Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Edukacja zdrowotna

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1500-wf2EZ-NP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Edukacja zdrowotna
Jednostka: Kolegium III
Grupy: 2 rok, wychowanie fizyczne, spec. nauczycielska [NP]
Punkty ECTS i inne: 3.00 LUB 2.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2018/19" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 10 godzin więcej informacji
Wykład, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Alicja Kostencka
Prowadzący grup: Alicja Kostencka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

WIEDZA

W01

STUDENT zna mechanizmy uczenia się, coachingowe metody i strategie nauczania i wychowania (m.in. do umiejętności życiowych), sposoby motywacji do aktywności fizycznej i rozwijania postaw prosomatycznych, prospołecznych i proaksjologicznych (K_W04)

W02

STUDENT zna schemat prakseologiczny, wyjaśni na czym polega spirala edukacyjna w edukacji zdrowotnej (w tym cel główny-idea szkolnej edukacji zdrowotnej, diagnoza, prognoza, planowanie, realizacja i ewaluacja oraz formułowanie celów etapowych i operacyjnych), omówi podstawę programową wychowania fizycznego w odniesieniu do edukacji zdrowotnej (K_W05)

W03

STUDENT zna pojęcia związane ze zdrowiem (w tym koncepcje zdrowia) oraz sposoby kształtowania zdrowego stylu życia w różnych okresach rozwoju ucznia (K_W06)

STUDENT zna zasady promocji zdrowia, komponenty zdrowego stylu życia, sposoby jego kształtowania oraz rolę aktywności fizycznej w dążeniu do dobrostanu; opisze zachowania antyzdrowotne (w tym uzależnienia jako główne czynniki zagrażające zdrowiu w ujęciu integralnym) (K_W15)

UMIEJĘTNOŚCI

U01

STUDENT za pomocą technik badawczych stosowanych w wychowaniu fizycznym (w tym pozytywnych mierników zdrowia) dokona oceny zdrowia; zaprojektuje lekcję wychowania fizycznego o tematyce związanej ze zdrowiem w oparciu o podstawę programową, stosując nowoczesne technologie, odpowiednie metody, środki i formy stosowane w szkolnej edukacji zdrowotnej (K_U10)

U02

STUDENT wykorzystując zdobytą wiedzę, potrafi właściwie ocenić błędy i zaniedbania w zakresie oddziaływań prozdrowotnych, wyciągnąć stosowne wnioski oraz podjąć działania praktyczne (K_U09)

U03

STUDENT potrafi projektować, analizować i dokumentować własne działania w zakresie edukacji zdrowotnej zgodnie z normami i zasadami etycznymi; opracuje projekt zespołowy zawierający twórcze rozwiązania łączenia wiedzy o zachowaniach zdrowotnych z ćwiczeniami fizycznymi, w ramach projektu zaproponuje konspekt w ujęciu czynnościowym innowacyjnej lekcji wychowania fizycznego o tematyce skierowanej na różne aspekty promocji zdrowia oraz opracuje plan pracy w ujęciu wynikowym w zakresie edukacji zdrowotnej ze szczególnym uwzględnieniem tematyki dotyczącej umiejętności życiowych (K_U02)

KOMPETENCJE

K01

STUDENT ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności (w tym umiejętności życiowych), rozumie potrzebę permanentnego dokształcania się oraz ciągłego rozwoju osobowego niezbędnego w pracy edukatora zdrowia (K_K01)

K02

STUDENT wykazuje się odpowiednią postawą niezbędną w zawodzie nauczyciela – wychowawcy - edukatora zdrowia, wyjaśnia sens stosowania w praktyce umiejętności życiowych, skutecznie współpracuje w zespole, wykazuje się kreatywnością i odpowiedzialnością podczas wykonywania prac programowych, potrafi wskazać podstawowe kierunki działań zmierzające do osiągnięcia właściwych celów związanych z zadaniami realizowanymi w ramach edukacji zdrowotnej (K_K08)

