Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Sport do wyboru step, aerobic

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1500-WF23pwSWSA-SD
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Sport do wyboru step, aerobic
Jednostka: Kolegium III
Grupy: 2 rok, 3 sem., wychowanie fizyczne, moduł zarządzanie w sporcie i rekreacji [SD]
Punkty ECTS i inne: 3.00 LUB 1.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/19" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-02-10
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Wiesława Pilewska
Prowadzący grup: Wiesława Pilewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

Wiedza:

W01 - ma podstawową wiedzę dotyczącą step aerobiku – jego zastosowania jako środka wspierającego rozwój psychofizyczny. Zna podstawowe pojęcia i terminy oraz nazewnictwo używane w zajęciach aerobiku oraz stosowane metody, zasady i formy nauczania oraz technikę. (K_W08)

W02 - zna teoretyczne podstawy dotyczące stosowania step aerobiku jako formy aktywności fizycznej zapobiegającej, interwencyjnej oraz wspomagającej rozwój psychofizyczny człowieka oraz utrzymującej dobrostan w różnych okresach ontogenezy. Zna mechanizm działania step aerobiku na kształtowanie sprawności fizycznej. (K_W01)

Umiejętności:

U01 - posiada umiejętność przygotowania i przeprowadzenia zajęć step aerobiku w ramach lekcji wychowania fizycznego wykorzystując odpowiedni sprzęt specjalistyczny. (K_U08)

U02 - posiada umiejętności ruchowe i techniczne niezbędne w realizacji zajęć step aerobiku. Potrafi pracować z muzyką, Posiada umiejętność tworzenia prostych choreografii. Posiada umiejętności interpersonalne w zakresie komunikacji werbalnej i niewerbalnej. (K_U12)

Kompetencje:

K01 - weryfikuje zdobytą wiedzę i doskonali umiejętności w trakcie prowadzenia działalności praktycznej. Świadomie kształtuje własne umiejętności, rozwija i pogłębia zainteresowania w zakresie step aerobik. (K_K02)

K02 – prezentuje postawę animatora, propagatora i organizatora podczas zajęć. (K_K04)

K03 - dba o optymalny poziom sprawności fizycznej niezbędnej w działalności zawodowej nauczyciela wychowania fizycznego - ze szczególnym uwzględnieniem realizacji zajęć step aerobik. (K_K12)

K04 - realizuje zadania związane z wykonywaniem zawodu w sposób zapewniający higienę i bezpieczeństwo własne oraz uczestników zajęć. (K_K13)



Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Teoria i metodyka tańca

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Krzysztof Tomaszewski
Prowadzący grup: Krzysztof Tomaszewski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

Wiedza:

W01 - ma podstawową wiedzę dotyczącą step aerobiku – jego zastosowania jako środka wspierającego rozwój psychofizyczny. Zna podstawowe pojęcia i terminy oraz nazewnictwo używane w zajęciach aerobiku oraz stosowane metody, zasady i formy nauczania oraz technikę. (K_W08)

W02 - zna teoretyczne podstawy dotyczące stosowania step aerobiku jako formy aktywności fizycznej zapobiegającej, interwencyjnej oraz wspomagającej rozwój psychofizyczny człowieka oraz utrzymującej dobrostan w różnych okresach ontogenezy. Zna mechanizm działania step aerobiku na kształtowanie sprawności fizycznej. (K_W01)

Umiejętności:

U01 - posiada umiejętność przygotowania i przeprowadzenia zajęć step aerobiku w ramach lekcji wychowania fizycznego wykorzystując odpowiedni sprzęt specjalistyczny. (K_U08)

U02 - posiada umiejętności ruchowe i techniczne niezbędne w realizacji zajęć step aerobiku. Potrafi pracować z muzyką, Posiada umiejętność tworzenia prostych choreografii. Posiada umiejętności interpersonalne w zakresie komunikacji werbalnej i niewerbalnej. (K_U12)

