Praktyka w zakresie przygotowania nauczania muzyki w I i II etapie kształcenia
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1600-EA36PPMIiIIE-SP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyka w zakresie przygotowania nauczania muzyki w I i II etapie kształcenia |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
4.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR PR_PED
CZ PT |
Typ zajęć: |
Praktyka pedagogiczna, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Beata Kamińska-Kłos | |
Prowadzący grup: | Beata Kamińska-Kłos | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Praktyka pedagogiczna - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Wiedza W09 Powinien wiedzieć jakie relacje zachodzą pomiędzy teoretycznymi a praktycznymi aspektami studiów (K1_W09) W18 Posiada podstawową wiedzę dotyczącą podstawowych koncepcji pedagogicznych i psychologicznych, ich praktyczne zastosowanie dające kwalifikacje do edukacji muzycznej na poziomie przedszkolnym, wczesnoszkolnym oraz szkolnym do drugiego etapu edukacyjnego włącznie (K1_W18) W22 Posiada wiedzę teoretyczną z zakresu wychowania, kształcenia oraz dydaktyki i szczegółowej metodyki edukacji muzycznej, popartą doświadczeniem w jej praktycznym wykorzystywaniu (K1_W22) W30 Posiada praktyczną wiedzę z zakresu specyfiki przedszkola, szkoły lub placówki, w której odbywa praktykę, w szczególności poznanie realizowanych przez nią zadań opiekuńczo-wychowawczych, sposobu funkcjonowania, organizacji pracy, pracowników, uczestników procesów pedagogicznych oraz prowadzonej dokumentacji (K1_W30) Umiejętności U32 Potrafi w miarę swoich możliwości ocenić i dobrać skuteczne, efektywne metody, procedury oraz dobre praktyki do realizacji zadań dydaktycznych na I i II etapie edukacyjnym (K1_U32) U33 Potrafi zaprojektować w formie scenariusza zajęć i realizować działania dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze na I i II etapie edukacyjnym (K1_U33) U34 Potrafi dobrać wykorzystując bogatą literaturę przedmiotu optymalne materiały dydaktyczne na szkolne i pozaszkolne zajęcia muzyczne, muzyczno-ruchowe oraz kierować nimi (K1_U34) U40 Potrafi w sposób prosty i prawidłowy zaplanować i zrealizować własną ścieżkę awansu zawodowego (K1_U40) U44 Posiada podstawowe umiejętności obserwowania zróżnicowanych aspektów praktyki, współdziałania z opiekunem praktyk oraz analizy i interpretacji zaobserwowanych albo doświadczonych sytuacji i zdarzeń pedagogicznych (K1_U44) Kompetencje społeczne K08 Potrafi krytycznie ocenić swoją własną pracę podczas realizacji projektów i zadań praktycznych (K1_K08) K20 Diagnozuje i rozwiązuje w miarę swoich możliwości określone sytuacje oraz zdarzenia pedagogiczne i edukacyjne (K1_K20) K22 Posiada podstawowe kompetencje niezbędne do kompleksowej realizacji dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych zadań szkoły (K1_K22) K26 Jest gotowy i przygotowany do podejmowania indywidualnych i zespołowych działań na rzecz podnoszenia jakości pracy szkoły (K1_K26) K27 Na podstawie realizacji praktyk w stopniu podstawowym jest przygotowany do pełnienia roli nauczyciela-opiekuna-wychowawcy (K1_K27) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Przedmioty wprowadzające Pedagogika, pedagogika muzyki, psychologia, psychologia muzyki, zajęcia muzyczno-ruchowe, taniec, śpiew, fortepian, II instrument (gitara, flet prosty, saksofon, trąbka), metodyka wychowania przedszkolnego. Wymagania wstępne Student zna elementarną terminologię używaną w w/w przedmiotach oraz sposoby jej zastosowania; ma uporządkowaną wiedzę na temat kształcenia muzycznego dzieci w wieku przedszkolnym. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PR_PED
PT |
Typ zajęć: |
Praktyka pedagogiczna, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Beata Kamińska-Kłos | |
