Seminarium dyplomowe
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-Lg-N35SD-SP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium dyplomowe |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: |
3 rok, 5 sem., logopedia, neurologopedia [SP] |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | ogólnoakademicki |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć podstawowych |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-10 |
Przejdź do planu
PN SEM
SEM
SEM
SEM
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dorota Podgórska-Jachnik | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Kamyk-Wawryszuk, Halina Laskowska, Aldona Molesztak, Dorota Podgórska-Jachnik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
Przejdź do planu
PN WT SEM
SEM
SEM
SEM
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Mariusz Cichosz, Maciej Jabłoński, Halina Laskowska | |
Prowadzący grup: | Mariusz Cichosz, Maciej Jabłoński, Halina Laskowska, Beata Skotnicka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W zakresie wiedzy student: W01_Prezentuje uporządkowaną wiedzę metodologiczną na temat podejść, strategii i metod badawczych oraz definiuje podstawowe terminy z zakresu nauk humanistycznych, społecznych, medycznych związanych z pedagogiką i logopedią, na użytek analiz teoretycznych i projektowania badań własnych. W02_Rozróżnia podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego, w zakresie pisania pracy naukowej, oraz posiada wiedzę na temat etyki zawodu nauczyciela logopedy, związanej z prowadzeniem prac badawczych. W03_Posiada podstawową wiedzę w zakresie technik informatycznych, przetwarzania tekstów, wykorzystywania arkuszy kalkulacyjnych, korzystania z baz danych, posługiwania się grafiką prezentacyjną, korzystania z usług w sieciach informatycznych, pozyskiwania i przetwarzania informacji, użytecznych w gromadzeniu materiału badawczego i redakcji pracy dyplomowej W zakresie umiejętności student: U01_Umie stworzyć narzędzie badawcze, potrafi zaproponować metodę terapeutyczną oraz prowadzić terapię logopedyczną w zależności od rodzaju i stopnia zaburzeń, w ramach zaprojektowanych badań do pracy dyplomowej. U02_Samodzielnie zdobywa wiedzę i rozwija umiejętności badawcze, kierując się wskazówkami opiekuna naukowego, związanymi z gromadzeniem i opracowaniem materiału do pracy dyplomowej. U03_Posiada podstawowe umiejętności w zakresie technik informatycznych, przetwarzania tekstów, wykorzystywania arkuszy kalkulacyjnych, korzystania z baz danych, posługiwania się grafiką prezentacyjną, korzystania z usług w sieciach informatycznych, pozyskiwania i przetwarzania informacji, zróżnicowanego wykorzystywania technologii informacyjnej w pracy badawczej nauczyciela logopedy w zakresie wynikającym z problematyki swojej pracy dyplomowej U04_Potrafi posługiwać się zasadami i normami etycznymi w projektowaniu i przeprowadzaniu badań naukowych z zakresu pedagogiki i logopedii. W zakresie kompetencji społecznych student: K01¬_ Ma świadomość konieczności stałego pogłębiania wiedzy i doskonalenia swoich umiejętności terapeutycznych i badawczych, odznacza się kreatywnością w poszukiwaniu różnorodnych form pomocy, w rozwiązywaniu problemów terapeutycznych osób objętych badaniami, w ramach realizowanej pracy dyplomowej; rozumie potrzebę uczenia się z wykorzystaniem mediów tradycyjnych i elektronicznych, respektując obowiązujące normy etyczne oraz prawne |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Przedmioty wprowadzające: • Wprowadzenie do metodologii badań Wymagania wstępne określają, że student: • identyfikuje kontekst teoretyczny wybranego problemu oraz kategorie pojęciowe zgodne z obraną tematyką seminarium i kierunkiem studiów; • operuje specjalistycznym językiem naukowym na użytek opracowaniu projektu / koncepcji własnych badań; • zna i rozumie poszczególne etapy postępowania badawczego w naukach społecznych w zakresie kierunku studiów; • posiada umiejętność analizy i uogólnienia tekstu naukowego z zakresu studiowanego kierunku. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-14 |
