Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Źródła w edukacji historycznej i społecznej

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1000-H36ŹWEHS-SP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Źródła w edukacji historycznej i społecznej
Jednostka: Kolegium I
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Profil:

ogólnoakademicki

Typ przedmiotu:

moduł zajęć do wyboru

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/19" (zakończony)

Okres: 2019-02-18 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Teresa Maresz
Prowadzący grup: Teresa Maresz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

WIEDZA – student:

W01 zna zakres merytoryczny zagadnień wymagających pracy ze źródłem na lekcji (K_W02)

W02 zna definicję i klasyfikację źródeł stosowną do percepcji uczniów w wieku szkolnym (K_W04)

W03 posiada wiadomości dotyczące metodyki pracy ze źródłem na lekcji (K_W16)

W04 zna zasady ukierunkowania interpretacji źródła przez ucznia (K_W16)

UMIEJĘTNOŚCI - student:

U01 pod kierunkiem nauczyciela akademickiego praktycznie wykorzystuje źródła historyczne na lekcji (K_U01)

U02 samodzielnie przygotowuje scenariusz lekcji przewidujący pracę ucznia ze źródłem (K_U16)

U03 ocenia aktualnie dostępne źródła historyczne przeznaczone do nauczania-uczenia się historii pod kątem możliwości ich wykorzystania do realizacji obowiązującej podstawy programowej (K_U16)

U04 poszukuje źródła niezbędne w pracy nauczyciela na lekcji w szkole podstawowej, ponadpodstawowej (K_U16)

U05 opracowuje merytorycznie i metodycznie źródła na lekcję stosownie do możliwości percepcyjnych uczniów (K_U16)

U06 stosuje zasoby Internetu i odpowiednio dobrane materiały z sieci do realizacji zajęć z wykorzystaniem źródeł (pisanych, ikonograficznych, statystycznych, kartograficznych) (K_U16)

KOMPETENCJE SPOŁECZNE student:

K01 jest przekonany o korzyściach wynikających z pracy ucznia ze źródłem na lekcjach historii (K_K01)

K02 ocenia źródła historyczne dla celów dydaktycznych zgodnie z obowiązującą w badaniach naukowych zasadą obiektywizmu (K_K01)

K03 jest otwarty na informację zwrotną nauczyciela akademickiego służącą doskonaleniu poziomu wiedzy i umiejętności prezentowanych na zajęciach (K_K05)

K04 jest zdolny do twórczej adaptacji dobrych praktyk nauczania-uczenia się historii (K_K05)

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Podstawy dydaktyki

Dydaktyka szczegółowa II etap kształcenia

Podstawowa wiedza i umiejętności w zakresie analizy źródła historycznego

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)

Okres: 2020-02-24 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Teresa Maresz
Prowadzący grup: Teresa Maresz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

WIEDZA – student:

W01 zna zakres merytoryczny zagadnień wymagających pracy ze źródłem na lekcji (K_W02)

W02 zna definicję i klasyfikację źródeł stosowną do percepcji uczniów w wieku szkolnym (K_W04)

W03 posiada wiadomości dotyczące metodyki pracy ze źródłem na lekcji (K_W16)

W04 zna zasady ukierunkowania interpretacji źródła przez ucznia (K_W16)

UMIEJĘTNOŚCI - student:

U01 pod kierunkiem nauczyciela akademickiego praktycznie wykorzystuje źródła historyczne na lekcji (K_U01)

U02 samodzielnie przygotowuje scenariusz lekcji przewidujący pracę ucznia ze źródłem (K_U16)

U03 ocenia aktualnie dostępne źródła historyczne przeznaczone do nauczania-uczenia się historii pod kątem możliwości ich wykorzystania do realizacji obowiązującej podstawy programowej (K_U16)

U04 poszukuje źródła niezbędne w pracy nauczyciela na lekcji w szkole podstawowej, ponadpodstawowej (K_U16)

U05 opracowuje merytorycznie i metodycznie źródła na lekcję stosownie do możliwości percepcyjnych uczniów (K_U16)

U06 stosuje zasoby Internetu i odpowiednio dobrane materiały z sieci do realizacji zajęć z wykorzystaniem źródeł (pisanych, ikonograficznych, statystycznych, kartograficznych) (K_U16)

KOMPETENCJE SPOŁECZNE student:

K01 jest przekonany o korzyściach wynikających z pracy ucznia ze źródłem na lekcjach historii (K_K01)

K02 ocenia źródła historyczne dla celów dydaktycznych zgodnie z obowiązującą w badaniach naukowych zasadą obiektywizmu (K_K01)

K03 jest otwarty na informację zwrotną nauczyciela akademickiego służącą doskonaleniu poziomu wiedzy i umiejętności prezentowanych na zajęciach (K_K05)

K04 jest zdolny do twórczej adaptacji dobrych praktyk nauczania-uczenia się historii (K_K05)

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Podstawy dydaktyki

Dydaktyka szczegółowa II etap kształcenia

Podstawowa wiedza i umiejętności w zakresie analizy źródła historycznego

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Witold Brzeziński
Prowadzący grup: Witold Brzeziński
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

WIEDZA – student:

W01 zna zakres merytoryczny zagadnień wymagających pracy ze źródłem na lekcji (K_W02)

W02 zna definicję i klasyfikację źródeł stosowną do percepcji uczniów w wieku szkolnym (K_W04)

W03 posiada wiadomości dotyczące metodyki pracy ze źródłem na lekcji (K_W16)

W04 zna zasady ukierunkowania interpretacji źródła przez ucznia (K_W16)

UMIEJĘTNOŚCI - student:

U01 pod kierunkiem nauczyciela akademickiego praktycznie wykorzystuje źródła historyczne na lekcji (K_U01)

U02 samodzielnie przygotowuje scenariusz lekcji przewidujący pracę ucznia ze źródłem (K_U16)

U03 ocenia aktualnie dostępne źródła historyczne przeznaczone do nauczania-uczenia się historii pod kątem możliwości ich wykorzystania do realizacji obowiązującej podstawy programowej (K_U16)

U04 poszukuje źródła niezbędne w pracy nauczyciela na lekcji w szkole podstawowej, ponadpodstawowej (K_U16)

U05 opracowuje merytorycznie i metodycznie źródła na lekcję stosownie do możliwości percepcyjnych uczniów (K_U16)

U06 stosuje zasoby Internetu i odpowiednio dobrane materiały z sieci do realizacji zajęć z wykorzystaniem źródeł (pisanych, ikonograficznych, statystycznych, kartograficznych) (K_U16)

KOMPETENCJE SPOŁECZNE student:

K01 jest przekonany o korzyściach wynikających z pracy ucznia ze źródłem na lekcjach historii (K_K01)

K02 ocenia źródła historyczne dla celów dydaktycznych zgodnie z obowiązującą w badaniach naukowych zasadą obiektywizmu (K_K01)

K03 jest otwarty na informację zwrotną nauczyciela akademickiego służącą doskonaleniu poziomu wiedzy i umiejętności prezentowanych na zajęciach (K_K05)

K04 jest zdolny do twórczej adaptacji dobrych praktyk nauczania-uczenia się historii (K_K05)

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Podstawy dydaktyki

Dydaktyka szczegółowa II etap kształcenia

Podstawowa wiedza i umiejętności w zakresie analizy źródła historycznego

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)