Dydaktyka WF
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1500-WF11DWF-SD |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Dydaktyka WF |
Jednostka: | Kolegium III |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-10 |
Przejdź do planu
PN WYK
LAB
LAB
LAB
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Mirosława Szark-Eckardt | |
Prowadzący grup: | Mirosława Szark-Eckardt | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 – zna podstawowe terminy związane z Dydaktyką Wychowania Fizycznego (K_W02) W02 - posiada wiedzę dotyczącą formułowania i operacjonalizowania celów edukacyjnych; projektowania (np.; programów autorskich), realizacji i ewaluacji procesu dydaktyczno - wychowawczego dostosowanego do potrzeb ucznia, szkoły i środowiska; formułowania oceny ucznia (K_W04) U01 - potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę w celu diagnozowania, analizowania i prognozowania sytuacji pedagogicznych i na jej podstawie podjąć działania praktyczne na poszczególnych etapach edukacyjnych (K_U01) U02 - potrafi skonstruować plany i programy autorskie dostosowane do potrzeb uczniów (K_U02) U03 - posiada umiejętność prowadzenia dokumentacji obowiązującej w szkołach dotyczącej pracy nauczyciela wychowania fizycznego, w tym także projektować i dokumentować swój rozwój zawodowy (K_U04) K01 - ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego doskonalenia i dokształcania zawodowego, rozwoju osobowego, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób (K_K01) K02 - weryfikuje zdobytą wiedzę i doskonali umiejętności w trakcie prowadzenia działalności praktycznej, jest świadomy własnych ograniczeń i wie, kiedy zwrócić się do ekspertów (K_K02) K03 - jest przygotowany do planowania, organizacji i realizacji określonych przez siebie zadań w ramach procesu dydaktycznego z wykorzystaniem różnorodnych form, narzędzi, metod i środków stosownie do celów i potrzeb ucznia (K_K07) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | psychologia, pedagogika, anatomia |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR LAB
LAB
LAB
CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Mirosława Szark-Eckardt | |
Prowadzący grup: | Mirosława Szark-Eckardt | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 – zna podstawowe terminy związane z Dydaktyką Wychowania Fizycznego (K_W02) W02 - posiada wiedzę dotyczącą formułowania i operacjonalizowania celów edukacyjnych; projektowania (np.; programów autorskich), realizacji i ewaluacji procesu dydaktyczno - wychowawczego dostosowanego do potrzeb ucznia, szkoły i środowiska; formułowania oceny ucznia (K_W04) U01 - potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę w celu diagnozowania, analizowania i prognozowania sytuacji pedagogicznych i na jej podstawie podjąć działania praktyczne na poszczególnych etapach edukacyjnych (K_U01) U02 - potrafi skonstruować plany i programy autorskie dostosowane do potrzeb uczniów (K_U02) U03 - posiada umiejętność prowadzenia dokumentacji obowiązującej w szkołach dotyczącej pracy nauczyciela wychowania fizycznego, w tym także projektować i dokumentować swój rozwój zawodowy (K_U04) K01 - ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego doskonalenia i dokształcania zawodowego, rozwoju osobowego, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób (K_K01) K02 - weryfikuje zdobytą wiedzę i doskonali umiejętności w trakcie prowadzenia działalności praktycznej, jest świadomy własnych ograniczeń i wie, kiedy zwrócić się do ekspertów (K_K02) K03 - jest przygotowany do planowania, organizacji i realizacji określonych przez siebie zadań w ramach procesu dydaktycznego z wykorzystaniem różnorodnych form, narzędzi, metod i środków stosownie do celów i potrzeb ucznia (K_K07) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | psychologia, pedagogika, anatomia |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-14 |
Przejdź do planu
PN LAB
WT LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
WYK
ŚR CZ WYK
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Mirosława Szark-Eckardt | |
Prowadzący grup: | Mirosława Szark-Eckardt | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 – zna podstawowe terminy związane z dydaktyką wychowania fizycznego (K_W02) W02 - posiada wiedzę dotyczącą formułowania i operacjonalizowania celów edukacyjnych; projektowania (np.; programów autorskich), realizacji i ewaluacji procesu dydaktyczno - wychowawczego dostosowanego do potrzeb ucznia, szkoły i środowiska; formułowania oceny ucznia (K_W04) U01 - potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę w celu diagnozowania, analizowania i prognozowania sytuacji pedagogicznych i na jej podstawie podjąć działania praktyczne na poszczególnych etapach edukacyjnych (K_U01) U02 - potrafi skonstruować plany i programy autorskie dostosowane do potrzeb uczniów (K_U02) U03 - posiada umiejętność prowadzenia dokumentacji obowiązującej w szkołach dotyczącej pracy nauczyciela wychowania fizycznego, w tym także projektować i dokumentować swój rozwój zawodowy (K_U04) K01 - ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego doskonalenia i dokształcania zawodowego, rozwoju osobowego, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób (K_K01) K02 - weryfikuje zdobytą wiedzę i doskonali umiejętności w trakcie prowadzenia działalności praktycznej, jest świadomy własnych ograniczeń i wie, kiedy zwrócić się do ekspertów (K_K02) K03 - jest przygotowany do planowania, organizacji i realizacji określonych przez siebie zadań w ramach procesu dydaktycznego z wykorzystaniem różnorodnych form, narzędzi, metod i środków stosownie do celów i potrzeb ucznia (K_K07) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | psychologia, pedagogika, anatomia |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-13 |
Przejdź do planu
PN WT LAB
LAB
LAB
ŚR CZ WYK
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Mirosława Szark-Eckardt | |
Prowadzący grup: | Mirosława Szark-Eckardt | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 – zna podstawowe terminy związane z dydaktyką wychowania fizycznego (K_W02) W02 - posiada wiedzę dotyczącą formułowania i operacjonalizowania celów edukacyjnych; projektowania (np.; programów autorskich), realizacji i ewaluacji procesu dydaktyczno - wychowawczego dostosowanego do potrzeb ucznia, szkoły i środowiska; formułowania oceny ucznia (K_W04) U01 - potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę w celu diagnozowania, analizowania i prognozowania sytuacji pedagogicznych i na jej podstawie podjąć działania praktyczne na poszczególnych etapach edukacyjnych (K_U01) U02 - potrafi skonstruować plany i programy autorskie dostosowane do potrzeb uczniów (K_U02) U03 - posiada umiejętność prowadzenia dokumentacji obowiązującej w szkołach dotyczącej pracy nauczyciela wychowania fizycznego, w tym także projektować i dokumentować swój rozwój zawodowy (K_U04) K01 - ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego doskonalenia i dokształcania zawodowego, rozwoju osobowego, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób (K_K01) K02 - weryfikuje zdobytą wiedzę i doskonali umiejętności w trakcie prowadzenia działalności praktycznej, jest świadomy własnych ograniczeń i wie, kiedy zwrócić się do ekspertów (K_K02) K03 - jest przygotowany do planowania, organizacji i realizacji określonych przez siebie zadań w ramach procesu dydaktycznego z wykorzystaniem różnorodnych form, narzędzi, metod i środków stosownie do celów i potrzeb ucznia (K_K07) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | psychologia, pedagogika, anatomia |
|
Bilans pracy studenta: | Kontakt bezpośredni (KB) z nauczycielem akademickim: - 30 godz. ćwiczeń - 30 godzin wykładów - 2 godz. konsultacje Praca własna (PW) studenta: 8 godz. w ramach części ćwiczeniowej, m.in. przygotowanie do zajęć, realizacja prac cząstkowych: (przygotowanie lekcji problemowej, prezentacja na okreslony temat itp.) 5 godz. w ramach wykładów - opanowanie treści wykładowych i przygotowanie do egzaminu. Łącznie 62 godz. KB + 13 godz. PW = 75 godz. (3 ECTS). |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
