Sport do wyboru step, aerobic
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1500-WF23pwSWSA-SD |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Sport do wyboru step, aerobic |
Jednostka: | Kolegium III |
Grupy: |
2 rok, 3 sem., wychowanie fizyczne, moduł zarządzanie w sporcie i rekreacji [SD] |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
LUB
1.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-10 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ LAB
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Wiesława Pilewska | |
Prowadzący grup: | Wiesława Pilewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Wiedza: W01 - ma podstawową wiedzę dotyczącą step aerobiku – jego zastosowania jako środka wspierającego rozwój psychofizyczny. Zna podstawowe pojęcia i terminy oraz nazewnictwo używane w zajęciach aerobiku oraz stosowane metody, zasady i formy nauczania oraz technikę. (K_W08) W02 - zna teoretyczne podstawy dotyczące stosowania step aerobiku jako formy aktywności fizycznej zapobiegającej, interwencyjnej oraz wspomagającej rozwój psychofizyczny człowieka oraz utrzymującej dobrostan w różnych okresach ontogenezy. Zna mechanizm działania step aerobiku na kształtowanie sprawności fizycznej. (K_W01) Umiejętności: U01 - posiada umiejętność przygotowania i przeprowadzenia zajęć step aerobiku w ramach lekcji wychowania fizycznego wykorzystując odpowiedni sprzęt specjalistyczny. (K_U08) U02 - posiada umiejętności ruchowe i techniczne niezbędne w realizacji zajęć step aerobiku. Potrafi pracować z muzyką, Posiada umiejętność tworzenia prostych choreografii. Posiada umiejętności interpersonalne w zakresie komunikacji werbalnej i niewerbalnej. (K_U12) Kompetencje: K01 - weryfikuje zdobytą wiedzę i doskonali umiejętności w trakcie prowadzenia działalności praktycznej. Świadomie kształtuje własne umiejętności, rozwija i pogłębia zainteresowania w zakresie step aerobik. (K_K02) K02 – prezentuje postawę animatora, propagatora i organizatora podczas zajęć. (K_K04) K03 - dba o optymalny poziom sprawności fizycznej niezbędnej w działalności zawodowej nauczyciela wychowania fizycznego - ze szczególnym uwzględnieniem realizacji zajęć step aerobik. (K_K12) K04 - realizuje zadania związane z wykonywaniem zawodu w sposób zapewniający higienę i bezpieczeństwo własne oraz uczestników zajęć. (K_K13) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Teoria i metodyka tańca |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-14 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR LAB
LAB
CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Krzysztof Tomaszewski | |
Prowadzący grup: | Krzysztof Tomaszewski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Wiedza: W01 - ma podstawową wiedzę dotyczącą step aerobiku – jego zastosowania jako środka wspierającego rozwój psychofizyczny. Zna podstawowe pojęcia i terminy oraz nazewnictwo używane w zajęciach aerobiku oraz stosowane metody, zasady i formy nauczania oraz technikę. (K_W08) W02 - zna teoretyczne podstawy dotyczące stosowania step aerobiku jako formy aktywności fizycznej zapobiegającej, interwencyjnej oraz wspomagającej rozwój psychofizyczny człowieka oraz utrzymującej dobrostan w różnych okresach ontogenezy. Zna mechanizm działania step aerobiku na kształtowanie sprawności fizycznej. (K_W01) Umiejętności: U01 - posiada umiejętność przygotowania i przeprowadzenia zajęć step aerobiku w ramach lekcji wychowania fizycznego wykorzystując odpowiedni sprzęt specjalistyczny. (K_U08) U02 - posiada umiejętności ruchowe i techniczne niezbędne w realizacji zajęć step aerobiku. Potrafi pracować z muzyką, Posiada umiejętność tworzenia prostych choreografii. Posiada umiejętności interpersonalne w zakresie komunikacji werbalnej i niewerbalnej. (K_U12) Kompetencje: K01 - weryfikuje zdobytą wiedzę i doskonali umiejętności w trakcie prowadzenia działalności praktycznej. Świadomie kształtuje własne umiejętności, rozwija i pogłębia zainteresowania w zakresie step aerobik. (K_K02) K02 – prezentuje postawę animatora, propagatora i organizatora podczas zajęć. (K_K04) K03 - dba o optymalny poziom sprawności fizycznej niezbędnej w działalności zawodowej nauczyciela wychowania fizycznego - ze szczególnym uwzględnieniem realizacji zajęć step aerobik. (K_K12) K04 - realizuje zadania związane z wykonywaniem zawodu w sposób zapewniający higienę i bezpieczeństwo własne oraz uczestników zajęć. (K_K13) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Teoria i metodyka tańca |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-13 |
Przejdź do planu
PN LAB
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Wiesława Pilewska | |
Prowadzący grup: | Wiesława Pilewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Wiedza: W01 - ma podstawową wiedzę dotyczącą step aerobiku – jego zastosowania jako środka wspierającego rozwój psychofizyczny. Zna podstawowe pojęcia i terminy oraz nazewnictwo używane w zajęciach step aerobiku oraz stosowane metody, zasady i formy nauczania oraz technikę. (K_W08) W02 - zna teoretyczne podstawy dotyczące stosowania step aerobiku jako formy aktywności fizycznej zapobiegającej, interwencyjnej oraz wspomagającej rozwój psychofizyczny człowieka oraz utrzymującej dobrostan w różnych okresach ontogenezy. Zna mechanizm działania step aerobiku na kształtowanie sprawności fizycznej. (K_W01) Umiejętności: U01 - posiada umiejętność przygotowania i przeprowadzenia zajęć step aerobiku w ramach lekcji wychowania fizycznego wykorzystując odpowiedni sprzęt specjalistyczny. (K_U08) U02 - posiada umiejętności ruchowe i techniczne niezbędne w realizacji zajęć step aerobiku. Potrafi pracować z muzyką. Posiada umiejętność tworzenia prostych choreografii. Posiada umiejętności interpersonalne w zakresie komunikacji werbalnej i niewerbalnej. (K_U12) Kompetencje: K01 - weryfikuje zdobytą wiedzę i doskonali umiejętności w trakcie prowadzenia działalności praktycznej. Świadomie kształtuje własne umiejętności, rozwija i pogłębia zainteresowania w zakresie step aerobik. (K_K02) K02 - prezentuje postawę animatora, propagatora i organizatora podczas zajęć. (K_K04) K03 - dba o optymalny poziom sprawności fizycznej niezbędnej w działalności zawodowej nauczyciela wychowania fizycznego - ze szczególnym uwzględnieniem realizacji zajęć step aerobik. (K_K12) K04 - realizuje zadania związane z wykonywaniem zawodu w sposób zapewniający higienę i bezpieczeństwo własne oraz uczestników zajęć. (K_K13) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | brak |
|
Bilans pracy studenta: | 3 ECTS = 75 godzin Praca z bezpośrednim udziałem studenta i nauczyciela akademickiego - 25 GODZIN: 15 godzin praca z bezpośrednim udziałem studenta i nauczyciela akademickiego w ramach zajęć ujętych w planie 6 godzin – konsultacje 4 godziny – zaliczenia Praca samodzielna studenta: 13 godzin – samodzielne doskonalenie i utrwalanie treści programowych przekazywanych w ramach zajęć (podstawowe kroki step aerobiku: leader step, alternativ; proste kombinacji kroków step aerobiku w formie symetrycznej) 12 godzin – samodzielne przygotowanie w formie praktycznej (prezentacji) choreografii step aerobiku (32 bitowa, symetryczna choreografia) 10 godzin – przygotowanie się do zaliczenia ustnego z zakresu tematyki realizowanej w ramach zajęć step aerobiku: wiadomości dotyczące podstawowych pojęć, terminów, nazewnictwa używanego w zajęciach step aerobiku, mechanizmu działania step aerobiku w kształtowaniu sprawności fizycznej; metod, zasad i form nauczania stosowanych w zajęciach step aerobiku. 10 godzin – przygotowanie fragmentu zajęć step aerobiku (dobór metod, środków i form pracy, praca z muzyką, praca z grupą, komunikacja werbalna i niewerbalna). 5 godzin – studiowanie literatury |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR LAB
CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Wiesława Pilewska | |
Prowadzący grup: | Wiesława Pilewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Wiedza: W01 - ma podstawową wiedzę dotyczącą step aerobiku – jego zastosowania jako środka wspierającego rozwój psychofizyczny. Zna podstawowe pojęcia i terminy oraz nazewnictwo używane w zajęciach step aerobiku oraz stosowane metody, zasady i formy nauczania oraz technikę. (K_W08) W02 - zna teoretyczne podstawy dotyczące stosowania step aerobiku jako formy aktywności fizycznej zapobiegającej, interwencyjnej oraz wspomagającej rozwój psychofizyczny człowieka oraz utrzymującej dobrostan w różnych okresach ontogenezy. Zna mechanizm działania step aerobiku na kształtowanie sprawności fizycznej. (K_W01) Umiejętności: U01 - posiada umiejętność przygotowania i przeprowadzenia zajęć step aerobiku w ramach lekcji wychowania fizycznego wykorzystując odpowiedni sprzęt specjalistyczny. (K_U08) U02 - posiada umiejętności ruchowe i techniczne niezbędne w realizacji zajęć step aerobiku. Potrafi pracować z muzyką. Posiada umiejętność tworzenia prostych choreografii. Posiada umiejętności interpersonalne w zakresie komunikacji werbalnej i niewerbalnej. (K_U12) Kompetencje: K01 - weryfikuje zdobytą wiedzę i doskonali umiejętności w trakcie prowadzenia działalności praktycznej. Świadomie kształtuje własne umiejętności, rozwija i pogłębia zainteresowania w zakresie step aerobik. (K_K02) K02 - prezentuje postawę animatora, propagatora i organizatora podczas zajęć. (K_K04) K03 - dba o optymalny poziom sprawności fizycznej niezbędnej w działalności zawodowej nauczyciela wychowania fizycznego - ze szczególnym uwzględnieniem realizacji zajęć step aerobik. (K_K12) K04 - realizuje zadania związane z wykonywaniem zawodu w sposób zapewniający higienę i bezpieczeństwo własne oraz uczestników zajęć. (K_K13) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | brak |
