Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyka ciągła pedagogiczno-psychologiczna dla SPP

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1000-H24PPP-SD
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Praktyka ciągła pedagogiczno-psychologiczna dla SPP
Jednostka: Kolegium I
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)

Okres: 2020-02-24 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Praktyka zawodowa, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Maria Sobieszczyk
Prowadzący grup: Maria Sobieszczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Praktyka zawodowa - Zaliczenie
Efekty kształcenia modułu zajęć:

K_W01 Ma pogłębioną wiedzę o specyfice

przedmiotowej i metodologicznej nauk

humanistycznych i społecznych, ma

zaawansowaną wiedzę faktograficzną w

zakresie problematyki związanej ze

studiowanym kierunkiem.

P7S_WG

2. K_W02 Ma zawansowaną wiedzę w zakresie

złożoności występowania zjawisk i

procesów w rozwoju cywilizacyjnym,

K_U05 Właściwie dobiera metody i narzędzia

pracy, posiada opanowany warsztat

badawczy. Potrafi przystosowywać

istniejące metody do własnych potrzeb

P7S_UW

badawczych lub tworzyć nowe. Trafnie

określa związki przyczynowo

-skutkowe

wpływające na dynamikę zmian. Posiada

umiejętności merytorycznego

argumentowania i kreacji własnych tez,

poglądów i wniosków na podstawie

zdobytej wiedzy o charakterze

interdyscyplinarnym. Formułuje i

argumentuje hipotezy badawcze.

rozumie powiązania interdyscyplinarne

między naukami humanistycznymi i

społecznymi

K_K02 Zachowuje krytyczny stosunek do

posiadanej wiedzy zachowując poczucie, że

wykorzystując pogłębiona wiedzę można

rozwiązywać powstające problemy. Jest

otwarty na zasięganie opinii ekspertów w

przypadku trudności w samodzielnym

rozwiązaniu problemu. Zachowuje

obiektywizm badawczy

K_K05 Postępuje etycznie, prawidłowo

identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane

z wykonywaniem zawodu. Potrafi

świadomie organizować swój warsztat

pracy. Dba i podtrzymuje etos

wykonywanego zawodu. Realizuje zadania

zapewniając bezpieczeństwo własne i

swoim współpracownikom. Potrafi

wykorzystywać swoją wiedzę w sferze

praktyki życia współczesnego

uwzględniając zmieniające się potrzeby.

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Psychologia dla SPP

Pedagogika dla SPP

Pedagogika ogólna

Bilans pracy studenta:

30 godzin laboratoriów + 20 praca własna studenta = 50 godz. pracy= 2 ECTS

Praktyka w szkole ponadpodstawowej wg standardów przygotowania do zawodu nauczyciela,

Praktyka obejmuje praktykę w szkole ponadpodstawowej u pedagoga lub psychologa ewentualnie wychowawcy klasy , konsultacje z opiekunem i prace

własna studenta oraz

studiowanie samodzielne studiowanie literatury/analiza źródła , przygotowanie się do przydzielonych podczas praktyki zadań

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Praktyka zawodowa, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Maria Sobieszczyk
Prowadzący grup: Maria Sobieszczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Praktyka zawodowa - Zaliczenie
Efekty kształcenia modułu zajęć:

K_W01 Ma pogłębioną wiedzę o specyfice przedmiotowej i metodologicznej nauk humanistycznych i społecznych, ma zaawansowaną wiedzę faktograficzną w zakresie problematyki związanej ze studiowanym kierunkiem.

