Retoryka w komunikowaniu szkolnym
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1000-H36RWKS-SP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Retoryka w komunikowaniu szkolnym |
Jednostka: | Kolegium I |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | ogólnoakademicki |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć do wyboru |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Teresa Maresz | |
Prowadzący grup: | Teresa Maresz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | WIEDZA – student: W01 zna powiązania dydaktyki historii z filozofią, socjologią i metodologią historii oraz akademickimi dyscyplinami historycznymi (K_W03) W02 zna techniki komunikowania się stosownie do wieku uczniów (K_W03) W03 rozpoznaje mowę ciała ucznia na lekcji (K_W03) W04 zna zasady wygłaszania przemówienia – posługuje się wykładem i pogadanką na lekcji (K_W03) UMIEJĘTNOŚCI - student: U01 stosuje w praktyce środki retoryczne stosownie do sytuacji w środowisku szkolnym (K_U08) U02 posługuje się terminologią wypracowaną przez dydaktyków historii (K_U08) U03 rozpoznaje komunikaty informacyjne (K_U12) U04 umiejętnie stosuje komunikaty perswazyjne oraz techniki i sztukę argumentacji (K_U12) U05 różnicuje sposób argumentacji ze względu na rodzaje audytorium (wiek odbiorcy = ucznia) (K_U12) U06 poszukuje źródła niezbędne w pracy nauczyciela na lekcji w szkole podstawowej, ponadpodstawowej (K_U16) U07 stosuje zasoby Internetu i odpowiednio dobrane materiały z sieci do realizacji zajęć (K_U16) KOMPETENCJE SPOŁECZNE student: K01 dba o doskonalenie umiejętności precyzyjnego wyrażania myśli i argumentowania wypowiadanych opinii (K_K02) K02 nie nadużywa poznanych technik retorycznych w celach nieetycznych (K_K02) K03 jest przekonany o korzyściach wynikających ze znajomości technik komunikowania się w środowisku szkolnym (K_K03) K04 ma świadomość odpowiedzialności za głoszone poglądy (K_K03) K05 postępuje zgodnie z normami etycznymi obowiązującymi historyka-nauczyciela (K_K10) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Podstawy dydaktyki Dydaktyka szczegółowa II etap kształcenia Emisja głosu |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Teresa Maresz | |
Prowadzący grup: | Teresa Maresz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | WIEDZA – student: W01 zna powiązania dydaktyki historii z filozofią, socjologią i metodologią historii oraz akademickimi dyscyplinami historycznymi (K_W03) W02 zna techniki komunikowania się stosownie do wieku uczniów (K_W03) W03 rozpoznaje mowę ciała ucznia na lekcji (K_W03) W04 zna zasady wygłaszania przemówienia – posługuje się wykładem i pogadanką na lekcji (K_W03) UMIEJĘTNOŚCI - student: U01 stosuje w praktyce środki retoryczne stosownie do sytuacji w środowisku szkolnym (K_U08) U02 posługuje się terminologią wypracowaną przez dydaktyków historii (K_U08) U03 rozpoznaje komunikaty informacyjne (K_U12) U04 umiejętnie stosuje komunikaty perswazyjne oraz techniki i sztukę argumentacji (K_U12) U05 różnicuje sposób argumentacji ze względu na rodzaje audytorium (wiek odbiorcy = ucznia) (K_U12) U06 poszukuje źródła niezbędne w pracy nauczyciela na lekcji w szkole podstawowej, ponadpodstawowej (K_U16) U07 stosuje zasoby Internetu i odpowiednio dobrane materiały z sieci do realizacji zajęć (K_U16) KOMPETENCJE SPOŁECZNE student: K01 dba o doskonalenie umiejętności precyzyjnego wyrażania myśli i argumentowania wypowiadanych opinii (K_K02) K02 nie nadużywa poznanych technik retorycznych w celach nieetycznych (K_K02) K03 jest przekonany o korzyściach wynikających ze znajomości technik komunikowania się w środowisku szkolnym (K_K03) K04 ma świadomość odpowiedzialności za głoszone poglądy (K_K03) K05 postępuje zgodnie z normami etycznymi obowiązującymi historyka-nauczyciela (K_K10) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Podstawy dydaktyki Dydaktyka szczegółowa II etap kształcenia Emisja głosu |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Teresa Maresz | |
Prowadzący grup: | Teresa Maresz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | WIEDZA – student: W01 zna powiązania dydaktyki historii z filozofią, socjologią i metodologią historii oraz akademickimi dyscyplinami historycznymi (K_W03) W02 zna techniki komunikowania się stosownie do wieku uczniów (K_W03) W03 rozpoznaje mowę ciała ucznia na lekcji (K_W03) W04 zna zasady wygłaszania przemówienia – posługuje się wykładem i pogadanką na lekcji (K_W03) UMIEJĘTNOŚCI - student: U01 stosuje w praktyce środki retoryczne stosownie do sytuacji w środowisku szkolnym (K_U08) U02 posługuje się terminologią wypracowaną przez dydaktyków historii (K_U08) U03 rozpoznaje komunikaty informacyjne (K_U12) U04 umiejętnie stosuje komunikaty perswazyjne oraz techniki i sztukę argumentacji (K_U12) U05 różnicuje sposób argumentacji ze względu na rodzaje audytorium (wiek odbiorcy = ucznia) (K_U12) U06 poszukuje źródła niezbędne w pracy nauczyciela na lekcji w szkole podstawowej, ponadpodstawowej (K_U16) U07 stosuje zasoby Internetu i odpowiednio dobrane materiały z sieci do realizacji zajęć (K_U16) KOMPETENCJE SPOŁECZNE student: K01 dba o doskonalenie umiejętności precyzyjnego wyrażania myśli i argumentowania wypowiadanych opinii (K_K02) K02 nie nadużywa poznanych technik retorycznych w celach nieetycznych (K_K02) K03 jest przekonany o korzyściach wynikających ze znajomości technik komunikowania się w środowisku szkolnym (K_K03) K04 ma świadomość odpowiedzialności za głoszone poglądy (K_K03) K05 postępuje zgodnie z normami etycznymi obowiązującymi historyka-nauczyciela (K_K10) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Podstawy dydaktyki Dydaktyka szczegółowa II etap kształcenia Emisja głosu |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.