Wstęp do filozofii
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1000-ISP11WDF-SP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Wstęp do filozofii |
Jednostka: | Kolegium IV |
Grupy: |
1 rok, 1 sem., innowacyjność i zarządzanie sferą publiczną [SP] |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | ogólnoakademicki |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć z obszaru nauk humanistycznych lub społecznych |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-10 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Andrzej Papuziński | |
Prowadzący grup: | Maciej Chlewicki, Andrzej Papuziński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 Ma podstawową wiedzę o człowieku jako twórcy kultury (cywilizacji), czyli istocie zdolnej do transcendowania siebie poza granice zastanej rzeczywistości . W02 Ma podstawową wiedzę o formalnych i nieformalnych kodeksach etycznych oraz procesach ich zmiany we współczesnym świecie pod wpływem oddziaływania skutków rozwoju naukowo-technicznego, globalizacji i nawarstwiania się zagrożeń cywilizacyjnych. U_01 Potrafi prawidłowo identyfikować i analizować filozoficzne aspekty zjawisk kulturowych wpływających na innowacyjne zachowania człowieka i grup społecznych. U_02 Potrafi rozpoznawać idee filozoficzne wzmacniające lub osłabiające potencjał innowacyjności oraz dokonać ich krytycznej analizy i interpretacji w celu określenia ich implikacji, oddziaływania społecznego i umiejscowienia w procesie rozwojowym. U_03 Potrafi analizować i wyjaśniać normatywno-kulturowe determinanty zachowania człowieka i grup społecznych w życiu publicznym. Ma świadomość podmiotowej i sprawczej roli człowieka. K_01 Dostrzega i identyfikuje problemy moralne oraz dylematy etyczne związane z działalnością człowieka przekształcającą zastaną rzeczywistość. Dostrzega sprzeczności występujące pomiędzy działalnością na rzecz rozwoju a panującymi stereotypami moralnymi. Potrafi dowieść woli poszukiwania optymalnych rozwiązań, angażując się w nauczany na tych zajęciach przedmiot. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Brak |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Andrzej Papuziński | |
Prowadzący grup: | Andrzej Papuziński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 Ma podstawową wiedzę o człowieku jako twórcy kultury (cywilizacji), czyli istocie zdolnej do transcendowania siebie poza granice zastanej rzeczywistości . W02 Ma podstawową wiedzę o formalnych i nieformalnych kodeksach etycznych oraz procesach ich zmiany we współczesnym świecie pod wpływem oddziaływania skutków rozwoju naukowo-technicznego, globalizacji i nawarstwiania się zagrożeń cywilizacyjnych. U_01 Potrafi prawidłowo identyfikować i analizować filozoficzne aspekty zjawisk kulturowych wpływających na innowacyjne zachowania człowieka i grup społecznych. U_02 Potrafi rozpoznawać idee filozoficzne wzmacniające lub osłabiające potencjał innowacyjności oraz dokonać ich krytycznej analizy i interpretacji w celu określenia ich implikacji, oddziaływania społecznego i umiejscowienia w procesie rozwojowym. U_03 Potrafi analizować i wyjaśniać normatywno-kulturowe determinanty zachowania człowieka i grup społecznych w życiu publicznym. Ma świadomość podmiotowej i sprawczej roli człowieka. K_01 Dostrzega i identyfikuje problemy moralne oraz dylematy etyczne związane z działalnością człowieka przekształcającą zastaną rzeczywistość. Dostrzega sprzeczności występujące pomiędzy działalnością na rzecz rozwoju a panującymi stereotypami moralnymi. Potrafi dowieść woli poszukiwania optymalnych rozwiązań, angażując się w nauczany na tych zajęciach przedmiot. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Brak |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-14 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT ŚR KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Filip Biały | |
