Pracownia radiowa
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1000-D23PR-SP | Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Pracownia radiowa | ||
Jednostka: | Kolegium IV | ||
Grupy: | |||
Punkty ECTS i inne: |
2.00
LUB
3.00
(zmienne w czasie)
![]() ![]() |
||
Język prowadzenia: | polski | ||
Profil: | praktyczny |
||
Typ przedmiotu: | moduł zajęć podstawowych |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-10 |
![]() |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Roman Pawlak | |
Prowadzący grup: | Roman Pawlak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Celem przedmiotu jest praktyczne przygotowanie studenta do zawodu dziennikarza radiowego. Samodzielna praca nad projektem formy radiowej wg planu: pomysł – montaż - kolaudacja. Efekty kształcenia w obszarze nauk społecznych: 1. wiedza W01 – K_W12 - student potrafi klasyfikować dźwięk, wymieniać i opisywać cechy dźwięku, odróżnia zakłócenia od zniekształceń dźwięku, wie kiedy i na czym zapisano pierwszy dźwięk oraz zna historię rozwoju mediów elektronicznych w Polsce, - ma wiedzę na temat radiofonii publicznej, komercyjnej i nowych mediów (Internet), - wymienia rodzaje kompresji dźwięku i posiada wiedzę na czym polega zapis dźwięku cyfrowego, - zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu zachowań reguł komunikacyjnych, ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego, - ma podstawową wiedzę o instytucjach kultury, mediów i orientację we współczesnym życiu kulturalnym, politycznym, diagnozowania ich potrzeb i oceny jakości, - ma wiedzę na temat sposobów użytkowania Internetu oraz znaczenia jego dla rozwoju mediów elektronicznych, - zna metody tworzenia materiałów dźwiękowych oraz strukturę funkcjonowania radia, 2. umiejętności U01 – K_U06 - zna rodzaje mikrofonów oraz rejestratorów stosowanych w dziennikarstwie radiowym i umie się nimi posługiwać w zależności od wybranych do rejestracji gatunków dziennikarskich, - wymienia nowe formy przekazu radiowego (radio internetowe, interaktywność - radio na żądanie, podcasting) i posiada podstawowe umiejętności badawcze obejmujące formułowanie oraz analizę, - wskazuje nowe technologie i medium radiowe, - zna i obsługuje komputerowe programy do edycji dźwięku cyfrowego, - stosuje przepisy prawa prasowego, ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego, 3. kompetencje społeczne K01 - K_K-03 samodzielnie potrafi nagrywać materiały na rejestratorze i montuje dźwięk w programach edycyjnych tworząc komputerowe projekty dźwiękowe różnych form audycji radiowych, określając priorytety wyznaczonych zadań, K02 – K_K05 - umie kontrolować i kierować procesami emisji programu radiowego, rozumie misję dziennikarza jako rodzaj misji społecznej, K03 – K_10 - przewiduje społeczne oddziaływanie interpersonalnych przekazów radiowych i internetowych w zakresie skutków prawnych, etycznych, obyczajowych oraz politycznych, - potrafi samodzielnie tworzyć listy emisyjne reklam i singli oraz własne i w grupie materiały antenowe. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Przedmioty, które student powinien zaliczyć wcześniej: Pracownia prasowa Gatunki dziennikarskie Zakres wiadomości, kompetencji i umiejętności: podstawy fizyki na poziomie szkoły średniej podstawy informatyki na poziomie szkoły średniej |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
![]() |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Roman Pawlak | |
Prowadzący grup: | Roman Pawlak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Celem przedmiotu jest praktyczne przygotowanie studenta do zawodu dziennikarza radiowego. Samodzielna praca nad projektem formy radiowej wg planu: pomysł – montaż - kolaudacja. Efekty kształcenia w obszarze nauk społecznych: 1. wiedza W01 – K_W12 - student potrafi klasyfikować dźwięk, wymieniać i opisywać cechy dźwięku, odróżnia zakłócenia od zniekształceń dźwięku, wie kiedy i na czym zapisano pierwszy dźwięk oraz zna historię rozwoju mediów elektronicznych w Polsce, - ma wiedzę na temat radiofonii publicznej, komercyjnej i nowych mediów (Internet), - wymienia rodzaje kompresji dźwięku i posiada wiedzę na czym polega zapis dźwięku cyfrowego, - zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu zachowań reguł komunikacyjnych, ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego, - ma podstawową wiedzę o instytucjach kultury, mediów i orientację we współczesnym życiu kulturalnym, politycznym, diagnozowania ich potrzeb i oceny jakości, - ma wiedzę na temat sposobów użytkowania Internetu oraz znaczenia jego dla rozwoju mediów elektronicznych, - zna metody