Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Terapia niepłynności mowy

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1100-Lg-N35TNM-SP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Terapia niepłynności mowy
Jednostka: Kolegium II
Grupy: 3 rok, 5 sem., logopedia, neurologopedia [SP]
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Profil:

ogólnoakademicki

Typ przedmiotu:

moduł zajęć do wyboru

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Jatkowska
Prowadzący grup: Joanna Jatkowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

K_W03 - prezentuje podstawowe wiadomości z zakresu niepełnosprawności, zaburzeń mowy, języka, komunikacji, czynności fizjologicznych aparatu mowy o podłożu poznawczym, emocjonalnym, środowiskowym, neurologicznym i onkologicznym.

W01 – student prezentuje podstawowe wiadomości z zakresu niepełnosprawności, zaburzeń mowy (szczególnie niepłynności mowy), języka, komunikacji, czynności fizjologicznych aparatu mowy o podłożu poznawczym, emocjonalnym, środowiskowym, neurologicznym i onkologicznym.


K_W08 - zna anatomię i fizjologię układów: nerwowego, artykulacyjnego, oddechowego, fonacyjnego.

W02 – student zna anatomię i fizjologię układów: nerwowego, artykulacyjnego, oddechowego, fonacyjnego.


K_U01 - potrafi ocenić stan mowy, języka, komunikacji i czynności narządów artykulacyjnych oraz rozpoznać i opisać różne formy zaburzeń tych czynności.

U01 – student potrafi ocenić stan mowy, języka, komunikacji i czynności narządów artykulacyjnych oraz rozpoznać i opisać różne formy zaburzeń tych czynności, ze szczególnym uwzględnieniem niepłynności mowy.


K_U02 - potrafi scharakteryzować i wykorzystać narzędzia, metody i techniki stosowane w diagnozowaniu i terapii logopedycznej.

U02 – student potrafi scharakteryzować i wykorzystać narzędzia, metody i techniki stosowane w diagnozowaniu i terapii logopedycznej niepłynności mowy.


K_U11 - posiada umiejętność stosowania technik oddechowych, operowania głosem i poszerzania możliwości głosowych, przezwyciężania złych nawyków emisyjnych.

U03 - student posiada umiejętność stosowania technik oddechowych, operowania głosem i poszerzania możliwości głosowych, przezwyciężania złych nawyków emisyjnych w terapii niepłynności mowy.


K_K01 - charakteryzuje się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, refleksyjnością oraz postawami prospołecznymi wobec problemów drugiego człowieka i jest gotowy do niesienia pomocy osobom z zaburzeniami mowy, języka, komunikacji, czynności fizjologicznych aparatu mowy.

K01 – student charakteryzuje się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, refleksyjnością oraz postawami prospołecznymi wobec problemów drugiego człowieka i jest gotowy do niesienia pomocy osobom z zaburzeniami mowy, języka, komunikacji (ze szczególnym uwzględnieniem niepłynności mowy), czynności fizjologicznych aparatu mowy.


K_K11 - ma świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanych działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) w stosunku do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

K02 – student ma świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanych działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) i logopedycznych w stosunku do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym z niepłynnością mowy.



Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Psychologia ogólna; Diagnostyka logopedyczna; Zaburzenia mowy; Terapia logopedyczna zaburzeń mowy

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Jatkowska
Prowadzący grup: Joanna Jatkowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

K_W03 - prezentuje podstawowe wiadomości z zakresu niepełnosprawności, zaburzeń mowy, języka, komunikacji, czynności fizjologicznych aparatu mowy o podłożu poznawczym, emocjonalnym, środowiskowym, neurologicznym i onkologicznym.

W01 – student prezentuje podstawowe wiadomości z zakresu niepełnosprawności, zaburzeń mowy (szczególnie niepłynności mowy), języka, komunikacji, czynności fizjologicznych aparatu mowy o podłożu poznawczym, emocjonalnym, środowiskowym, neurologicznym i onkologicznym.


K_W08 - zna anatomię i fizjologię układów: nerwowego, artykulacyjnego, oddechowego, fonacyjnego.

W02 – student zna anatomię i fizjologię układów: nerwowego, artykulacyjnego, oddechowego, fonacyjnego.


K_U01 - potrafi ocenić stan mowy, języka, komunikacji i czynności narządów artykulacyjnych oraz rozpoznać i opisać różne formy zaburzeń tych czynności.

