Literatura romantyzmu
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1000-FP12LR-SP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Literatura romantyzmu |
Jednostka: | Kolegium I |
Grupy: |
rok 1, semestr 2, kierunek filologia polska, spec. krytyka lit. i art. z ele. kreat. pisania [SP] |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | ogólnoakademicki |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć podstawowych |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
KON
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Alicja Dąbrowska | |
Prowadzący grup: | Alicja Dąbrowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 / wymienia twórców, omawia reprezentatywne utwory okresu romantyzmu oraz ich koincydencje kulturowe; omawia najważniejsze gatunki i problemy dotyczące periodyzacji literatury romantyzmu oraz cechy charakterystyczne dla poetyki literatury romantyzmu (K_W14) W02 / prezentuje podstawowe wiadomości, terminy i metody z zakresu analizy i interpretacji literaturoznawczej oraz krytycznoliterackiej (K_W09) U01 / ocenia, selekcjonuje źródła wiedzy z zakresu historii literatury romantyzmu (K_U01) U02 / posługuje się podstawową terminologią z zakresu poetyki (rozpoznaje wyznaczniki gatunków literackich reprezentatywnych dla literatury romantyzmu) umożliwiającą analizę i interpretację romantycznych tekstów literackich w celu określenia ich znaczeń, oddziaływania społecznego, miejsca w procesie historyczno-kulturowym (K_U02) U03 / posiada umiejętność konstruowania wystąpień ustnych oraz tworzenia typowych prac pisemnych w języku polskim (referatów), dotyczących zagadnień szczegółowych z zakresu literatury romantyzmu, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych (K_U12) U04 / tworzy prace pisemne na wybrany temat z epoki romantyzmu z zastosowaniem właściwego aparatu naukowego, samodzielnym wyborem źródeł naukowych, w tym aktualnego stanu badań )najnowszych publikacji) na zadany/wybrany temat (K_U13) K01 / rozumie potrzebę nieustannego samokształcenia (K_K01) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | brak |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Alicja Dąbrowska | |
Prowadzący grup: | Alicja Dąbrowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 / wymienia twórców, omawia reprezentatywne utwory okresu romantyzmu oraz ich koincydencje kulturowe; omawia najważniejsze gatunki i problemy dotyczące periodyzacji literatury romantyzmu oraz cechy charakterystyczne dla poetyki literatury romantyzmu (K_W14 P6S_WG) W02 / prezentuje podstawowe wiadomości, terminy i metody z zakresu analizy i interpretacji literaturoznawczej oraz krytycznoliterackiej (K_W09 P6S_WG) U01 / ocenia, selekcjonuje źródła wiedzy z zakresu historii literatury romantyzmu (K_U01 P6S_UW) U02 / posługuje się podstawową terminologią z zakresu poetyki (rozpoznaje wyznaczniki gatunków literackich reprezentatywnych dla literatury romantyzmu) umożliwiającą analizę i interpretację romantycznych tekstów literackich w celu określenia ich znaczeń, oddziaływania społecznego, miejsca w procesie historyczno-kulturowym (K_U02 P6S_UW; K_U03) U03 / posiada umiejętność konstruowania wystąpień ustnych oraz tworzenia typowych prac pisemnych w języku polskim (referatów), dotyczących zagadnień szczegółowych z zakresu literatury romantyzmu, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych (K_U11 P6S_UK) U04 / tworzy prace pisemne na wybrany temat z epoki romantyzmu z zastosowaniem właściwego aparatu naukowego, samodzielnym wyborem źródeł naukowych, w tym aktualnego stanu badań )najnowszych publikacji) na zadany/wybrany temat (K_U12 P6S_UK) K01 / rozumie potrzebę nieustannego samokształcenia (K_K01 P6S_KK) K02 / uświadamia sobie konieczność integracji wiedzy o kulturze literackiej okresu romantyzmu i historii Polski w XIX w. w budowaniu tożsamości narodowej (K_K08 P6S_KR) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | brak |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Alicja Dąbrowska | |
Prowadzący grup: | Alicja Dąbrowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 / wymienia twórców, omawia reprezentatywne utwory okresu romantyzmu oraz ich koincydencje kulturowe; omawia najważniejsze gatunki i problemy dotyczące periodyzacji literatury romantyzmu oraz cechy charakterystyczne dla poetyki literatury romantyzmu (K_W14): ma wiedzę na temat najistotniejszych zagadnień periodyzacji literatury polskiej w zakresie poszczególnych epok (tj. staropolskiej, oświecenia, romantyzmu, pozytywizmu itd.), charakteryzuje reprezentatywne dla nich utwory literackie oraz ich kulturowe koincydencje W02 / prezentuje podstawowe wiadomości, terminy i metody z zakresu analizy i interpretacji literaturoznawczej oraz krytycznoliterackiej (K_W09: zna terminologię i metody związane z analizą i interpretacją literaturoznawczą oraz krytycznoliteracką, różnymi tekstami kultury, zwłaszcza komunikatami językowymi, artystycznymi i nieartystycznymi w różnych formach komunikacji społeczno-medialnej U01 / ocenia, selekcjonuje źródła wiedzy z zakresu historii literatury romantyzmu (K_U01: potrafi wyszukiwać, zaobserwować, analizować, oceniać, interpretować, selekcjonować i użytkować pochodzące z różnych źródeł informacje z zakresu kultury, literatury i języka/ pedagogiki, psychologii, dydaktyki, etyki, emisji głosu, a także z zakresu nowoczesnych technologii informatycznych oraz bezpieczeństwa i higieny pracy U02 / posługuje się samodzielnie oraz kierując się wskazówkami naukowego opiekuna podstawową terminologią z zakresu poetyki (rozpoznaje wyznaczniki gatunków literackich reprezentatywnych dla literatury romantyzmu) umożliwiającą analizę i interpretację romantycznych tekstów literackich w celu określenia ich znaczeń, oddziaływania społecznego, miejsca w procesie historyczno-kulturowym (K_U02, K_U03: rozumie i potrafi posługiwać się podstawową terminologią z zakresu filologii polskiej, dobierać i stosować odpowiednie metody, narzędzia badawcze oraz opracowywać i prezentować wyniki pozwalające na rozwiązywanie problemów w zakresie językoznawstwa, literaturoznawstwa, kultury, krytyki literackiej i artystycznej, kreatywnego pisania /pedagogiki/ psychologii/ dydaktyki K_U03: potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności badawcze, kierując się wskazówkami opiekuna naukowego U03 / posiada umiejętność konstruowania wystąpień ustnych oraz tworzenia typowych prac pisemnych w języku polskim (referatów), dotyczących zagadnień szczegółowych z zakresu literatury romantyzmu, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych (K_U11: potrafi konstruować wypowiedzi i prace pisemne, ustne, prezentacje multimedialne w języku polskim oraz obcym, podejmuje typowe zagadnienia kultury i literatury oraz języka, wykorzystujące podstawową terminologię i materiał źródłowy U04 / tworzy prace pisemne na wybrany temat z epoki romantyzmu z zastosowaniem właściwego aparatu naukowego, samodzielnym wyborem źródeł naukowych, w tym aktualnego stanu badań )najnowszych publikacji) na zadany/wybrany temat (K_U12: potrafi skonstruować wypowiedź perswazyjną, stosuje odpowiednie argumenty, przedstawia i ocenia poglądy innych autorów, formułuje wnioski, wykorzystuje umiejętności retoryczne K01 / uświadamia sobie potrzebę nieustannego samokształcenia z historii literatury polskiego romantyzmu dla budowania tożsamości narodowej oraz więzi międzyludzkich (K_K01, K_K08: jest gotów do krytycznej oceny poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego K_K08 charakteryzuje się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, refleksyjnością oraz postawami prospołecznymi i poczuciem odpowiedzialności (zwłaszcza w stosunku do osób niepełnosprawnych/uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi itp.) zdaje sobie sprawę z konieczności integracji wiedzy o kulturze, języku i literaturze w budowaniu tożsamości narodowej oraz rozwijaniu więzi społecznych na poziomie lokalnym, krajowym i globalnym |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | brak |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT KON
ŚR CZ WYK
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Alicja Dąbrowska | |
