Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Teorie rozwoju społecznego i politycznego

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1400-Cd12TRSP-SP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Teorie rozwoju społecznego i politycznego
Jednostka: Kolegium IV
Grupy: 1 rok, 2 sem., cyberdemokracja i studia nad rozwojem [SP]
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Profil:

ogólnoakademicki

Typ przedmiotu:

moduł zajęć podstawowych

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Izabela Kapsa
Prowadzący grup: Izabela Kapsa
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

TRSiP_W01. Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu teorie rozwoju społecznego i politycznego. (K_W01)

TRSiP_W02. Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu psychospołeczne i technologiczne uwarunkowania życia politycznego i społecznego. (K_W04)

TRSiP_U01. Potrafi wyjaśniać zachowania człowieka i zjawiska zachodzące w życiu realnym i wirtualnym z zastosowaniem teorii rozwoju społecznego i politycznego. (K_U01)

TRSiP_U02. Potrafi badać demokrację i analizować procesy rozwojowe w oparciu o pracę indywidualną i zespołową. (K_U03)

TRSiP_U03. Potrafi wskazywać i wyjaśniać zasady oraz wartości charakterystyczne dla cyberpaństwa i cyberspołeczeństwa w kontekście rozwoju społecznego i politycznego. (K_U06)

TRSiP_U04. Umie uczestniczyć w cyberprzestrzeni oraz analizować konkretne wyzwania i dylematy etyczne z nią związane. (K_U08)

TRSiP_U05. Umie wskazać założenia różnych koncepcji rozwoju politycznego i społecznego oraz ocenić ich efektywność. (K_U11)

TRSiP_U06. Dostrzega relacje między cyberpolityką a zjawiskami i procesami historycznymi, ekonomicznymi, kulturowymi i społecznymi, szczególnie w kontekście wyzwań technologicznych związanych z procesami rozwojowymi. (K_U12)

TRSiP_K01. Jest gotów do pracy w zespołach, w tym złożonych ze specjalistów z różnych dziedzin zajmujących się problematyką cyberprzestrzeni i rozwoju, ma świadomość jej wyższości nad pracą indywidualną. Współpracując z innymi przestrzega zasad etyki zawodowej. (K_K01)

TRSiP_K02. Jest gotów do określania priorytetów i hierarchii problemów w działaniach na rzecz rozwoju. Wskazuje priorytety rozwojowe i zagrożenia dla bezpieczeństwa państwa i innych organizacji płynące z rozwoju przestrzeni wirtualnej. (K_K05)

TRSiP_K03. Dostrzega i identyfikuje problemy moralne oraz dylematy etyczne związane z wykonywaną pracą oraz rozwojem dla przyszłości, potrafi racjonalnie je rozwiązywać. (K_K06)

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Wstęp do nauki o polityce

Teorie i dzieje demokracji

Psychospołeczne uwarunkowania rozwoju


Wymagania wstępne: znajomość podstawowych kategorii z zakresu nauk o polityce; wiedza na temat teorii i ewolucji demokracji; znajomość psychospołecznych uwarunkowań życia społecznego i politycznego.

Bilans pracy studenta:

3 ECTS

75 godzin

Łączna liczba godzin: 75

Godziny kontaktowe: 37 (30w + 2h egzamin + 5h konsultacje) – 1,5 ECTS

Praca własna: 38 – 1,5 ECTS (przygotowanie do zajęć i egzaminu, przygotowanie referatu, praca w grupach, lektura)

Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2022/23" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Izabela Kapsa
Prowadzący grup: Izabela Kapsa
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

TRSiP_W01. Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu teorie rozwoju społecznego i politycznego. (K_W01)

TRSiP_W02. Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu psychospołeczne i technologiczne uwarunkowania życia politycznego i społecznego. (K_W04)

TRSiP_U01. Potrafi wyjaśniać zachowania człowieka i zjawiska zachodzące w życiu realnym i wirtualnym z zastosowaniem teorii rozwoju społecznego i politycznego. (K_U01)

TRSiP_U02. Potrafi badać demokrację i analizować procesy rozwojowe w oparciu o pracę indywidualną i zespołową. (K_U03)

TRSiP_U03. Potrafi wskazywać i wyjaśniać zasady oraz wartości charakterystyczne dla cyberpaństwa i cyberspołeczeństwa w kontekście rozwoju społecznego i politycznego. (K_U06)

TRSiP_U04. Umie uczestniczyć w cyberprzestrzeni oraz analizować konkretne wyzwania i dylematy etyczne z nią związane. (K_U08)

TRSiP_U05. Umie wskazać założenia różnych koncepcji rozwoju politycznego i społecznego oraz ocenić ich efektywność. (K_U11)

TRSiP_U06. Dostrzega relacje między cyberpolityką a zjawiskami i procesami historycznymi, ekonomicznymi, kulturowymi i społecznymi, szczególnie w kontekście wyzwań technologicznych związanych z procesami rozwojowymi. (K_U12)