K03

STUDENT określa priorytety na bazie wiedzy z zakresu edukacji zdrowotnej; wykorzystuje różnorodne formy, narzędzia, środki i metody, w tym metody stosowane w coachingu; uwzględnia w planowaniu, organizowaniu, realizowaniu i ewaluacji określonych przez siebie zadań dydaktyczno-wychowawczych potrzeby ucznia oraz zespołu klasowego (K_K09)

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

pedagogika i psychologia (kształcenie w zakresie psychologicznych podstaw wychowania i nauczania oraz kształcenie w zakresie koncepcji i praktyk wychowania i nauczania)

metodyka wychowania fizycznego (diagnoza, prognoza, operacjonalizacja celów, planowanie pracy, zasady, metody stosowane w wychowaniu fizycznym)

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2019/20" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 11 godzin więcej informacji
Wykład, 12 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Alicja Kostencka
Prowadzący grup: Alicja Kostencka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

WIEDZA

W01

STUDENT zna mechanizmy uczenia się, coachingowe metody i strategie nauczania i wychowania (m.in. do umiejętności życiowych), sposoby motywacji do aktywności fizycznej i rozwijania postaw prosomatycznych, prospołecznych i proaksjologicznych (K_W04)

W02

STUDENT zna schemat prakseologiczny, wyjaśni na czym polega spirala edukacyjna w edukacji zdrowotnej (w tym cel główny-idea szkolnej edukacji zdrowotnej, diagnoza, prognoza, planowanie, realizacja i ewaluacja oraz formułowanie celów etapowych i operacyjnych), omówi podstawę programową wychowania fizycznego w odniesieniu do edukacji zdrowotnej (K_W05)

W03

STUDENT zna pojęcia związane ze zdrowiem (w tym koncepcje zdrowia) oraz sposoby kształtowania zdrowego stylu życia w różnych okresach rozwoju ucznia (K_W06)

STUDENT zna zasady promocji zdrowia, komponenty zdrowego stylu życia, sposoby jego kształtowania oraz rolę aktywności fizycznej w dążeniu do dobrostanu; opisze zachowania antyzdrowotne (w tym uzależnienia jako główne czynniki zagrażające zdrowiu w ujęciu integralnym) (K_W15)

UMIEJĘTNOŚCI

U01

STUDENT za pomocą technik badawczych stosowanych w wychowaniu fizycznym (w tym pozytywnych mierników zdrowia) dokona oceny zdrowia; zaprojektuje lekcję wychowania fizycznego o tematyce związanej ze zdrowiem w oparciu o podstawę programową, stosując nowoczesne technologie, odpowiednie metody, środki i formy stosowane w szkolnej edukacji zdrowotnej (K_U10)

U02

STUDENT wykorzystując zdobytą wiedzę, potrafi właściwie ocenić błędy i zaniedbania w zakresie oddziaływań prozdrowotnych, wyciągnąć stosowne wnioski oraz podjąć działania praktyczne (K_U09)

U03

STUDENT potrafi projektować, analizować i dokumentować własne działania w zakresie edukacji zdrowotnej zgodnie z normami i zasadami etycznymi; opracuje projekt zespołowy zawierający twórcze rozwiązania łączenia wiedzy o zachowaniach zdrowotnych z ćwiczeniami fizycznymi, w ramach projektu zaproponuje konspekt w ujęciu czynnościowym innowacyjnej lekcji wychowania fizycznego o tematyce skierowanej na różne aspekty promocji zdrowia oraz opracuje plan pracy w ujęciu wynikowym w zakresie edukacji zdrowotnej ze szczególnym uwzględnieniem tematyki dotyczącej umiejętności życiowych (K_U02)

KOMPETENCJE

K01

STUDENT ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności (w tym umiejętności życiowych), rozumie potrzebę permanentnego dokształcania się oraz ciągłego rozwoju osobowego niezbędnego w pracy edukatora zdrowia (K_K01)