Prowadzący grup: | Alicja Dąbrowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 / wymienia twórców, omawia reprezentatywne utwory okresu romantyzmu oraz ich koincydencje kulturowe; omawia najważniejsze gatunki i problemy dotyczące periodyzacji literatury romantyzmu oraz cechy charakterystyczne dla poetyki literatury romantyzmu (K_W14): ma wiedzę na temat najistotniejszych zagadnień periodyzacji literatury polskiej w zakresie poszczególnych epok (tj. staropolskiej, oświecenia, romantyzmu, pozytywizmu itd.), charakteryzuje reprezentatywne dla nich utwory literackie oraz ich kulturowe koincydencje W02 / prezentuje podstawowe wiadomości, terminy i metody z zakresu analizy i interpretacji literaturoznawczej oraz krytycznoliterackiej (K_W09: zna terminologię i metody związane z analizą i interpretacją literaturoznawczą oraz krytycznoliteracką, różnymi tekstami kultury, zwłaszcza komunikatami językowymi, artystycznymi i nieartystycznymi w różnych formach komunikacji społeczno-medialnej U01 / ocenia, selekcjonuje źródła wiedzy z zakresu historii literatury romantyzmu (K_U01: potrafi wyszukiwać, zaobserwować, analizować, oceniać, interpretować, selekcjonować i użytkować pochodzące z różnych źródeł informacje z zakresu kultury, literatury i języka/ pedagogiki, psychologii, dydaktyki, etyki, emisji głosu, a także z zakresu nowoczesnych technologii informatycznych oraz bezpieczeństwa i higieny pracy U02 / posługuje się samodzielnie oraz kierując się wskazówkami naukowego opiekuna podstawową terminologią z zakresu poetyki (rozpoznaje wyznaczniki gatunków literackich reprezentatywnych dla literatury romantyzmu) umożliwiającą analizę i interpretację romantycznych tekstów literackich w celu określenia ich znaczeń, oddziaływania społecznego, miejsca w procesie historyczno-kulturowym (K_U02, K_U03: rozumie i potrafi posługiwać się podstawową terminologią z zakresu filologii polskiej, dobierać i stosować odpowiednie metody, narzędzia badawcze oraz opracowywać i prezentować wyniki pozwalające na rozwiązywanie problemów w zakresie językoznawstwa, literaturoznawstwa, kultury, krytyki literackiej i artystycznej, kreatywnego pisania /pedagogiki/ psychologii/ dydaktyki K_U03: potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności badawcze, kierując się wskazówkami opiekuna naukowego U03 / posiada umiejętność konstruowania wystąpień ustnych oraz tworzenia typowych prac pisemnych w języku polskim (referatów), dotyczących zagadnień szczegółowych z zakresu literatury romantyzmu, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych (K_U11: potrafi konstruować wypowiedzi i prace pisemne, ustne, prezentacje multimedialne w języku polskim oraz obcym, podejmuje typowe zagadnienia kultury i literatury oraz języka, wykorzystujące podstawową terminologię i materiał źródłowy U04 / tworzy prace pisemne na wybrany temat z epoki romantyzmu z zastosowaniem właściwego aparatu naukowego, samodzielnym wyborem źródeł naukowych, w tym aktualnego stanu badań )najnowszych publikacji) na zadany/wybrany temat (K_U12: potrafi skonstruować wypowiedź perswazyjną, stosuje odpowiednie argumenty, przedstawia i ocenia poglądy innych autorów, formułuje wnioski, wykorzystuje umiejętności retoryczne K01 / uświadamia sobie potrzebę nieustannego samokształcenia z historii literatury polskiego romantyzmu dla budowania tożsamości narodowej oraz więzi międzyludzkich (K_K01, K_K08: jest gotów do krytycznej oceny poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego K_K08 charakteryzuje się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, refleksyjnością oraz postawami prospołecznymi i poczuciem odpowiedzialności (zwłaszcza w stosunku do osób niepełnosprawnych/uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi itp.) zdaje sobie sprawę z konieczności integracji wiedzy o kulturze, języku i literaturze w budowaniu tożsamości narodowej oraz rozwijaniu więzi społecznych na poziomie lokalnym, krajowym i globalnym |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | brak |
|
Bilans pracy studenta: | 5 pktECTS=3 (wykłady)+2 (ćwiczenia)= 50h nakładu pracy studenta= 25h udział w zajęciach= 1ECTS + 25h praca własna studenta (przygotowanie do zajęć, lektury/samodzielne studiowanie literatury/analiza źródła, przygotowanie do ćwiczeń laboratoryjnych, przygotowanie pracy zaliczeniowej/prezentacji) |
Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WYK
KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Alicja Dąbrowska | |
Prowadzący grup: | Alicja Dąbrowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 / wymienia twórców, omawia reprezentatywne utwory okresu romantyzmu oraz ich koincydencje kulturowe; omawia najważniejsze gatunki i problemy dotyczące periodyzacji literatury romantyzmu oraz cechy charakterystyczne dla poetyki literatury romantyzmu (K_W14): ma wiedzę na temat najistotniejszych zagadnień periodyzacji literatury polskiej w zakresie poszczególnych epok (tj. staropolskiej, oświecenia, romantyzmu, pozytywizmu itd.), charakteryzuje reprezentatywne dla nich utwory literackie oraz ich kulturowe koincydencje W02 / prezentuje podstawowe wiadomości, terminy i metody z zakresu analizy i interpretacji literaturoznawczej oraz krytycznoliterackiej (K_W09: zna terminologię i metody związane z analizą i interpretacją literaturoznawczą oraz krytycznoliteracką, różnymi tekstami kultury, zwłaszcza komunikatami językowymi, artystycznymi i nieartystycznymi w różnych formach komunikacji społeczno-medialnej U01 / ocenia, selekcjonuje źródła wiedzy z zakresu historii literatury romantyzmu (K_U01: potrafi wyszukiwać, zaobserwować, analizować, oceniać, interpretować, selekcjonować i użytkować pochodzące z różnych źródeł informacje z zakresu kultury, literatury i języka/ pedagogiki, psychologii, dydaktyki, etyki, emisji głosu, a także z zakresu nowoczesnych technologii informatycznych oraz bezpieczeństwa i higieny pracy U02 / posługuje się samodzielnie oraz kierując się wskazówkami naukowego opiekuna podstawową terminologią z zakresu poetyki (rozpoznaje wyznaczniki gatunków literackich reprezentatywnych dla literatury romantyzmu) umożliwiającą analizę i interpretację romantycznych tekstów literackich w celu określenia ich znaczeń, oddziaływania społecznego, miejsca w procesie historyczno-kulturowym (K_U02, K_U03: rozumie i potrafi posługiwać się podstawową terminologią z zakresu filologii polskiej, dobierać i stosować odpowiednie metody, narzędzia badawcze oraz opracowywać i prezentować wyniki pozwalające na rozwiązywanie problemów w zakresie językoznawstwa, literaturoznawstwa, kultury, krytyki literackiej i artystycznej, kreatywnego pisania /pedagogiki/ psychologii/ dydaktyki K_U03: potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności badawcze, kierując się wskazówkami opiekuna naukowego U03 / posiada umiejętność konstruowania wystąpień ustnych oraz tworzenia typowych prac pisemnych w języku polskim (referatów), dotyczących zagadnień szczegółowych z zakresu literatury romantyzmu, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych (K_U11: potrafi konstruować wypowiedzi i prace pisemne, ustne, prezentacje multimedialne w języku polskim oraz obcym, podejmuje typowe zagadnienia kultury i literatury oraz języka, wykorzystujące podstawową terminologię i materiał źródłowy U04 / tworzy prace pisemne na wybrany temat z epoki romantyzmu z zastosowaniem właściwego aparatu naukowego, samodzielnym wyborem źródeł naukowych, w tym aktualnego stanu badań )najnowszych publikacji) na zadany/wybrany temat (K_U12: potrafi skonstruować wypowiedź perswazyjną, stosuje odpowiednie argumenty, przedstawia i ocenia poglądy innych autorów, formułuje wnioski, wykorzystuje umiejętności retoryczne K01 / uświadamia sobie potrzebę nieustannego samokształcenia z historii literatury polskiego romantyzmu dla budowania tożsamości narodowej oraz więzi międzyludzkich (K_K01, K_K08: jest gotów do krytycznej oceny poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego K_K08 charakteryzuje się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, refleksyjnością oraz postawami prospołecznymi i poczuciem odpowiedzialności (zwłaszcza w stosunku do osób niepełnosprawnych/uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi itp.) zdaje sobie sprawę z konieczności integracji wiedzy o kulturze, języku i literaturze w budowaniu tożsamości narodowej oraz rozwijaniu więzi społecznych na poziomie lokalnym, krajowym i globalnym |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | brak |
|
Bilans pracy studenta: | 5 pktECTS=3 (wykłady)+2 (ćwiczenia)= 50h nakładu pracy studenta= 25h udział w zajęciach= 1ECTS + 25h praca własna studenta (przygotowanie do zajęć, lektury/samodzielne studiowanie literatury/analiza źródła, przygotowanie do ćwiczeń laboratoryjnych, przygotowanie pracy zaliczeniowej/prezentacji) |
Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
KON
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Alicja Dąbrowska | |
Prowadzący grup: | Alicja Dąbrowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Efekty kształcenia: W01 / wymienia twórców, omawia reprezentatywne utwory okresu romantyzmu oraz ich koincydencje kulturowe; omawia najważniejsze gatunki i problemy dotyczące periodyzacji literatury romantyzmu oraz cechy charakterystyczne dla poetyki literatury romantyzmu (K_W14): ma wiedzę na temat najistotniejszych zagadnień periodyzacji literatury polskiej w zakresie poszczególnych epok (tj. staropolskiej, oświecenia, romantyzmu, pozytywizmu itd.), charakteryzuje reprezentatywne dla nich utwory literackie oraz ich kulturowe koincydencje W02 / prezentuje podstawowe wiadomości, terminy i metody z zakresu analizy i interpretacji literaturoznawczej oraz krytycznoliterackiej (K_W09: zna terminologię i metody związane z analizą i interpretacją literaturoznawczą oraz krytycznoliteracką, różnymi tekstami kultury, zwłaszcza komunikatami językowymi, artystycznymi i nieartystycznymi w różnych formach komunikacji społeczno-medialnej U01 / ocenia, selekcjonuje źródła wiedzy z zakresu historii literatury romantyzmu (K_U01: potrafi wyszukiwać, zaobserwować, analizować, oceniać, interpretować, selekcjonować i użytkować pochodzące z różnych źródeł informacje z zakresu kultury, literatury i języka/ pedagogiki, psychologii, dydaktyki, etyki, emisji głosu, a także z zakresu nowoczesnych technologii informatycznych oraz bezpieczeństwa i higieny pracy U02 / posługuje się samodzielnie oraz kierując się wskazówkami naukowego opiekuna podstawową terminologią z zakresu poetyki (rozpoznaje wyznaczniki gatunków literackich reprezentatywnych dla literatury romantyzmu) umożliwiającą analizę i interpretację romantycznych tekstów literackich w celu określenia ich znaczeń, oddziaływania społecznego, miejsca w procesie historyczno-kulturowym (K_U02, K_U03: rozumie i potrafi posługiwać się podstawową terminologią z zakresu filologii polskiej, dobierać i stosować odpowiednie metody, narzędzia badawcze oraz opracowywać i prezentować wyniki pozwalające na rozwiązywanie problemów w zakresie językoznawstwa, literaturoznawstwa, kultury, krytyki literackiej i artystycznej, kreatywnego pisania /pedagogiki/ psychologii/ dydaktyki K_U03: potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności badawcze, kierując się wskazówkami opiekuna naukowego U03 / posiada umiejętność konstruowania wystąpień ustnych oraz tworzenia typowych prac pisemnych w języku polskim (referatów), dotyczących zagadnień szczegółowych z zakresu literatury romantyzmu, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych (K_U11: potrafi konstruować wypowiedzi i prace pisemne, ustne, prezentacje multimedialne w języku polskim oraz obcym, podejmuje typowe zagadnienia kultury i literatury oraz języka, wykorzystujące podstawową terminologię i materiał źródłowy U04 / tworzy prace pisemne na wybrany temat z epoki romantyzmu z zastosowaniem właściwego aparatu naukowego, samodzielnym wyborem źródeł naukowych, w tym aktualnego stanu badań )najnowszych publikacji) na zadany/wybrany temat (K_U12: potrafi skonstruować wypowiedź perswazyjną, stosuje odpowiednie argumenty, przedstawia i ocenia poglądy innych autorów, formułuje wnioski, wykorzystuje umiejętności retoryczne K01 / uświadamia sobie potrzebę nieustannego samokształcenia z historii literatury polskiego romantyzmu dla budowania tożsamości narodowej oraz więzi międzyludzkich (K_K01, K_K08: jest gotów do krytycznej oceny poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego K_K08 charakteryzuje się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, refleksyjnością oraz postawami prospołecznymi i poczuciem odpowiedzialności (zwłaszcza w stosunku do osób niepełnosprawnych/uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi itp.) zdaje sobie sprawę z konieczności integracji wiedzy o kulturze, języku i literaturze w budowaniu tożsamości narodowej oraz rozwijaniu więzi społecznych na poziomie lokalnym, krajowym i globalnym |
|
Bilans pracy studenta: | 5 pkt ECTS=3 (wykłady)+2 (ćwiczenia)= 50h nakładu pracy studenta= 25h udział w zajęciach= 1ECTS + 25h praca własna studenta (przygotowanie do zajęć, lektury/samodzielne studiowanie literatury/analiza źródła, przygotowanie do ćwiczeń laboratoryjnych, przygotowanie pracy zaliczeniowej/prezentacji) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.