Historia Polski pod zaborami w świetle źródeł
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1000-H24HPZA-SP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Historia Polski pod zaborami w świetle źródeł |
Jednostka: | Kolegium I |
Grupy: |
2 rok, 4 sem., historia, spec. nauczycielska [SP] |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | ogólnoakademicki |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć podstawowych |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Grysińska-Jarmuła | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Grysińska-Jarmuła | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | WIEDZA – student: W01 – ilustruje i obrazuje główne tendencje rozwojowe ziem polskich w XIX wieku w oparciu o wskazane źródła historyczne (K_W06) W02 - zna podstawową literaturę oraz źródła dotyczące historii Polski okresu zaborów i wiem jak z nich korzystać (K_W06) W03 – wylicza i klasyfikuje podstawowe zagadnienia związane z życiem politycznym, społecznym, gospodarczym i kulturalnym ziem polskich w XIX wieku w oparciu o źródła historyczne (K_W06) W04 – rozumie terminologię charakterystyczną dla tekstów źródłowych doby zaborów (K_W06) W05_zna zasady pracy zespołowej w kontekście interpretacji źródeł historycznych (K_W08) UMIEJĘTNOŚCI - student: U01 – czyta teksty źródłowe doby zaborów ze zrozumieniem (K_U06) U02 -właściwie interpretuje samodzielnie i w grupie źródła historyczne dotyczące okresu Polski pod zaborami i na ich podstawie wyjaśnia związki przyczynowo-skutkowe (K_U06, K_U09) U03 – przygotowuje pracę pisemną w oparciu o źródła historyczne danej epoki K_U06) U4 – analizuje i czyta mapy historyczne (K_U06) KOMPETENCJE SPOŁECZNE – student: K01 - rozumie potrzebę znajomości dziejów ojczystych i jest przekonany o płynących z tego korzyściach (K_K06) K02 – ma świadomość konieczności przestrzegania zasad i przepisów związanych z ochroną własności intelektualnej (K_K06) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | vademecum studiów historycznych, nauki pomocnicze historii. Student zna podstawowe zagadnienia z zakresu Historii Polski do XIX wieku, zna zasady interpretacji i krytyki źródeł historycznych |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Grysińska-Jarmuła | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Grysińska-Jarmuła | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | WIEDZA – student: W01 – ilustruje i obrazuje główne tendencje rozwojowe ziem polskich w XIX wieku w oparciu o wskazane źródła historyczne (K_W06) W02 - zna podstawową literaturę oraz źródła dotyczące historii Polski okresu zaborów i wiem jak z nich korzystać (K_W06) W03 – wylicza i klasyfikuje podstawowe zagadnienia związane z życiem politycznym, społecznym, gospodarczym i kulturalnym ziem polskich w XIX wieku w oparciu o źródła historyczne (K_W06) W04 – rozumie terminologię charakterystyczną dla tekstów źródłowych doby zaborów (K_W06) W05_zna zasady pracy zespołowej w kontekście interpretacji źródeł historycznych (K_W08) UMIEJĘTNOŚCI - student: U01 – czyta teksty źródłowe doby zaborów ze zrozumieniem (K_U06) U02 -właściwie interpretuje samodzielnie i w grupie źródła historyczne dotyczące okresu Polski pod zaborami i na ich podstawie wyjaśnia związki przyczynowo-skutkowe (K_U06, K_U09) U03 – przygotowuje pracę pisemną w oparciu o źródła historyczne danej epoki K_U06) U4 – analizuje i czyta mapy historyczne (K_U06) KOMPETENCJE SPOŁECZNE – student: K01 - rozumie potrzebę znajomości dziejów ojczystych i jest przekonany o płynących z tego korzyściach (K_K06) K02 – ma świadomość konieczności przestrzegania zasad i przepisów związanych z ochroną własności intelektualnej (K_K06) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | vademecum studiów historycznych, nauki pomocnicze historii. Student zna podstawowe zagadnienia z zakresu Historii Polski do XIX wieku, zna zasady interpretacji i krytyki źródeł historycznych |
|
Bilans pracy studenta: | 2 pkt ECTS - 50 h 30 h kontaktowych (konwersatorium) + 1 h kolokwium = 30 h w kontakcie 19 h - samodzielna praca studenta, w tym przygotowanie się do zajęć (czytanie wskazanych tekstów źródłowych, samodzielne studiowanie literatury niezbędnej do analizy tekstów źródłowych podczas zajęć, przygotowanie do testu zaliczeniowego |
Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN KON
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Grysińska-Jarmuła | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Grysińska-Jarmuła | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | WIEDZA – student: W01 – ilustruje i obrazuje główne tendencje rozwojowe ziem polskich w XIX wieku w oparciu o wskazane źródła historyczne (K_W06) W02 - zna podstawową literaturę oraz źródła dotyczące historii Polski okresu zaborów i wie jak z nich korzystać (K_W06) W03 – wylicza i klasyfikuje podstawowe zagadnienia związane z życiem politycznym, społecznym, gospodarczym i kulturalnym ziem polskich w XIX wieku w oparciu o źródła historyczne (K_W06) W04 – rozumie terminologię charakterystyczną dla tekstów źródłowych doby zaborów (K_W06) W05_zna zasady pracy zespołowej w kontekście interpretacji źródeł historycznych (K_W08) UMIEJĘTNOŚCI - student: U01 – czyta teksty źródłowe doby zaborów ze zrozumieniem (K_U06) U02 - właściwie interpretuje samodzielnie i w grupie źródła historyczne dotyczące okresu Polski pod zaborami i na ich podstawie wyjaśnia związki przyczynowo-skutkowe (K_U06, K_U09) U03 – przygotowuje pracę pisemną w oparciu o źródła historyczne danej epoki K_U06) U4 – analizuje i czyta mapy historyczne (K_U06) KOMPETENCJE SPOŁECZNE – student: K01 - rozumie potrzebę znajomości dziejów ojczystych i jest przekonany o płynących z tego korzyściach (K_K06) K02 – ma świadomość konieczności przestrzegania zasad i przepisów związanych z ochroną własności intelektualnej (K_K06) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | vademecum studiów historycznych, nauki pomocnicze historii. Student zna podstawowe zagadnienia z zakresu Historii Polski do XIX wieku, zna zasady interpretacji i krytyki źródeł historycznych |
|
Bilans pracy studenta: | 2 pkt ECTS - 50 h 30 h kontaktowych (konwersatorium) + 1 h kolokwium = 31 h w kontakcie 19 h - samodzielna praca studenta, w tym przygotowanie się do zajęć (czytanie wskazanych tekstów źródłowych, samodzielne studiowanie literatury niezbędnej do analizy tekstów źródłowych podczas zajęć, przygotowanie do testu zaliczeniowego |
Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Grysińska-Jarmuła | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Grysińska-Jarmuła | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | WIEDZA – student: W01 – ilustruje i obrazuje główne tendencje rozwojowe ziem polskich w XIX wieku w oparciu o wskazane źródła historyczne (K_W06) W02 - zna podstawową literaturę oraz źródła dotyczące historii Polski okresu zaborów i wie jak z nich korzystać (K_W06) W03 – wylicza i klasyfikuje podstawowe zagadnienia związane z życiem politycznym, społecznym, gospodarczym i kulturalnym ziem polskich w XIX wieku w oparciu o źródła historyczne (K_W06) W04 – rozumie terminologię charakterystyczną dla tekstów źródłowych doby zaborów (K_W06) W05_zna zasady pracy zespołowej w kontekście interpretacji źródeł historycznych (K_W08) UMIEJĘTNOŚCI - student: U01 – czyta teksty źródłowe doby zaborów ze zrozumieniem (K_U06) U02 - właściwie interpretuje (samodzielnie i w grupie) źródła historyczne dotyczące okresu Polski pod zaborami i na ich podstawie wyjaśnia związki przyczynowo-skutkowe (K_U06, K_U09) U03 – przygotowuje pracę pisemną w oparciu o źródła historyczne danej epoki K_U06) U4 – analizuje i czyta mapy historyczne (K_U06) KOMPETENCJE SPOŁECZNE – student: K01 - rozumie potrzebę znajomości dziejów ojczystych i jest przekonany o płynących z tego korzyściach (K_K06) K02 – ma świadomość konieczności przestrzegania zasad i przepisów związanych z ochroną własności intelektualnej (K_K06) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | student zna podstawowe zagadnienia z zakresu Historii Polski XIX wieku, zna zasady interpretacji i krytyki źródeł historycznych przedmioty wprowadzające: vademecum studiów historycznych, nauki pomocnicze historii. |
|
Bilans pracy studenta: | 2 pkt ECTS - 50 h 30 h kontaktowych (konwersatorium, w tym 1h kolokwium zaliczeniowe) 20 h - samodzielna praca studenta, w tym przygotowanie się do zajęć: czytanie wskazanych tekstów źródłowych, samodzielne studiowanie literatury niezbędnej do analizy tekstów źródłowych podczas zajęć, przygotowanie do testu zaliczeniowego |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.