U01 – student potrafi ocenić stan mowy, języka, komunikacji i czynności narządów artykulacyjnych oraz rozpoznać i opisać różne formy zaburzeń tych czynności, ze szczególnym uwzględnieniem niepłynności mowy.


K_U02 - potrafi scharakteryzować i wykorzystać narzędzia, metody i techniki stosowane w diagnozowaniu i terapii logopedycznej.

U02 – student potrafi scharakteryzować i wykorzystać narzędzia, metody i techniki stosowane w diagnozowaniu i terapii logopedycznej niepłynności mowy.


K_U11 - posiada umiejętność stosowania technik oddechowych, operowania głosem i poszerzania możliwości głosowych, przezwyciężania złych nawyków emisyjnych.

U03 - student posiada umiejętność stosowania technik oddechowych, operowania głosem i poszerzania możliwości głosowych, przezwyciężania złych nawyków emisyjnych w terapii niepłynności mowy.


K_K01 - charakteryzuje się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, refleksyjnością oraz postawami prospołecznymi wobec problemów drugiego człowieka i jest gotowy do niesienia pomocy osobom z zaburzeniami mowy, języka, komunikacji, czynności fizjologicznych aparatu mowy.

K01 – student charakteryzuje się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, refleksyjnością oraz postawami prospołecznymi wobec problemów drugiego człowieka i jest gotowy do niesienia pomocy osobom z zaburzeniami mowy, języka, komunikacji (ze szczególnym uwzględnieniem niepłynności mowy), czynności fizjologicznych aparatu mowy.


K_K11 - ma świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanych działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) w stosunku do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

K02 – student ma świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanych działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) i logopedycznych w stosunku do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym z niepłynnością mowy.



Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Psychologia ogólna; Diagnostyka logopedyczna; Zaburzenia mowy; Terapia logopedyczna zaburzeń mowy

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Jatkowska
Prowadzący grup: Joanna Jatkowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

K_W03 - prezentuje podstawowe wiadomości z zakresu niepełnosprawności, zaburzeń mowy, języka, komunikacji, czynności fizjologicznych aparatu mowy o podłożu poznawczym, emocjonalnym, środowiskowym, neurologicznym i onkologicznym.

W01 – student prezentuje podstawowe wiadomości z zakresu niepełnosprawności, zaburzeń mowy (szczególnie niepłynności mowy), języka, komunikacji, czynności fizjologicznych aparatu mowy o podłożu poznawczym, emocjonalnym, środowiskowym, neurologicznym i onkologicznym.


K_W08 - zna anatomię i fizjologię układów: nerwowego, artykulacyjnego, oddechowego, fonacyjnego.

W02 – student zna anatomię i fizjologię układów: nerwowego, artykulacyjnego, oddechowego, fonacyjnego.


K_U01 - potrafi ocenić stan mowy, języka, komunikacji i czynności narządów artykulacyjnych oraz rozpoznać i opisać różne formy zaburzeń tych czynności.

U01 – student potrafi ocenić stan mowy, języka, komunikacji i czynności narządów artykulacyjnych oraz rozpoznać i opisać różne formy zaburzeń tych czynności, ze szczególnym uwzględnieniem niepłynności mowy.


K_U02 - potrafi scharakteryzować i wykorzystać narzędzia, metody i techniki stosowane w diagnozowaniu i terapii logopedycznej.

U02 – student potrafi scharakteryzować i wykorzystać narzędzia, metody i techniki stosowane w diagnozowaniu i terapii logopedycznej niepłynności mowy.


K_U11 - posiada umiejętność stosowania technik oddechowych, operowania głosem i poszerzania możliwości głosowych, przezwyciężania złych nawyków emisyjnych.

U03 - student posiada umiejętność stosowania technik oddechowych, operowania głosem i poszerzania możliwości głosowych, przezwyciężania złych nawyków emisyjnych w terapii niepłynności mowy.


K_K01 - charakteryzuje się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, refleksyjnością oraz postawami prospołecznymi wobec problemów drugiego człowieka i jest gotowy do niesienia pomocy osobom z zaburzeniami mowy, języka, komunikacji, czynności fizjologicznych aparatu mowy.

