Psychologia II etap kształcenia
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1000-H23PSDRE-SP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Psychologia II etap kształcenia |
Jednostka: | Kolegium I |
Grupy: |
2 rok, 3 sem., historia, spec. nauczycielska [SP] |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | ogólnoakademicki |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć do wyboru |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-10 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Nogaj | |
Prowadzący grup: | Anna Nogaj | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 (N_W2.1.c.) Student posiada podstawową wiedzę o specyfice funkcjonowania dziecka w okresie wczesnoszkolnym i w okresie adolescencji (K_W02) W02 (N_W2.1.c.) ( N_W2.1.a.) Student rozumie powiązania psychologii ogólnej z psychologią edukacyjną, rozwojową i wychowawczą (K_W03) W03 (N_W2.1.c.) (N_W2.1.a.) Student posiada uporządkowaną wiedzę z zakresu terminologii dotyczącej rozwoju dzieci i młodzieży (K_W04) W04 (N_W2.1.c.) Student zna najważniejsze zagadnienia związane z funkcjonowaniem bio-psycho-społecznym funkcjonowaniem dzieci i młodzieży szkolnej (K_W07) U01 (N_U2.2.b.) (N_U2.2.c.) Student z pomocą opiekuna naukowego pozyskuje, porządkuje i utrwala wiedzę z zakresu subdyscyplin psychologii wychowawczej, rozwojowej i kształcenia (K_U05) U02 (N_U2.2.b.) (N_U2.2.c.) Student formułuje własne opinie dotyczące ważnych zagadnień związanych ze szkolnym funkcjonowaniem dzieci i młodzieży (K_U08) U03 (N_U2.2.b.) (N_U2.2.c.) Student potrafi wskazać i umówić wzajemne relacje między sferami rozwoju poznawczego, emocjonalnego i społecznego u dzieci i młodzieży szkolnej (K_U09) U04 (N_U2.5b) Student korzysta z technologii informacyjnej w celu pozyskiwania wartościowych materiałów dydaktycznych z zakresu psychologii, dostosowanych do wieku uczniów (K_U16) K01 (N_K2.3.f.) Student jest przekonany o konieczności krytycznego myślenia w procesie omawiania psychospołecznych sfer funkcjonowania dziecka (K_K02) K02 (N_K2.3.f.) Student ma świadomość umiejętnego wykorzystywania wiedzy psychologicznej w procesie oceny funkcjonowania dzieci i młodzieży szkolnej (K_K03) K03 (N_K2.3.f.) Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności w zakresie psychologicznych kompetencji do pracy z dziećmi i młodzieżą (K_K05) K04 (N_K2.3.f.) Student orientuje się w literaturze oraz działalności popularyzującej psychologię jako naukę wspomagającą edukację dzieci i młodzieży (K_K07) K05 (N_K2.3.f.) Student jest gotów umiejętnie wykorzystywać wiedzę psychologiczną na użytek własnej działalności pedagogicznej (K_K08) K06 (N_K2.3.f.) Student rozumie konieczność przestrzegania norm etycznych w kontekście pracy z dziećmi i młodzieżą szkolną (K_K10) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Brak wymagań |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Anna Nogaj | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-13 |
Przejdź do planu
PN WT KON
ŚR CZ WYK
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Natalia Pilarska | |
Prowadzący grup: | Natalia Pilarska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W_01: Student posiada podstawową wiedzę o specyfice funkcjonowania dziecka w okresie adolescencji (K_W02) W_02: Student rozumie powiązania psychologii ogólnej z psychologią edukacyjną, rozwojową i wychowawczą (K_W03) W_03: Student posiada uporządkowaną wiedzę z zakresu terminologii dotyczącej rozwoju dzieci i młodzieży (K_W04) W_04: Student zna najważniejsze zagadnienia związane z funkcjonowaniem bio-psycho-społecznym funkcjonowaniem dzieci i młodzieży szkolnej (K_W07) U_01: Student z pomocą opiekuna naukowego pozyskuje, porządkuje i utrwala wiedzę z zakresu subdyscyplin psychologii wychowawczej, rozwojowej i kształcenia (K_U05) U_02: Student formułuje własne opinie dotyczące ważnych zagadnień związanych