Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Warsztat metodyczny nauczyciela historii

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1000-H35WAMET-SP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Warsztat metodyczny nauczyciela historii
Jednostka: Kolegium I
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 1.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Profil:

ogólnoakademicki

Typ przedmiotu:

moduł zajęć do wyboru

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/19" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-02-10
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ewa Puls
Prowadzący grup: Ewa Puls
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

WIEDZA – student:

W01 opisuje skutki wdrażanie reformy edukacji minister Anny Zalewskiej (K _WO7 )

W02 tłumaczy wpływ rozwoju technologii informacyjnej i komunikacyjnej na warsztat pracy współczesnego nauczyciela historii w szkole podstawowej oraz edukację uczniów o szczególnych potrzebach edukacyjnych (K-K12)

UMIEJĘTNOŚCI - student:

U01 pod kierunkiem nauczyciela akademickiego korzysta z literatury przedmiotu oraz analizuje aktualnie obowiązujące akty prawne dotyczące nauczania historii w szkole podstawowej

U02 dobiera sposób komunikacji oraz metody nauczania-uczenia się i formy sprawdzania osiągniętych efektów do celów kształcenia i treści nauczania historii w szkole podstawowej K_U01)

U03 projektuje lekcje historii w szkole podstawowej uwzględniając wyniki badań dotyczących m. in. myślenia historycznego, kształtowania świadomości historycznej, rozwoju zainteresowań, neurodydaktyki, teorii motywacji oraz pracy z uczniami o szczególnych potrzebach edukacyjnych (K_U03)

U04 inicjuje aktywność uczniów, wspiera ich samodzielność i kreatywność

U05 kontroluje pracę uczniów w zespołach zadaniowych( K_U15)

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

student:

K01 przygotowuje konspekt i materiały dydaktyczne do symulacji lekcji z zachowaniem norm ochrony cudzej własności intelektualnej (K_K04)

K02 korzysta z oferty wybranych instytucji oświatowych i kulturalnych upowszechniających oraz popularyzujących wiedzę historyczną ( K_K07)

K03 postępuje zgodnie z normami etycznymi obowiązującymi historyka/ nauczyciela/animatora działalności środowiskowej i popularyzatora wiedzy historycznej (K_K10)



Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Pedagogika dla II etapu kształcenia

Psychologia dla II etapu kształcenia


Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)