Przejdź do planu
PN SEM
WT SEM
SEM
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Mariusz Cichosz, Maciej Jabłoński, Halina Laskowska | |
Prowadzący grup: | Joanna Jatkowska, Halina Laskowska, Magdalena Zając | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN SEM
WT SEM
ŚR SEM
CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Mariusz Cichosz, Maciej Jabłoński, Halina Laskowska | |
Prowadzący grup: | Magdalena Harmacińska-Kowalewska, Maciej Jabłoński, Joanna Jatkowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT SEM
ŚR CZ SEM
PT SEM
|
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maciej Jabłoński, Magdalena Zając, Marta Zawichrowska | |
Prowadzący grup: | Maciej Jabłoński, Magdalena Zając, Marta Zawichrowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W zakresie wiedzy student: W01_Prezentuje uporządkowaną wiedzę metodologiczną na temat podejść, strategii i metod badawczych oraz definiuje podstawowe terminy z zakresu nauk humanistycznych, społecznych, medycznych związanych z pedagogiką i logopedią, na użytek analiz teoretycznych i projektowania badań własnych. W02_Rozróżnia podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego, w zakresie pisania pracy naukowej, oraz posiada wiedzę na temat etyki zawodu nauczyciela logopedy, związanej z prowadzeniem prac badawczych. W03_Posiada podstawową wiedzę w zakresie technik informatycznych, przetwarzania tekstów, wykorzystywania arkuszy kalkulacyjnych, korzystania z baz danych, posługiwania się grafiką prezentacyjną, korzystania z usług w sieciach informatycznych, pozyskiwania i przetwarzania informacji, użytecznych w gromadzeniu materiału badawczego i redakcji pracy dyplomowej W zakresie umiejętności student: U01_Umie stworzyć narzędzie badawcze, potrafi zaproponować metodę terapeutyczną oraz prowadzić terapię logopedyczną w zależności od rodzaju i stopnia zaburzeń, w ramach zaprojektowanych badań do pracy dyplomowej. U02_Samodzielnie zdobywa wiedzę i rozwija umiejętności badawcze, kierując się wskazówkami opiekuna naukowego, związanymi z gromadzeniem i opracowaniem materiału do pracy dyplomowej. U03_Posiada podstawowe umiejętności w zakresie technik informatycznych, przetwarzania tekstów, wykorzystywania arkuszy kalkulacyjnych, korzystania z baz danych, posługiwania się grafiką prezentacyjną, korzystania z usług w sieciach informatycznych, pozyskiwania i przetwarzania informacji, zróżnicowanego wykorzystywania technologii informacyjnej w pracy badawczej nauczyciela logopedy w zakresie wynikającym z problematyki swojej pracy dyplomowej U04_Potrafi posługiwać się zasadami i normami etycznymi w projektowaniu i przeprowadzaniu badań naukowych z zakresu pedagogiki i logopedii. W zakresie kompetencji społecznych student: K01¬_ Ma świadomość konieczności stałego pogłębiania wiedzy i doskonalenia swoich umiejętności terapeutycznych i badawczych, odznacza się kreatywnością w poszukiwaniu różnorodnych form pomocy, w rozwiązywaniu problemów terapeutycznych osób objętych badaniami, w ramach realizowanej pracy dyplomowej; rozumie potrzebę uczenia się z wykorzystaniem mediów tradycyjnych i elektronicznych, respektując obowiązujące normy etyczne oraz prawne |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Przedmioty wprowadzające: • Wprowadzenie do metodologii badań Wymagania wstępne określają, że student: • identyfikuje kontekst teoretyczny wybranego problemu oraz kategorie pojęciowe zgodne z obraną tematyką seminarium i kierunkiem studiów; • operuje specjalistycznym językiem naukowym na użytek opracowaniu projektu / koncepcji własnych badań; • zna i rozumie poszczególne etapy postępowania badawczego w naukach społecznych w zakresie kierunku studiów; • posiada umiejętność analizy i uogólnienia tekstu naukowego z zakresu studiowanego kierunku. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.