ze szkolnym funkcjonowaniem dzieci i młodzieży (K_U08) U_03: Student potrafi wskazać i umówić wzajemne relacje między sferami rozwoju poznawczego, emocjonalnego i społecznego u dzieci i młodzieży szkolnej (K_U09) U_04: Student korzysta z technologii informacyjnej w celu pozyskiwania wartościowych materiałów dydaktycznych z zakresu psychologii, dostosowanych do wieku uczniów (K_U16) K_01: Student jest przekonany o konieczności krytycznego myślenia w procesie omawiania psychospołecznych sfer funkcjonowania dziecka (K_K02) K_02: Student ma świadomość umiejętnego wykorzystywania wiedzy psychologicznej w procesie oceny funkcjonowania dzieci i młodzieży szkolnej (K_K03) K_03: Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności w zakresie psychologicznych kompetencji do pracy z dziećmi i młodzieżą (K_K05) K_04: Student orientuje się w literaturze oraz działalności popularyzującej psychologię jako naukę wspomagającą edukację dzieci i młodzieży (K_K07) K_05: Student jest gotów umiejętnie wykorzystywać wiedzę psychologiczną na użytek własnej działalności pedagogicznej (K_K08) K_06: Student rozumie konieczność przestrzegania norm etycznych w kontekście pracy z dziećmi i młodzieżą szkolną (K_K10) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Brak |
|
Bilans pracy studenta: | W ramach realizacji przedmiotu student zdobywa 2 punkty ECTS, w tym uwzględnia się: -15h wykładowych; -15h konwersatoryjnych; -20h na pracę własną studenta (czytanie zadanej literatury oraz wyszukanej przez studenta literatury branżowej w interesującym go obszarze z zakresu psychologii, przygotowanie prezentacji i pracy zaliczeniowej z uwzględnieniem wiedzy z zakresu psychologii ogólnej, edukacyjnej, rozwojowej i wychowawczej oraz zdobytych umiejętności krytycznego myślenia, uwzględniania wzajemnych relacji między strefami rozwoju dzieci, a także twórczego i etycznego wdrożenia praktycznych zastosowań własnych pomysłów). |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WYK
KON
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Natalia Pilarska | |
Prowadzący grup: | Natalia Pilarska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W_01: Student posiada podstawową wiedzę o specyfice funkcjonowania dziecka w okresie adolescencji (K_W02) W_02: Student rozumie powiązania psychologii ogólnej z psychologią edukacyjną, rozwojową i wychowawczą (K_W03) W_03: Student posiada uporządkowaną wiedzę z zakresu terminologii dotyczącej rozwoju dzieci i młodzieży (K_W04) W_04: Student zna najważniejsze zagadnienia związane z funkcjonowaniem bio-psycho-społecznym funkcjonowaniem dzieci i młodzieży szkolnej (K_W07) U_01: Student z pomocą opiekuna naukowego pozyskuje, porządkuje i utrwala wiedzę z zakresu subdyscyplin psychologii wychowawczej, rozwojowej i kształcenia (K_U05) U_02: Student formułuje własne opinie dotyczące ważnych zagadnień związanych ze szkolnym funkcjonowaniem dzieci i młodzieży (K_U08) U_03: Student potrafi wskazać i umówić wzajemne relacje między sferami rozwoju poznawczego, emocjonalnego i społecznego u dzieci i młodzieży szkolnej (K_U09) U_04: Student korzysta z technologii informacyjnej w celu pozyskiwania wartościowych materiałów dydaktycznych z zakresu psychologii, dostosowanych do wieku uczniów (K_U16) K_01: Student jest przekonany o konieczności krytycznego myślenia w procesie omawiania psychospołecznych sfer funkcjonowania dziecka (K_K02) K_02: Student ma świadomość umiejętnego wykorzystywania wiedzy psychologicznej w procesie oceny funkcjonowania dzieci i młodzieży szkolnej (K_K03) K_03: Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności w zakresie psychologicznych kompetencji do pracy z dziećmi i młodzieżą (K_K05) K_04: Student orientuje się w literaturze oraz działalności popularyzującej psychologię jako naukę wspomagającą edukację dzieci i młodzieży (K_K07) K_05: Student jest gotów umiejętnie wykorzystywać wiedzę psychologiczną na użytek własnej działalności pedagogicznej (K_K08) K_06: Student rozumie konieczność przestrzegania norm etycznych w kontekście pracy z dziećmi i młodzieżą szkolną (K_K10) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Brak |
|
Bilans pracy studenta: | W ramach realizacji przedmiotu student zdobywa 2 punkty ECTS, w tym uwzględnia się: -15h wykładowych; -15h konwersatoryjnych; -20h na pracę własną studenta (czytanie zadanej literatury oraz wyszukanej przez studenta literatury branżowej w interesującym go obszarze z zakresu psychologii, przygotowanie prezentacji i pracy zaliczeniowej z uwzględnieniem wiedzy z zakresu psychologii ogólnej, edukacyjnej, rozwojowej i wychowawczej oraz zdobytych umiejętności krytycznego myślenia, uwzględniania wzajemnych relacji między strefami rozwoju dzieci, a także twórczego i etycznego wdrożenia praktycznych zastosowań własnych pomysłów). |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN KON
WT ŚR CZ WYK
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Natalia Pilarska | |
Prowadzący grup: | Justyna Golonka, Natalia Pilarska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W_01: Student posiada podstawową wiedzę o specyfice funkcjonowania dziecka w okresie adolescencji (K_W02) W_02: Student rozumie powiązania psychologii ogólnej z psychologią edukacyjną, rozwojową i wychowawczą (K_W03) W_03: Student posiada uporządkowaną wiedzę z zakresu terminologii dotyczącej rozwoju dzieci i młodzieży (K_W04) W_04: Student zna najważniejsze zagadnienia związane z funkcjonowaniem bio-psycho-społecznym funkcjonowaniem dzieci i młodzieży szkolnej (K_W07) U_01: Student z pomocą opiekuna naukowego pozyskuje, porządkuje i utrwala wiedzę z zakresu subdyscyplin psychologii wychowawczej, rozwojowej i kształcenia (K_U05) U_02: Student formułuje własne opinie dotyczące ważnych zagadnień związanych ze szkolnym funkcjonowaniem dzieci i młodzieży (K_U08) U_03: Student potrafi wskazać i umówić wzajemne relacje między sferami rozwoju poznawczego, emocjonalnego i społecznego u dzieci i młodzieży szkolnej (K_U09) U_04: Student korzysta z technologii informacyjnej w celu pozyskiwania wartościowych materiałów dydaktycznych z zakresu psychologii, dostosowanych do wieku uczniów (K_U16) K_01: Student jest przekonany o konieczności krytycznego myślenia w procesie omawiania psychospołecznych sfer funkcjonowania dziecka (K_K02) K_02: Student ma świadomość umiejętnego wykorzystywania wiedzy psychologicznej w procesie oceny funkcjonowania dzieci i młodzieży szkolnej (K_K03) K_03: Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności w zakresie psychologicznych kompetencji do pracy z dziećmi i młodzieżą (K_K05) K_04: Student orientuje się w literaturze oraz działalności popularyzującej psychologię jako naukę wspomagającą edukację dzieci i młodzieży (K_K07) K_05: Student jest gotów umiejętnie wykorzystywać wiedzę psychologiczną na użytek własnej działalności pedagogicznej (K_K08) K_06: Student rozumie konieczność przestrzegania norm etycznych w kontekście pracy z dziećmi i młodzieżą szkolną (K_K10) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Brak |
|
Bilans pracy studenta: | W ramach realizacji przedmiotu student zdobywa 2 punkty ECTS, w tym uwzględnia się: -15h wykładowych; -15h konwersatoryjnych; -20h na pracę własną studenta (czytanie zadanej literatury oraz wyszukanej przez studenta literatury branżowej w interesującym go obszarze z zakresu psychologii, przygotowanie prezentacji i pracy zaliczeniowej z uwzględnieniem wiedzy z zakresu psychologii ogólnej, edukacyjnej, rozwojowej i wychowawczej oraz zdobytych umiejętności krytycznego myślenia, uwzględniania wzajemnych relacji między strefami rozwoju dzieci, a także twórczego i etycznego wdrożenia praktycznych zastosowań własnych pomysłów). |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.