Kompetencje:

K01 - weryfikuje zdobytą wiedzę i doskonali umiejętności w trakcie prowadzenia działalności praktycznej. Świadomie kształtuje własne umiejętności, rozwija i pogłębia zainteresowania w zakresie step aerobik. (K_K02)

K02 – prezentuje postawę animatora, propagatora i organizatora podczas zajęć. (K_K04)

K03 - dba o optymalny poziom sprawności fizycznej niezbędnej w działalności zawodowej nauczyciela wychowania fizycznego - ze szczególnym uwzględnieniem realizacji zajęć step aerobik. (K_K12)

K04 - realizuje zadania związane z wykonywaniem zawodu w sposób zapewniający higienę i bezpieczeństwo własne oraz uczestników zajęć. (K_K13)



Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Teoria i metodyka tańca

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-13
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Wiesława Pilewska
Prowadzący grup: Wiesława Pilewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

Wiedza:

W01 - ma podstawową wiedzę dotyczącą step aerobiku – jego zastosowania jako środka wspierającego rozwój psychofizyczny. Zna podstawowe pojęcia i terminy oraz nazewnictwo używane w zajęciach step aerobiku oraz stosowane metody, zasady i formy nauczania oraz technikę. (K_W08)

W02 - zna teoretyczne podstawy dotyczące stosowania step aerobiku jako formy aktywności fizycznej zapobiegającej, interwencyjnej oraz wspomagającej rozwój psychofizyczny człowieka oraz utrzymującej dobrostan w różnych okresach ontogenezy. Zna mechanizm działania step aerobiku na kształtowanie sprawności fizycznej. (K_W01)

Umiejętności:

U01 - posiada umiejętność przygotowania i przeprowadzenia zajęć step aerobiku w ramach lekcji wychowania fizycznego wykorzystując odpowiedni sprzęt specjalistyczny. (K_U08)

U02 - posiada umiejętności ruchowe i techniczne niezbędne w realizacji zajęć step aerobiku. Potrafi pracować z muzyką. Posiada umiejętność tworzenia prostych choreografii. Posiada umiejętności interpersonalne w zakresie komunikacji werbalnej i niewerbalnej. (K_U12)

Kompetencje:

K01 - weryfikuje zdobytą wiedzę i doskonali umiejętności w trakcie prowadzenia działalności praktycznej. Świadomie kształtuje własne umiejętności, rozwija i pogłębia zainteresowania w zakresie step aerobik. (K_K02)

K02 - prezentuje postawę animatora, propagatora i organizatora podczas zajęć. (K_K04)

K03 - dba o optymalny poziom sprawności fizycznej niezbędnej w działalności zawodowej nauczyciela wychowania fizycznego - ze szczególnym uwzględnieniem realizacji zajęć step aerobik. (K_K12)

K04 - realizuje zadania związane z wykonywaniem zawodu w sposób zapewniający higienę i bezpieczeństwo własne oraz uczestników zajęć. (K_K13)


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

brak

Bilans pracy studenta:

3 ECTS = 75 godzin

Praca z bezpośrednim udziałem studenta i nauczyciela akademickiego - 25 GODZIN:

 15 godzin praca z bezpośrednim udziałem studenta i nauczyciela akademickiego w ramach zajęć ujętych w planie

 6 godzin – konsultacje

 4 godziny – zaliczenia

Praca samodzielna studenta:

 13 godzin – samodzielne doskonalenie i utrwalanie treści programowych przekazywanych w ramach zajęć (podstawowe kroki step aerobiku: leader step, alternativ; proste kombinacji kroków step aerobiku w formie symetrycznej)

 12 godzin – samodzielne przygotowanie w formie praktycznej (prezentacji) choreografii step aerobiku (32 bitowa, symetryczna choreografia)

 10 godzin – przygotowanie się do zaliczenia ustnego z zakresu tematyki realizowanej w ramach zajęć step aerobiku: wiadomości dotyczące podstawowych pojęć, terminów, nazewnictwa używanego w zajęciach step aerobiku, mechanizmu działania step aerobiku w kształtowaniu sprawności fizycznej; metod, zasad i form nauczania stosowanych w zajęciach step aerobiku.