K02

STUDENT wykazuje się odpowiednią postawą niezbędną w zawodzie nauczyciela – wychowawcy - edukatora zdrowia, wyjaśnia sens stosowania w praktyce umiejętności życiowych, skutecznie współpracuje w zespole, wykazuje się kreatywnością i odpowiedzialnością podczas wykonywania prac programowych, potrafi wskazać podstawowe kierunki działań zmierzające do osiągnięcia właściwych celów związanych z zadaniami realizowanymi w ramach edukacji zdrowotnej (K_K08)

K03

STUDENT określa priorytety na bazie wiedzy z zakresu edukacji zdrowotnej; wykorzystuje różnorodne formy, narzędzia, środki i metody, w tym metody stosowane w coachingu; uwzględnia w planowaniu, organizowaniu, realizowaniu i ewaluacji określonych przez siebie zadań dydaktyczno-wychowawczych potrzeby ucznia oraz zespołu klasowego (K_K09)

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

pedagogika i psychologia (kształcenie w zakresie psychologicznych podstaw wychowania i nauczania oraz kształcenie w zakresie koncepcji i praktyk wychowania i nauczania)

metodyka wychowania fizycznego (diagnoza, prognoza, operacjonalizacja celów, planowanie pracy, zasady, metody stosowane w wychowaniu fizycznym)

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/21" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 11 godzin więcej informacji
Wykład, 12 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Alicja Kostencka
Prowadzący grup: Alicja Kostencka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

WIEDZA

W01

STUDENT zna mechanizmy uczenia się, coachingowe metody i strategie nauczania i wychowania (m.in. do umiejętności życiowych), sposoby motywacji do aktywności fizycznej i rozwijania postaw prosomatycznych, prospołecznych i proaksjologicznych (K_W04)

W02

STUDENT zna schemat prakseologiczny, wyjaśni na czym polega spirala edukacyjna w edukacji zdrowotnej (w tym cel główny-idea szkolnej edukacji zdrowotnej, diagnoza, prognoza, planowanie, realizacja i ewaluacja oraz formułowanie celów etapowych i operacyjnych), omówi podstawę programową wychowania fizycznego w odniesieniu do edukacji zdrowotnej (K_W05)

W03

STUDENT zna pojęcia związane ze zdrowiem (w tym koncepcje zdrowia) oraz sposoby kształtowania zdrowego stylu życia w różnych okresach rozwoju ucznia (K_W06)

STUDENT zna zasady promocji zdrowia, komponenty zdrowego stylu życia, sposoby jego kształtowania oraz rolę aktywności fizycznej w dążeniu do dobrostanu; opisze zachowania antyzdrowotne (w tym uzależnienia jako główne czynniki zagrażające zdrowiu w ujęciu integralnym) (K_W15)

UMIEJĘTNOŚCI

U01

STUDENT za pomocą technik badawczych stosowanych w wychowaniu fizycznym (w tym pozytywnych mierników zdrowia) dokona oceny zdrowia; zaprojektuje lekcję wychowania fizycznego o tematyce związanej ze zdrowiem w oparciu o podstawę programową, stosując nowoczesne technologie, odpowiednie metody, środki i formy stosowane w szkolnej edukacji zdrowotnej (K_U10)

U02

STUDENT wykorzystując zdobytą wiedzę, potrafi właściwie ocenić błędy i zaniedbania w zakresie oddziaływań prozdrowotnych, wyciągnąć stosowne wnioski oraz podjąć działania praktyczne (K_U09)

U03

STUDENT potrafi projektować, analizować i dokumentować własne działania w zakresie edukacji zdrowotnej zgodnie z normami i zasadami etycznymi; opracuje projekt zespołowy zawierający twórcze rozwiązania łączenia wiedzy o zachowaniach zdrowotnych z ćwiczeniami fizycznymi, w ramach projektu zaproponuje konspekt w ujęciu czynnościowym innowacyjnej lekcji wychowania fizycznego o tematyce skierowanej na różne aspekty promocji zdrowia oraz opracuje plan pracy w ujęciu wynikowym w zakresie edukacji zdrowotnej ze szczególnym uwzględnieniem tematyki dotyczącej umiejętności życiowych (K_U02)

