Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Wstęp do filozofii

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1000-ISP11WDF-SP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Wstęp do filozofii
Jednostka: Kolegium IV
Grupy: 1 rok, 1 sem., innowacyjność i zarządzanie sferą publiczną [SP]
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Profil:

ogólnoakademicki

Typ przedmiotu:

moduł zajęć z obszaru nauk humanistycznych lub społecznych

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/19" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-02-10
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Andrzej Papuziński
Prowadzący grup: Maciej Chlewicki, Andrzej Papuziński
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 Ma podstawową wiedzę o człowieku jako twórcy kultury (cywilizacji), czyli istocie zdolnej do transcendowania siebie poza granice zastanej rzeczywistości .

W02 Ma podstawową wiedzę o formalnych i nieformalnych kodeksach etycznych oraz procesach ich zmiany we współczesnym świecie pod wpływem oddziaływania skutków rozwoju naukowo-technicznego, globalizacji i nawarstwiania się zagrożeń cywilizacyjnych.

U_01 Potrafi prawidłowo identyfikować i analizować filozoficzne aspekty zjawisk kulturowych wpływających na innowacyjne zachowania człowieka i grup społecznych.

U_02 Potrafi rozpoznawać idee filozoficzne wzmacniające lub osłabiające potencjał innowacyjności oraz dokonać ich krytycznej analizy i interpretacji w celu określenia ich implikacji, oddziaływania społecznego i umiejscowienia w procesie rozwojowym.

U_03 Potrafi analizować i wyjaśniać normatywno-kulturowe determinanty zachowania człowieka i grup społecznych w życiu publicznym. Ma świadomość podmiotowej i sprawczej roli człowieka.

K_01 Dostrzega i identyfikuje problemy moralne oraz dylematy etyczne związane z działalnością człowieka przekształcającą zastaną rzeczywistość. Dostrzega sprzeczności występujące pomiędzy działalnością na rzecz rozwoju a panującymi stereotypami moralnymi. Potrafi dowieść woli poszukiwania optymalnych rozwiązań, angażując się w nauczany na tych zajęciach przedmiot.


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Brak

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Andrzej Papuziński
Prowadzący grup: Andrzej Papuziński
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 Ma podstawową wiedzę o człowieku jako twórcy kultury (cywilizacji), czyli istocie zdolnej do transcendowania siebie poza granice zastanej rzeczywistości .

W02 Ma podstawową wiedzę o formalnych i nieformalnych kodeksach etycznych oraz procesach ich zmiany we współczesnym świecie pod wpływem oddziaływania skutków rozwoju naukowo-technicznego, globalizacji i nawarstwiania się zagrożeń cywilizacyjnych.

U_01 Potrafi prawidłowo identyfikować i analizować filozoficzne aspekty zjawisk kulturowych wpływających na innowacyjne zachowania człowieka i grup społecznych.

U_02 Potrafi rozpoznawać idee filozoficzne wzmacniające lub osłabiające potencjał innowacyjności oraz dokonać ich krytycznej analizy i interpretacji w celu określenia ich implikacji, oddziaływania społecznego i umiejscowienia w procesie rozwojowym.

U_03 Potrafi analizować i wyjaśniać normatywno-kulturowe determinanty zachowania człowieka i grup społecznych w życiu publicznym. Ma świadomość podmiotowej i sprawczej roli człowieka.

K_01 Dostrzega i identyfikuje problemy moralne oraz dylematy etyczne związane z działalnością człowieka przekształcającą zastaną rzeczywistość. Dostrzega sprzeczności występujące pomiędzy działalnością na rzecz rozwoju a panującymi stereotypami moralnymi. Potrafi dowieść woli poszukiwania optymalnych rozwiązań, angażując się w nauczany na tych zajęciach przedmiot.


