Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Pedagogika

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1000-FP-N23PedNE-SP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Pedagogika
Jednostka: Kolegium I
Grupy: 2 rok, 3 sem., filologia polska, moduł nauczycielski [SP]
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Profil:

ogólnoakademicki

Typ przedmiotu:

moduł zajęć do wyboru

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/19" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-02-10
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Adam Mroczkowski, Joanna Szymczak
Prowadzący grup: Adam Mroczkowski, Joanna Szymczak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01: student zna podstawowe aspekty niezbędne w projektowaniu drogi uczenia się oraz w projektowaniu działań opiekuńczo-wychowawczych w szkole dla uczniów klas IV-VIII szkoły podstawowej (K_W21)

W02: student zna wybrane dziedziny działań nauczyciela oraz wybrane metody i techniki sprzyjające ich rozpoznawaniu (K_W21)

W03: student rozumie specyfikę opracowywania i wykorzystywania gromadzonych danych o uczniu (K_W21)

U01: student potrafi stosować strategie pracy z tekstem (K_U01)

U02: student potrafi skonstruować narzędzie sprzyjające gromadzeniu danych o uczniu lub zespole uczniów (K_U02)

U03: student potrafi opracować informacje zgromadzone o uczniu lub zespole uczniów za pośrednictwem wybranego narzędzia badawczego bądź wybranych narzędzi badawczych (K_U02)

K01: student potrafi identyfikować problem lub problemy istotne dla ucznia bądź zespołu uczniów klas IV-VIII szkoły podstawowej oraz dla własnego bycia i stawania się nauczycielem (K_K06)

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Brak

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Aldona Molesztak
Prowadzący grup: Aldona Molesztak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01: student zna podstawowe aspekty niezbędne w projektowaniu drogi uczenia się oraz w projektowaniu działań opiekuńczo-wychowawczych w szkole dla uczniów klas IV-VIII szkoły podstawowej (K_W21)

W02: student zna wybrane dziedziny działań nauczyciela oraz wybrane metody i techniki sprzyjające ich rozpoznawaniu (K_W21)

W03: student rozumie specyfikę opracowywania i wykorzystywania gromadzonych danych o uczniu (K_W21)

U01: student potrafi stosować strategie pracy z tekstem (K_U01)

U02: student potrafi skonstruować narzędzie sprzyjające gromadzeniu danych o uczniu lub zespole uczniów (K_U02)

U03: student potrafi opracować informacje zgromadzone o uczniu lub zespole uczniów za pośrednictwem wybranego narzędzia badawczego bądź wybranych narzędzi badawczych (K_U02)

K01: student potrafi identyfikować problem lub problemy istotne dla ucznia bądź zespołu uczniów klas IV-VIII szkoły podstawowej oraz dla własnego bycia i stawania się nauczycielem (K_K06)

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Brak

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Adam Mroczkowski
Prowadzący grup: Adam Mroczkowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01: student zna podstawowe aspekty niezbędne w projektowaniu drogi uczenia się oraz w projektowaniu działań opiekuńczo-wychowawczych w szkole dla uczniów klas IV-VIII szkoły podstawowej (K_W21)

W02: student zna wybrane dziedziny działań nauczyciela oraz wybrane metody i techniki sprzyjające ich rozpoznawaniu (K_W21)

W03: student rozumie specyfikę opracowywania i wykorzystywania gromadzonych danych o uczniu (K_W21)

U01: student potrafi stosować strategie pracy z tekstem (K_U01)

U02: student potrafi skonstruować narzędzie sprzyjające gromadzeniu danych o uczniu lub zespole uczniów (K_U02)

U03: student potrafi opracować informacje zgromadzone o uczniu lub zespole uczniów za pośrednictwem wybranego narzędzia badawczego bądź wybranych narzędzi badawczych (K_U02)

K01: student potrafi identyfikować problem lub problemy istotne dla ucznia bądź zespołu uczniów klas IV-VIII szkoły podstawowej oraz dla własnego bycia i stawania się nauczycielem (K_K06)

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Brak

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-13
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Adam Mroczkowski
Prowadzący grup: Adam Mroczkowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01: student zna podstawowe aspekty niezbędne w projektowaniu drogi uczenia się oraz w projektowaniu działań opiekuńczo-wychowawczych w szkole dla uczniów klas IV-VIII szkoły podstawowej (K_W21)

W02: student zna wybrane dziedziny działań nauczyciela oraz wybrane metody i techniki sprzyjające ich rozpoznawaniu (K_W21)

W03: student rozumie specyfikę opracowywania i wykorzystywania gromadzonych danych o uczniu (K_W21)

U01: student potrafi stosować strategie pracy z tekstem (K_U01)

U02: student potrafi skonstruować narzędzie sprzyjające gromadzeniu danych o uczniu lub zespole uczniów (K_U02)

U03: student potrafi opracować informacje zgromadzone o uczniu lub zespole uczniów za pośrednictwem wybranego narzędzia badawczego bądź wybranych narzędzi badawczych (K_U02)

K01: student potrafi identyfikować problem lub problemy istotne dla ucznia bądź zespołu uczniów klas IV-VIII szkoły podstawowej oraz dla własnego bycia i stawania się nauczycielem (K_K06)

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Brak

Bilans pracy studenta:

ok 45h = 15W+15L+ ok 15h uśredniony czas pracy własnej

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Aldona Molesztak
Prowadzący grup: Aldona Molesztak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01: student zna podstawowe aspekty niezbędne w projektowaniu drogi uczenia się oraz w projektowaniu działań opiekuńczo-wychowawczych w szkole dla uczniów klas IV-VIII szkoły podstawowej (K_W21)

W02: student zna wybrane dziedziny działań nauczyciela oraz wybrane metody i techniki sprzyjające ich rozpoznawaniu (K_W21)

W03: student rozumie specyfikę opracowywania i wykorzystywania gromadzonych danych o uczniu (K_W21)

U01: student potrafi stosować strategie pracy z tekstem (K_U01)

U02: student potrafi skonstruować narzędzie sprzyjające gromadzeniu danych o uczniu lub zespole uczniów (K_U02)

U03: student potrafi opracować informacje zgromadzone o uczniu lub zespole uczniów za pośrednictwem wybranego narzędzia badawczego bądź wybranych narzędzi badawczych (K_U02)

K01: student potrafi identyfikować problem lub problemy istotne dla ucznia bądź zespołu uczniów klas IV-VIII szkoły podstawowej oraz dla własnego bycia i stawania się nauczycielem (K_K06)

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Brak

Bilans pracy studenta:

15W+15L+ ok 20 czasu pracy własnej studenta = 2 ECTS (50 godzin Pracy)

1. Przygotowanie mapy myśli z wybranego tekstu 1 godzina

2. Przygotowanie eseju. Temat (jeden do wyboru).4 godziny

3. Przygotowanie do egzaminu 15 godzin


Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Iwona Mandrzejewska-Smól
Prowadzący grup: Iwona Mandrzejewska-Smól
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01: student zna podstawowe aspekty niezbędne w projektowaniu drogi uczenia się oraz w projektowaniu działań opiekuńczo-wychowawczych w szkole dla uczniów klas IV-VIII szkoły podstawowej (K_W21)

W02: student zna wybrane dziedziny działań nauczyciela oraz wybrane metody i techniki sprzyjające ich rozpoznawaniu (K_W21)

W03: student rozumie specyfikę opracowywania i wykorzystywania gromadzonych danych o uczniu (K_W21)

U01: student potrafi stosować strategie pracy z tekstem (K_U01)

U02: student potrafi skonstruować narzędzie sprzyjające gromadzeniu danych o uczniu lub zespole uczniów (K_U02)

U03: student potrafi opracować informacje zgromadzone o uczniu lub zespole uczniów za pośrednictwem wybranego narzędzia badawczego bądź wybranych narzędzi badawczych (K_U02)

K01: student potrafi identyfikować problem lub problemy istotne dla ucznia bądź zespołu uczniów klas IV-VIII szkoły podstawowej oraz dla własnego bycia i stawania się nauczycielem (K_K06)

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Pedagogika ogólna, psychologia ogólna.


Bilans pracy studenta:

2 pkt. ECTS = 50 godzin pracy studenta; w tym: 15 godzin wykładów + 15 godzin konwersatoriów + 20 godzin pracy własnej studenta.

Praca własna studenta obejmuje:

- przygotowanie do zajęć,

- analiza tekstów źródłowych i samodzielne studiowanie literatury przedmiotu,

- wykonanie prac indywidualnych z wykorzystaniem materiałów źródłowych z problematyki realizowanej na zajęciach,

- rozwiązywanie zadań problemowych.


Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)