Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Retoryka w komunikowaniu szkolnym

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1000-H36RWKS-SP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Retoryka w komunikowaniu szkolnym
Jednostka: Kolegium I
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Profil:

ogólnoakademicki

Typ przedmiotu:

moduł zajęć do wyboru

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/19" (zakończony)

Okres: 2019-02-18 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Teresa Maresz
Prowadzący grup: Teresa Maresz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

WIEDZA – student:

W01 zna powiązania dydaktyki historii z filozofią, socjologią i metodologią historii oraz akademickimi dyscyplinami historycznymi (K_W03)

W02 zna techniki komunikowania się stosownie do wieku uczniów (K_W03)

W03 rozpoznaje mowę ciała ucznia na lekcji (K_W03)

W04 zna zasady wygłaszania przemówienia – posługuje się wykładem i pogadanką na lekcji (K_W03)

UMIEJĘTNOŚCI - student:

U01 stosuje w praktyce środki retoryczne stosownie do sytuacji w środowisku szkolnym (K_U08)

U02 posługuje się terminologią wypracowaną przez dydaktyków historii (K_U08)

U03 rozpoznaje komunikaty informacyjne (K_U12)

U04 umiejętnie stosuje komunikaty perswazyjne oraz techniki i sztukę argumentacji (K_U12)

U05 różnicuje sposób argumentacji ze względu na rodzaje audytorium (wiek odbiorcy = ucznia) (K_U12)

U06 poszukuje źródła niezbędne w pracy nauczyciela na lekcji w szkole podstawowej, ponadpodstawowej (K_U16)

U07 stosuje zasoby Internetu i odpowiednio dobrane materiały z sieci do realizacji zajęć (K_U16)

KOMPETENCJE SPOŁECZNE student:

K01 dba o doskonalenie umiejętności precyzyjnego wyrażania myśli i argumentowania wypowiadanych opinii (K_K02)

K02 nie nadużywa poznanych technik retorycznych w celach nieetycznych (K_K02)

K03 jest przekonany o korzyściach wynikających ze znajomości technik komunikowania się w środowisku szkolnym (K_K03)

K04 ma świadomość odpowiedzialności za głoszone poglądy (K_K03)

K05 postępuje zgodnie z normami etycznymi obowiązującymi historyka-nauczyciela (K_K10)

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Podstawy dydaktyki

Dydaktyka szczegółowa II etap kształcenia

Emisja głosu

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)

Okres: 2020-02-24 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Teresa Maresz
Prowadzący grup: Teresa Maresz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

WIEDZA – student:

W01 zna powiązania dydaktyki historii z filozofią, socjologią i metodologią historii oraz akademickimi dyscyplinami historycznymi (K_W03)

W02 zna techniki komunikowania się stosownie do wieku uczniów (K_W03)

W03 rozpoznaje mowę ciała ucznia na lekcji (K_W03)

W04 zna zasady wygłaszania przemówienia – posługuje się wykładem i pogadanką na lekcji (K_W03)

UMIEJĘTNOŚCI - student:

U01 stosuje w praktyce środki retoryczne stosownie do sytuacji w środowisku szkolnym (K_U08)

U02 posługuje się terminologią wypracowaną przez dydaktyków historii (K_U08)

U03 rozpoznaje komunikaty informacyjne (K_U12)

U04 umiejętnie stosuje komunikaty perswazyjne oraz techniki i sztukę argumentacji (K_U12)

U05 różnicuje sposób argumentacji ze względu na rodzaje audytorium (wiek odbiorcy = ucznia) (K_U12)

U06 poszukuje źródła niezbędne w pracy nauczyciela na lekcji w szkole podstawowej, ponadpodstawowej (K_U16)

U07 stosuje zasoby Internetu i odpowiednio dobrane materiały z sieci do realizacji zajęć (K_U16)

KOMPETENCJE SPOŁECZNE student:

K01 dba o doskonalenie umiejętności precyzyjnego wyrażania myśli i argumentowania wypowiadanych opinii (K_K02)

K02 nie nadużywa poznanych technik retorycznych w celach nieetycznych (K_K02)

K03 jest przekonany o korzyściach wynikających ze znajomości technik komunikowania się w środowisku szkolnym (K_K03)

K04 ma świadomość odpowiedzialności za głoszone poglądy (K_K03)

K05 postępuje zgodnie z normami etycznymi obowiązującymi historyka-nauczyciela (K_K10)

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Podstawy dydaktyki

Dydaktyka szczegółowa II etap kształcenia

Emisja głosu

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Teresa Maresz
Prowadzący grup: Teresa Maresz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

WIEDZA – student:

W01 zna powiązania dydaktyki historii z filozofią, socjologią i metodologią historii oraz akademickimi dyscyplinami historycznymi (K_W03)

W02 zna techniki komunikowania się stosownie do wieku uczniów (K_W03)

W03 rozpoznaje mowę ciała ucznia na lekcji (K_W03)

W04 zna zasady wygłaszania przemówienia – posługuje się wykładem i pogadanką na lekcji (K_W03)

UMIEJĘTNOŚCI - student:

U01 stosuje w praktyce środki retoryczne stosownie do sytuacji w środowisku szkolnym (K_U08)

U02 posługuje się terminologią wypracowaną przez dydaktyków historii (K_U08)

U03 rozpoznaje komunikaty informacyjne (K_U12)

U04 umiejętnie stosuje komunikaty perswazyjne oraz techniki i sztukę argumentacji (K_U12)

U05 różnicuje sposób argumentacji ze względu na rodzaje audytorium (wiek odbiorcy = ucznia) (K_U12)

U06 poszukuje źródła niezbędne w pracy nauczyciela na lekcji w szkole podstawowej, ponadpodstawowej (K_U16)

U07 stosuje zasoby Internetu i odpowiednio dobrane materiały z sieci do realizacji zajęć (K_U16)

KOMPETENCJE SPOŁECZNE student:

K01 dba o doskonalenie umiejętności precyzyjnego wyrażania myśli i argumentowania wypowiadanych opinii (K_K02)

K02 nie nadużywa poznanych technik retorycznych w celach nieetycznych (K_K02)

K03 jest przekonany o korzyściach wynikających ze znajomości technik komunikowania się w środowisku szkolnym (K_K03)

K04 ma świadomość odpowiedzialności za głoszone poglądy (K_K03)

K05 postępuje zgodnie z normami etycznymi obowiązującymi historyka-nauczyciela (K_K10)

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Podstawy dydaktyki

Dydaktyka szczegółowa II etap kształcenia

Emisja głosu

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)