KOMPETENCJE

K01

STUDENT ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności (w tym umiejętności życiowych), rozumie potrzebę permanentnego dokształcania się oraz ciągłego rozwoju osobowego niezbędnego w pracy edukatora zdrowia (K_K01)

K02

STUDENT wykazuje się odpowiednią postawą niezbędną w zawodzie nauczyciela – wychowawcy - edukatora zdrowia, wyjaśnia sens stosowania w praktyce umiejętności życiowych, skutecznie współpracuje w zespole, wykazuje się kreatywnością i odpowiedzialnością podczas wykonywania prac programowych, potrafi wskazać podstawowe kierunki działań zmierzające do osiągnięcia właściwych celów związanych z zadaniami realizowanymi w ramach edukacji zdrowotnej (K_K08)

K03

STUDENT określa priorytety na bazie wiedzy z zakresu edukacji zdrowotnej; wykorzystuje różnorodne formy, narzędzia, środki i metody, w tym metody stosowane w coachingu; uwzględnia w planowaniu, organizowaniu, realizowaniu i ewaluacji określonych przez siebie zadań dydaktyczno-wychowawczych potrzeby ucznia oraz zespołu klasowego (K_K09)

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

pedagogika i psychologia (kształcenie w zakresie psychologicznych podstaw wychowania i nauczania oraz kształcenie w zakresie koncepcji i praktyk wychowania i nauczania)

metodyka wychowania fizycznego (diagnoza, prognoza, operacjonalizacja celów, planowanie pracy, zasady, metody stosowane w wychowaniu fizycznym)

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2021/22" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 11 godzin więcej informacji
Wykład, 12 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Alicja Kostencka
Prowadzący grup: Alicja Kostencka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

WIEDZA

W01

STUDENT zna mechanizmy uczenia się, coachingowe metody i strategie nauczania i wychowania (m.in. do umiejętności życiowych), sposoby motywacji do aktywności fizycznej i rozwijania postaw prosomatycznych, prospołecznych i proaksjologicznych (K_W04)

W02

STUDENT zna schemat prakseologiczny, wyjaśni na czym polega spirala edukacyjna w edukacji zdrowotnej (w tym cel główny-idea szkolnej edukacji zdrowotnej, diagnoza, prognoza, planowanie, realizacja i ewaluacja oraz formułowanie celów etapowych i operacyjnych), omówi podstawę programową wychowania fizycznego w odniesieniu do edukacji zdrowotnej (K_W05)

W03

STUDENT zna pojęcia związane ze zdrowiem (w tym koncepcje zdrowia) oraz sposoby kształtowania zdrowego stylu życia w różnych okresach rozwoju ucznia (K_W06)

STUDENT zna zasady promocji zdrowia, komponenty zdrowego stylu życia, sposoby jego kształtowania oraz rolę aktywności fizycznej w dążeniu do dobrostanu; opisze zachowania antyzdrowotne (w tym uzależnienia jako główne czynniki zagrażające zdrowiu w ujęciu integralnym) (K_W15)

UMIEJĘTNOŚCI

U01

STUDENT za pomocą technik badawczych stosowanych w wychowaniu fizycznym (w tym pozytywnych mierników zdrowia) dokona oceny zdrowia; zaprojektuje lekcję wychowania fizycznego o tematyce związanej ze zdrowiem w oparciu o podstawę programową, stosując nowoczesne technologie, odpowiednie metody, środki i formy stosowane w szkolnej edukacji zdrowotnej (K_U10)

U02

STUDENT wykorzystując zdobytą wiedzę, potrafi właściwie ocenić błędy i zaniedbania w zakresie oddziaływań prozdrowotnych, wyciągnąć stosowne wnioski oraz podjąć działania praktyczne (K_U09)