K_W02 Ma zawansowaną wiedzę w zakresie złożoności występowania zjawisk i procesów w rozwoju cywilizacyjnym,

K_U05 Właściwie dobiera metody i narzędzia pracy, posiada opanowany warsztat badawczy. Potrafi przystosowywać istniejące metody do własnych potrzeb badawczych lub tworzyć nowe. Trafnie określa związki przyczynowo

-skutkowe wpływające na dynamikę zmian. Posiada umiejętności merytorycznego argumentowania i kreacji własnych tez,

poglądów i wniosków na podstawie zdobytej wiedzy o charakterze

interdyscyplinarnym. Formułuje argumentuje hipotezy badawcze.

rozumie powiązania interdyscyplinarne między naukami humanistycznymi i

społecznymi

K_K02 Zachowuje krytyczny stosunek do posiadanej wiedzy zachowując poczucie, że wykorzystując pogłębiona wiedzę można rozwiązywać powstające problemy. Jest otwarty na zasięganie opinii ekspertów w

przypadku trudności w samodzielnym rozwiązaniu problemu. Zachowuje

obiektywizm badawczy

K_K05 Postępuje etycznie, prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu. Potrafi świadomie organizować swój warsztat pracy. Dba i podtrzymuje etos wykonywanego zawodu. Realizuje zadania zapewniając bezpieczeństwo własne i swoim współpracownikom. Potrafi wykorzystywać swoją wiedzę w sferze praktyki życia współczesnego

uwzględniając zmieniające się potrzeby.


W zakresie wiedzy student zna i rozumie:


D.2.W1. zadania dydaktyczne realizowane przez szkołę lub placówkę systemu oświaty;


D.2.W2. sposób funkcjonowania oraz organizację pracy dydaktycznej szkoły lub placówki systemu oświaty;


D.2.W3. rodzaje dokumentacji działalności dydaktycznej prowadzonej w szkole lub placówce systemu oświaty.




W zakresie umiejętności student potrafi:


D.2.U1. wyciągnąć wnioski z obserwacji pracy dydaktycznej nauczyciela, jego interakcji z uczniami oraz sposobu planowania i przeprowadzania zajęć dydaktycznych; aktywnie obserwować stosowane przez nauczyciela metody i formy pracy oraz wykorzystywane pomoce dydaktyczne, a także sposoby oceniania uczniów oraz zadawania i sprawdzania pracy domowej;


D.2.U2. zaplanować i przeprowadzić pod nadzorem opiekuna praktyk zawodowych serię lekcji lub zajęć;


D.2.U3. analizować, przy pomocy opiekuna praktyk zawodowych oraz nauczycieli akademickich prowadzących zajęcia w zakresie przygotowania psychologiczno-pedagogicznego, sytuacje i zdarzenia pedagogiczne zaobserwowane lub doświadczone w czasie praktyk.


W zakresie kompetencji społecznych student jest gotów do:


D.2.K1. skutecznego współdziałania z opiekunem praktyk zawodowych i nauczycielami w celu poszerzania swojej wiedzy dydaktycznej oraz rozwijania umiejętności wychowawczych.

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Psychologia dla SPP

Pedagogika dla SPP

Pedagogika ogólna

Bilans pracy studenta:

30 godzin laboratoriów + 20 praca własna studenta = 50 godz. pracy= 2 ECTS

Praktyka w szkole ponadpodstawowej wg standardów przygotowania do zawodu nauczyciela,

Praktyka obejmuje praktykę w szkole ponadpodstawowej u pedagoga lub psychologa ewentualnie wychowawcy klasy , konsultacje z opiekunem i prace

własna studenta oraz

studiowanie samodzielne studiowanie literatury/analiza źródła , przygotowanie się do przydzielonych podczas praktyki zadań

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Praktyka zawodowa, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Maria Sobieszczyk
Prowadzący grup: Maria Sobieszczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Praktyka zawodowa - Zaliczenie
Efekty kształcenia modułu zajęć:

K_W01 Ma pogłębioną wiedzę o specyfice

przedmiotowej i metodologicznej nauk

humanistycznych i społecznych, ma

zaawansowaną wiedzę faktograficzną w

zakresie problematyki związanej ze

studiowanym kierunkiem.