K01 – student charakteryzuje się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, refleksyjnością oraz postawami prospołecznymi wobec problemów drugiego człowieka i jest gotowy do niesienia pomocy osobom z zaburzeniami mowy, języka, komunikacji (ze szczególnym uwzględnieniem niepłynności mowy), czynności fizjologicznych aparatu mowy.


K_K11 - ma świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanych działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) w stosunku do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

K02 – student ma świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanych działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) i logopedycznych w stosunku do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym z niepłynnością mowy.



Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Psychologia ogólna; Diagnostyka logopedyczna; Zaburzenia mowy; Terapia logopedyczna zaburzeń mowy

Bilans pracy studenta:

15 godzin wykładów + 15 godzin konwersatoriów + 20 godzin pracy własnej studenta = 50 godzin pracy = 2 ECTS (tyle, ile przewidziano

dla zajęć w planie studiów).

Praca własna studenta obejmuje:

- przygotowanie do zajęć

- samodzielne studiowanie literatury

- przygotowanie do zaliczenia przedmiotu.


Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Celina Czech-Włodarczyk
Prowadzący grup: Celina Czech-Włodarczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

K_W03 - prezentuje podstawowe wiadomości z zakresu niepełnosprawności, zaburzeń mowy, języka, komunikacji, czynności fizjologicznych aparatu mowy o podłożu poznawczym, emocjonalnym, środowiskowym, neurologicznym i onkologicznym.

W01 – student prezentuje podstawowe wiadomości z zakresu niepełnosprawności, zaburzeń mowy (szczególnie niepłynności mowy), języka, komunikacji, czynności fizjologicznych aparatu mowy o podłożu poznawczym, emocjonalnym, środowiskowym, neurologicznym i onkologicznym.

K_W08 - zna anatomię i fizjologię układów: nerwowego, artykulacyjnego, oddechowego, fonacyjnego.

W02 – student zna anatomię i fizjologię układów: nerwowego, artykulacyjnego, oddechowego, fonacyjnego.

K_U01 - potrafi ocenić stan mowy, języka, komunikacji i czynności narządów artykulacyjnych oraz rozpoznać i opisać różne formy zaburzeń tych czynności.

U01 – student potrafi ocenić stan mowy, języka, komunikacji i czynności narządów artykulacyjnych oraz rozpoznać i opisać różne formy zaburzeń tych czynności, ze szczególnym uwzględnieniem niepłynności mowy.

K_U02 - potrafi scharakteryzować i wykorzystać narzędzia, metody i techniki stosowane w diagnozowaniu i terapii logopedycznej.

U02 – student potrafi scharakteryzować i wykorzystać narzędzia, metody i techniki stosowane w diagnozowaniu i terapii logopedycznej niepłynności mowy.

K_U11 - posiada umiejętność stosowania technik oddechowych, operowania głosem i poszerzania możliwości głosowych, przezwyciężania złych nawyków emisyjnych.

U03 - student posiada umiejętność stosowania technik oddechowych, operowania głosem i poszerzania możliwości głosowych, przezwyciężania złych nawyków emisyjnych w terapii niepłynności mowy.

K_K01 - charakteryzuje się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, refleksyjnością oraz postawami prospołecznymi wobec problemów drugiego człowieka i jest gotowy do niesienia pomocy osobom z zaburzeniami mowy, języka, komunikacji, czynności fizjologicznych aparatu mowy.

K01 – student charakteryzuje się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, refleksyjnością oraz postawami prospołecznymi wobec problemów drugiego człowieka i jest gotowy do niesienia pomocy osobom z zaburzeniami mowy, języka, komunikacji (ze szczególnym uwzględnieniem niepłynności mowy), czynności fizjologicznych aparatu mowy.

K_K11 - ma świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanych działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) w stosunku do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

K02 – student ma świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanych działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) i logopedycznych w stosunku do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym z niepłynnością mowy.

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Psychologia ogólna; Diagnostyka logopedyczna; Zaburzenia mowy; Terapia logopedyczna zaburzeń mowy

Bilans pracy studenta:

15 godzin wykładów + 15 godzin konwersatoriów + 20 godzin pracy własnej studenta = 50 godzin pracy = 2 ECTS (tyle, ile przewidziano

dla zajęć w planie studiów).

Praca własna studenta obejmuje:

- przygotowanie do zajęć

- samodzielne studiowanie literatury

- przygotowanie do zaliczenia przedmiotu.


Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)