Konkurencyjność regionów
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1000-ISP-35KR-SP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Konkurencyjność regionów |
Jednostka: | Kolegium IV |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | ogólnoakademicki |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć podstawowych |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-10 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
KON
CZ KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Sikora-Gaca | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Sikora-Gaca | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | KR_W01. Ma podstawową wiedzę nt. zjawisk innowacyjnych oraz tych z kategorii B+R w regionach. KR_W02. Ma wiedzę nt. potrzeby rozwijania działań innowacyjnych w regionach i ich wpływu na konkurencyjność jednostek administracyjnych. KR_W03. Wie gdzie i jak pozyskiwać dane o charakterze planistycznym i strategicznym celem wykorzystania ich do działań sprawozdawczych w regionach. Ma wiedzę nt. działań innowacyjnych w regionach, które inicjują rozwój społeczno-gospodarczy. KR_U01. Potrafi porównać poszczególne regiony i na tej podstawie wyciągnąć wnioski o ich konkurencyjności względem innych jednostek. KR_U02. Potrafi przeanalizować wyzwania rozwojowe stojące przed regionami. KR_U03. Potrafi wskazać zjawiska generujące potencjał innowacyjności w regionach. Krytycznie ocenić działania niekonkurencyjne i nieefektywne. KR_U04. Potrafi przygotować strategię rozwoju lokalnego wybranego obszaru. KR_K01. Rozumie potrzebę podnoszenia poziomu konkurencyjności regionów. KR_K02. Potrafi współpracować w zespole opracowującym strategie regionalne. KR_K03. Dostrzega relacje między rozwojem konkurencyjności regionu a potrzebą działania zgodnie z prawem i kodeksem etycznym. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Innowacyjny lider. Społeczne uwarunkowania innowacyjności. Podstawy organizacji i zarządzania. Komunikacja międzykulturowa. Zarządzanie strategiczne. Wymagania wstępne: znajomość kategorystyki przedmiotu; wiedza nt. innowacyjnych liderów; umiejętność określania społecznych uwarunkowań innowacji; wiedza nt. podstaw zarządzania innowacyjnego; umiejętność wykorzystywania komunikacji międzykulturowej; świadomość znaczenia roli zarządzenia strategicznego w regionach. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
KON
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dominika Muszyńska-Jeleszyńska | |
Prowadzący grup: | Dominika Muszyńska-Jeleszyńska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | KR01 Ma wiedzę na temat potrzeby rozwijania działań innowacyjnych w regionach i ich wpływu na podnoszenie poziomu konkurencyjności jednostek administracyjnych (K_W03) KR02 Ma podstawową wiedzę o roli polityki regionalnej w procesie kształtowania innowacyjności i podnoszenia konkurencyjności regionów (K_W04) KR03 Potrafi porównać poszczególne regiony i na tej podstawie wyciągnąć wnioski o ich konkurencyjności względem innych jednostek (K_U02) KR04 Potrafi rozpoznać zjawiska generujące potencjał innowacyjności i konkurencyjność regionów. Potrafi dokonać krytycznej oceny działań dotyczących podnoszenia poziomu konkurencyjności regionu (K_U08) KR05 Rozumie znaczenie priorytetów i hierarchii problemów w działaniach na rzecz podniesienia poziomu konkurencyjności regionów. Potrafi wskazywać priorytety i hierarchię problemów w planowaniu rozwoju regionu (K03) |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-14 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT WYK
KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maria Szatlach | |
Prowadzący grup: | Maria Szatlach | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | KR_W01. Ma podstawową wiedzę na temat zjawisk innowacyjnych oraz tych z kategorii B+R w regionach. KR_W02. Ma wiedzę na temat potrzeby rozwijania działań innowacyjnych w regionach i ich wpływu na konkurencyjność jednostek administracyjnych. KR_W03. Wie, gdzie i jak pozyskiwać dane o charakterze planistycznym i strategicznym celem wykorzystania ich do działań sprawozdawczych w regionach. Ma wiedzę na teamt działań innowacyjnych w regionach, które inicjują rozwój społeczno-gospodarczy. KR_U01. Potrafi porównać poszczególne regiony i na tej podstawie wyciągnąć wnioski o ich konkurencyjności względem innych jednostek. KR_U02. Potrafi przeanalizować wyzwania rozwojowe stojące przed regionami. KR_U03. Potrafi wskazać zjawiska generujące potencjał innowacyjności w regionach. Krytycznie ocenić działania niekonkurencyjne i nieefektywne. KR_U04. Potrafi przygotować strategię rozwoju lokalnego wybranego obszaru. KR_K01. Rozumie potrzebę podnoszenia poziomu konkurencyjności regionów. KR_K02. Potrafi współpracować w zespole opracowującym strategie regionalne. KR_K03. Dostrzega relacje między rozwojem konkurencyjności regionu a potrzebą działania zgodnie z prawem i kodeksem etycznym. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Podstawy ekonomii - konkurencyjność. Podstawy organizacji i zarządzania - zarządzanie strategiczne. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.