Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium dyplomowe

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1100-Lg-N35SD-SP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Seminarium dyplomowe
Jednostka: Kolegium II
Grupy: 3 rok, 5 sem., logopedia, neurologopedia [SP]
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Profil:

ogólnoakademicki

Typ przedmiotu:

moduł zajęć podstawowych

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/19" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-02-10
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dorota Podgórska-Jachnik
Prowadzący grup: Agnieszka Kamyk-Wawryszuk, Halina Laskowska, Aldona Molesztak, Dorota Podgórska-Jachnik
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Mariusz Cichosz, Maciej Jabłoński, Halina Laskowska
Prowadzący grup: Mariusz Cichosz, Maciej Jabłoński, Halina Laskowska, Beata Skotnicka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W zakresie wiedzy student:

W01_Prezentuje uporządkowaną wiedzę metodologiczną na temat podejść, strategii i metod badawczych oraz definiuje podstawowe terminy z zakresu nauk humanistycznych, społecznych, medycznych związanych z pedagogiką i logopedią, na użytek analiz teoretycznych i projektowania badań własnych.

W02_Rozróżnia podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego, w zakresie pisania pracy naukowej, oraz posiada wiedzę na temat etyki zawodu nauczyciela logopedy, związanej z prowadzeniem prac badawczych.

W03_Posiada podstawową wiedzę w zakresie technik informatycznych, przetwarzania tekstów, wykorzystywania arkuszy kalkulacyjnych, korzystania z baz danych, posługiwania się grafiką prezentacyjną, korzystania z usług w sieciach informatycznych, pozyskiwania i przetwarzania informacji, użytecznych w gromadzeniu materiału badawczego i redakcji pracy dyplomowej


W zakresie umiejętności student:

U01_Umie stworzyć narzędzie badawcze, potrafi zaproponować metodę terapeutyczną oraz prowadzić terapię logopedyczną w zależności od rodzaju i stopnia zaburzeń, w ramach zaprojektowanych badań do pracy dyplomowej.

U02_Samodzielnie zdobywa wiedzę i rozwija umiejętności badawcze, kierując się wskazówkami opiekuna naukowego, związanymi z gromadzeniem i opracowaniem materiału do pracy dyplomowej.

U03_Posiada podstawowe umiejętności w zakresie technik informatycznych, przetwarzania tekstów, wykorzystywania arkuszy kalkulacyjnych, korzystania z baz danych, posługiwania się grafiką prezentacyjną, korzystania z usług w sieciach informatycznych, pozyskiwania i przetwarzania informacji, zróżnicowanego wykorzystywania technologii informacyjnej w pracy badawczej nauczyciela logopedy w zakresie wynikającym z problematyki swojej pracy dyplomowej

U04_Potrafi posługiwać się zasadami i normami etycznymi w projektowaniu i przeprowadzaniu badań naukowych z zakresu pedagogiki i logopedii.


W zakresie kompetencji społecznych student:

K01¬_ Ma świadomość konieczności stałego pogłębiania wiedzy i doskonalenia swoich umiejętności terapeutycznych i badawczych, odznacza się kreatywnością w poszukiwaniu różnorodnych form pomocy, w rozwiązywaniu problemów terapeutycznych osób objętych badaniami, w ramach realizowanej pracy dyplomowej; rozumie potrzebę uczenia się z wykorzystaniem mediów tradycyjnych i elektronicznych, respektując obowiązujące normy etyczne oraz prawne

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Przedmioty wprowadzające:

• Wprowadzenie do metodologii badań


Wymagania wstępne określają, że student:

• identyfikuje kontekst teoretyczny wybranego problemu oraz kategorie pojęciowe zgodne z obraną tematyką seminarium i kierunkiem studiów;

• operuje specjalistycznym językiem naukowym na użytek opracowaniu projektu / koncepcji własnych badań;

• zna i rozumie poszczególne etapy postępowania badawczego w naukach społecznych w zakresie kierunku studiów;

• posiada umiejętność analizy i uogólnienia tekstu naukowego z zakresu studiowanego kierunku.


Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Mariusz Cichosz, Maciej Jabłoński, Halina Laskowska
Prowadzący grup: Joanna Jatkowska, Halina Laskowska, Magdalena Zając
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Mariusz Cichosz, Maciej Jabłoński, Halina Laskowska
Prowadzący grup: Magdalena Harmacińska-Kowalewska, Maciej Jabłoński, Joanna Jatkowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Maciej Jabłoński, Magdalena Zając, Marta Zawichrowska
Prowadzący grup: Maciej Jabłoński, Magdalena Zając, Marta Zawichrowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W zakresie wiedzy student:

W01_Prezentuje uporządkowaną wiedzę metodologiczną na temat podejść, strategii i metod badawczych oraz definiuje podstawowe terminy z zakresu nauk humanistycznych, społecznych, medycznych związanych z pedagogiką i logopedią, na użytek analiz teoretycznych i projektowania badań własnych.

W02_Rozróżnia podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego, w zakresie pisania pracy naukowej, oraz posiada wiedzę na temat etyki zawodu nauczyciela logopedy, związanej z prowadzeniem prac badawczych.

W03_Posiada podstawową wiedzę w zakresie technik informatycznych, przetwarzania tekstów, wykorzystywania arkuszy kalkulacyjnych, korzystania z baz danych, posługiwania się grafiką prezentacyjną, korzystania z usług w sieciach informatycznych, pozyskiwania i przetwarzania informacji, użytecznych w gromadzeniu materiału badawczego i redakcji pracy dyplomowej


W zakresie umiejętności student:

U01_Umie stworzyć narzędzie badawcze, potrafi zaproponować metodę terapeutyczną oraz prowadzić terapię logopedyczną w zależności od rodzaju i stopnia zaburzeń, w ramach zaprojektowanych badań do pracy dyplomowej.

U02_Samodzielnie zdobywa wiedzę i rozwija umiejętności badawcze, kierując się wskazówkami opiekuna naukowego, związanymi z gromadzeniem i opracowaniem materiału do pracy dyplomowej.

U03_Posiada podstawowe umiejętności w zakresie technik informatycznych, przetwarzania tekstów, wykorzystywania arkuszy kalkulacyjnych, korzystania z baz danych, posługiwania się grafiką prezentacyjną, korzystania z usług w sieciach informatycznych, pozyskiwania i przetwarzania informacji, zróżnicowanego wykorzystywania technologii informacyjnej w pracy badawczej nauczyciela logopedy w zakresie wynikającym z problematyki swojej pracy dyplomowej

U04_Potrafi posługiwać się zasadami i normami etycznymi w projektowaniu i przeprowadzaniu badań naukowych z zakresu pedagogiki i logopedii.


W zakresie kompetencji społecznych student:

K01¬_ Ma świadomość konieczności stałego pogłębiania wiedzy i doskonalenia swoich umiejętności terapeutycznych i badawczych, odznacza się kreatywnością w poszukiwaniu różnorodnych form pomocy, w rozwiązywaniu problemów terapeutycznych osób objętych badaniami, w ramach realizowanej pracy dyplomowej; rozumie potrzebę uczenia się z wykorzystaniem mediów tradycyjnych i elektronicznych, respektując obowiązujące normy etyczne oraz prawne

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Przedmioty wprowadzające:

• Wprowadzenie do metodologii badań


Wymagania wstępne określają, że student:

• identyfikuje kontekst teoretyczny wybranego problemu oraz kategorie pojęciowe zgodne z obraną tematyką seminarium i kierunkiem studiów;

• operuje specjalistycznym językiem naukowym na użytek opracowaniu projektu / koncepcji własnych badań;

• zna i rozumie poszczególne etapy postępowania badawczego w naukach społecznych w zakresie kierunku studiów;

• posiada umiejętność analizy i uogólnienia tekstu naukowego z zakresu studiowanego kierunku.


Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)