Prowadzący grup: | Filip Biały | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | K_W03 - Zna i rozumie teorie, metody, techniki badania i prognozowania procesów innowacyjności oraz zarządzania w sferze publicznej, a także usytuowanie badawcze tej interdyscyplinarnej problematyki w obszarze nauk społecznych K_W06 - Zna i rozumie formalne i nieformalne kodeksy etyczne, normy polityczne i prawne związane z funkcjonowaniem sfery publicznej, a także mechanizmy ich zmiany, w tym procedury rządzenia i podejmowania decyzji K_U01 - Potrafi prawidłowo dobierać źródła i pozyskiwać informacje niezbędne do analizy innowacyjności i zarządzania w sferze publicznej, oceniać ich merytoryczną przydatność oraz dokonywać krytyki stosując metody wykorzystywane w badaniach społecznych oraz przy użyciu zaawansowanych narzędzi informacyjno-komunikacyjnych K_U02 - Potrafi rozpoznawać i badać zjawiska i wyzwania rozwojowe, posiadające innowacyjny potencjał oraz analizować je i interpretować w celu określenia ich implikacji oraz umiejscowienia w procesie rozwojowym K_U07 - Potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie, w szczególności nabywać nowe kompetencje niezbędne do uczestnictwa w projektach innowacyjnych K_K01 - Jest gotów do krytycznej oceny wiedzy i odbieranych treści w obszarze procesów innowacyjności i zarządzania w sferze publicznej |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-13 |
Przejdź do planu
PN WT KON
ŚR CZ PT WYK
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Andrzej Papuziński | |
Prowadzący grup: | Andrzej Papuziński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | IiZSP_W01 Zna i rozumie filozoficzne podstawy badania procesów innowacyjności w sferze publicznej, a także usytuowanie badawcze tej interdyscyplinarnej problematyki w obszarze filozofii [K_W03]. IiZSP_W02 Zna i rozumie formalne i nieformalne kodeksy etyczne związane z funkcjonowaniem sfery publicznej, a także ogólne mechanizmy ich zmiany [K_W06]. IiZSP_U01 Potrafi prawidłowo dobierać źródła i pozyskiwać informacje niezbędne do analizy innowacyjności i zarządzania w sferze publicznej, oceniać ich merytoryczną przydatność oraz dokonywać krytyki stosując metody wykorzystywane w dociekaniach filozoficznych [K_U01]. IiZSP_U02 Potrafi rozpoznawać zjawiska i wyzwania rozwojowe, posiadające innowacyjny potencjał oraz dokonywać ich analizy pod kątem ich implikacji oraz miejsca w procesie rozwojowym [K_U02]. IiZSP_U03 Potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie, w szczególności nabywać nowe kompetencje etyczne i filozoficzne niezbędne do uczestnictwa w projektach innowacyjnych [K_U07]. IiZSP_K01 Jest gotów do krytycznej oceny odbieranych treści w obszarze procesów innowacyjności i zarządzania w sferze publicznej z perspektywy teorii filozoficznych [K_K01]. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Brak. |
|
Bilans pracy studenta: | Pkt-y ECTS 4 Godziny kontaktowe: 30 godz. kontaktowych na wykładzie + 15 godz. kontaktowych na konwersatoriach + 5 godz. na konsultacje Praca własna: 20 godz. na przygotowanie się do egzaminu + 20 godz. przygotowania się do konwersatoriów + 10 godz. na przygotowanie referatu = 100 godz. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT KON
ŚR WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Andrzej Papuziński | |
Prowadzący grup: | Andrzej Papuziński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | IiZSP_W01 Zna i rozumie filozoficzne podstawy badania procesów innowacyjności w sferze publicznej, a także usytuowanie badawcze tej interdyscyplinarnej problematyki w obszarze filozofii [K_W03]. IiZSP_W02 Zna i rozumie formalne i nieformalne kodeksy etyczne związane z funkcjonowaniem sfery publicznej, a także ogólne mechanizmy ich zmiany [K_W06]. IiZSP_U01 Potrafi prawidłowo dobierać źródła i pozyskiwać informacje niezbędne do analizy innowacyjności i zarządzania w sferze publicznej, oceniać ich merytoryczną przydatność oraz dokonywać krytyki stosując metody wykorzystywane w dociekaniach filozoficznych [K_U01]. IiZSP_U02 Potrafi rozpoznawać zjawiska i wyzwania rozwojowe, posiadające innowacyjny potencjał oraz dokonywać ich analizy pod kątem ich implikacji oraz miejsca w procesie rozwojowym [K_U02]. IiZSP_U03 Potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie, w szczególności nabywać nowe kompetencje etyczne i filozoficzne niezbędne do uczestnictwa w projektach innowacyjnych [K_U07]. IiZSP_K01 Jest gotów do krytycznej oceny odbieranych treści w obszarze procesów innowacyjności i zarządzania w sferze publicznej z perspektywy teorii filozoficznych [K_K01]. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Brak. |
|
Bilans pracy studenta: | Pkt-y ECTS = 4. Godziny pracy studenta na przedmiot łącznie = 100. Godziny w bezpośrednim kontakcie z nauczycielem = 50: 30 h W + 15 h K + 1 h omówienie prezentacji/referatów na konwersatorium + 2 h na konsultacje + 2 h na przeprowadzenie egzaminu. Godziny samodzielnej pracy studenta = 50: 30 h na zapoznanie z literaturą podst. i uzup., wybór tematu do prezentacji/referatu na konwersatoria, opracowanie wybranego zagadnienia i zaprezentowanie go przed grupą, obejrzenie filmu przygotowujących do konwersatoriów i wykładów + 20 h na przygotowanie się do egzaminu. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT KON
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Andrzej Papuziński | |
Prowadzący grup: | Andrzej Papuziński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | IiZSP_W01 Zna i rozumie filozoficzne podstawy badania procesów innowacyjności w sferze publicznej, a także usytuowanie badawcze tej interdyscyplinarnej problematyki w obszarze filozofii [K_W03]. IiZSP_W02 Zna i rozumie formalne i nieformalne kodeksy etyczne związane z funkcjonowaniem sfery publicznej, a także ogólne mechanizmy ich zmiany [K_W06]. IiZSP_U01 Potrafi prawidłowo dobierać źródła i pozyskiwać informacje niezbędne do analizy innowacyjności i zarządzania w sferze publicznej, oceniać ich merytoryczną przydatność oraz dokonywać krytyki stosując metody wykorzystywane w dociekaniach filozoficznych [K_U01]. IiZSP_U02 Potrafi rozpoznawać zjawiska i wyzwania rozwojowe, posiadające innowacyjny potencjał oraz dokonywać ich analizy pod kątem ich implikacji oraz miejsca w procesie rozwojowym [K_U02]. IiZSP_U03 Potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie, w szczególności nabywać nowe kompetencje etyczne i filozoficzne niezbędne do uczestnictwa w projektach innowacyjnych [K_U07]. IiZSP_K01 Jest gotów do krytycznej oceny odbieranych treści w obszarze procesów innowacyjności i zarządzania w sferze publicznej z perspektywy teorii filozoficznych [K_K01]. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Brak. |
|
Bilans pracy studenta: | Pkt-y ECTS = 4. Godziny pracy studenta na przedmiot łącznie = 100. Godziny w bezpośrednim kontakcie z nauczycielem = 50: 30 h W + 15 h K + 1 h omówienie prezentacji/referatów na konwersatorium + 2 h na konsultacje + 2 h na przeprowadzenie egzaminu. Godziny samodzielnej pracy studenta = 50: 30 h na zapoznanie z literaturą podst. i uzup., wybór tematu do prezentacji/referatu na konwersatoria, opracowanie wybranego zagadnienia i zaprezentowanie go przed grupą, obejrzenie filmu przygotowujących do konwersatoriów i wykładów + 20 h na przygotowanie się do egzaminu. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.