Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Psychologia II etap kształcenia

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1000-H23PSDRE-SP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Psychologia II etap kształcenia
Jednostka: Kolegium I
Grupy: 2 rok, 3 sem., historia, spec. nauczycielska [SP]
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Profil:

ogólnoakademicki

Typ przedmiotu:

moduł zajęć do wyboru

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/19" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-02-10
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Nogaj
Prowadzący grup: Anna Nogaj
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 (N_W2.1.c.)

Student posiada podstawową wiedzę o specyfice funkcjonowania dziecka w okresie wczesnoszkolnym i w okresie adolescencji (K_W02)


W02 (N_W2.1.c.) ( N_W2.1.a.)

Student rozumie powiązania psychologii ogólnej z psychologią edukacyjną, rozwojową i wychowawczą (K_W03)


W03 (N_W2.1.c.) (N_W2.1.a.)

Student posiada uporządkowaną wiedzę z zakresu terminologii dotyczącej rozwoju dzieci i młodzieży (K_W04)


W04 (N_W2.1.c.)

Student zna najważniejsze zagadnienia związane z funkcjonowaniem bio-psycho-społecznym funkcjonowaniem dzieci i młodzieży szkolnej (K_W07)


U01 (N_U2.2.b.) (N_U2.2.c.)

Student z pomocą opiekuna naukowego pozyskuje, porządkuje i utrwala wiedzę z zakresu subdyscyplin psychologii wychowawczej, rozwojowej i kształcenia (K_U05)


U02 (N_U2.2.b.) (N_U2.2.c.)

Student formułuje własne opinie dotyczące ważnych zagadnień związanych ze szkolnym funkcjonowaniem dzieci i młodzieży (K_U08)


U03 (N_U2.2.b.) (N_U2.2.c.)

Student potrafi wskazać i umówić wzajemne relacje między sferami rozwoju poznawczego, emocjonalnego i społecznego u dzieci i młodzieży szkolnej (K_U09)


U04 (N_U2.5b) Student korzysta z technologii informacyjnej w celu pozyskiwania wartościowych materiałów dydaktycznych z zakresu psychologii, dostosowanych do wieku uczniów (K_U16)


K01 (N_K2.3.f.)

Student jest przekonany o konieczności krytycznego myślenia w procesie omawiania psychospołecznych sfer funkcjonowania dziecka (K_K02)


K02 (N_K2.3.f.)

Student ma świadomość umiejętnego wykorzystywania wiedzy psychologicznej w procesie oceny funkcjonowania dzieci i młodzieży szkolnej (K_K03)


K03 (N_K2.3.f.)

Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności w zakresie psychologicznych kompetencji do pracy z dziećmi i młodzieżą (K_K05)


K04 (N_K2.3.f.)

Student orientuje się w literaturze oraz działalności popularyzującej psychologię jako naukę wspomagającą edukację dzieci i młodzieży (K_K07)


K05 (N_K2.3.f.)

Student jest gotów umiejętnie wykorzystywać wiedzę psychologiczną na użytek własnej działalności pedagogicznej (K_K08)


K06 (N_K2.3.f.)

Student rozumie konieczność przestrzegania norm etycznych w kontekście pracy z dziećmi i młodzieżą szkolną (K_K10)


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Brak wymagań

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Anna Nogaj
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-13
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Natalia Pilarska
Prowadzący grup: Natalia Pilarska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W_01: Student posiada podstawową wiedzę o specyfice funkcjonowania dziecka w okresie adolescencji (K_W02)


W_02: Student rozumie powiązania psychologii ogólnej z psychologią edukacyjną, rozwojową i wychowawczą (K_W03)


W_03: Student posiada uporządkowaną wiedzę z zakresu terminologii dotyczącej rozwoju dzieci i młodzieży (K_W04)


W_04: Student zna najważniejsze zagadnienia związane z funkcjonowaniem bio-psycho-społecznym funkcjonowaniem dzieci i młodzieży szkolnej (K_W07)


U_01: Student z pomocą opiekuna naukowego pozyskuje, porządkuje i utrwala wiedzę z zakresu subdyscyplin psychologii wychowawczej, rozwojowej i kształcenia (K_U05)


U_02: Student formułuje własne opinie dotyczące ważnych zagadnień związanych ze szkolnym funkcjonowaniem dzieci i młodzieży (K_U08)


U_03: Student potrafi wskazać i umówić wzajemne relacje między sferami rozwoju poznawczego, emocjonalnego i społecznego u dzieci i młodzieży szkolnej (K_U09)


U_04: Student korzysta z technologii informacyjnej w celu pozyskiwania wartościowych materiałów dydaktycznych z zakresu psychologii, dostosowanych do wieku uczniów (K_U16)


K_01: Student jest przekonany o konieczności krytycznego myślenia w procesie omawiania psychospołecznych sfer funkcjonowania dziecka (K_K02)


K_02: Student ma świadomość umiejętnego wykorzystywania wiedzy psychologicznej w procesie oceny funkcjonowania dzieci i młodzieży szkolnej (K_K03)


K_03: Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności w zakresie psychologicznych kompetencji do pracy z dziećmi i młodzieżą (K_K05)


K_04: Student orientuje się w literaturze oraz działalności popularyzującej psychologię jako naukę wspomagającą edukację dzieci i młodzieży (K_K07)


K_05: Student jest gotów umiejętnie wykorzystywać wiedzę psychologiczną na użytek własnej działalności pedagogicznej (K_K08)


K_06: Student rozumie konieczność przestrzegania norm etycznych w kontekście pracy z dziećmi i młodzieżą szkolną (K_K10)

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Brak

Bilans pracy studenta:

W ramach realizacji przedmiotu student zdobywa 2 punkty ECTS, w tym uwzględnia się:

-15h wykładowych;

-15h konwersatoryjnych;

-20h na pracę własną studenta (czytanie zadanej literatury oraz wyszukanej przez studenta literatury branżowej w interesującym go obszarze z zakresu psychologii, przygotowanie prezentacji i pracy zaliczeniowej z uwzględnieniem wiedzy z zakresu psychologii ogólnej, edukacyjnej, rozwojowej i wychowawczej oraz zdobytych umiejętności krytycznego myślenia, uwzględniania wzajemnych relacji między strefami rozwoju dzieci, a także twórczego i etycznego wdrożenia praktycznych zastosowań własnych pomysłów).

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Natalia Pilarska
Prowadzący grup: Natalia Pilarska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W_01: Student posiada podstawową wiedzę o specyfice funkcjonowania dziecka w okresie adolescencji (K_W02)


W_02: Student rozumie powiązania psychologii ogólnej z psychologią edukacyjną, rozwojową i wychowawczą (K_W03)


W_03: Student posiada uporządkowaną wiedzę z zakresu terminologii dotyczącej rozwoju dzieci i młodzieży (K_W04)


W_04: Student zna najważniejsze zagadnienia związane z funkcjonowaniem bio-psycho-społecznym funkcjonowaniem dzieci i młodzieży szkolnej (K_W07)


U_01: Student z pomocą opiekuna naukowego pozyskuje, porządkuje i utrwala wiedzę z zakresu subdyscyplin psychologii wychowawczej, rozwojowej i kształcenia (K_U05)


U_02: Student formułuje własne opinie dotyczące ważnych zagadnień związanych ze szkolnym funkcjonowaniem dzieci i młodzieży (K_U08)


U_03: Student potrafi wskazać i umówić wzajemne relacje między sferami rozwoju poznawczego, emocjonalnego i społecznego u dzieci i młodzieży szkolnej (K_U09)


U_04: Student korzysta z technologii informacyjnej w celu pozyskiwania wartościowych materiałów dydaktycznych z zakresu psychologii, dostosowanych do wieku uczniów (K_U16)


K_01: Student jest przekonany o konieczności krytycznego myślenia w procesie omawiania psychospołecznych sfer funkcjonowania dziecka (K_K02)


K_02: Student ma świadomość umiejętnego wykorzystywania wiedzy psychologicznej w procesie oceny funkcjonowania dzieci i młodzieży szkolnej (K_K03)


K_03: Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności w zakresie psychologicznych kompetencji do pracy z dziećmi i młodzieżą (K_K05)


K_04: Student orientuje się w literaturze oraz działalności popularyzującej psychologię jako naukę wspomagającą edukację dzieci i młodzieży (K_K07)


K_05: Student jest gotów umiejętnie wykorzystywać wiedzę psychologiczną na użytek własnej działalności pedagogicznej (K_K08)


K_06: Student rozumie konieczność przestrzegania norm etycznych w kontekście pracy z dziećmi i młodzieżą szkolną (K_K10)

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Brak

Bilans pracy studenta:

W ramach realizacji przedmiotu student zdobywa 2 punkty ECTS, w tym uwzględnia się:

-15h wykładowych;

-15h konwersatoryjnych;

-20h na pracę własną studenta (czytanie zadanej literatury oraz wyszukanej przez studenta literatury branżowej w interesującym go obszarze z zakresu psychologii, przygotowanie prezentacji i pracy zaliczeniowej z uwzględnieniem wiedzy z zakresu psychologii ogólnej, edukacyjnej, rozwojowej i wychowawczej oraz zdobytych umiejętności krytycznego myślenia, uwzględniania wzajemnych relacji między strefami rozwoju dzieci, a także twórczego i etycznego wdrożenia praktycznych zastosowań własnych pomysłów).

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Natalia Pilarska
Prowadzący grup: Justyna Golonka, Natalia Pilarska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W_01: Student posiada podstawową wiedzę o specyfice funkcjonowania dziecka w okresie adolescencji (K_W02)


W_02: Student rozumie powiązania psychologii ogólnej z psychologią edukacyjną, rozwojową i wychowawczą (K_W03)


W_03: Student posiada uporządkowaną wiedzę z zakresu terminologii dotyczącej rozwoju dzieci i młodzieży (K_W04)


W_04: Student zna najważniejsze zagadnienia związane z funkcjonowaniem bio-psycho-społecznym funkcjonowaniem dzieci i młodzieży szkolnej (K_W07)


U_01: Student z pomocą opiekuna naukowego pozyskuje, porządkuje i utrwala wiedzę z zakresu subdyscyplin psychologii wychowawczej, rozwojowej i kształcenia (K_U05)


U_02: Student formułuje własne opinie dotyczące ważnych zagadnień związanych ze szkolnym funkcjonowaniem dzieci i młodzieży (K_U08)


U_03: Student potrafi wskazać i umówić wzajemne relacje między sferami rozwoju poznawczego, emocjonalnego i społecznego u dzieci i młodzieży szkolnej (K_U09)


U_04: Student korzysta z technologii informacyjnej w celu pozyskiwania wartościowych materiałów dydaktycznych z zakresu psychologii, dostosowanych do wieku uczniów (K_U16)


K_01: Student jest przekonany o konieczności krytycznego myślenia w procesie omawiania psychospołecznych sfer funkcjonowania dziecka (K_K02)


K_02: Student ma świadomość umiejętnego wykorzystywania wiedzy psychologicznej w procesie oceny funkcjonowania dzieci i młodzieży szkolnej (K_K03)


K_03: Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności w zakresie psychologicznych kompetencji do pracy z dziećmi i młodzieżą (K_K05)


K_04: Student orientuje się w literaturze oraz działalności popularyzującej psychologię jako naukę wspomagającą edukację dzieci i młodzieży (K_K07)


K_05: Student jest gotów umiejętnie wykorzystywać wiedzę psychologiczną na użytek własnej działalności pedagogicznej (K_K08)


K_06: Student rozumie konieczność przestrzegania norm etycznych w kontekście pracy z dziećmi i młodzieżą szkolną (K_K10)

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Brak

Bilans pracy studenta:

W ramach realizacji przedmiotu student zdobywa 2 punkty ECTS, w tym uwzględnia się:

-15h wykładowych;

-15h konwersatoryjnych;

-20h na pracę własną studenta (czytanie zadanej literatury oraz wyszukanej przez studenta literatury branżowej w interesującym go obszarze z zakresu psychologii, przygotowanie prezentacji i pracy zaliczeniowej z uwzględnieniem wiedzy z zakresu psychologii ogólnej, edukacyjnej, rozwojowej i wychowawczej oraz zdobytych umiejętności krytycznego myślenia, uwzględniania wzajemnych relacji między strefami rozwoju dzieci, a także twórczego i etycznego wdrożenia praktycznych zastosowań własnych pomysłów).

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)