Praktyka ciągła pedagogiczno-psychologiczna dla SPP
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1000-H24PPP-SD |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyka ciągła pedagogiczno-psychologiczna dla SPP |
Jednostka: | Kolegium I |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN PRZ
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Praktyka zawodowa, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maria Sobieszczyk | |
Prowadzący grup: | Maria Sobieszczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Praktyka zawodowa - Zaliczenie |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | K_W01 Ma pogłębioną wiedzę o specyfice przedmiotowej i metodologicznej nauk humanistycznych i społecznych, ma zaawansowaną wiedzę faktograficzną w zakresie problematyki związanej ze studiowanym kierunkiem. P7S_WG 2. K_W02 Ma zawansowaną wiedzę w zakresie złożoności występowania zjawisk i procesów w rozwoju cywilizacyjnym, K_U05 Właściwie dobiera metody i narzędzia pracy, posiada opanowany warsztat badawczy. Potrafi przystosowywać istniejące metody do własnych potrzeb P7S_UW badawczych lub tworzyć nowe. Trafnie określa związki przyczynowo -skutkowe wpływające na dynamikę zmian. Posiada umiejętności merytorycznego argumentowania i kreacji własnych tez, poglądów i wniosków na podstawie zdobytej wiedzy o charakterze interdyscyplinarnym. Formułuje i argumentuje hipotezy badawcze. rozumie powiązania interdyscyplinarne między naukami humanistycznymi i społecznymi K_K02 Zachowuje krytyczny stosunek do posiadanej wiedzy zachowując poczucie, że wykorzystując pogłębiona wiedzę można rozwiązywać powstające problemy. Jest otwarty na zasięganie opinii ekspertów w przypadku trudności w samodzielnym rozwiązaniu problemu. Zachowuje obiektywizm badawczy K_K05 Postępuje etycznie, prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu. Potrafi świadomie organizować swój warsztat pracy. Dba i podtrzymuje etos wykonywanego zawodu. Realizuje zadania zapewniając bezpieczeństwo własne i swoim współpracownikom. Potrafi wykorzystywać swoją wiedzę w sferze praktyki życia współczesnego uwzględniając zmieniające się potrzeby. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Psychologia dla SPP Pedagogika dla SPP Pedagogika ogólna |
|
Bilans pracy studenta: | 30 godzin laboratoriów + 20 praca własna studenta = 50 godz. pracy= 2 ECTS Praktyka w szkole ponadpodstawowej wg standardów przygotowania do zawodu nauczyciela, Praktyka obejmuje praktykę w szkole ponadpodstawowej u pedagoga lub psychologa ewentualnie wychowawcy klasy , konsultacje z opiekunem i prace własna studenta oraz studiowanie samodzielne studiowanie literatury/analiza źródła , przygotowanie się do przydzielonych podczas praktyki zadań |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Praktyka zawodowa, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maria Sobieszczyk | |
Prowadzący grup: | Maria Sobieszczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Praktyka zawodowa - Zaliczenie |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | K_W01 Ma pogłębioną wiedzę o specyfice przedmiotowej i metodologicznej nauk humanistycznych i społecznych, ma zaawansowaną wiedzę faktograficzną w zakresie problematyki związanej ze studiowanym kierunkiem. K_W02 Ma zawansowaną wiedzę w zakresie złożoności występowania zjawisk i procesów w rozwoju cywilizacyjnym, K_U05 Właściwie dobiera metody i narzędzia pracy, posiada opanowany warsztat badawczy. Potrafi przystosowywać istniejące metody do własnych potrzeb badawczych lub tworzyć nowe. Trafnie określa związki przyczynowo -skutkowe wpływające na dynamikę zmian. Posiada umiejętności merytorycznego argumentowania i kreacji własnych tez, poglądów i wniosków na podstawie zdobytej wiedzy o charakterze interdyscyplinarnym. Formułuje argumentuje hipotezy badawcze. rozumie powiązania interdyscyplinarne między naukami humanistycznymi i społecznymi K_K02 Zachowuje krytyczny stosunek do posiadanej wiedzy zachowując poczucie, że wykorzystując pogłębiona wiedzę można rozwiązywać powstające problemy. Jest otwarty na zasięganie opinii ekspertów w przypadku trudności w samodzielnym rozwiązaniu problemu. Zachowuje obiektywizm badawczy K_K05 Postępuje etycznie, prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu. Potrafi świadomie organizować swój warsztat pracy. Dba i podtrzymuje etos wykonywanego zawodu. Realizuje zadania zapewniając bezpieczeństwo własne i swoim współpracownikom. Potrafi wykorzystywać swoją wiedzę w sferze praktyki życia współczesnego uwzględniając zmieniające się potrzeby. W zakresie wiedzy student zna i rozumie: D.2.W1. zadania dydaktyczne realizowane przez