U03

STUDENT potrafi projektować, analizować i dokumentować własne działania w zakresie edukacji zdrowotnej zgodnie z normami i zasadami etycznymi; opracuje projekt zespołowy zawierający twórcze rozwiązania łączenia wiedzy o zachowaniach zdrowotnych z ćwiczeniami fizycznymi, w ramach projektu zaproponuje konspekt w ujęciu czynnościowym innowacyjnej lekcji wychowania fizycznego o tematyce skierowanej na różne aspekty promocji zdrowia oraz opracuje plan pracy w ujęciu wynikowym w zakresie edukacji zdrowotnej ze szczególnym uwzględnieniem tematyki dotyczącej umiejętności życiowych (K_U02)

KOMPETENCJE

K01

STUDENT ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności (w tym umiejętności życiowych), rozumie potrzebę permanentnego dokształcania się oraz ciągłego rozwoju osobowego niezbędnego w pracy edukatora zdrowia (K_K01)

K02

STUDENT wykazuje się odpowiednią postawą niezbędną w zawodzie nauczyciela – wychowawcy - edukatora zdrowia, wyjaśnia sens stosowania w praktyce umiejętności życiowych, skutecznie współpracuje w zespole, wykazuje się kreatywnością i odpowiedzialnością podczas wykonywania prac programowych, potrafi wskazać podstawowe kierunki działań zmierzające do osiągnięcia właściwych celów związanych z zadaniami realizowanymi w ramach edukacji zdrowotnej (K_K08)

K03

STUDENT określa priorytety na bazie wiedzy z zakresu edukacji zdrowotnej; wykorzystuje różnorodne formy, narzędzia, środki i metody, w tym metody stosowane w coachingu; uwzględnia w planowaniu, organizowaniu, realizowaniu i ewaluacji określonych przez siebie zadań dydaktyczno-wychowawczych potrzeby ucznia oraz zespołu klasowego (K_K09)

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

pedagogika i psychologia (kształcenie w zakresie psychologicznych podstaw wychowania i nauczania oraz kształcenie w zakresie koncepcji i praktyk wychowania i nauczania)

metodyka wychowania fizycznego (diagnoza, prognoza, operacjonalizacja celów, planowanie pracy, zasady, metody stosowane w wychowaniu fizycznym)

Bilans pracy studenta:

Kontakt bezpośredni (KB) z nauczycielem akademickim:

- 12 godz. wykładów

- 11 godz. konserwatoriów

- 5 godzin konsultacji

Praca własna (PW) studenta:

47 godz. - przygotowanie prac programowych oraz przygotowanie do kolokwium

Łącznie 28 godz. KB + 47 godz. PW = 75 godz. (3 ECTS)

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 11 godzin więcej informacji
Wykład, 12 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Alicja Kostencka
Prowadzący grup: Alicja Kostencka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2023-10-01 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 11 godzin więcej informacji
Wykład, 12 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Alicja Kostencka
Prowadzący grup: Alicja Kostencka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

WIEDZA

W01

STUDENT zna mechanizmy uczenia się, coachingowe metody i strategie nauczania i wychowania (w tym do umiejętności życiowych), sposoby motywacji do aktywności fizycznej i rozwijania postaw prosomatycznych, prospołecznych i proaksjologicznych (K_W04).

W02

STUDENT zna schemat prakseologiczny, wyjaśni na czym polega spirala edukacyjna w edukacji zdrowotnej (w tym cel główny - idea szkolnej edukacji zdrowotnej, diagnoza, prognoza, planowanie, realizacja i ewaluacja oraz formułowanie celów etapowych i operacyjnych), omówi podstawę programową wychowania fizycznego w odniesieniu do edukacji zdrowotnej (K_W05).

W03

STUDENT zna pojęcia związane ze zdrowiem (w tym koncepcje zdrowia) oraz sposoby kształtowania zdrowego stylu życia w różnych okresach rozwoju ucznia (K_W06).

STUDENT zna komponenty zdrowego stylu życia, sposoby jego kształtowania oraz rolę aktywności fizycznej w dążeniu do dobrostanu; opisze zachowania antyzdrowotne, w tym uzależnienia jako główne czynniki zagrażające zdrowiu w ujęciu integralnym (K_W15).

