Teorie rozwoju społecznego i politycznego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1400-Cd12TRSP-SP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Teorie rozwoju społecznego i politycznego |
Jednostka: | Kolegium IV |
Grupy: |
1 rok, 2 sem., cyberdemokracja i studia nad rozwojem [SP] |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | ogólnoakademicki |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć podstawowych |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Izabela Kapsa | |
Prowadzący grup: | Izabela Kapsa | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | TRSiP_W01. Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu teorie rozwoju społecznego i politycznego. (K_W01) TRSiP_W02. Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu psychospołeczne i technologiczne uwarunkowania życia politycznego i społecznego. (K_W04) TRSiP_U01. Potrafi wyjaśniać zachowania człowieka i zjawiska zachodzące w życiu realnym i wirtualnym z zastosowaniem teorii rozwoju społecznego i politycznego. (K_U01) TRSiP_U02. Potrafi badać demokrację i analizować procesy rozwojowe w oparciu o pracę indywidualną i zespołową. (K_U03) TRSiP_U03. Potrafi wskazywać i wyjaśniać zasady oraz wartości charakterystyczne dla cyberpaństwa i cyberspołeczeństwa w kontekście rozwoju społecznego i politycznego. (K_U06) TRSiP_U04. Umie uczestniczyć w cyberprzestrzeni oraz analizować konkretne wyzwania i dylematy etyczne z nią związane. (K_U08) TRSiP_U05. Umie wskazać założenia różnych koncepcji rozwoju politycznego i społecznego oraz ocenić ich efektywność. (K_U11) TRSiP_U06. Dostrzega relacje między cyberpolityką a zjawiskami i procesami historycznymi, ekonomicznymi, kulturowymi i społecznymi, szczególnie w kontekście wyzwań technologicznych związanych z procesami rozwojowymi. (K_U12) TRSiP_K01. Jest gotów do pracy w zespołach, w tym złożonych ze specjalistów z różnych dziedzin zajmujących się problematyką cyberprzestrzeni i rozwoju, ma świadomość jej wyższości nad pracą indywidualną. Współpracując z innymi przestrzega zasad etyki zawodowej. (K_K01) TRSiP_K02. Jest gotów do określania priorytetów i hierarchii problemów w działaniach na rzecz rozwoju. Wskazuje priorytety rozwojowe i zagrożenia dla bezpieczeństwa państwa i innych organizacji płynące z rozwoju przestrzeni wirtualnej. (K_K05) TRSiP_K03. Dostrzega i identyfikuje problemy moralne oraz dylematy etyczne związane z wykonywaną pracą oraz rozwojem dla przyszłości, potrafi racjonalnie je rozwiązywać. (K_K06) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Wstęp do nauki o polityce Teorie i dzieje demokracji Psychospołeczne uwarunkowania rozwoju Wymagania wstępne: znajomość podstawowych kategorii z zakresu nauk o polityce; wiedza na temat teorii i ewolucji demokracji; znajomość psychospołecznych uwarunkowań życia społecznego i politycznego. |
|
Bilans pracy studenta: | 3 ECTS 75 godzin Łączna liczba godzin: 75 Godziny kontaktowe: 37 (30w + 2h egzamin + 5h konsultacje) – 1,5 ECTS Praca własna: 38 – 1,5 ECTS (przygotowanie do zajęć i egzaminu, przygotowanie referatu, praca w grupach, lektura) |
Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WYK
PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Izabela Kapsa | |
Prowadzący grup: | Izabela Kapsa | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | TRSiP_W01. Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu teorie rozwoju społecznego i politycznego. (K_W01) TRSiP_W02. Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu psychospołeczne i technologiczne uwarunkowania życia politycznego i społecznego. (K_W04) TRSiP_U01. Potrafi wyjaśniać zachowania człowieka i zjawiska zachodzące w życiu realnym i wirtualnym z zastosowaniem teorii rozwoju społecznego i politycznego. (K_U01) TRSiP_U02. Potrafi badać demokrację i analizować procesy rozwojowe w oparciu o pracę indywidualną i zespołową. (K_U03) TRSiP_U03. Potrafi wskazywać i wyjaśniać zasady oraz wartości charakterystyczne dla cyberpaństwa i cyberspołeczeństwa w kontekście rozwoju społecznego i politycznego. (K_U06) TRSiP_U04. Umie uczestniczyć w cyberprzestrzeni oraz analizować konkretne wyzwania i dylematy etyczne z nią związane. (K_U08) TRSiP_U05. Umie wskazać założenia różnych koncepcji rozwoju politycznego i społecznego oraz ocenić ich efektywność. (K_U11) TRSiP_U06. Dostrzega relacje między cyberpolityką a zjawiskami i procesami