Kultura języka polskiego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1000-FP12KJP-SP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Kultura języka polskiego |
Jednostka: | Kolegium I |
Grupy: |
rok 1, semestr 2, kierunek filologia polska, spec. krytyka lit. i art. z ele. kreat. pisania [SP] |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | ogólnoakademicki |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć podstawowych |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT KON
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Peplińska | |
Prowadzący grup: | Monika Peplińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Efekty kształcenia Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z wybranymi zasadami poprawnego i sprawnego posługiwania się współczesną polszczyzną oraz kształcenie umiejętności poprawnego i sprawnego posługiwania się językiem polskim w mowie i piśmie. EFEKTY KSZTAŁĆENIA Wiedza Student utrwala wiedzę z zakresu poprawności ortograficzno-interpunkcyjnej. W_01 Student zdobywa podstawową wiedzę z zakresu teorii kultury języka; wymienia podstawowe dla kultury języka pojęcia, definiuje je; opisuje tendencje rozwojowe we współczesnej polszczyźnie. W_02 Student zna typologię błędów językowych. W_03 Umiejętności Student wyjaśnia mechanizmy powstawania błędów językowych; analizuje je; zauważa, rozpoznaje, charakteryzuje i poprawia błędy językowe. U_01 Student analizuje bogaty materiał językowy; wpisuje odpowiednie, tj. poprawne (wzorcowe) formy podanych wyrazów (na konkretnym materiale językowym). U_02 Student krytycznie ocenia innowacje językowe, odwołując się do powszechnie stosowanych kryteriów poprawnościowych. U_03 Kompetencje społeczne Student uznaje język za wartość samą w sobie, o którą należy dbać, tj. posługuje się polszczyzną w sposób świadomy i sprawny, uzależniając dobór środków językowych od sytuacji komunikacyjnej. K_01 Student docenia wartość posługiwania się poprawną polszczyzną w budowaniu relacji społecznych; świadomie czerpie z bogactwa języka. K_02 |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Wiadomości z gramatyki języka polskiego |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WYK
PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Peplińska | |
Prowadzący grup: | Anna Paluszak-Bronka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Efekty kształcenia Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z wybranymi zasadami poprawnego i sprawnego posługiwania się współczesną polszczyzną oraz kształcenie umiejętności poprawnego i sprawnego posługiwania się językiem polskim w mowie i piśmie. EFEKTY KSZTAŁCENIA Wiedza Student utrwala wiedzę z zakresu poprawności ortograficzno-interpunkcyjnej. W_01 Student zdobywa podstawową wiedzę z zakresu teorii kultury języka; wymienia podstawowe dla kultury języka pojęcia, definiuje je; opisuje tendencje rozwojowe we współczesnej polszczyźnie. W_02 Student zna typologię błędów językowych. W_03 Umiejętności Student wyjaśnia mechanizmy powstawania błędów językowych; analizuje je; zauważa, rozpoznaje, charakteryzuje i poprawia błędy językowe. U_01 Student analizuje bogaty materiał językowy; wpisuje odpowiednie, tj. poprawne (wzorcowe) formy podanych wyrazów (na konkretnym materiale językowym). U_02 Student krytycznie ocenia innowacje językowe, odwołując się do powszechnie stosowanych kryteriów poprawnościowych. U_03 Kompetencje społeczne Student uznaje język za wartość samą w sobie, o którą należy dbać, tj. posługuje się polszczyzną w sposób świadomy i sprawny, uzależniając dobór środków językowych od sytuacji komunikacyjnej. K_01 Student docenia wartość posługiwania się poprawną polszczyzną w budowaniu relacji społecznych; świadomie czerpie z bogactwa języka. K_02 |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Wiadomości z gramatyki języka polskiego |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Peplińska | |
Prowadzący grup: | Monika Peplińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Efekty kształcenia Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z wybranymi zasadami poprawnego i sprawnego posługiwania się współczesną polszczyzną oraz kształcenie umiejętności poprawnego i sprawnego posługiwania się językiem polskim w mowie i piśmie. EFEKTY KSZTAŁCENIA Wiedza Student utrwala wiedzę z zakresu poprawności ortograficzno-interpunkcyjnej. W_01 Student zdobywa podstawową wiedzę z zakresu teorii kultury języka; wymienia podstawowe dla kultury języka pojęcia, definiuje je; opisuje tendencje rozwojowe we współczesnej polszczyźnie. W_02 Student zna typologię błędów językowych. W_03 Umiejętności Student wyjaśnia mechanizmy powstawania błędów językowych; analizuje je; zauważa, rozpoznaje, charakteryzuje i poprawia błędy językowe. U_01 Student analizuje bogaty materiał językowy; wpisuje odpowiednie, tj. poprawne (wzorcowe) formy podanych wyrazów (na konkretnym materiale językowym). U_02 Student krytycznie ocenia innowacje językowe, odwołując się do powszechnie stosowanych kryteriów poprawnościowych. U_03 Kompetencje społeczne Student uznaje język za wartość samą w sobie, o którą należy dbać, tj. posługuje się polszczyzną w sposób świadomy i sprawny, uzależniając dobór środków językowych od sytuacji komunikacyjnej. K_01 Student docenia wartość posługiwania się poprawną polszczyzną w budowaniu relacji społecznych; świadomie czerpie z bogactwa języka. K_02 |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Wiadomości z gramatyki języka polskiego. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Rafał Zimny | |
Prowadzący grup: | Rafał Zimny | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Efekty kształcenia Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z wybranymi zasadami poprawnego i sprawnego posługiwania się współczesną polszczyzną oraz kształcenie umiejętności poprawnego i sprawnego posługiwania się językiem polskim w mowie i piśmie. EFEKTY KSZTAŁCENIA Wiedza Student utrwala wiedzę z zakresu poprawności leksykalno-gramatycznej. W_01 Student zdobywa podstawową wiedzę z zakresu teorii kultury języka; wymienia podstawowe dla kultury języka pojęcia, definiuje je; opisuje tendencje rozwojowe we współczesnej polszczyźnie. W_02 Student zna typologię błędów językowych. W_03 Umiejętności Student wyjaśnia mechanizmy powstawania błędów językowych; analizuje je; zauważa, rozpoznaje, charakteryzuje i poprawia błędy językowe. U_01 Student analizuje bogaty materiał językowy; wpisuje odpowiednie, tj. poprawne (wzorcowe) formy podanych wyrazów (na konkretnym materiale językowym). U_02 Student krytycznie ocenia innowacje językowe, odwołując się do powszechnie stosowanych kryteriów poprawnościowych. U_03 Kompetencje społeczne Student uznaje język za wartość samą w sobie, o którą należy dbać, tj. posługuje się polszczyzną w sposób świadomy i sprawny, uzależniając dobór środków językowych od sytuacji komunikacyjnej. K_01 Student docenia wartość posługiwania się poprawną polszczyzną w budowaniu relacji społecznych; świadomie czerpie z bogactwa języka. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Podstawowa znajomość gramatyki języka polskiego |
|
Bilans pracy studenta: | 30 h = udział w zajęciach 45 h = praca własna |
Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Rafał Zimny | |
Prowadzący grup: | Rafał Zimny | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Efekty kształcenia Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z wybranymi zasadami poprawnego i sprawnego posługiwania się współczesną polszczyzną oraz kształcenie umiejętności poprawnego i sprawnego posługiwania się językiem polskim w mowie i piśmie. EFEKTY KSZTAŁCENIA Wiedza Student utrwala wiedzę z zakresu poprawności leksykalno-gramatycznej. W_01 Student zdobywa podstawową wiedzę z zakresu teorii kultury języka; wymienia podstawowe dla kultury języka pojęcia, definiuje je; opisuje tendencje rozwojowe we współczesnej polszczyźnie. W_02 Student zna typologię błędów językowych. W_03 Umiejętności Student wyjaśnia mechanizmy powstawania błędów językowych; analizuje je; zauważa, rozpoznaje, charakteryzuje i poprawia błędy językowe. U_01 Student analizuje bogaty materiał językowy; wpisuje odpowiednie, tj. poprawne (wzorcowe) formy podanych wyrazów (na konkretnym materiale językowym). U_02 Student krytycznie ocenia innowacje językowe, odwołując się do powszechnie stosowanych kryteriów poprawnościowych. U_03 Kompetencje społeczne Student uznaje język za wartość samą w sobie, o którą należy dbać, tj. posługuje się polszczyzną w sposób świadomy i sprawny, uzależniając dobór środków językowych od sytuacji komunikacyjnej. K_01 Student docenia wartość posługiwania się poprawną polszczyzną w budowaniu relacji społecznych; świadomie czerpie z bogactwa języka. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Podstawowa znajomość gramatyki języka polskiego |
|
Bilans pracy studenta: | 30 h = udział w zajęciach 45 h = praca własna |
Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Paluszak-Bronka | |
Prowadzący grup: | Anna Paluszak-Bronka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Efekty kształcenia Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z wybranymi zasadami poprawnego i sprawnego posługiwania się współczesną polszczyzną oraz kształcenie umiejętności poprawnego i sprawnego posługiwania się językiem polskim w mowie i piśmie. EFEKTY KSZTAŁCENIA Wiedza Student utrwala wiedzę z zakresu poprawności leksykalno-gramatycznej. W_01 Student zdobywa podstawową wiedzę z zakresu teorii kultury języka; wymienia podstawowe dla kultury języka pojęcia, definiuje je; opisuje tendencje rozwojowe we współczesnej polszczyźnie. W_02 Student zna typologię błędów językowych. W_03 Umiejętności Student wyjaśnia mechanizmy powstawania błędów językowych; analizuje je; zauważa, rozpoznaje, charakteryzuje i poprawia błędy językowe. U_01 Student analizuje bogaty materiał językowy; wpisuje odpowiednie, tj. poprawne (wzorcowe) formy podanych wyrazów (na konkretnym materiale językowym). U_02 Student krytycznie ocenia innowacje językowe, odwołując się do powszechnie stosowanych kryteriów poprawnościowych. U_03 Kompetencje społeczne Student uznaje język za wartość samą w sobie, o którą należy dbać, tj. posługuje się polszczyzną w sposób świadomy i sprawny, uzależniając dobór środków językowych od sytuacji komunikacyjnej. K_01 Student docenia wartość posługiwania się poprawną polszczyzną w budowaniu relacji społecznych; świadomie czerpie z bogactwa języka. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Podstawowa znajomość gramatyki języka polskiego |
|
Bilans pracy studenta: | 30 h = udział w zajęciach 45 h = praca własna |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.