Prowadzący grup: | Beata Kamińska-Kłos | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Praktyka pedagogiczna - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Wiedza W09 Powinien wiedzieć jakie relacje zachodzą pomiędzy teoretycznymi a praktycznymi aspektami studiów (K1_W09) W18 Posiada podstawową wiedzę dotyczącą podstawowych koncepcji pedagogicznych i psychologicznych, ich praktyczne zastosowanie dające kwalifikacje do edukacji muzycznej na poziomie przedszkolnym, wczesnoszkolnym oraz szkolnym do drugiego etapu edukacyjnego włącznie (K1_W18) W22 Posiada wiedzę teoretyczną z zakresu wychowania, kształcenia oraz dydaktyki i szczegółowej metodyki edukacji muzycznej, popartą doświadczeniem w jej praktycznym wykorzystywaniu (K1_W22) W30 Posiada praktyczną wiedzę z zakresu specyfiki przedszkola, szkoły lub placówki, w której odbywa praktykę, w szczególności poznanie realizowanych przez nią zadań opiekuńczo-wychowawczych, sposobu funkcjonowania, organizacji pracy, pracowników, uczestników procesów pedagogicznych oraz prowadzonej dokumentacji (K1_W30) Umiejętności U32 Potrafi w miarę swoich możliwości ocenić i dobrać skuteczne, efektywne metody, procedury oraz dobre praktyki do realizacji zadań dydaktycznych na I i II etapie edukacyjnym (K1_U32) U33 Potrafi zaprojektować w formie scenariusza zajęć i realizować działania dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze na I i II etapie edukacyjnym (K1_U33) U34 Potrafi dobrać wykorzystując bogatą literaturę przedmiotu optymalne materiały dydaktyczne na szkolne i pozaszkolne zajęcia muzyczne, muzyczno-ruchowe oraz kierować nimi (K1_U34) U40 Potrafi w sposób prosty i prawidłowy zaplanować i zrealizować własną ścieżkę awansu zawodowego (K1_U40) U44 Posiada podstawowe umiejętności obserwowania zróżnicowanych aspektów praktyki, współdziałania z opiekunem praktyk oraz analizy i interpretacji zaobserwowanych albo doświadczonych sytuacji i zdarzeń pedagogicznych (K1_U44) Kompetencje społeczne K08 Potrafi krytycznie ocenić swoją własną pracę podczas realizacji projektów i zadań praktycznych (K1_K08) K20 Diagnozuje i rozwiązuje w miarę swoich możliwości określone sytuacje oraz zdarzenia pedagogiczne i edukacyjne (K1_K20) K22 Posiada podstawowe kompetencje niezbędne do kompleksowej realizacji dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych zadań szkoły (K1_K22) K26 Jest gotowy i przygotowany do podejmowania indywidualnych i zespołowych działań na rzecz podnoszenia jakości pracy szkoły (K1_K26) K27 Na podstawie realizacji praktyk w stopniu podstawowym jest przygotowany do pełnienia roli nauczyciela-opiekuna-wychowawcy (K1_K27) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Przedmioty wprowadzające Pedagogika, pedagogika muzyki, psychologia, psychologia muzyki, zajęcia muzyczno-ruchowe, taniec, śpiew, fortepian, II instrument (gitara, flet prosty, saksofon, trąbka), metodyka muzyki na I i II stopniu nauczania (przedszkole, szkoła podstawowa klasy I-III nauczanie wczesnoszkolne i klasy IV-VIII) Wymagania wstępne Student zna elementarną terminologię używaną w w/w przedmiotach i potrafi ją zastosować. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT PR_PED
|
Typ zajęć: |
Praktyka pedagogiczna, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Beata Kamińska-Kłos | |
Prowadzący grup: | Beata Kamińska-Kłos | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Praktyka pedagogiczna - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Wiedza W09 Powinien wiedzieć jakie relacje zachodzą pomiędzy teoretycznymi a praktycznymi aspektami studiów (K1_W09) W18 Posiada podstawową wiedzę dotyczącą podstawowych koncepcji pedagogicznych i psychologicznych, ich praktyczne zastosowanie dające kwalifikacje do edukacji muzycznej na poziomie przedszkolnym, wczesnoszkolnym oraz szkolnym do drugiego etapu edukacyjnego włącznie (K1_W18) W22 Posiada wiedzę teoretyczną z zakresu wychowania, kształcenia oraz dydaktyki i szczegółowej metodyki edukacji muzycznej, popartą doświadczeniem w jej praktycznym wykorzystywaniu (K1_W22) W30 Posiada praktyczną wiedzę z zakresu specyfiki przedszkola, szkoły lub placówki, w której odbywa praktykę, w szczególności poznanie realizowanych przez