LAB
LAB
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Mirosława Szark-Eckardt | |
Prowadzący grup: | Mirosława Szark-Eckardt | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 – zna metody realizacji zadań, strategie nauczania, zna podstawowe terminy związane z dydaktyką wychowania fizycznego i jej miejsce w ramowych planach nauczania, zagadnienia związane z procesem nauczania; zna kompetencje nauczyciela wychowanie fizycznego oraz jego role; rozumie diagnozę wstępną grupy uczniowskiej i każdego ucznia z osobna (K_W02), D.1. W1., D.1.W3., D.1.W4., D.1.W5., D.1.W6., D.1.W9., D.1.W12. W02 - posiada wiedzę dotyczącą formułowania i operacjonalizowania celów edukacyjnych; projektowania (np.; programów autorskich), realizacji i ewaluacji procesu dydaktyczno - wychowawczego dostosowanego do potrzeb ucznia, szkoły i środowiska; formułowania oceny ucznia; zna organizację pracy w klasie szkolnej i sposoby organizowania przestrzeni klasy szkolnej (K_W04) (N_W3, N_W5, N_W6, N_W14, N_W15), D.1.W2., D1W7., D1W8., D.1.W10., D.1.W11., D.1.W13, D.1.W14., D.1.W15. U01 - potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę w celu diagnozowania, analizowania i prognozowania sytuacji pedagogicznych i na jej podstawie podjąć działania praktyczne, posiada umiejętności planowania, projektowania i prowadzenia lekcji wychowania fizycznego w szkole ponadpodstawowej w oparciu o program, odpowiednie środki, metody, formy i nowoczesne technologie, potrafi przeprowadzić diagnozę uczniów, potrafi współpracować z rodzicami, opiekunami i pracownikami szkoły (K_U01) (N_U1, N_U3, N_U6, N_U7), D.1.U7., D.1.U10., D.1.U11. U02 - potrafi skonstruować plany i programy autorskie dostosowane do potrzeb uczniów, potrafi dostosować sposób komunikacji do poziomu rozwojowego uczniów, potrafi kreować sytuacje dydaktyczne służące rozwojowi uczniów, potrafi ocenić pracę i umiejętności uczniów (K_U02) (N_U1, N_U2, N_U3, N_U6), D.1.U4., D.1.U6., D.1.U5., D.1.U8., D.1.U9. U03 - posiada umiejętność prowadzenia wybranej dokumentacji obowiązującej w szkołach, w tym także projektować i dokumentować swój rozwój zawodowy, potrafi analizować rozkład materiału, identyfikować zadania szkolne z celami kształcenia i treści nauczanego przedmiotu z innymi treściami nauczania (K_U04) D.1.U1., D.1.U2., D.1.U3. K01 - ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego doskonalenia i dokształcania zawodowego, rozwoju osobowego, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób (K_K01) D.1.K7., D.1.K8., D.1.K9. K02 - weryfikuje zdobytą wiedzę i doskonali umiejętności w trakcie prowadzenia działalności praktycznej, jest świadomy własnych ograniczeń i wie, kiedy zwrócić się do ekspertów, postępuje zgodnie z zasadami etyki i tego samego uczy swoich podopiecznych (K_K02) D.1.K6. K03 - jest przygotowany do planowania, organizacji i realizacji określonych przez siebie zadań w ramach procesu dydaktycznego z wykorzystaniem różnorodnych form, narzędzi, metod i środków stosownie do celów i potrzeb ucznia, jest gotów do zachęcania uczniów do systematyczne aktywności fizycznej i promowania odpowiedzialnego korzystania z mediów cyfrowych, a także do kształtowania wśród nich umiejętności współpracy (K_K07) D.1.K1., D.1.K2., D.1.K3., D.1.K4., D.1.K5. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | wymagania wstepne: psychologia, pedagogika, podstawy dydaktyki, dydaktyka wychowania fizycznego |
|
Bilans pracy studenta: | Kontakt bezpośredni (KB) z nauczycielem akademickim: - 30 godz. ćwiczeń - 30 godzin wykładów - 2 godz. konsultacje Praca własna (PW) studenta: 8 godz. w ramach części ćwiczeniowej, m.in. przygotowanie do zajęć, realizacja prac cząstkowych: (przygotowanie lekcji problemowej, prezentacja na okreslony temat itp.) 5 godz. w ramach wykładów - opanowanie treści wykładowych i przygotowanie do egzaminu. Łącznie 62 godz. KB + 13 godz. PW = 75 godz. (3 ECTS). |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.