Źródła w edukacji historycznej i społecznej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1000-H36ŹWEHS-SP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Źródła w edukacji historycznej i społecznej |
Jednostka: | Kolegium I |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | ogólnoakademicki |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć do wyboru |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Teresa Maresz | |
Prowadzący grup: | Teresa Maresz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | WIEDZA – student: W01 zna zakres merytoryczny zagadnień wymagających pracy ze źródłem na lekcji (K_W02) W02 zna definicję i klasyfikację źródeł stosowną do percepcji uczniów w wieku szkolnym (K_W04) W03 posiada wiadomości dotyczące metodyki pracy ze źródłem na lekcji (K_W16) W04 zna zasady ukierunkowania interpretacji źródła przez ucznia (K_W16) UMIEJĘTNOŚCI - student: U01 pod kierunkiem nauczyciela akademickiego praktycznie wykorzystuje źródła historyczne na lekcji (K_U01) U02 samodzielnie przygotowuje scenariusz lekcji przewidujący pracę ucznia ze źródłem (K_U16) U03 ocenia aktualnie dostępne źródła historyczne przeznaczone do nauczania-uczenia się historii pod kątem możliwości ich wykorzystania do realizacji obowiązującej podstawy programowej (K_U16) U04 poszukuje źródła niezbędne w pracy nauczyciela na lekcji w szkole podstawowej, ponadpodstawowej (K_U16) U05 opracowuje merytorycznie i metodycznie źródła na lekcję stosownie do możliwości percepcyjnych uczniów (K_U16) U06 stosuje zasoby Internetu i odpowiednio dobrane materiały z sieci do realizacji zajęć z wykorzystaniem źródeł (pisanych, ikonograficznych, statystycznych, kartograficznych) (K_U16) KOMPETENCJE SPOŁECZNE student: K01 jest przekonany o korzyściach wynikających z pracy ucznia ze źródłem na lekcjach historii (K_K01) K02 ocenia źródła historyczne dla celów dydaktycznych zgodnie z obowiązującą w badaniach naukowych zasadą obiektywizmu (K_K01) K03 jest otwarty na informację zwrotną nauczyciela akademickiego służącą doskonaleniu poziomu wiedzy i umiejętności prezentowanych na zajęciach (K_K05) K04 jest zdolny do twórczej adaptacji dobrych praktyk nauczania-uczenia się historii (K_K05) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Podstawy dydaktyki Dydaktyka szczegółowa II etap kształcenia Podstawowa wiedza i umiejętności w zakresie analizy źródła historycznego |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN KON
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Teresa Maresz | |
Prowadzący grup: | Teresa Maresz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | WIEDZA – student: W01 zna zakres merytoryczny zagadnień wymagających pracy ze źródłem na lekcji (K_W02) W02 zna definicję i klasyfikację źródeł stosowną do percepcji uczniów w wieku szkolnym (K_W04) W03 posiada wiadomości dotyczące metodyki pracy ze źródłem na lekcji (K_W16) W04 zna zasady ukierunkowania interpretacji źródła przez ucznia (K_W16) UMIEJĘTNOŚCI - student: U01 pod kierunkiem nauczyciela akademickiego praktycznie wykorzystuje źródła historyczne na lekcji (K_U01) U02 samodzielnie przygotowuje scenariusz lekcji przewidujący pracę ucznia ze źródłem (K_U16) U03 ocenia aktualnie dostępne źródła historyczne przeznaczone do nauczania-uczenia się historii pod kątem możliwości ich wykorzystania do realizacji obowiązującej podstawy programowej (K_U16) U04 poszukuje źródła niezbędne w pracy nauczyciela na lekcji w szkole podstawowej, ponadpodstawowej (K_U16) U05 opracowuje merytorycznie i metodycznie źródła na lekcję stosownie do możliwości percepcyjnych uczniów (K_U16) U06 stosuje zasoby Internetu i odpowiednio dobrane materiały z sieci do realizacji zajęć z wykorzystaniem źródeł (pisanych, ikonograficznych, statystycznych, kartograficznych) (K_U16) KOMPETENCJE SPOŁECZNE student: K01 jest przekonany o korzyściach wynikających z pracy ucznia ze źródłem na lekcjach historii (K_K01) K02 ocenia źródła historyczne dla celów dydaktycznych zgodnie z obowiązującą w badaniach naukowych zasadą obiektywizmu (K_K01) K03 jest otwarty na informację zwrotną nauczyciela akademickiego służącą doskonaleniu poziomu wiedzy i umiejętności prezentowanych na zajęciach (K_K05) K04 jest zdolny do twórczej adaptacji dobrych praktyk nauczania-uczenia się historii (K_K05) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Podstawy dydaktyki Dydaktyka szczegółowa II etap kształcenia Podstawowa wiedza i umiejętności w zakresie analizy źródła historycznego |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Witold Brzeziński | |
Prowadzący grup: | Witold Brzeziński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | WIEDZA – student: W01 zna zakres merytoryczny zagadnień wymagających pracy ze źródłem na lekcji (K_W02) W02 zna definicję i klasyfikację źródeł stosowną do percepcji uczniów w wieku szkolnym (K_W04) W03 posiada wiadomości dotyczące metodyki pracy ze źródłem na lekcji (K_W16) W04 zna zasady ukierunkowania interpretacji źródła przez ucznia (K_W16) UMIEJĘTNOŚCI - student: U01 pod kierunkiem nauczyciela akademickiego praktycznie wykorzystuje źródła historyczne na lekcji (K_U01) U02 samodzielnie przygotowuje scenariusz lekcji przewidujący pracę ucznia ze źródłem (K_U16) U03 ocenia aktualnie dostępne źródła historyczne przeznaczone do nauczania-uczenia się historii pod kątem możliwości ich wykorzystania do realizacji obowiązującej podstawy programowej (K_U16) U04 poszukuje źródła niezbędne w pracy nauczyciela na lekcji w szkole podstawowej, ponadpodstawowej (K_U16) U05 opracowuje merytorycznie i metodycznie źródła na lekcję stosownie do możliwości percepcyjnych uczniów (K_U16) U06 stosuje zasoby Internetu i odpowiednio dobrane materiały z sieci do realizacji zajęć z wykorzystaniem źródeł (pisanych, ikonograficznych, statystycznych, kartograficznych) (K_U16) KOMPETENCJE SPOŁECZNE student: K01 jest przekonany o korzyściach wynikających z pracy ucznia ze źródłem na lekcjach historii (K_K01) K02 ocenia źródła historyczne dla celów dydaktycznych zgodnie z obowiązującą w badaniach naukowych zasadą obiektywizmu (K_K01) K03 jest otwarty na informację zwrotną nauczyciela akademickiego służącą doskonaleniu poziomu wiedzy i umiejętności prezentowanych na zajęciach (K_K05) K04 jest zdolny do twórczej adaptacji dobrych praktyk nauczania-uczenia się historii (K_K05) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Podstawy dydaktyki Dydaktyka szczegółowa II etap kształcenia Podstawowa wiedza i umiejętności w zakresie analizy źródła historycznego |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.