UMIEJĘTNOŚCI

U01

STUDENT za pomocą technik badawczych stosowanych w wychowaniu fizycznym dokona samooceny zdrowia m.in. wybranych pozytywnych mierników zdrowia, i/lub wybranych zachowań zdrowotnych i/lub umiejętności życiowych; zaprojektuje lekcję wychowania fizycznego o tematyce związanej ze zdrowiem stosując nowoczesne technologie, odpowiednie metody, środki i formy stosowane w szkolnej edukacji (K_U10).

U02

STUDENT wykorzystując zdobytą wiedzę wykona badania diagnostyczne, dokona analizy wyników własnych badań i podsumuje je. Właściwie ocenia błędy i zaniedbania w zakresie oddziaływań prozdrowotnych, potrafi wyciągać stosowne wnioski oraz podjąć działania praktyczne (K_U09).

U03

STUDENT potrafi zaprojektować, analizować i dokumentować własne działania w zakresie edukacji zdrowotnej zgodnie z normami i zasadami etycznymi; opracuje projekt zespołowy zawierający twórcze rozwiązania dotyczące zadań dla uczniów łączących wiedzę o zachowaniach zdrowotnych i umiejętnościach życiowych z ćwiczeniami fizycznymi, w ramach projektu w oparciu o podstawę programową zaproponuje plan metodyczny w ujęciu czynnościowym innowacyjnej lekcji wychowania fizycznego o tematyce skierowanej na różne aspekty promocji zdrowia oraz opracuje plan pracy w ujęciu wynikowym w zakresie edukacji zdrowotnej ze szczególnym uwzględnieniem tematyki dotyczącej umiejętności życiowych (K_U02).

KOMPETENCJE

K01

STUDENT ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności (w tym umiejętności życiowych), rozumie potrzebę permanentnego dokształcania się oraz ciągłego rozwoju osobowego niezbędnego w pracy edukatora zdrowia (K_K01).

K02

STUDENT wykazuje się odpowiednią postawą niezbędną w zawodzie nauczyciela – wychowawcy - edukatora zdrowia, wyjaśnia sens stosowania w praktyce umiejętności życiowych, skutecznie współpracuje w zespole, wykazuje się kreatywnością i odpowiedzialnością podczas wykonywania prac programowych, potrafi wskazać podstawowe kierunki działań zmierzające do osiągnięcia właściwych celów związanych z zadaniami realizowanymi w ramach edukacji zdrowotnej (K_K08).

K03

STUDENT określa priorytety na bazie wiedzy z zakresu edukacji zdrowotnej; wykorzystuje różnorodne formy, narzędzia, środki i metody, w tym metody stosowane w coachingu; uwzględnia w planowaniu, organizowaniu, realizowaniu i ewaluacji określonych przez siebie zadań dydaktyczno-wychowawczych potrzeby ucznia oraz zespołu klasowego (K_K09).

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

pedagogika i psychologia (kształcenie w zakresie psychologicznych podstaw wychowania i nauczania oraz kształcenie w zakresie koncepcji i praktyk wychowania i nauczania)

metodyka wychowania fizycznego (diagnoza, prognoza, operacjonalizacja celów, planowanie pracy, zasady, metody stosowane w wychowaniu fizycznym)

Bilans pracy studenta:

Kontakt bezpośredni (KB) z nauczycielem akademickim - 27 godz.

12 godz. WYKŁAD, 2 godz. ZALICZENIE

11 godz. LABORATORIUM; 2 godz. ZALICZENIE

Praca własna (PW) studenta - 48 godz.

(opanowanie treści wykładowych, analiza literatury naukowej, wypełnienie kart badań, opracowanie planu metodycznego lekcji w ujęciu czynnościowym, opracowanie i przesłanie wersji elektronicznej planu pracy w ujęciu wynikowym).

Łącznie 27 godz. KB + 48 godz. PW = 75 godz. (3 pkt. ECTS)


Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)