TRSiP_K01. Jest gotów do pracy w zespołach, w tym złożonych ze specjalistów z różnych dziedzin zajmujących się problematyką cyberprzestrzeni i rozwoju, ma świadomość jej wyższości nad pracą indywidualną. Współpracując z innymi przestrzega zasad etyki zawodowej. (K_K01)

TRSiP_K02. Jest gotów do określania priorytetów i hierarchii problemów w działaniach na rzecz rozwoju. Wskazuje priorytety rozwojowe i zagrożenia dla bezpieczeństwa państwa i innych organizacji płynące z rozwoju przestrzeni wirtualnej. (K_K05)

TRSiP_K03. Dostrzega i identyfikuje problemy moralne oraz dylematy etyczne związane z wykonywaną pracą oraz rozwojem dla przyszłości, potrafi racjonalnie je rozwiązywać. (K_K06)

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Wstęp do nauki o polityce

Teorie i dzieje demokracji

Psychospołeczne uwarunkowania rozwoju


Wymagania wstępne: znajomość podstawowych kategorii z zakresu nauk o polityce; wiedza na temat teorii i ewolucji demokracji; znajomość psychospołecznych uwarunkowań życia społecznego i politycznego.

Bilans pracy studenta:

3 ECTS

75 godzin

Łączna liczba godzin: 75

Godziny kontaktowe: 50 – 2 ECTS (30w + 2h egzamin + 18h konsultacje)

Praca własna: 25 – 1 ECTS (przygotowanie do zajęć i egzaminu, przygotowanie referatu, praca w grupach, lektura)

Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2024-02-26 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Martyna Rajek-Kwiatek
Prowadzący grup: Martyna Rajek-Kwiatek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

[TRSiP_W01]: Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu teorie rozwoju społecznego i politycznego [K_W01].

[TRSiP_W02]: Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu psychospołeczne i technologiczne uwarunkowania życia politycznego i społecznego [K_W04]

[TRSiP_U01]: Potrafi wyjaśniać zachowania człowieka i zjawiska zachodzące w życiu realnym i wirtualnym z zastosowaniem teorii rozwoju społecznego i politycznego [K_U01].

[TRSiP_U02]: Potrafi badać demokrację i analizować procesy rozwojowe w oparciu o pracę indywidualną i zespołową [K_U03].

[TRSiP_U03]. Potrafi wskazywać i wyjaśniać zasady oraz wartości charakterystyczne dla cyberpaństwa i cyberspołeczeństwa w kontekście rozwoju społecznego i politycznego [K_U06].

[TRSiP_U04]: Umie uczestniczyć w cyberprzestrzeni oraz analizować konkretne wyzwania i dylematy etyczne z nią związane [K_U08].

[TRSiP_U05]: Umie wskazać założenia różnych koncepcji rozwoju politycznego i społecznego oraz ocenić ich efektywność [K_U11].

[TRSiP_U06]: Dostrzega relacje między cyberpolityką a zjawiskami i procesami historycznymi, ekonomicznymi, kulturowymi i społecznymi, szczególnie w kontekście wyzwań technologicznych związanych z procesami rozwojowymi [K_U12].

[TRSiP_K01]: Jest gotów do pracy w zespołach, w tym złożonych ze specjalistów z różnych dziedzin zajmujących się problematyką cyberprzestrzeni i rozwoju, ma świadomość jej wyższości nad pracą indywidualną. Współpracując z innymi przestrzega zasad etyki zawodowej [K_K01].

[TRSiP_K02]: Jest gotów do określania priorytetów i hierarchii problemów w działaniach na rzecz rozwoju. Wskazuje priorytety rozwojowe i zagrożenia dla bezpieczeństwa państwa i innych organizacji płynące z rozwoju przestrzeni wirtualnej [K_K05].

[TRSiP_K03]: Dostrzega i identyfikuje problemy moralne oraz dylematy etyczne związane z wykonywaną pracą oraz rozwojem dla przyszłości, potrafi racjonalnie je rozwiązywać [K_K06].

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Wstęp do nauki o polityce

Teorie i dzieje demokracji

Psychospołeczne uwarunkowania rozwoju


Wymagania wstępne: znajomość podstawowych kategorii z zakresu nauk o polityce; wiedza na temat teorii i ewolucji demokracji; znajomość psychospołecznych uwarunkowań życia społecznego i politycznego.

Bilans pracy studenta:

W trakcie realizacji modułu student realizuje efekty uczenia się w wymiarze 3 pkt ECTS (łącznie 75 godz.) z czego:


W bezpośrednim kontakcie z nauczycielem akademickim 2 pkt ECTS - łącznie 50 godz., w tym 30 godz. wykładów, 18 godz. konsultacji, 2 godz. - egzamin.


Praca własna - 1 pkt ECTS - łącznie 25 godz. (analiza literatury, przygotowanie do egzaminu, przygotowanie prezentacji/referatu).

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)