historycznymi, ekonomicznymi, kulturowymi i społecznymi, szczególnie w kontekście wyzwań technologicznych związanych z procesami rozwojowymi. (K_U12) TRSiP_K01. Jest gotów do pracy w zespołach, w tym złożonych ze specjalistów z różnych dziedzin zajmujących się problematyką cyberprzestrzeni i rozwoju, ma świadomość jej wyższości nad pracą indywidualną. Współpracując z innymi przestrzega zasad etyki zawodowej. (K_K01) TRSiP_K02. Jest gotów do określania priorytetów i hierarchii problemów w działaniach na rzecz rozwoju. Wskazuje priorytety rozwojowe i zagrożenia dla bezpieczeństwa państwa i innych organizacji płynące z rozwoju przestrzeni wirtualnej. (K_K05) TRSiP_K03. Dostrzega i identyfikuje problemy moralne oraz dylematy etyczne związane z wykonywaną pracą oraz rozwojem dla przyszłości, potrafi racjonalnie je rozwiązywać. (K_K06) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Wstęp do nauki o polityce Teorie i dzieje demokracji Psychospołeczne uwarunkowania rozwoju Wymagania wstępne: znajomość podstawowych kategorii z zakresu nauk o polityce; wiedza na temat teorii i ewolucji demokracji; znajomość psychospołecznych uwarunkowań życia społecznego i politycznego. |
|
Bilans pracy studenta: | 3 ECTS 75 godzin Łączna liczba godzin: 75 Godziny kontaktowe: 50 – 2 ECTS (30w + 2h egzamin + 18h konsultacje) Praca własna: 25 – 1 ECTS (przygotowanie do zajęć i egzaminu, przygotowanie referatu, praca w grupach, lektura) |
Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WYK
PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Martyna Rajek-Kwiatek | |
Prowadzący grup: | Martyna Rajek-Kwiatek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | [TRSiP_W01]: Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu teorie rozwoju społecznego i politycznego [K_W01]. [TRSiP_W02]: Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu psychospołeczne i technologiczne uwarunkowania życia politycznego i społecznego [K_W04] [TRSiP_U01]: Potrafi wyjaśniać zachowania człowieka i zjawiska zachodzące w życiu realnym i wirtualnym z zastosowaniem teorii rozwoju społecznego i politycznego [K_U01]. [TRSiP_U02]: Potrafi badać demokrację i analizować procesy rozwojowe w oparciu o pracę indywidualną i zespołową [K_U03]. [TRSiP_U03]. Potrafi wskazywać i wyjaśniać zasady oraz wartości charakterystyczne dla cyberpaństwa i cyberspołeczeństwa w kontekście rozwoju społecznego i politycznego [K_U06]. [TRSiP_U04]: Umie uczestniczyć w cyberprzestrzeni oraz analizować konkretne wyzwania i dylematy etyczne z nią związane [K_U08]. [TRSiP_U05]: Umie wskazać założenia różnych koncepcji rozwoju politycznego i społecznego oraz ocenić ich efektywność [K_U11]. [TRSiP_U06]: Dostrzega relacje między cyberpolityką a zjawiskami i procesami historycznymi, ekonomicznymi, kulturowymi i społecznymi, szczególnie w kontekście wyzwań technologicznych związanych z procesami rozwojowymi [K_U12]. [TRSiP_K01]: Jest gotów do pracy w zespołach, w tym złożonych ze specjalistów z różnych dziedzin zajmujących się problematyką cyberprzestrzeni i rozwoju, ma świadomość jej wyższości nad pracą indywidualną. Współpracując z innymi przestrzega zasad etyki zawodowej [K_K01]. [TRSiP_K02]: Jest gotów do określania priorytetów i hierarchii problemów w działaniach na rzecz rozwoju. Wskazuje priorytety rozwojowe i zagrożenia dla bezpieczeństwa państwa i innych organizacji płynące z rozwoju przestrzeni wirtualnej [K_K05]. [TRSiP_K03]: Dostrzega i identyfikuje problemy moralne oraz dylematy etyczne związane z wykonywaną pracą oraz rozwojem dla przyszłości, potrafi racjonalnie je rozwiązywać [K_K06]. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Wstęp do nauki o polityce Teorie i dzieje demokracji Psychospołeczne uwarunkowania rozwoju Wymagania wstępne: znajomość podstawowych kategorii z zakresu nauk o polityce; wiedza na temat teorii i ewolucji demokracji; znajomość psychospołecznych uwarunkowań życia społecznego i politycznego. |
|
Bilans pracy studenta: | W trakcie realizacji modułu student realizuje efekty uczenia się w wymiarze 3 pkt ECTS (łącznie 75 godz.) z czego: W bezpośrednim kontakcie z nauczycielem akademickim 2 pkt ECTS - łącznie 50 godz., w tym 30 godz. wykładów, 18 godz. konsultacji, 2 godz. - egzamin. Praca własna - 1 pkt ECTS - łącznie 25 godz. (analiza literatury, przygotowanie do egzaminu, przygotowanie prezentacji/referatu). |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.