nią zadań opiekuńczo-wychowawczych, sposobu funkcjonowania, organizacji pracy, pracowników, uczestników procesów pedagogicznych oraz prowadzonej dokumentacji (K1_W30) Umiejętności U32 Potrafi w miarę swoich możliwości ocenić i dobrać skuteczne, efektywne metody, procedury oraz dobre praktyki do realizacji zadań dydaktycznych na I i II etapie edukacyjnym (K1_U32) U33 Potrafi zaprojektować w formie scenariusza zajęć i realizować działania dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze na I i II etapie edukacyjnym (K1_U33) U34 Potrafi dobrać wykorzystując bogatą literaturę przedmiotu optymalne materiały dydaktyczne na szkolne i pozaszkolne zajęcia muzyczne, muzyczno-ruchowe oraz kierować nimi (K1_U34) U40 Potrafi w sposób prosty i prawidłowy zaplanować i zrealizować własną ścieżkę awansu zawodowego (K1_U40) U44 Posiada podstawowe umiejętności obserwowania zróżnicowanych aspektów praktyki, współdziałania z opiekunem praktyk oraz analizy i interpretacji zaobserwowanych albo doświadczonych sytuacji i zdarzeń pedagogicznych (K1_U44) Kompetencje społeczne K08 Potrafi krytycznie ocenić swoją własną pracę podczas realizacji projektów i zadań praktycznych (K1_K08) K20 Diagnozuje i rozwiązuje w miarę swoich możliwości określone sytuacje oraz zdarzenia pedagogiczne i edukacyjne (K1_K20) K22 Posiada podstawowe kompetencje niezbędne do kompleksowej realizacji dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych zadań szkoły (K1_K22) K26 Jest gotowy i przygotowany do podejmowania indywidualnych i zespołowych działań na rzecz podnoszenia jakości pracy szkoły (K1_K26) K27 Na podstawie realizacji praktyk w stopniu podstawowym jest przygotowany do pełnienia roli nauczyciela-opiekuna-wychowawcy (K1_K27) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Przedmioty wprowadzające Pedagogika, pedagogika muzyki, psychologia, psychologia muzyki, zajęcia muzyczno-ruchowe, taniec, śpiew, fortepian, II instrument (gitara, flet prosty, saksofon, trąbka), metodyka muzyki na I i II stopniu nauczania (przedszkole, szkoła podstawowa klasy I-III nauczanie wczesnoszkolne i klasy IV-VIII) Wymagania wstępne Student zna elementarną terminologię używaną w w/w przedmiotach i potrafi ją zastosować. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT PR_PED
|
Typ zajęć: |
Praktyka pedagogiczna, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Beata Kamińska-Kłos | |
Prowadzący grup: | Beata Kamińska-Kłos | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Praktyka pedagogiczna - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Wiedza W09 Powinien wiedzieć jakie relacje zachodzą pomiędzy teoretycznymi a praktycznymi aspektami studiów (K1_W09) W18 Posiada podstawową wiedzę dotyczącą podstawowych koncepcji pedagogicznych i psychologicznych, ich praktyczne zastosowanie dające kwalifikacje do edukacji muzycznej na poziomie przedszkolnym, wczesnoszkolnym oraz szkolnym do drugiego etapu edukacyjnego włącznie (K1_W18) W22 Posiada wiedzę teoretyczną z zakresu wychowania, kształcenia oraz dydaktyki i szczegółowej metodyki edukacji muzycznej, popartą doświadczeniem w jej praktycznym wykorzystywaniu (K1_W22) W30 Posiada praktyczną wiedzę z zakresu specyfiki przedszkola, szkoły lub placówki, w której odbywa praktykę, w szczególności poznanie realizowanych przez nią zadań opiekuńczo-wychowawczych, sposobu funkcjonowania, organizacji pracy, pracowników, uczestników procesów pedagogicznych oraz prowadzonej dokumentacji (K1_W30) Umiejętności U32 Potrafi w miarę swoich możliwości ocenić i dobrać skuteczne, efektywne metody, procedury oraz dobre praktyki do realizacji zadań dydaktycznych na I i II etapie edukacyjnym (K1_U32) U33 Potrafi zaprojektować w formie scenariusza zajęć i realizować działania dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze na I i II etapie edukacyjnym (K1_U33) U34 Potrafi dobrać wykorzystując bogatą literaturę przedmiotu optymalne materiały dydaktyczne na szkolne i pozaszkolne zajęcia muzyczne, muzyczno-ruchowe oraz kierować nimi (K1_U34) U40 Potrafi w sposób prosty i prawidłowy zaplanować i zrealizować własną ścieżkę awansu zawodowego (K1_U40) U44 Posiada podstawowe umiejętności obserwowania zróżnicowanych aspektów praktyki, współdziałania z opiekunem praktyk oraz analizy i interpretacji zaobserwowanych albo doświadczonych sytuacji i zdarzeń pedagogicznych (K1_U44) Kompetencje społeczne K08 Potrafi krytycznie ocenić swoją własną pracę podczas realizacji projektów i zadań praktycznych (K1_K08) K20 Diagnozuje i rozwiązuje w miarę swoich możliwości określone sytuacje oraz zdarzenia pedagogiczne i edukacyjne (K1_K20) K22 Posiada podstawowe kompetencje niezbędne do kompleksowej realizacji dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych zadań szkoły (K1_K22) K26 Jest gotowy i przygotowany do podejmowania indywidualnych i zespołowych działań na rzecz podnoszenia jakości pracy szkoły (K1_K26) K27 Na podstawie realizacji praktyk w stopniu podstawowym jest przygotowany do pełnienia roli nauczyciela-opiekuna-wychowawcy (K1_K27) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | brak |
Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT PR_PED
|
Typ zajęć: |
Praktyka pedagogiczna, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Beata Kamińska-Kłos | |
Prowadzący grup: | Beata Kamińska-Kłos | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Praktyka pedagogiczna - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Wiedza W09 Powinien wiedzieć jakie relacje zachodzą pomiędzy teoretycznymi a praktycznymi aspektami studiów (K1_W09) W18 Posiada podstawową wiedzę dotyczącą podstawowych koncepcji pedagogicznych i psychologicznych, ich praktyczne zastosowanie dające kwalifikacje do edukacji muzycznej na poziomie przedszkolnym, wczesnoszkolnym oraz szkolnym do drugiego etapu edukacyjnego włącznie (K1_W18) W22 Posiada wiedzę teoretyczną z zakresu wychowania, kształcenia oraz dydaktyki i szczegółowej metodyki edukacji muzycznej, popartą doświadczeniem w jej praktycznym wykorzystywaniu (K1_W22) W30 Posiada praktyczną wiedzę z zakresu specyfiki przedszkola, szkoły lub placówki, w której odbywa praktykę, w szczególności poznanie realizowanych przez nią zadań opiekuńczo-wychowawczych, sposobu funkcjonowania, organizacji pracy, pracowników, uczestników procesów pedagogicznych oraz prowadzonej dokumentacji (K1_W30) Umiejętności U32 Potrafi w miarę swoich możliwości ocenić i dobrać skuteczne, efektywne metody, procedury oraz dobre praktyki do realizacji zadań dydaktycznych na I i II etapie edukacyjnym (K1_U32) U33 Potrafi zaprojektować w formie scenariusza zajęć i realizować działania dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze na I i II etapie edukacyjnym (K1_U33) U34 Potrafi dobrać wykorzystując bogatą literaturę przedmiotu optymalne materiały dydaktyczne na szkolne i pozaszkolne zajęcia muzyczne, muzyczno-ruchowe oraz kierować nimi (K1_U34) U40 Potrafi w sposób prosty i prawidłowy zaplanować i zrealizować własną ścieżkę awansu zawodowego (K1_U40) U44 Posiada podstawowe umiejętności obserwowania zróżnicowanych aspektów praktyki, współdziałania z opiekunem praktyk oraz analizy i interpretacji zaobserwowanych albo doświadczonych sytuacji i zdarzeń pedagogicznych (K1_U44) Kompetencje społeczne K08 Potrafi krytycznie ocenić swoją własną pracę podczas realizacji projektów i zadań praktycznych (K1_K08) K20 Diagnozuje i rozwiązuje w miarę swoich możliwości określone sytuacje oraz zdarzenia pedagogiczne i edukacyjne (K1_K20) K22 Posiada podstawowe kompetencje niezbędne do kompleksowej realizacji dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych zadań szkoły (K1_K22) K26 Jest gotowy i przygotowany do podejmowania indywidualnych i zespołowych działań na rzecz podnoszenia jakości pracy szkoły (K1_K26) K27 Na podstawie realizacji praktyk w stopniu podstawowym jest przygotowany do pełnienia roli nauczyciela-opiekuna-wychowawcy (K1_K27) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | brak |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.