 10 godzin – przygotowanie fragmentu zajęć step aerobiku (dobór metod, środków i form pracy, praca z muzyką, praca z grupą, komunikacja werbalna i niewerbalna).

 5 godzin – studiowanie literatury




Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Wiesława Pilewska
Prowadzący grup: Wiesława Pilewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

Wiedza:

W01 - ma podstawową wiedzę dotyczącą step aerobiku – jego zastosowania jako środka wspierającego rozwój psychofizyczny. Zna podstawowe pojęcia i terminy oraz nazewnictwo używane w zajęciach step aerobiku oraz stosowane metody, zasady i formy nauczania oraz technikę. (K_W08)

W02 - zna teoretyczne podstawy dotyczące stosowania step aerobiku jako formy aktywności fizycznej zapobiegającej, interwencyjnej oraz wspomagającej rozwój psychofizyczny człowieka oraz utrzymującej dobrostan w różnych okresach ontogenezy. Zna mechanizm działania step aerobiku na kształtowanie sprawności fizycznej. (K_W01)

Umiejętności:

U01 - posiada umiejętność przygotowania i przeprowadzenia zajęć step aerobiku w ramach lekcji wychowania fizycznego wykorzystując odpowiedni sprzęt specjalistyczny. (K_U08)

U02 - posiada umiejętności ruchowe i techniczne niezbędne w realizacji zajęć step aerobiku. Potrafi pracować z muzyką. Posiada umiejętność tworzenia prostych choreografii. Posiada umiejętności interpersonalne w zakresie komunikacji werbalnej i niewerbalnej. (K_U12)

Kompetencje:

K01 - weryfikuje zdobytą wiedzę i doskonali umiejętności w trakcie prowadzenia działalności praktycznej. Świadomie kształtuje własne umiejętności, rozwija i pogłębia zainteresowania w zakresie step aerobik. (K_K02)

K02 - prezentuje postawę animatora, propagatora i organizatora podczas zajęć. (K_K04)

K03 - dba o optymalny poziom sprawności fizycznej niezbędnej w działalności zawodowej nauczyciela wychowania fizycznego - ze szczególnym uwzględnieniem realizacji zajęć step aerobik. (K_K12)

K04 - realizuje zadania związane z wykonywaniem zawodu w sposób zapewniający higienę i bezpieczeństwo własne oraz uczestników zajęć. (K_K13)


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

brak

Bilans pracy studenta:

3 ECTS = 75 godzin

Praca z bezpośrednim udziałem studenta i nauczyciela akademickiego - 25 GODZIN:

 15 godzin praca z bezpośrednim udziałem studenta i nauczyciela akademickiego w ramach zajęć ujętych w planie

 6 godzin – konsultacje

 4 godziny – zaliczenia

Praca samodzielna studenta:

 13 godzin – samodzielne doskonalenie i utrwalanie treści programowych przekazywanych w ramach zajęć (podstawowe kroki step aerobiku: leader step, alternativ; proste kombinacji kroków step aerobiku w formie symetrycznej)

 12 godzin – samodzielne przygotowanie w formie praktycznej (prezentacji) choreografii step aerobiku (32 bitowa, symetryczna choreografia)

 10 godzin – przygotowanie się do zaliczenia ustnego z zakresu tematyki realizowanej w ramach zajęć step aerobiku: wiadomości dotyczące podstawowych pojęć, terminów, nazewnictwa używanego w zajęciach step aerobiku, mechanizmu działania step aerobiku w kształtowaniu sprawności fizycznej; metod, zasad i form nauczania stosowanych w zajęciach step aerobiku.