P7S_WG

2. K_W02 Ma zawansowaną wiedzę w zakresie

złożoności występowania zjawisk i

procesów w rozwoju cywilizacyjnym,

K_U05 Właściwie dobiera metody i narzędzia

pracy, posiada opanowany warsztat

badawczy. Potrafi przystosowywać

istniejące metody do własnych potrzeb

P7S_UW

badawczych lub tworzyć nowe. Trafnie

określa związki przyczynowo

-skutkowe

wpływające na dynamikę zmian. Posiada

umiejętności merytorycznego

argumentowania i kreacji własnych tez,

poglądów i wniosków na podstawie

zdobytej wiedzy o charakterze

interdyscyplinarnym. Formułuje i

argumentuje hipotezy badawcze.

rozumie powiązania interdyscyplinarne

między naukami humanistycznymi i

społecznymi

K_K02 Zachowuje krytyczny stosunek do

posiadanej wiedzy zachowując poczucie, że

wykorzystując pogłębiona wiedzę można

rozwiązywać powstające problemy. Jest

otwarty na zasięganie opinii ekspertów w

przypadku trudności w samodzielnym

rozwiązaniu problemu. Zachowuje

obiektywizm badawczy

K_K05 Postępuje etycznie, prawidłowo

identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane

z wykonywaniem zawodu. Potrafi

świadomie organizować swój warsztat

pracy. Dba i podtrzymuje etos

wykonywanego zawodu. Realizuje zadania

zapewniając bezpieczeństwo własne i

swoim współpracownikom. Potrafi

wykorzystywać swoją wiedzę w sferze

praktyki życia współczesnego

uwzględniając zmieniające się potrzeby.

W zakresie wiedzy student zna i rozumie:


D.2.W1. zadania dydaktyczne realizowane przez szkołę lub placówkę systemu oświaty;


D.2.W2. sposób funkcjonowania oraz organizację pracy dydaktycznej szkoły lub placówki systemu oświaty;


D.2.W3. rodzaje dokumentacji działalności dydaktycznej prowadzonej w szkole lub placówce systemu oświaty.




W zakresie umiejętności student potrafi:


D.2.U1. wyciągnąć wnioski z obserwacji pracy dydaktycznej nauczyciela, jego interakcji z uczniami oraz sposobu planowania i przeprowadzania zajęć dydaktycznych; aktywnie obserwować stosowane przez nauczyciela metody i formy pracy oraz wykorzystywane pomoce dydaktyczne, a także sposoby oceniania uczniów oraz zadawania i sprawdzania pracy domowej;


D.2.U2. zaplanować i przeprowadzić pod nadzorem opiekuna praktyk zawodowych serię lekcji lub zajęć;


D.2.U3. analizować, przy pomocy opiekuna praktyk zawodowych oraz nauczycieli akademickich prowadzących zajęcia w zakresie przygotowania psychologiczno-pedagogicznego, sytuacje i zdarzenia pedagogiczne zaobserwowane lub doświadczone w czasie praktyk.


W zakresie kompetencji społecznych student jest gotów do:


D.2.K1. skutecznego współdziałania z opiekunem praktyk zawodowych i nauczycielami w celu poszerzania swojej wiedzy dydaktycznej oraz rozwijania umiejętności wychowawczych.

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Psychologia dla SPP

Pedagogika dla SPP

Pedagogika ogólna

Bilans pracy studenta:

30 godzin laboratoriów + 20 praca własna studenta = 50 godz. pracy= 2 ECTS

Praktyka w szkole ponadpodstawowej wg standardów przygotowania do zawodu nauczyciela,

Praktyka obejmuje praktykę w szkole ponadpodstawowej u pedagoga lub psychologa ewentualnie wychowawcy klasy , konsultacje z opiekunem i prace

własna studenta oraz

studiowanie samodzielne studiowanie literatury/analiza źródła , przygotowanie się do przydzielonych podczas praktyki zadań

Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2022/23" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Praktyka zawodowa, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Maria Sobieszczyk
Prowadzący grup: Maria Sobieszczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Praktyka zawodowa - Zaliczenie
Efekty kształcenia modułu zajęć:

K_W01 Ma pogłębioną wiedzę o specyfice przedmiotowej i metodologicznej nauk humanistycznych i społecznych, ma zaawansowaną wiedzę faktograficzną w zakresie problematyki związanej ze studiowanym kierunkiem.

K_W02 Ma zawansowaną wiedzę w zakresie złożoności występowania zjawisk i procesów w rozwoju cywilizacyjnym,

K_U05 Właściwie dobiera metody i narzędzia pracy, posiada opanowany warsztat badawczy. Potrafi przystosowywać istniejące metody do własnych potrzeb badawczych lub tworzyć nowe. Trafnie określa związki przyczynowo

-skutkowe wpływające na dynamikę zmian. Posiada umiejętności merytorycznego argumentowania i kreacji własnych tez,

poglądów i wniosków na podstawie zdobytej wiedzy o charakterze

interdyscyplinarnym. Formułuje argumentuje hipotezy badawcze.

rozumie powiązania interdyscyplinarne między naukami humanistycznymi i

społecznymi

K_K02 Zachowuje krytyczny stosunek do posiadanej wiedzy zachowując poczucie, że wykorzystując pogłębiona wiedzę można rozwiązywać powstające problemy. Jest otwarty na zasięganie opinii ekspertów w

przypadku trudności w samodzielnym rozwiązaniu problemu. Zachowuje

obiektywizm badawczy

K_K05 Postępuje etycznie, prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu. Potrafi świadomie organizować swój warsztat pracy. Dba i podtrzymuje etos wykonywanego zawodu. Realizuje zadania zapewniając bezpieczeństwo własne i swoim współpracownikom. Potrafi wykorzystywać swoją wiedzę w sferze praktyki życia współczesnego

uwzględniając zmieniające się potrzeby.


W zakresie wiedzy student zna i rozumie:


D.2.W1. zadania dydaktyczne realizowane przez szkołę lub placówkę systemu oświaty;


D.2.W2. sposób funkcjonowania oraz organizację pracy dydaktycznej szkoły lub placówki systemu oświaty;


D.2.W3. rodzaje dokumentacji działalności dydaktycznej prowadzonej w szkole lub placówce systemu oświaty.




W zakresie umiejętności student potrafi:


D.2.U1. wyciągnąć wnioski z obserwacji pracy dydaktycznej nauczyciela, jego interakcji z uczniami oraz sposobu planowania i przeprowadzania zajęć dydaktycznych; aktywnie obserwować stosowane przez nauczyciela metody i formy pracy oraz wykorzystywane pomoce dydaktyczne, a także sposoby oceniania uczniów oraz zadawania i sprawdzania pracy domowej;


D.2.U2. zaplanować i przeprowadzić pod nadzorem opiekuna praktyk zawodowych serię lekcji lub zajęć;


D.2.U3. analizować, przy pomocy opiekuna praktyk zawodowych oraz nauczycieli akademickich prowadzących zajęcia w zakresie przygotowania psychologiczno-pedagogicznego, sytuacje i zdarzenia pedagogiczne zaobserwowane lub doświadczone w czasie praktyk.


W zakresie kompetencji społecznych student jest gotów do:


D.2.K1. skutecznego współdziałania z opiekunem praktyk zawodowych i nauczycielami w celu poszerzania swojej wiedzy dydaktycznej oraz rozwijania umiejętności wychowawczych.

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Psychologia dla SPP

Pedagogika dla SPP

Pedagogika ogólna

Bilans pracy studenta:

30 godzin laboratoriów + 20 praca własna studenta = 50 godz. pracy= 2 ECTS

Praktyka w szkole ponadpodstawowej wg standardów przygotowania do zawodu nauczyciela,

Praktyka obejmuje praktykę w szkole ponadpodstawowej u pedagoga lub psychologa ewentualnie wychowawcy klasy , konsultacje z opiekunem i prace

własna studenta oraz

studiowanie samodzielne studiowanie literatury/analiza źródła , przygotowanie się do przydzielonych podczas praktyki zadań

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)