
Prowadzący grup: | Paulina Michalska, Mateusz Minda, Anna Szymanik-Kostrzewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Wiedza W1. Student posiada pogłębioną wiedzę o specyfice funkcjonowania szkolnego dziecka w okresie adolescencji (N_W01) W2. Student posiada uporządkowaną i pogłębioną wiedzę z zakresu terminologii dotyczącej rozwoju młodzieży szkolnej (N_W01) W3. Student zna najważniejsze zagadnienia związane z funkcjonowaniem bio-psycho-społecznym młodzieży szkolnej (N_W01-N_W05) W4. Student posiada wiedzę o psychologii jako nauce, jej perspektywach teoretycznych i badawczych w psychologii oraz problemach etycznych badań (N_W06; N_W09; N_W13) W5. Student posiada wiedzę z zakresu funkcjonowania pamięci i procesów uczenia się (N_W01; N_W03; N_W04) W6. Student posiada wiedzę na temat zaburzeń w funkcjonowaniu, charakterystycznych dla wieku szkolnego (N_W09) Umiejętności U1. Student umie interpretować zachowania ludzi i elementy rzeczywistości z punktu widzenia psychologii (N_U02; N_U03) U2. Student potrafi wyszukiwać tematy istotne dla psychologii w kontekście pracy w szkole (N_U14) U3. Student samodzielnie pozyskuje, porządkuje i utrwala wiedzę z zakresu subdyscyplin psychologii wychowawczej, rozwojowej i kształcenia oraz umiejętnie wykorzystuje wiedzę psychologiczną na użytek własnej działalności pedagogicznej (N_U03; N_U04; N_U06-N_U13) U4. Student potrafi wykorzystywać wiedzę psychologiczną z zakresu rozwoju człowieka i specyfiki jego funkcjonowania w rozwiązywaniu problemów szkolnych (N_U02) Kompetencje K1. Student jest przekonany o konieczności krytycznego myślenia w procesie omawiania psychospołecznych sfer funkcjonowania młodzieży szkolnej (N_K01; N_K04; K_K01) K2. Student ma świadomość wagi wyrażanych myśli psychologicznych w procesie oceny funkcjonowania młodzieży szkolnej (N_K05; K_K01; K_K04) K3. Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności w zakresie psychologicznych kompetencji do pracy z młodzieżą (N_K01) K4. Student rozumie potrzebę dostosowywania sposobów przekazywania wiedzy do specyfiki funkcjonowania uczniów w danym wieku (K_K05) |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WYK
KON
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Nogaj | |
Prowadzący grup: | Anna Nogaj | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Wiedza W1. Student posiada pogłębioną wiedzę o specyfice funkcjonowania szkolnego dziecka w okresie szkoły podstawowej (N_W01) W2. Student posiada uporządkowaną i pogłębioną wiedzę z zakresu terminologii dotyczącej rozwoju młodzieży szkolnej (N_W01) W3. Student zna najważniejsze zagadnienia związane z funkcjonowaniem bio-psycho-społecznym młodzieży szkolnej (N_W01-N_W05) W4. Student posiada wiedzę o psychologii jako nauce, jej perspektywach teoretycznych i badawczych w psychologii oraz problemach etycznych badań (N_W06; N_W09; N_W13) W5. Student posiada wiedzę z zakresu funkcjonowania pamięci i procesów uczenia się (N_W01; N_W03; N_W04) W6. Student posiada wiedzę na temat zaburzeń w funkcjonowaniu, charakterystycznych dla wieku szkolnego (N_W09) Umiejętności U1. Student umie interpretować zachowania ludzi i elementy rzeczywistości z punktu widzenia psychologii (N_U02; N_U03) U2. Student potrafi wyszukiwać tematy istotne dla psychologii w kontekście pracy w szkole (N_U14) U3. Student samodzielnie pozyskuje, porządkuje i utrwala wiedzę z zakresu subdyscyplin psychologii wychowawczej, rozwojowej i kształcenia oraz umiejętnie wykorzystuje wiedzę psychologiczną na użytek własnej działalności pedagogicznej (N_U03; N_U04; N_U06-N_U13) U4. Student potrafi wykorzystywać wiedzę psychologiczną z zakresu rozwoju człowieka i specyfiki jego funkcjonowania w rozwiązywaniu problemów szkolnych (N_U02) Kompetencje K1. Student jest przekonany o konieczności krytycznego myślenia w procesie omawiania psychospołecznych sfer funkcjonowania młodzieży szkolnej (N_K01; N_K04; K_K01) K2. Student ma świadomość wagi wyrażanych myśli psychologicznych w procesie oceny funkcjonowania młodzieży szkolnej (N_K05; K_K01; K_K04) K3. Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności w zakresie psychologicznych kompetencji do pracy z młodzieżą (N_K01) K4. Student rozumie potrzebę dostosowywania sposobów przekazywania wiedzy do specyfiki funkcjonowania uczniów w danym wieku (K_K05) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Psychologia ogólna |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Nogaj | |
