Wielokulturowość Europy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1000-SM11WIE-SD | Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Wielokulturowość Europy | ||
Jednostka: | Kolegium I | ||
Grupy: | |||
Punkty ECTS i inne: |
4.00 ![]() |
||
Język prowadzenia: | polski | ||
Profil: | ogólnoakademicki |
||
Typ przedmiotu: | moduł zajęć podstawowych |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin ![]() Wykład, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Grysińska-Jarmuła | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Grysińska-Jarmuła | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | WIEDZA – student: W01 – dysponuje wiedzą na temat pozycji międzynarodowej państwa polskiego i uwarunkowań prawnych z zakresu praw mniejszości narodowych (K_W03) W02 – przywołuje fakty i dane odnośnie struktury społecznej i narodowej społeczności europejskich (K_W04) W03 – rozumie specyfikę struktury społeczno-narodowej poszczególnych państw europejskich (K_W03) W04 – ma pogłębioną wiedzę na temat rozwoju cywilizacyjnego państw europejskich, norm, prawidłowości i wydarzeń wpływających na świadomość i tożsamość współczesnych obywateli poszczególnych państw europejskich (K_W03, K_W04) W05 – rozumie znaczenie i założenia polityki multikulturowości, różnice pomiędzy procesem integracji a asymilacji społeczności imigrantów, zwłaszcza muzułmańskich wśród Europejczyków (K_W03) W06 - opisuje i dyskutuje na temat problemów narodowościowych stanowiących wyzwania dla współczesnych rządów (K_W04) UMIEJĘTNOŚCI - student: U01 – pozyskuje, selekcjonuje i utrwala wiedzę na temat społeczności imigrantów i ich funkcjonowania w krajach europejskich (K_U02,K_U03 U02 – formułuje i wraża opinie poparte rzeczową argumentacja odnośnie skuteczności funkcjonowania polityki wielokulturowości w krajach europejskich (K_U02) U03 – wyjaśnia i porównuje przyczyny w podejściu do różnorodności etnicznej i narodowej w krajach europejskich a np. Kanady, USA, czy Australii (K_U02) U04 – wyraża opinie na temat spuścizny kulturalnej krajów mocno zróżnicowanych pod względem narodowościowym (K_U03) U05 - zachęca innych do poznawania dziejów i bogatego dorobku kulturowego krajów niejednolitych pod względem narodowościowym (K_U03) KOMPETENCJE SPOŁECZNE – student: K01 – jest przekonany o konieczności zachowania obiektywizmu w ocenianiu relacji między różnymi grupami narodowymi, kulturowymi i etnicznymi (K_K04) K02 – ma świadomość ponoszenia odpowiedzialności za wygłaszane poglądy (K_K04) K03 – docenia i szanuje tradycję krajów różnorodnych pod względem narodowym, kulturowym, religijnym i etnicznym (K_K04) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Student ma podstawową wiedzę z zakresu historii politycznej i społecznej krajów Europy oraz geografii historycznej |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-14 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin ![]() Wykład, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Grysińska-Jarmuła | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Grysińska-Jarmuła | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | WIEDZA – student: W01 – posiada wiedzę na temat złożoności występowania zjawisk i procesów społecznych w kontekście funkcjonowania wielu różnych kultur (K_W02) W02 – przywołuje fakty i dane odnośnie struktury społecznej i narodowej społeczności europejskich (K_W03) W03 – rozumie specyfikę struktury społeczno-narodowej poszczególnych państw europejskich (K_W03) W04 – ma pogłębioną wiedzę na temat rozwoju cywilizacyjnego państw europejskich, norm, prawidłowości i wydarzeń wpływających na świadomość i tożsamość współczesnych obywateli poszczególnych państw europejskich (K_W02, K_W03) W05 – rozumie znaczenie i założenia polityki multikulturowości, różnice pomiędzy procesem integracji a asymilacji społeczności imigrantów, zwłaszcza muzułmańskich wśród Europejczyków (K_W03) W06 - opisuje i dyskutuje na temat problemów narodowościowych stanowiących wyzwania dla współczesnych rządów (K_W03) UMIEJĘTNOŚCI - student: U01 – pozyskuje, selekcjonuje i utrwala wiedzę na temat społeczności imigrantów i ich funkcjonowania w krajach europejskich (K_U03) U02 – formułuje i wraża opinie poparte rzeczową argumentacja odnośnie skuteczności funkcjonowania polityki wielokulturowości w krajach europejskich (K_U04) U03 – wyjaśnia i porównuje przyczyny w podejściu do różnorodności etnicznej i narodowej w krajach pozaeuropejskich np. Kanady, USA, czy Australii (K_U04) U04 – wyraża opinie na temat spuścizny kulturalnej krajów mocno zróżnicowanych pod względem narodowościowym (K_U04) U05 - zachęca innych do poznawania dziejów i bogatego dorobku kulturowego krajów niejednolitych pod względem narodowościowym (K_U04) KOMPETENCJE SPOŁECZNE – student: K01 – jest przekonany o konieczności zachowania obiektywizmu w ocenianiu relacji między różnymi grupami narodowymi, kulturowymi i etnicznymi (K_K04) K02 – ma świadomość ponoszenia odpowiedzialności za wygłaszane poglądy (K_K04) K03 – docenia i szanuje tradycję krajów różnorodnych pod względem narodowym, kulturowym, religijnym i etnicznym (K_K04) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Student ma podstawową wiedzę z zakresu historii politycznej i społecznej krajów Europy oraz geografii historycznej |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy.