Praktyka ciągła dydaktyczna dla SPP
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1000-H24PDYK-SD |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyka ciągła dydaktyczna dla SPP |
Jednostka: | Kolegium I |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN PRZ
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Praktyka zawodowa, 120 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Teresa Maresz | |
Prowadzący grup: | Teresa Maresz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Praktyka zawodowa - Zaliczenie |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | WIEDZA – student: W01 wymienia rodzaje badań dydaktycznych (K_W02) – (N_W2.1.j.) W02 charakteryzuje typy lekcji historii oraz metody i środki dydaktyczne właściwe do nauczania tego przedmiotu w szkołach ponadpodstawowych (K_W04; K_W16) – (N_WO2.2.) W03 dysponuje wiedzą merytoryczną z zakresu historii Polski i historii powszechnej niezbędną do prowadzenia lekcji w szkole ponadpodstawowej (K_W10) UMIEJĘTNOŚCI - student: U01 pod kierunkiem nauczyciela–opiekuna praktyki w szkole korzysta z literatury przedmiotu oraz analizuje aktualnie obowiązujące akty prawne dotyczące nauczania historii w szkole (K_U01) – (N_UO1.4; N_U2.2.d.; N_U2.2.n.) U02 dobiera sposób komunikacji oraz metody nauczania-uczenia się i formy sprawdzania osiągniętych efektów do celów kształcenia i treści nauczania historii w szkole (K_U05) – (N_UO1.4; N_U2.2.c.; N_U2.2.e.; N_U2.2.g.; N_U2.2.h.; N_U2.2.i.; N_U2.2.j.; N_U2.2.k.) U03 projektuje lekcje historii w szkole uwzględniając wyniki badań dotyczących m.in. myślenia historycznego, kształtowania świadomości historycznej, rozwoju zainteresowań, teorii motywacji oraz pracy z uczniami o szczególnych potrzebach edukacyjnych (K_U09) – (N_UO1.3; N_U2.2.c.; N_U2.2.e.; N_U2.2.g.; N_U2.2.i.; N_U2.2.j.; N_U2.2.k.; N_U2.2.m.) U04 opracowuje merytorycznie zagadnienia do tematu lekcji (K_U12) – (N_U2.2.e.) U05 posługuje się terminologią wypracowaną przez dydaktyków historii (K_U12) – (N_UO1.4; N_U2.2.d.; N_U2.2.n.) KOMPETENCJE SPOŁECZNE – student: K01 korzysta z oferty wybranych instytucji oświatowych i kulturalnych upowszechniających oraz popularyzujących wiedzę historyczną (K_K07) – (N_K2.3.a.; N_K2.3.b.) K02 włącza się w działania bydgoskich instytucji oświatowych i kulturalnych propagujących wiedzę historyczną i kulturę pamięci wśród dzieci i młodzieży (K_K08) – (N_K2.3.b.; N_K2.3.g.) K03 aktywnie uczestniczy w pracach małych grup i zespołów tworzonych w celu wykonania ściśle określonego zadania; pełni w nich różne role (K_K09) – (N_KO1.7; N_K2.3.b.; N_K2.3.g.) K04 postępuje zgodnie z normami etycznymi obowiązującymi historyka/ nauczyciela popularyzatora wiedzy historycznej (K_K10) – (N_KO1.6; N_KO1.7; N_K2.3.d.; N_K2.3.g.) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Psychologia Pedagogika Dydaktyki historii - I semestr |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Praktyka zawodowa, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Teresa Maresz | |
Prowadzący grup: | Teresa Maresz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Praktyka zawodowa - Zaliczenie |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W zakresie wiedzy student zna i rozumie: D.2.W1. zadania dydaktyczne realizowane przez szkołę lub placówkę systemu oświaty; D.2.W2. sposób funkcjonowania oraz organizację pracy dydaktycznej szkoły lub placówki systemu oświaty; D.2.W3. rodzaje dokumentacji działalności dydaktycznej prowadzonej w szkole lub placówce systemu oświaty. W zakresie umiejętności student potrafi: D.2.U1. wyciągnąć wnioski z obserwacji pracy dydaktycznej nauczyciela, jego interakcji z uczniami oraz sposobu planowania i przeprowadzania zajęć dydaktycznych; aktywnie obserwować stosowane przez nauczyciela metody i formy pracy oraz wykorzystywane pomoce dydaktyczne, a także sposoby oceniania uczniów oraz zadawania i sprawdzania pracy domowej; D.2.U2. zaplanować i przeprowadzić pod nadzorem opiekuna praktyk zawodowych serię lekcji lub zajęć; D.2.U3. analizować, przy pomocy opiekuna praktyk zawodowych oraz nauczycieli akademickich prowadzących zajęcia w zakresie przygotowania psychologiczno-pedagogicznego, sytuacje i zdarzenia pedagogiczne zaobserwowane lub doświadczone w czasie praktyk. W zakresie kompetencji społecznych student jest gotów do: D.2.K1. skutecznego współdziałania z opiekunem praktyk zawodowych i nauczycielami w celu poszerzania swojej wiedzy dydaktycznej oraz rozwijania umiejętności wychowawczych. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Psychologia Pedagogika Dydaktyki historii |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Praktyka zawodowa, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Teresa Maresz | |
Prowadzący grup: | Teresa Maresz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Praktyka zawodowa - Zaliczenie |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W zakresie wiedzy student zna i rozumie: D.2.W1. zadania dydaktyczne realizowane przez szkołę lub placówkę systemu oświaty; D.2.W2. sposób funkcjonowania oraz organizację pracy dydaktycznej szkoły lub placówki systemu oświaty; D.2.W3. rodzaje dokumentacji działalności dydaktycznej prowadzonej w szkole lub placówce systemu oświaty. W zakresie umiejętności student potrafi: D.2.U1. wyciągnąć wnioski z obserwacji pracy dydaktycznej nauczyciela, jego interakcji z uczniami oraz sposobu planowania i przeprowadzania zajęć dydaktycznych; aktywnie obserwować stosowane przez nauczyciela metody i formy pracy oraz wykorzystywane pomoce dydaktyczne, a także sposoby oceniania uczniów oraz zadawania i sprawdzania pracy domowej; D.2.U2. zaplanować i przeprowadzić pod nadzorem opiekuna praktyk zawodowych serię lekcji lub zajęć; D.2.U3. analizować, przy pomocy opiekuna praktyk zawodowych oraz nauczycieli akademickich prowadzących zajęcia w zakresie przygotowania psychologiczno-pedagogicznego, sytuacje i zdarzenia pedagogiczne zaobserwowane lub doświadczone w czasie praktyk. W zakresie kompetencji społecznych student jest gotów do: D.2.K1. skutecznego współdziałania z opiekunem praktyk zawodowych i nauczycielami w celu poszerzania swojej wiedzy dydaktycznej oraz rozwijania umiejętności wychowawczych. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Psychologia Pedagogika Dydaktyki historii |
|
Bilans pracy studenta: | 5 pkt ECTS: 5 x 25 h = 125 h, w tym: 5 h - konsultacje z opiekunem praktyki z ramienia UKW 60 h - praktyka w szkole ponadpodstawowej 60 h - praca własna studenta (przygotowanie lekcji: analiza podstawy programowej, literatury merytorycznej i metodycznej, opracowanie konspektów lekcji, sprawdzianów, przygotowanie środków dydaktycznych itp.) |
Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Praktyka zawodowa, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Teresa Maresz | |
Prowadzący grup: | Teresa Maresz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Praktyka zawodowa - Zaliczenie |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W zakresie wiedzy student zna i rozumie: D.2.W1. zadania dydaktyczne realizowane przez szkołę lub placówkę systemu oświaty; D.2.W2. sposób funkcjonowania oraz organizację pracy dydaktycznej szkoły lub placówki systemu oświaty; D.2.W3. rodzaje dokumentacji działalności dydaktycznej prowadzonej w szkole lub placówce systemu oświaty. W zakresie umiejętności student potrafi: D.2.U1. wyciągnąć wnioski z obserwacji pracy dydaktycznej nauczyciela, jego interakcji z uczniami oraz sposobu planowania i przeprowadzania zajęć dydaktycznych; aktywnie obserwować stosowane przez nauczyciela metody i formy pracy oraz wykorzystywane pomoce dydaktyczne, a także sposoby oceniania uczniów oraz zadawania i sprawdzania pracy domowej; D.2.U2. zaplanować i przeprowadzić pod nadzorem opiekuna praktyk zawodowych serię lekcji lub zajęć; D.2.U3. analizować, przy pomocy opiekuna praktyk zawodowych oraz nauczycieli akademickich prowadzących zajęcia w zakresie przygotowania psychologiczno-pedagogicznego, sytuacje i zdarzenia pedagogiczne zaobserwowane lub doświadczone w czasie praktyk. W zakresie kompetencji społecznych student jest gotów do: D.2.K1. skutecznego współdziałania z opiekunem praktyk zawodowych i nauczycielami w celu poszerzania swojej wiedzy dydaktycznej oraz rozwijania umiejętności wychowawczych. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Psychologia Pedagogika Dydaktyki historii |
|
Bilans pracy studenta: | 5 pkt ECTS: 5 x 25 h = 125 h, w tym: 5 h - konsultacje z opiekunem praktyki z ramienia UKW 60 h - praktyka w szkole ponadpodstawowej 60 h - praca własna studenta (przygotowanie lekcji: analiza podstawy programowej, literatury merytorycznej i metodycznej, opracowanie konspektów lekcji, sprawdzianów, przygotowanie środków dydaktycznych itp.) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.