 10 godzin – przygotowanie fragmentu zajęć step aerobiku (dobór metod, środków i form pracy, praca z muzyką, praca z grupą, komunikacja werbalna i niewerbalna).

 5 godzin – studiowanie literatury




Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Tomasz Jabłoński
Prowadzący grup: Tomasz Jabłoński
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

Wiedza:

W01 - ma podstawową wiedzę dotyczącą step aerobiku – jego zastosowania jako środka wspierającego rozwój psychofizyczny. Zna podstawowe pojęcia i terminy oraz nazewnictwo używane w zajęciach step aerobiku oraz stosowane metody, zasady i formy nauczania oraz technikę. (K_W08)

W02 - zna teoretyczne podstawy dotyczące stosowania step aerobiku jako formy aktywności fizycznej zapobiegającej, interwencyjnej oraz wspomagającej rozwój psychofizyczny człowieka oraz utrzymującej dobrostan w różnych okresach ontogenezy. Zna mechanizm działania step aerobiku na kształtowanie sprawności fizycznej. (K_W01)

Umiejętności:

U01 - posiada umiejętność przygotowania i przeprowadzenia zajęć step aerobiku w ramach lekcji wychowania fizycznego wykorzystując odpowiedni sprzęt specjalistyczny. (K_U08)

U02 - posiada umiejętności ruchowe i techniczne niezbędne w realizacji zajęć step aerobiku. Potrafi pracować z muzyką. Posiada umiejętność tworzenia prostych choreografii. Posiada umiejętności interpersonalne w zakresie komunikacji werbalnej i niewerbalnej. (K_U12)

Kompetencje:

K01 - weryfikuje zdobytą wiedzę i doskonali umiejętności w trakcie prowadzenia działalności praktycznej. Świadomie kształtuje własne umiejętności, rozwija i pogłębia zainteresowania w zakresie step aerobik. (K_K02)

K02 - prezentuje postawę animatora, propagatora i organizatora podczas zajęć. (K_K04)

K03 - dba o optymalny poziom sprawności fizycznej niezbędnej w działalności zawodowej nauczyciela wychowania fizycznego - ze szczególnym uwzględnieniem realizacji zajęć step aerobik. (K_K12)

K04 - realizuje zadania związane z wykonywaniem zawodu w sposób zapewniający higienę i bezpieczeństwo własne oraz uczestników zajęć. (K_K13)


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

brak

Bilans pracy studenta:

Praca z bezpośrednim udziałem studenta i nauczyciela akademickiego (KB):

17 GODZIN

- 15 godzin praca z bezpośrednim udziałem studenta i nauczyciela akademickiego w ramach zajęć ujętych w planie

- 15 godzin – prezentacje układów

- 2 godzin – zaliczenia

Praca samodzielna studenta (PW): 8 GODZIN

– samodzielne doskonalenie i utrwalanie treści programowych przekazywanych w ramach zajęć (podstawowe kroki step aerobiku: leader step, alternativ; proste kombinacji kroków step aerobiku w formie symetrycznej)

– samodzielne przygotowanie w formie praktycznej (prezentacji) choreografii step aerobiku (32 bitowa, symetryczna choreografia)

– przygotowanie się do zaliczenia ustnego z zakresu tematyki realizowanej w ramach zajęć step aerobiku: wiadomości dotyczące podstawowych pojęć, terminów, nazewnictwa używanego w zajęciach step aerobiku, mechanizmu działania step aerobiku w kształtowaniu sprawności fizycznej; metod, zasad i form nauczania stosowanych w zajęciach step aerobiku.

– przygotowanie fragmentu zajęć step aerobiku (dobór metod, środków i form pracy, praca z muzyką, praca z grupą, komunikacja werbalna i niewerbalna).

– studiowanie literatury


17 godz. KB + 8 godz. PW = 25 godz. (1 ECTS)



Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)