Prowadzący grup: | Karolina Mudło-Głagolska, Anna Nogaj | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Wiedza W1. Student posiada pogłębioną wiedzę o specyfice funkcjonowania szkolnego dziecka w okresie szkoły ponadpodstawowej (K_W09) W2. Student posiada uporządkowaną i pogłębioną wiedzę z zakresu terminologii dotyczącej rozwoju młodzieży szkolnej (K_W09) W3. Student zna najważniejsze zagadnienia związane z funkcjonowaniem bio-psycho-społecznym młodzieży szkolnej (K_W09,K_W13) W4. Student posiada wiedzę o psychologii jako nauce, jej perspektywach teoretycznych i badawczych w psychologii oraz problemach etycznych badań (K_W09, K_W13) W5. Student posiada wiedzę z zakresu funkcjonowania pamięci i procesów uczenia się (K_W09,K_W13) W6. Student posiada wiedzę na temat zaburzeń w funkcjonowaniu, charakterystycznych dla wieku szkolnego (K_W09,K_W13) Umiejętności U1. Student umie interpretować zachowania ludzi i elementy rzeczywistości z punktu widzenia psychologii (K_U16) U2. Student potrafi wyszukiwać tematy istotne dla psychologii w kontekście pracy w szkole (K_U16) U3. Student samodzielnie pozyskuje, porządkuje i utrwala wiedzę z zakresu subdyscyplin psychologii wychowawczej, rozwojowej i kształcenia oraz umiejętnie wykorzystuje wiedzę psychologiczną na użytek własnej działalności pedagogicznej (K_U16) U4. Student potrafi wykorzystywać wiedzę psychologiczną z zakresu rozwoju człowieka i specyfiki jego funkcjonowania w rozwiązywaniu problemów szkolnych (K_U16) Kompetencje K1. Student jest przekonany o konieczności krytycznego myślenia w procesie omawiania psychospołecznych sfer funkcjonowania młodzieży szkolnej (K_K01, K_K02) K2. Student ma świadomość wagi wyrażanych myśli psychologicznych w procesie oceny funkcjonowania młodzieży szkolnej (K_K01, K_K02) K3. Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności w zakresie psychologicznych kompetencji do pracy z młodzieżą (K_K01, K_K02) K4. Student rozumie potrzebę dostosowywania sposobów przekazywania wiedzy do specyfiki funkcjonowania uczniów w danym wieku (K_K01, K_K02) BILANS GODZIN PRACY STUDENTA (1ECTS=25-30godz) np. Bilans godzin pracy studenta: wykład (15h) + konwersatorium (15h) + przygotowanie do zajęć i zaliczeń (30h) = 2 ECTS |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Psychologia szkoły podstawowej |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WYK
PT KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Nogaj | |
Prowadzący grup: | Karolina Mudło-Głagolska, Anna Nogaj | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Wiedza W1. Student posiada pogłębioną wiedzę o specyfice funkcjonowania szkolnego dziecka w okresie szkoły ponadpodstawowej (K_W09) W2. Student posiada uporządkowaną i pogłębioną wiedzę z zakresu terminologii dotyczącej rozwoju młodzieży szkolnej (K_W09) W3. Student zna najważniejsze zagadnienia związane z funkcjonowaniem bio-psycho-społecznym młodzieży szkolnej (K_W09,K_W13) W4. Student posiada wiedzę o psychologii jako nauce, jej perspektywach teoretycznych i badawczych w psychologii oraz problemach etycznych badań (K_W09, K_W13) W5. Student posiada wiedzę z zakresu funkcjonowania pamięci i procesów uczenia się (K_W09,K_W13) W6. Student posiada wiedzę na temat zaburzeń w funkcjonowaniu, charakterystycznych dla wieku szkolnego (K_W09,K_W13) Umiejętności U1. Student umie interpretować zachowania ludzi i elementy rzeczywistości z punktu widzenia psychologii (K_U16) U2. Student potrafi wyszukiwać tematy istotne dla psychologii w kontekście pracy w szkole (K_U16) U3. Student samodzielnie pozyskuje, porządkuje i utrwala wiedzę z zakresu subdyscyplin psychologii wychowawczej, rozwojowej i kształcenia oraz umiejętnie wykorzystuje wiedzę psychologiczną na użytek własnej działalności pedagogicznej (K_U16) U4. Student potrafi wykorzystywać wiedzę psychologiczną z zakresu rozwoju człowieka i specyfiki jego funkcjonowania w rozwiązywaniu problemów szkolnych (K_U16) Kompetencje K1. Student jest przekonany o konieczności krytycznego myślenia w procesie omawiania psychospołecznych sfer funkcjonowania młodzieży szkolnej (K_K01, K_K02) K2. Student ma świadomość wagi wyrażanych myśli psychologicznych w procesie oceny funkcjonowania młodzieży szkolnej (K_K01, K_K02) K3. Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności w zakresie psychologicznych kompetencji do pracy z młodzieżą (K_K01, K_K02) K4. Student rozumie potrzebę dostosowywania sposobów przekazywania wiedzy do specyfiki funkcjonowania uczniów w danym wieku (K_K01, K_K02) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Psychologia szkoły podstawowej |
|
Bilans pracy studenta: | BILANS GODZIN PRACY STUDENTA (1ECTS=25-30godz) Bilans godzin pracy studenta: wykład (15h) + konwersatorium (15h) + przygotowanie do zajęć i zaliczeń (30h) = 2 ECTS |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.