tworzenia materiałów dźwiękowych oraz strukturę funkcjonowania radia, 2. umiejętności U01 – K_U06 - zna rodzaje mikrofonów oraz rejestratorów stosowanych w dziennikarstwie radiowym i umie się nimi posługiwać w zależności od wybranych do rejestracji gatunków dziennikarskich, - wymienia nowe formy przekazu radiowego (radio internetowe, interaktywność - radio na żądanie, podcasting) i posiada podstawowe umiejętności badawcze obejmujące formułowanie oraz analizę, - wskazuje nowe technologie i medium radiowe, - zna i obsługuje komputerowe programy do edycji dźwięku cyfrowego, - stosuje przepisy prawa prasowego, ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego, 3. kompetencje społeczne K01 - K_K-03 samodzielnie potrafi nagrywać materiały na rejestratorze i montuje dźwięk w programach edycyjnych tworząc komputerowe projekty dźwiękowe różnych form audycji radiowych, określając priorytety wyznaczonych zadań, K02 – K_K05 - umie kontrolować i kierować procesami emisji programu radiowego, rozumie misję dziennikarza jako rodzaj misji społecznej, K03 – K_10 - przewiduje społeczne oddziaływanie interpersonalnych przekazów radiowych i internetowych w zakresie skutków prawnych, etycznych, obyczajowych oraz politycznych, - potrafi samodzielnie tworzyć listy emisyjne reklam i singli oraz własne i w grupie materiały antenowe. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Przedmioty, które student powinien zaliczyć wcześniej: Pracownia prasowa Gatunki dziennikarskie Zakres wiadomości, kompetencji i umiejętności: podstawy fizyki na poziomie szkoły średniej podstawy informatyki na poziomie szkoły średniej |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-14 |
![]() |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Roman Pawlak | |
Prowadzący grup: | Roman Pawlak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Celem przedmiotu jest praktyczne przygotowanie studenta do zawodu dziennikarza radiowego. Samodzielna praca nad projektem formy radiowej wg planu: pomysł – montaż - kolaudacja. Efekty kształcenia w obszarze nauk społecznych: 1. wiedza W01 – K_W12 - student potrafi klasyfikować dźwięk, wymieniać i opisywać cechy dźwięku, odróżnia zakłócenia od zniekształceń dźwięku, wie kiedy i na czym zapisano pierwszy dźwięk oraz zna historię rozwoju mediów elektronicznych w Polsce, - ma wiedzę na temat radiofonii publicznej, komercyjnej i nowych mediów (Internet), - wymienia rodzaje kompresji dźwięku i posiada wiedzę na czym polega zapis dźwięku cyfrowego, - zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu zachowań reguł komunikacyjnych, ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego, - ma podstawową wiedzę o instytucjach kultury, mediów i orientację we współczesnym życiu kulturalnym, politycznym, diagnozowania ich potrzeb i oceny jakości, - ma wiedzę na temat sposobów użytkowania Internetu oraz znaczenia jego dla rozwoju mediów elektronicznych, - zna metody tworzenia materiałów dźwiękowych oraz strukturę funkcjonowania radia, 2. umiejętności U01 – K_U06 - zna rodzaje mikrofonów oraz rejestratorów stosowanych w dziennikarstwie radiowym i umie się nimi posługiwać w zależności od wybranych do rejestracji gatunków dziennikarskich, - wymienia nowe formy przekazu radiowego (radio internetowe, interaktywność - radio na żądanie, podcasting) i posiada podstawowe umiejętności badawcze obejmujące formułowanie oraz analizę, - wskazuje nowe technologie i medium radiowe, - zna i obsługuje komputerowe programy do edycji dźwięku cyfrowego, - stosuje przepisy prawa prasowego, ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego, 3. kompetencje społeczne K01 - K_K-03 samodzielnie potrafi nagrywać materiały na rejestratorze i montuje dźwięk w programach edycyjnych tworząc komputerowe projekty dźwiękowe różnych form audycji radiowych, określając priorytety wyznaczonych zadań, K02 – K_K05 - umie kontrolować i kierować procesami emisji programu radiowego, rozumie misję dziennikarza jako rodzaj misji społecznej, K03 – K_10 - przewiduje społeczne oddziaływanie interpersonalnych przekazów radiowych i internetowych w zakresie skutków prawnych, etycznych, obyczajowych oraz politycznych, - potrafi samodzielnie tworzyć listy emisyjne reklam i singli oraz własne i w grupie materiały antenowe. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Przedmioty, które student powinien zaliczyć wcześniej: Pracownia prasowa Gatunki dziennikarskie Zakres wiadomości, kompetencji i umiejętności: podstawy fizyki na poziomie szkoły średniej podstawy informatyki na poziomie szkoły średniej |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy.