Emisja głosu
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1000-FP-N36EG-SP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Emisja głosu |
Jednostka: | Kolegium I |
Grupy: |
3 rok, 6 sem., filologia polska, moduł nauczycielski [SP] |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | ogólnoakademicki |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć do wyboru |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ LAB
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Krzysztof Kołatka | |
Prowadzący grup: | Krzysztof Kołatka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Wiedza W01: charakteryzuje rolę ludzkiego głosu w procesie komunikacji językowej; przedstawia wiadomości z zakresu emisji głosu; ma podstawową wiedzę na temat norm i reguł poprawnego posługiwania się polszczyzną mówioną. Umiejętności U01: wyszukuje, obserwuje, analizuje, ocenia, interpretuje, selekcjonuje i użytkuje – pochodzące z różnych źródeł – informacje z zakresu emisji głosu i ortofonii polskiej; przestrzega zasad interpretacji głosowej utworu literackiego. U02: formułuje teksty mówione w różnych gatunkach/konwencjach/stylach funkcjonalnych polszczyzny z uwzględnieniem odpowiednich środków językowych i stylistycznych uzależnionych od parametrów pragmatycznych (szczególnie od sytuacji komunikacyjnej); dokonuje interpretacji głosowej utworu literackiego, uwzględniając zasady prawidłowej emisji głosu, reguły ortofoniczne oraz ekspresywny i impresywny potencjał tekstu. U03: konstruuje wystąpienia ustne w języku polskim, podejmujące zagadnienia z zakresu emisji głosu, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych i różnych źródeł. Kompetencje społeczne K01: ma świadomość konieczności permanentnej pracy w zakresie emisji głosu oraz poszerzania i aktualizowania wiedzy w tej dziedzinie; wskazuje i uzasadnia potrzebę dbania o swój głos jako narzędzie pracy, rozumiejąc specyfikę zawodu nauczyciela. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | 1. Przedmioty wprowadzające: Nauka o współczesnej polszczyźnie (fonetyka i fonologia), Kultura języka polskiego. 2. Wymagania wstępne: podstawowe wiadomości z zakresu fonetyki i ortofonii języka polskiego. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ LAB
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Krzysztof Kołatka | |
Prowadzący grup: | Krzysztof Kołatka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Wiedza W01: charakteryzuje rolę ludzkiego głosu w procesie komunikacji językowej; przedstawia wiadomości z zakresu emisji głosu; ma podstawową wiedzę na temat norm i reguł poprawnego posługiwania się polszczyzną mówioną. Umiejętności U01: wyszukuje, obserwuje, analizuje, ocenia, interpretuje, selekcjonuje i użytkuje – pochodzące z różnych źródeł – informacje z zakresu emisji głosu i ortofonii polskiej; przestrzega zasad interpretacji głosowej utworu literackiego. U02: konstruuje wystąpienia ustne, prace pisemne oraz prezentacje multimedialne, podejmujące zagadnienia z zakresu emisji głosu, wykorzystując podstawowe ujęcia teoretyczne, terminologię i różne źródła. U03: dokonuje interpretacji głosowej utworu literackiego, uwzględniając zasady prawidłowej emisji głosu, reguły ortofoniczne oraz ekspresywny i impresywny potencjał tekstu. Kompetencje społeczne K01: ma świadomość konieczności permanentnej pracy w zakresie emisji głosu oraz poszerzania i aktualizowania wiedzy w tej dziedzinie; wskazuje i uzasadnia potrzebę dbania o swój głos jako narzędzie pracy, rozumiejąc specyfikę zawodu nauczyciela. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | 1. Przedmioty wprowadzające: Nauka o współczesnej polszczyźnie (fonetyka i fonologia), Kultura języka polskiego. 2. Wymagania wstępne: podstawowe wiadomości z zakresu fonetyki i ortofonii języka polskiego. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Krzysztof Kołatka | |
Prowadzący grup: | Krzysztof Kołatka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | WIEDZA Student: W01: charakteryzuje rolę ludzkiego głosu w procesie komunikacji językowej; przedstawia wiadomości z zakresu emisji głosu; ma podstawową wiedzę na temat norm i reguł poprawnego posługiwania się polszczyzną mówioną (K_W18, P6S_WK). UMIEJĘTNOŚCI Student: U01: wyszukuje, obserwuje, analizuje, ocenia, interpretuje, selekcjonuje i użytkuje – pochodzące z różnych źródeł – informacje z zakresu emisji głosu i ortofonii polskiej; przestrzega zasad interpretacji głosowej utworu literackiego (K_U01, P6S_UW); U02: konstruuje wystąpienia ustne, prace pisemne oraz prezentacje multimedialne, podejmujące zagadnienia z zakresu emisji głosu, wykorzystując podstawowe ujęcia teoretyczne, terminologię i różne źródła (K_U11, P6S_UK); U03: dokonuje interpretacji głosowej utworu literackiego, uwzględniając zasady prawidłowej emisji głosu, reguły ortofoniczne oraz ekspresywny i impresywny potencjał tekstu (K_U12, P6S_UK). KOMPETENCJE SPOŁECZNE Student: K01: ma świadomość konieczności permanentnej pracy w zakresie emisji głosu oraz poszerzania i aktualizowania wiedzy w tej dziedzinie; wskazuje i uzasadnia potrzebę dbania o swój głos jako narzędzie pracy, rozumiejąc specyfikę zawodu nauczyciela (K_K03, P6S_KO). |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | 1. Przedmioty wprowadzające: Nauka o współczesnej polszczyźnie (fonetyka i fonologia), Kultura języka polskiego. 2. Wymagania wstępne: podstawowe wiadomości z zakresu fonetyki i ortofonii języka polskiego. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT LAB
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Krzysztof Kołatka | |
Prowadzący grup: | Krzysztof Kołatka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | WIEDZA Student: W01: charakteryzuje rolę ludzkiego głosu w procesie komunikacji językowej; przedstawia wiadomości z zakresu emisji głosu; ma podstawową wiedzę na temat norm i reguł poprawnego posługiwania się polszczyzną mówioną (K_W18, P6S_WK). UMIEJĘTNOŚCI Student: U01: wyszukuje, obserwuje, analizuje, ocenia, interpretuje, selekcjonuje i użytkuje – pochodzące z różnych źródeł – informacje z zakresu emisji głosu i ortofonii polskiej; przestrzega zasad interpretacji głosowej utworu literackiego (K_U01, P6S_UW); U02: konstruuje wystąpienia ustne, prace pisemne oraz prezentacje multimedialne, podejmujące zagadnienia z zakresu emisji głosu, wykorzystując podstawowe ujęcia teoretyczne, terminologię i różne źródła (K_U11, P6S_UK); U03: dokonuje interpretacji głosowej utworu literackiego, uwzględniając zasady prawidłowej emisji głosu, reguły ortofoniczne oraz ekspresywny i impresywny potencjał tekstu (K_U12, P6S_UK). KOMPETENCJE SPOŁECZNE Student: K01: ma świadomość konieczności permanentnej pracy w zakresie emisji głosu oraz poszerzania i aktualizowania wiedzy w tej dziedzinie; wskazuje i uzasadnia potrzebę dbania o swój głos jako narzędzie pracy, rozumiejąc specyfikę zawodu nauczyciela (K_K03, P6S_KO). |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | 1. Przedmioty wprowadzające: Nauka o współczesnej polszczyźnie (fonetyka i fonologia), Kultura języka polskiego. 2. Wymagania wstępne: podstawowe wiadomości z zakresu fonetyki i ortofonii języka polskiego. |
|
Bilans pracy studenta: | 90 h nakładu pracy studenta (3 ECTS), w tym: • 30 h – uczestnictwo w zajęciach i konsultacjach (1 ECTS); • 60 h – praca własna (przygotowanie do zajęć, samodzielne studiowanie literatury, wykonywanie zadań z karty pracy, przygotowanie prezentacji multimedialnej, przygotowanie tekstu literackiego do interpretacji głosowej, interpretacja głosowa tekstu literackiego, przygotowanie do pisemnego kolokwium) (2 ECTS). |
Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR LAB
CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Krzysztof Kołatka | |
Prowadzący grup: | Krzysztof Kołatka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | WIEDZA Student: W01: charakteryzuje rolę ludzkiego głosu w procesie komunikacji językowej; przedstawia wiadomości z zakresu emisji głosu; ma podstawową wiedzę na temat norm i reguł poprawnego posługiwania się polszczyzną mówioną (K_W18, P6S_WK). UMIEJĘTNOŚCI Student: U01: wyszukuje, obserwuje, analizuje, ocenia, interpretuje, selekcjonuje i użytkuje – pochodzące z różnych źródeł – informacje z zakresu emisji głosu i ortofonii polskiej; przestrzega zasad interpretacji głosowej utworu literackiego (K_U01, P6S_UW); U02: konstruuje wystąpienia ustne, prace pisemne oraz prezentacje multimedialne, podejmujące zagadnienia z zakresu emisji głosu, wykorzystując podstawowe ujęcia teoretyczne, terminologię i różne źródła (K_U11, P6S_UK); U03: dokonuje interpretacji głosowej utworu literackiego, uwzględniając zasady prawidłowej emisji głosu, reguły ortofoniczne oraz ekspresywny i impresywny potencjał tekstu (K_U12, P6S_UK). KOMPETENCJE SPOŁECZNE Student: K01: ma świadomość konieczności permanentnej pracy w zakresie emisji głosu oraz poszerzania i aktualizowania wiedzy w tej dziedzinie; wskazuje i uzasadnia potrzebę dbania o swój głos jako narzędzie pracy, rozumiejąc specyfikę zawodu nauczyciela (K_K03, P6S_KO). |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | 1. Przedmioty wprowadzające: Nauka o współczesnej polszczyźnie (fonetyka i fonologia), Kultura języka polskiego. 2. Wymagania wstępne: podstawowe wiadomości z zakresu fonetyki i ortofonii języka polskiego. |
|
Bilans pracy studenta: | 90 h nakładu pracy studenta (3 ECTS), w tym: • 30 h – uczestnictwo w zajęciach i konsultacjach (1 ECTS); • 60 h – praca własna (przygotowanie do zajęć, samodzielne studiowanie literatury, wykonywanie zadań z karty pracy, przygotowanie prezentacji multimedialnej, przygotowanie tekstu literackiego do interpretacji głosowej, interpretacja głosowa tekstu literackiego, przygotowanie do pisemnego kolokwium) (2 ECTS). |
Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR LAB
CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Krzysztof Kołatka | |
Prowadzący grup: | Krzysztof Kołatka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | WIEDZA Student: W01: charakteryzuje rolę ludzkiego głosu w procesie komunikacji językowej; przedstawia wiadomości z zakresu emisji głosu; ma podstawową wiedzę na temat norm i reguł poprawnego posługiwania się polszczyzną mówioną (K_W18, P6S_WK). UMIEJĘTNOŚCI Student: U01: wyszukuje, obserwuje, analizuje, ocenia, interpretuje, selekcjonuje i użytkuje – pochodzące z różnych źródeł – informacje z zakresu emisji głosu i ortofonii polskiej; przestrzega zasad interpretacji głosowej utworu literackiego (K_U01, P6S_UW); U02: konstruuje wystąpienia ustne, prace pisemne oraz prezentacje multimedialne, podejmujące zagadnienia z zakresu emisji głosu, wykorzystując podstawowe ujęcia teoretyczne, terminologię i różne źródła (K_U11, P6S_UK); U03: dokonuje interpretacji głosowej utworu literackiego, uwzględniając zasady prawidłowej emisji głosu, reguły ortofoniczne oraz ekspresywny i impresywny potencjał tekstu (K_U12, P6S_UK). KOMPETENCJE SPOŁECZNE Student: K01: ma świadomość konieczności permanentnej pracy w zakresie emisji głosu oraz poszerzania i aktualizowania wiedzy w tej dziedzinie; wskazuje i uzasadnia potrzebę dbania o swój głos jako narzędzie pracy, rozumiejąc specyfikę zawodu nauczyciela (K_K03, P6S_KO). |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | 1. Przedmioty wprowadzające: Nauka o współczesnej polszczyźnie (fonetyka i fonologia), Kultura języka polskiego. 2. Wymagania wstępne: podstawowe wiadomości z zakresu fonetyki i ortofonii języka polskiego. |
|
Bilans pracy studenta: | 90 h nakładu pracy studenta (3 ECTS), w tym: • 30 h – uczestnictwo w zajęciach i konsultacjach (1 ECTS); • 60 h – praca własna (przygotowanie do zajęć, samodzielne studiowanie literatury, wykonywanie zadań z karty pracy, przygotowanie prezentacji multimedialnej, przygotowanie tekstu literackiego do interpretacji głosowej, interpretacja głosowa tekstu literackiego, przygotowanie do pisemnego kolokwium) (2 ECTS). |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.