szkołę lub placówkę systemu oświaty; D.2.W2. sposób funkcjonowania oraz organizację pracy dydaktycznej szkoły lub placówki systemu oświaty; D.2.W3. rodzaje dokumentacji działalności dydaktycznej prowadzonej w szkole lub placówce systemu oświaty. W zakresie umiejętności student potrafi: D.2.U1. wyciągnąć wnioski z obserwacji pracy dydaktycznej nauczyciela, jego interakcji z uczniami oraz sposobu planowania i przeprowadzania zajęć dydaktycznych; aktywnie obserwować stosowane przez nauczyciela metody i formy pracy oraz wykorzystywane pomoce dydaktyczne, a także sposoby oceniania uczniów oraz zadawania i sprawdzania pracy domowej; D.2.U2. zaplanować i przeprowadzić pod nadzorem opiekuna praktyk zawodowych serię lekcji lub zajęć; D.2.U3. analizować, przy pomocy opiekuna praktyk zawodowych oraz nauczycieli akademickich prowadzących zajęcia w zakresie przygotowania psychologiczno-pedagogicznego, sytuacje i zdarzenia pedagogiczne zaobserwowane lub doświadczone w czasie praktyk. W zakresie kompetencji społecznych student jest gotów do: D.2.K1. skutecznego współdziałania z opiekunem praktyk zawodowych i nauczycielami w celu poszerzania swojej wiedzy dydaktycznej oraz rozwijania umiejętności wychowawczych. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Psychologia dla SPP Pedagogika dla SPP Pedagogika ogólna |
|
Bilans pracy studenta: | 30 godzin laboratoriów + 20 praca własna studenta = 50 godz. pracy= 2 ECTS Praktyka w szkole ponadpodstawowej wg standardów przygotowania do zawodu nauczyciela, Praktyka obejmuje praktykę w szkole ponadpodstawowej u pedagoga lub psychologa ewentualnie wychowawcy klasy , konsultacje z opiekunem i prace własna studenta oraz studiowanie samodzielne studiowanie literatury/analiza źródła , przygotowanie się do przydzielonych podczas praktyki zadań |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Praktyka zawodowa, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maria Sobieszczyk | |
Prowadzący grup: | Maria Sobieszczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Praktyka zawodowa - Zaliczenie |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | K_W01 Ma pogłębioną wiedzę o specyfice przedmiotowej i metodologicznej nauk humanistycznych i społecznych, ma zaawansowaną wiedzę faktograficzną w zakresie problematyki związanej ze studiowanym kierunkiem. P7S_WG 2. K_W02 Ma zawansowaną wiedzę w zakresie złożoności występowania zjawisk i procesów w rozwoju cywilizacyjnym, K_U05 Właściwie dobiera metody i narzędzia pracy, posiada opanowany warsztat badawczy. Potrafi przystosowywać istniejące metody do własnych potrzeb P7S_UW badawczych lub tworzyć nowe. Trafnie określa związki przyczynowo -skutkowe wpływające na dynamikę zmian. Posiada umiejętności merytorycznego argumentowania i kreacji własnych tez, poglądów i wniosków na podstawie zdobytej wiedzy o charakterze interdyscyplinarnym. Formułuje i argumentuje hipotezy badawcze. rozumie powiązania interdyscyplinarne między naukami humanistycznymi i społecznymi K_K02 Zachowuje krytyczny stosunek do posiadanej wiedzy zachowując poczucie, że wykorzystując pogłębiona wiedzę można rozwiązywać powstające problemy. Jest otwarty na zasięganie opinii ekspertów w przypadku trudności w samodzielnym rozwiązaniu problemu. Zachowuje obiektywizm badawczy K_K05 Postępuje etycznie, prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu. Potrafi świadomie organizować swój warsztat pracy. Dba i podtrzymuje etos wykonywanego zawodu. Realizuje zadania zapewniając bezpieczeństwo własne i swoim współpracownikom. Potrafi wykorzystywać swoją wiedzę w sferze praktyki życia współczesnego uwzględniając zmieniające się potrzeby. W zakresie wiedzy student zna i rozumie: D.2.W1. zadania dydaktyczne realizowane przez szkołę lub placówkę systemu oświaty; D.2.W2. sposób funkcjonowania oraz organizację pracy dydaktycznej szkoły lub placówki systemu oświaty; D.2.W3. rodzaje dokumentacji działalności dydaktycznej prowadzonej w szkole lub placówce systemu oświaty. W zakresie umiejętności student potrafi: D.2.U1. wyciągnąć wnioski z obserwacji pracy dydaktycznej nauczyciela, jego interakcji z uczniami oraz sposobu planowania i przeprowadzania zajęć dydaktycznych; aktywnie obserwować stosowane przez nauczyciela metody i formy pracy oraz wykorzystywane pomoce dydaktyczne, a także sposoby oceniania uczniów oraz zadawania i sprawdzania pracy domowej; D.2.U2. zaplanować i przeprowadzić pod nadzorem opiekuna praktyk zawodowych serię lekcji lub zajęć; D.2.U3. analizować, przy pomocy opiekuna praktyk zawodowych oraz nauczycieli akademickich prowadzących zajęcia w zakresie przygotowania psychologiczno-pedagogicznego, sytuacje i zdarzenia pedagogiczne zaobserwowane lub doświadczone w czasie praktyk. W zakresie kompetencji społecznych student jest gotów do: D.2.K1. skutecznego współdziałania z opiekunem praktyk zawodowych i nauczycielami w celu poszerzania swojej wiedzy dydaktycznej oraz rozwijania umiejętności wychowawczych. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Psychologia dla SPP Pedagogika dla SPP Pedagogika ogólna |
