Wiedza o znakach, znaczeniach i wartościowaniu
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1000-FP12WoZ-SD |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Wiedza o znakach, znaczeniach i wartościowaniu |
Jednostka: | Kolegium I |
Grupy: |
1 rok, 2 sem., filologia polska, moduł nauczycielski [SD] |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
LUB
5.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | ogólnoakademicki |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć podstawowych |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WYK
KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Andrzej Dyszak | |
Prowadzący grup: | Andrzej Dyszak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 - student wyróżnia semiotykę w obrębie semiologii, zna twórców semiologii i przedstawicieli filozofii wartości (K_W01) W02 - student definiuje pojęcia semantyczne i aksjologiczne, wymienia koncepcje znaczenia i wartości, rozumie pojęcia metafory, metonimii, prototypu, stereotypu (K_W03), U01 - student klasyfikuje znaki i wartości, ilustruje poznane typy znaków własnymi przykładami, student wyjaśnia różnice między koncepcjami znaczenia, tłumaczy rolę mitu i stereotypu w kulturze (K_U01) U02 - student posługuje się terminologią semantyczną i aksjologiczną, wskazuje różnice semantyczne między językami (K_U02) U03 - student używa znaków językowych we właściwym znaczeniu i stosuje językowe sposoby wartościowania (K_U05) K01 - student ma świadomość roli znaków w kulturze i ich znaczenia dla rozwijania więzi społecznych (K_K06) |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Andrzej Dyszak | |
Prowadzący grup: | Andrzej Dyszak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WYK
PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Iwona Benenowska | |
Prowadzący grup: | Iwona Benenowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 - student zna teorię znaku, twórców semiologii i przedstawicieli filozofii wartości (K_W01) W02 - student definiuje pojęcia semantyczne i aksjologiczne, zna typy znaków, środki wartościujące; rozumie pojęcia metafory, metonimii, prototypu, stereotypu (K_W03) U01 - student klasyfikuje znaki, rozpoznaje typy wartości i środki wartościujące, ilustruje poznane typy własnymi przykładami, analizuje teksty pod kątem poznanych pojęć (K_U01) U02 - student posługuje się terminologią semantyczną i aksjologiczną, wskazuje różnice semantyczne między językami (K_U02) U03 - student używa znaków językowych we właściwym znaczeniu i stosuje językowe sposoby wartościowania (K_U05) K01 - student ma świadomość roli znaków i wartości w kulturze, ich znaczenia dla rozwijania więzi społecznych (K_K06) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | ogólna wiedza o znakach, języku, wartościowaniu, sposobach komunikacji |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Andrzej Dyszak | |
Prowadzący grup: | Andrzej Dyszak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | wiedza - student ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę z zakresu nauk humanistycznych, zwłaszcza filologii polskiej; charakteryzuje jej specyfikę przedmiotową i metodologiczną; umiejscawia ją w strukturze kultury narodowej, twórczo ją rozwijając, stosując w działalności profesjonalnej - student ma zaawansowaną wiedzę z zakresu teorii i metodologii właściwych naukom humanistycznym, w szczególności dla językoznawstwa - student prezentuje uporządkowaną i pogłębioną wiedzę, definiuje szczegółowe terminy z zakresu kulturowych kontekstów dla filologii polskiej umiejętności - student potrafi wyszukać, zaobserwować, zanalizować, oceniać, interpretować, formułować krytyczne sądy, selekcjonować i użytkować pochodzące z różnych źródeł informacje z zakresu języka - student rozumie i potrafi posługiwać się szczegółową terminologią z zakresu filologii polskiej, dobierać i stosować odpowiednie metody, narzędzia badawcze oraz opracowywać i prezentować wyniki pozwalające na rozwiązywanie złożonych problemów w zakresie językoznawstwa kompetencje - student jest świadomy konieczności integracji wiedzy o kulturze, języku i literaturze w budowaniu tożsamości narodowej oraz inicjowania działań na rzecz rozwijania więzi społecznych na poziomie lokalnym, krajowym i globalnym |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | 1. Przedmioty wprowadzające: nauka o współczesnej polszczyźnie - fleksja, stylistyka. 2. Wymagania wstępne: rozpoznawanie przynależności leksemów do poszczególnych klas części mowy, dotychczasowa wiedza o języku polskim w ujęciu synchronicznym i diachronicznym. |