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Brak

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Filip Biały
Prowadzący grup: Filip Biały
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

K_W03 - Zna i rozumie teorie, metody, techniki badania i prognozowania procesów innowacyjności oraz zarządzania w sferze publicznej, a także usytuowanie badawcze tej interdyscyplinarnej problematyki w obszarze nauk społecznych


K_W06 - Zna i rozumie formalne i nieformalne kodeksy etyczne, normy polityczne i prawne związane z funkcjonowaniem sfery publicznej, a także mechanizmy ich zmiany, w tym procedury rządzenia i podejmowania decyzji


K_U01 - Potrafi prawidłowo dobierać źródła i pozyskiwać informacje niezbędne do analizy innowacyjności i zarządzania w sferze publicznej, oceniać ich merytoryczną przydatność oraz dokonywać krytyki stosując metody wykorzystywane w badaniach społecznych oraz przy użyciu zaawansowanych narzędzi informacyjno-komunikacyjnych


K_U02 - Potrafi rozpoznawać i badać zjawiska i wyzwania rozwojowe, posiadające innowacyjny potencjał oraz analizować je i interpretować w celu określenia ich implikacji oraz umiejscowienia w procesie rozwojowym


K_U07 - Potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie, w szczególności nabywać nowe kompetencje niezbędne do uczestnictwa w projektach innowacyjnych


K_K01 - Jest gotów do krytycznej oceny wiedzy i odbieranych treści w obszarze procesów innowacyjności i zarządzania w sferze publicznej

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-13
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Andrzej Papuziński
Prowadzący grup: Andrzej Papuziński
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

IiZSP_W01 Zna i rozumie filozoficzne podstawy badania procesów innowacyjności w sferze publicznej, a także usytuowanie badawcze tej interdyscyplinarnej problematyki w obszarze filozofii [K_W03].

IiZSP_W02 Zna i rozumie formalne i nieformalne kodeksy etyczne związane z funkcjonowaniem sfery publicznej, a także ogólne mechanizmy ich zmiany [K_W06].

IiZSP_U01 Potrafi prawidłowo dobierać źródła i pozyskiwać informacje niezbędne do analizy innowacyjności i zarządzania w sferze publicznej, oceniać ich merytoryczną przydatność oraz dokonywać krytyki stosując metody wykorzystywane w dociekaniach filozoficznych [K_U01].

IiZSP_U02 Potrafi rozpoznawać zjawiska i wyzwania rozwojowe, posiadające innowacyjny potencjał oraz dokonywać ich analizy pod kątem ich implikacji oraz miejsca w procesie rozwojowym [K_U02].

IiZSP_U03 Potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie, w szczególności nabywać nowe kompetencje etyczne i filozoficzne niezbędne do uczestnictwa w projektach innowacyjnych [K_U07].

IiZSP_K01 Jest gotów do krytycznej oceny odbieranych treści w obszarze procesów innowacyjności i zarządzania w sferze publicznej z perspektywy teorii filozoficznych [K_K01].


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Brak.

Bilans pracy studenta:

Pkt-y ECTS 4

Godziny kontaktowe: 30 godz. kontaktowych na wykładzie + 15 godz. kontaktowych na konwersatoriach + 5 godz. na konsultacje

Praca własna: 20 godz. na przygotowanie się do egzaminu + 20 godz. przygotowania się do konwersatoriów + 10 godz. na przygotowanie referatu

= 100 godz.


Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Andrzej Papuziński
Prowadzący grup: Andrzej Papuziński
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

IiZSP_W01 Zna i rozumie filozoficzne podstawy badania procesów innowacyjności w sferze publicznej, a także usytuowanie badawcze tej interdyscyplinarnej problematyki w obszarze filozofii [K_W03].

IiZSP_W02 Zna i rozumie formalne i nieformalne kodeksy etyczne związane z funkcjonowaniem sfery publicznej, a także ogólne mechanizmy ich zmiany [K_W06].

IiZSP_U01 Potrafi prawidłowo dobierać źródła i pozyskiwać informacje niezbędne do analizy innowacyjności i zarządzania w sferze publicznej, oceniać ich merytoryczną przydatność oraz dokonywać krytyki stosując metody wykorzystywane w dociekaniach filozoficznych [K_U01].

IiZSP_U02 Potrafi rozpoznawać zjawiska i wyzwania rozwojowe, posiadające innowacyjny potencjał oraz dokonywać ich analizy pod kątem ich implikacji oraz miejsca w procesie rozwojowym [K_U02].

IiZSP_U03 Potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie, w szczególności nabywać nowe kompetencje etyczne i filozoficzne niezbędne do uczestnictwa w projektach innowacyjnych [K_U07].

IiZSP_K01 Jest gotów do krytycznej oceny odbieranych treści w obszarze procesów innowacyjności i zarządzania w sferze publicznej z perspektywy teorii filozoficznych [K_K01].


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Brak.

Bilans pracy studenta:

Pkt-y ECTS = 4.

Godziny pracy studenta na przedmiot łącznie = 100.

Godziny w bezpośrednim kontakcie z nauczycielem = 50: 30 h W + 15 h K + 1 h omówienie prezentacji/referatów na konwersatorium + 2 h na konsultacje + 2 h na przeprowadzenie egzaminu.

Godziny samodzielnej pracy studenta = 50: 30 h na zapoznanie z literaturą podst. i uzup., wybór tematu do prezentacji/referatu na konwersatoria, opracowanie wybranego zagadnienia i zaprezentowanie go przed grupą, obejrzenie filmu przygotowujących do konwersatoriów i wykładów + 20 h na przygotowanie się do egzaminu.


Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Andrzej Papuziński
Prowadzący grup: Andrzej Papuziński
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

IiZSP_W01 Zna i rozumie filozoficzne podstawy badania procesów innowacyjności w sferze publicznej, a także usytuowanie badawcze tej interdyscyplinarnej problematyki w obszarze filozofii [K_W03].

IiZSP_W02 Zna i rozumie formalne i nieformalne kodeksy etyczne związane z funkcjonowaniem sfery publicznej, a także ogólne mechanizmy ich zmiany [K_W06].

IiZSP_U01 Potrafi prawidłowo dobierać źródła i pozyskiwać informacje niezbędne do analizy innowacyjności i zarządzania w sferze publicznej, oceniać ich merytoryczną przydatność oraz dokonywać krytyki stosując metody wykorzystywane w dociekaniach filozoficznych [K_U01].

IiZSP_U02 Potrafi rozpoznawać zjawiska i wyzwania rozwojowe, posiadające innowacyjny potencjał oraz dokonywać ich analizy pod kątem ich implikacji oraz miejsca w procesie rozwojowym [K_U02].

IiZSP_U03 Potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie, w szczególności nabywać nowe kompetencje etyczne i filozoficzne niezbędne do uczestnictwa w projektach innowacyjnych [K_U07].

IiZSP_K01 Jest gotów do krytycznej oceny odbieranych treści w obszarze procesów innowacyjności i zarządzania w sferze publicznej z perspektywy teorii filozoficznych [K_K01].


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Brak.

Bilans pracy studenta:

Pkt-y ECTS = 4.

Godziny pracy studenta na przedmiot łącznie = 100.

Godziny w bezpośrednim kontakcie z nauczycielem = 50: 30 h W + 15 h K + 1 h omówienie prezentacji/referatów na konwersatorium + 2 h na konsultacje + 2 h na przeprowadzenie egzaminu.

Godziny samodzielnej pracy studenta = 50: 30 h na zapoznanie z literaturą podst. i uzup., wybór tematu do prezentacji/referatu na konwersatoria, opracowanie wybranego zagadnienia i zaprezentowanie go przed grupą, obejrzenie filmu przygotowujących do konwersatoriów i wykładów + 20 h na przygotowanie się do egzaminu.


Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)