|
Bilans pracy studenta: | 3 ECTS = 75 godzin Praca z bezpośrednim udziałem studenta i nauczyciela akademickiego - 25 GODZIN: 15 godzin praca z bezpośrednim udziałem studenta i nauczyciela akademickiego w ramach zajęć ujętych w planie 6 godzin – konsultacje 4 godziny – zaliczenia Praca samodzielna studenta: 13 godzin – samodzielne doskonalenie i utrwalanie treści programowych przekazywanych w ramach zajęć (podstawowe kroki step aerobiku: leader step, alternativ; proste kombinacji kroków step aerobiku w formie symetrycznej) 12 godzin – samodzielne przygotowanie w formie praktycznej (prezentacji) choreografii step aerobiku (32 bitowa, symetryczna choreografia) 10 godzin – przygotowanie się do zaliczenia ustnego z zakresu tematyki realizowanej w ramach zajęć step aerobiku: wiadomości dotyczące podstawowych pojęć, terminów, nazewnictwa używanego w zajęciach step aerobiku, mechanizmu działania step aerobiku w kształtowaniu sprawności fizycznej; metod, zasad i form nauczania stosowanych w zajęciach step aerobiku. 10 godzin – przygotowanie fragmentu zajęć step aerobiku (dobór metod, środków i form pracy, praca z muzyką, praca z grupą, komunikacja werbalna i niewerbalna). 5 godzin – studiowanie literatury |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR LAB
CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Tomasz Jabłoński | |
Prowadzący grup: | Tomasz Jabłoński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Wiedza: W01 - ma podstawową wiedzę dotyczącą step aerobiku – jego zastosowania jako środka wspierającego rozwój psychofizyczny. Zna podstawowe pojęcia i terminy oraz nazewnictwo używane w zajęciach step aerobiku oraz stosowane metody, zasady i formy nauczania oraz technikę. (K_W08) W02 - zna teoretyczne podstawy dotyczące stosowania step aerobiku jako formy aktywności fizycznej zapobiegającej, interwencyjnej oraz wspomagającej rozwój psychofizyczny człowieka oraz utrzymującej dobrostan w różnych okresach ontogenezy. Zna mechanizm działania step aerobiku na kształtowanie sprawności fizycznej. (K_W01) Umiejętności: U01 - posiada umiejętność przygotowania i przeprowadzenia zajęć step aerobiku w ramach lekcji wychowania fizycznego wykorzystując odpowiedni sprzęt specjalistyczny. (K_U08) U02 - posiada umiejętności ruchowe i techniczne niezbędne w realizacji zajęć step aerobiku. Potrafi pracować z muzyką. Posiada umiejętność tworzenia prostych choreografii. Posiada umiejętności interpersonalne w zakresie komunikacji werbalnej i niewerbalnej. (K_U12) Kompetencje: K01 - weryfikuje zdobytą wiedzę i doskonali umiejętności w trakcie prowadzenia działalności praktycznej. Świadomie kształtuje własne umiejętności, rozwija i pogłębia zainteresowania w zakresie step aerobik. (K_K02) K02 - prezentuje postawę animatora, propagatora i organizatora podczas zajęć. (K_K04) K03 - dba o optymalny poziom sprawności fizycznej niezbędnej w działalności zawodowej nauczyciela wychowania fizycznego - ze szczególnym uwzględnieniem realizacji zajęć step aerobik. (K_K12) K04 - realizuje zadania związane z wykonywaniem zawodu w sposób zapewniający higienę i bezpieczeństwo własne oraz uczestników zajęć. (K_K13) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | brak |
|
Bilans pracy studenta: | Praca z bezpośrednim udziałem studenta i nauczyciela akademickiego (KB): 17 GODZIN - 15 godzin praca z bezpośrednim udziałem studenta i nauczyciela akademickiego w ramach zajęć ujętych w planie - 15 godzin – prezentacje układów - 2 godzin – zaliczenia Praca samodzielna studenta (PW): 8 GODZIN – samodzielne doskonalenie i utrwalanie treści programowych przekazywanych w ramach zajęć (podstawowe kroki step aerobiku: leader step, alternativ; proste kombinacji kroków step aerobiku w formie symetrycznej) – samodzielne przygotowanie w formie praktycznej (prezentacji) choreografii step aerobiku (32 bitowa, symetryczna choreografia) – przygotowanie się do zaliczenia ustnego z zakresu tematyki realizowanej w ramach zajęć step aerobiku: wiadomości dotyczące podstawowych pojęć, terminów, nazewnictwa używanego w zajęciach step aerobiku, mechanizmu działania step aerobiku w kształtowaniu sprawności fizycznej; metod, zasad i form nauczania stosowanych w zajęciach step aerobiku. – przygotowanie fragmentu zajęć step aerobiku (dobór metod, środków i form pracy, praca z muzyką, praca z grupą, komunikacja werbalna i niewerbalna). – studiowanie literatury 17 godz. KB + 8 godz. PW = 25 godz. (1 ECTS) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.