|
Bilans pracy studenta: | 150h nakładu pracy studenta, w tym: 30h - udział w zajęciach = 1 ECTS; 120h - praca własna studenta = 4 ECTS, w tym: opracowanie mapy myśli z wykładu wysłuchanego w ramach kształcenia zdalnego, samodzielne studiowanie literatury, przygotowanie do egzaminu. |
Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Andrzej Dyszak | |
Prowadzący grup: | Andrzej Dyszak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | wiedza - student ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę z zakresu nauk humanistycznych, zwłaszcza filologii polskiej; charakteryzuje jej specyfikę przedmiotową i metodologiczną; umiejscawia ją w strukturze kultury narodowej, twórczo ją rozwijając, stosując w działalności profesjonalnej - student ma zaawansowaną wiedzę z zakresu teorii i metodologii właściwych naukom humanistycznym, w szczególności dla językoznawstwa - student prezentuje uporządkowaną i pogłębioną wiedzę, definiuje szczegółowe terminy z zakresu kulturowych kontekstów dla filologii polskiej umiejętności - student potrafi wyszukać, zaobserwować, zanalizować, oceniać, interpretować, formułować krytyczne sądy, selekcjonować i użytkować pochodzące z różnych źródeł informacje z zakresu języka - student rozumie i potrafi posługiwać się szczegółową terminologią z zakresu filologii polskiej, dobierać i stosować odpowiednie metody, narzędzia badawcze oraz opracowywać i prezentować wyniki pozwalające na rozwiązywanie złożonych problemów w zakresie językoznawstwa kompetencje - student jest świadomy konieczności integracji wiedzy o kulturze, języku i literaturze w budowaniu tożsamości narodowej oraz inicjowania działań na rzecz rozwijania więzi społecznych na poziomie lokalnym, krajowym i globalnym |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | 1. Przedmioty wprowadzające: nauka o współczesnej polszczyźnie - fleksja, stylistyka. 2. Wymagania wstępne: rozpoznawanie przynależności leksemów do poszczególnych klas części mowy, dotychczasowa wiedza o języku polskim w ujęciu synchronicznym i diachronicznym. |
|
Bilans pracy studenta: | 150h nakładu pracy studenta, w tym: 30h - udział w zajęciach = 1 ECTS; 120h - praca własna studenta = 4 ECTS, w tym: opracowanie mapy myśli z wykładu wysłuchanego w ramach kształcenia zdalnego, samodzielne studiowanie literatury, przygotowanie do egzaminu. |
Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Andrzej Dyszak | |
Prowadzący grup: | Andrzej Dyszak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | wiedza - student ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę z zakresu nauk humanistycznych, zwłaszcza filologii polskiej; charakteryzuje jej specyfikę przedmiotową i metodologiczną; umiejscawia ją w strukturze kultury narodowej, twórczo ją rozwijając, stosując w działalności profesjonalnej - student ma zaawansowaną wiedzę z zakresu teorii i metodologii właściwych naukom humanistycznym, w szczególności dla językoznawstwa - student prezentuje uporządkowaną i pogłębioną wiedzę, definiuje szczegółowe terminy z zakresu kulturowych kontekstów dla filologii polskiej umiejętności - student potrafi wyszukać, zaobserwować, zanalizować, oceniać, interpretować, formułować krytyczne sądy, selekcjonować i użytkować pochodzące z różnych źródeł informacje z zakresu języka - student rozumie i potrafi posługiwać się szczegółową terminologią z zakresu filologii polskiej, dobierać i stosować odpowiednie metody, narzędzia badawcze oraz opracowywać i prezentować wyniki pozwalające na rozwiązywanie złożonych problemów w zakresie językoznawstwa kompetencje - student jest świadomy konieczności integracji wiedzy o kulturze, języku i literaturze w budowaniu tożsamości narodowej oraz inicjowania działań na rzecz rozwijania więzi społecznych na poziomie lokalnym, krajowym i globalnym |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | 1. Przedmioty wprowadzające: nauka o współczesnej polszczyźnie, stylistyka. 2. Wymagania wstępne: rozpoznawanie przynależności leksemów do poszczególnych klas części mowy, dotychczasowa wiedza o języku polskim w ujęciu synchronicznym i diachronicznym. |
|
Bilans pracy studenta: | 150h nakładu pracy studenta, w tym: 30h - udział w zajęciach = 1 ECTS; 120h - praca własna studenta = 4 ECTS, w tym: opracowanie mapy myśli z wykładu wysłuchanego w ramach kształcenia zdalnego, samodzielne studiowanie literatury, przygotowanie do egzaminu. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.