|
Bilans pracy studenta: | 30 godzin laboratoriów + 20 praca własna studenta = 50 godz. pracy= 2 ECTS Praktyka w szkole ponadpodstawowej wg standardów przygotowania do zawodu nauczyciela, Praktyka obejmuje praktykę w szkole ponadpodstawowej u pedagoga lub psychologa ewentualnie wychowawcy klasy , konsultacje z opiekunem i prace własna studenta oraz studiowanie samodzielne studiowanie literatury/analiza źródła , przygotowanie się do przydzielonych podczas praktyki zadań |
Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Praktyka zawodowa, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maria Sobieszczyk | |
Prowadzący grup: | Maria Sobieszczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Praktyka zawodowa - Zaliczenie |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | K_W01 Ma pogłębioną wiedzę o specyfice przedmiotowej i metodologicznej nauk humanistycznych i społecznych, ma zaawansowaną wiedzę faktograficzną w zakresie problematyki związanej ze studiowanym kierunkiem. K_W02 Ma zawansowaną wiedzę w zakresie złożoności występowania zjawisk i procesów w rozwoju cywilizacyjnym, K_U05 Właściwie dobiera metody i narzędzia pracy, posiada opanowany warsztat badawczy. Potrafi przystosowywać istniejące metody do własnych potrzeb badawczych lub tworzyć nowe. Trafnie określa związki przyczynowo -skutkowe wpływające na dynamikę zmian. Posiada umiejętności merytorycznego argumentowania i kreacji własnych tez, poglądów i wniosków na podstawie zdobytej wiedzy o charakterze interdyscyplinarnym. Formułuje argumentuje hipotezy badawcze. rozumie powiązania interdyscyplinarne między naukami humanistycznymi i społecznymi K_K02 Zachowuje krytyczny stosunek do posiadanej wiedzy zachowując poczucie, że wykorzystując pogłębiona wiedzę można rozwiązywać powstające problemy. Jest otwarty na zasięganie opinii ekspertów w przypadku trudności w samodzielnym rozwiązaniu problemu. Zachowuje obiektywizm badawczy K_K05 Postępuje etycznie, prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu. Potrafi świadomie organizować swój warsztat pracy. Dba i podtrzymuje etos wykonywanego zawodu. Realizuje zadania zapewniając bezpieczeństwo własne i swoim współpracownikom. Potrafi wykorzystywać swoją wiedzę w sferze praktyki życia współczesnego uwzględniając zmieniające się potrzeby. W zakresie wiedzy student zna i rozumie: D.2.W1. zadania dydaktyczne realizowane przez szkołę lub placówkę systemu oświaty; D.2.W2. sposób funkcjonowania oraz organizację pracy dydaktycznej szkoły lub placówki systemu oświaty; D.2.W3. rodzaje dokumentacji działalności dydaktycznej prowadzonej w szkole lub placówce systemu oświaty. W zakresie umiejętności student potrafi: D.2.U1. wyciągnąć wnioski z obserwacji pracy dydaktycznej nauczyciela, jego interakcji z uczniami oraz sposobu planowania i przeprowadzania zajęć dydaktycznych; aktywnie obserwować stosowane przez nauczyciela metody i formy pracy oraz wykorzystywane pomoce dydaktyczne, a także sposoby oceniania uczniów oraz zadawania i sprawdzania pracy domowej; D.2.U2. zaplanować i przeprowadzić pod nadzorem opiekuna praktyk zawodowych serię lekcji lub zajęć; D.2.U3. analizować, przy pomocy opiekuna praktyk zawodowych oraz nauczycieli akademickich prowadzących zajęcia w zakresie przygotowania psychologiczno-pedagogicznego, sytuacje i zdarzenia pedagogiczne zaobserwowane lub doświadczone w czasie praktyk. W zakresie kompetencji społecznych student jest gotów do: D.2.K1. skutecznego współdziałania z opiekunem praktyk zawodowych i nauczycielami w celu poszerzania swojej wiedzy dydaktycznej oraz rozwijania umiejętności wychowawczych. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Psychologia dla SPP Pedagogika dla SPP Pedagogika ogólna |
|
Bilans pracy studenta: | 30 godzin laboratoriów + 20 praca własna studenta = 50 godz. pracy= 2 ECTS Praktyka w szkole ponadpodstawowej wg standardów przygotowania do zawodu nauczyciela, Praktyka obejmuje praktykę w szkole ponadpodstawowej u pedagoga lub psychologa ewentualnie wychowawcy klasy , konsultacje z opiekunem i prace własna studenta oraz studiowanie samodzielne studiowanie literatury/analiza źródła , przygotowanie się do przydzielonych podczas praktyki zadań |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.