Terapia niepłynności mowy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-Lg-N35TNM-SP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Terapia niepłynności mowy |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: |
3 rok, 5 sem., logopedia, neurologopedia [SP] |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | ogólnoakademicki |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć do wyboru |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
Przejdź do planu
PN WT KON
WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Jatkowska | |
Prowadzący grup: | Joanna Jatkowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | K_W03 - prezentuje podstawowe wiadomości z zakresu niepełnosprawności, zaburzeń mowy, języka, komunikacji, czynności fizjologicznych aparatu mowy o podłożu poznawczym, emocjonalnym, środowiskowym, neurologicznym i onkologicznym. W01 – student prezentuje podstawowe wiadomości z zakresu niepełnosprawności, zaburzeń mowy (szczególnie niepłynności mowy), języka, komunikacji, czynności fizjologicznych aparatu mowy o podłożu poznawczym, emocjonalnym, środowiskowym, neurologicznym i onkologicznym. K_W08 - zna anatomię i fizjologię układów: nerwowego, artykulacyjnego, oddechowego, fonacyjnego. W02 – student zna anatomię i fizjologię układów: nerwowego, artykulacyjnego, oddechowego, fonacyjnego. K_U01 - potrafi ocenić stan mowy, języka, komunikacji i czynności narządów artykulacyjnych oraz rozpoznać i opisać różne formy zaburzeń tych czynności. U01 – student potrafi ocenić stan mowy, języka, komunikacji i czynności narządów artykulacyjnych oraz rozpoznać i opisać różne formy zaburzeń tych czynności, ze szczególnym uwzględnieniem niepłynności mowy. K_U02 - potrafi scharakteryzować i wykorzystać narzędzia, metody i techniki stosowane w diagnozowaniu i terapii logopedycznej. U02 – student potrafi scharakteryzować i wykorzystać narzędzia, metody i techniki stosowane w diagnozowaniu i terapii logopedycznej niepłynności mowy. K_U11 - posiada umiejętność stosowania technik oddechowych, operowania głosem i poszerzania możliwości głosowych, przezwyciężania złych nawyków emisyjnych. U03 - student posiada umiejętność stosowania technik oddechowych, operowania głosem i poszerzania możliwości głosowych, przezwyciężania złych nawyków emisyjnych w terapii niepłynności mowy. K_K01 - charakteryzuje się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, refleksyjnością oraz postawami prospołecznymi wobec problemów drugiego człowieka i jest gotowy do niesienia pomocy osobom z zaburzeniami mowy, języka, komunikacji, czynności fizjologicznych aparatu mowy. K01 – student charakteryzuje się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, refleksyjnością oraz postawami prospołecznymi wobec problemów drugiego człowieka i jest gotowy do niesienia pomocy osobom z zaburzeniami mowy, języka, komunikacji (ze szczególnym uwzględnieniem niepłynności mowy), czynności fizjologicznych aparatu mowy. K_K11 - ma świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanych działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) w stosunku do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. K02 – student ma świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanych działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) i logopedycznych w stosunku do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym z niepłynnością mowy. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Psychologia ogólna; Diagnostyka logopedyczna; Zaburzenia mowy; Terapia logopedyczna zaburzeń mowy |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-14 |
Przejdź do planu
PN WT KON
WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Jatkowska | |
Prowadzący grup: | Joanna Jatkowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | K_W03 - prezentuje podstawowe wiadomości z zakresu niepełnosprawności, zaburzeń mowy, języka, komunikacji, czynności fizjologicznych aparatu mowy o podłożu poznawczym, emocjonalnym, środowiskowym, neurologicznym i onkologicznym. W01 – student prezentuje podstawowe wiadomości z zakresu niepełnosprawności, zaburzeń mowy (szczególnie niepłynności mowy), języka, komunikacji, czynności fizjologicznych aparatu mowy o podłożu poznawczym, emocjonalnym, środowiskowym, neurologicznym i onkologicznym. K_W08 - zna anatomię i fizjologię układów: nerwowego, artykulacyjnego, oddechowego, fonacyjnego. W02 – student zna anatomię i fizjologię układów: nerwowego, artykulacyjnego, oddechowego, fonacyjnego. K_U01 - potrafi ocenić stan mowy, języka, komunikacji i czynności narządów artykulacyjnych oraz rozpoznać i opisać różne formy zaburzeń tych czynności. U01 – student potrafi ocenić stan mowy, języka, komunikacji i czynności narządów artykulacyjnych oraz rozpoznać i opisać różne formy zaburzeń tych czynności, ze szczególnym uwzględnieniem niepłynności mowy. K_U02 - potrafi scharakteryzować i wykorzystać narzędzia, metody i techniki stosowane w diagnozowaniu i terapii logopedycznej. U02 – student potrafi scharakteryzować i wykorzystać narzędzia, metody i techniki stosowane w diagnozowaniu i terapii logopedycznej niepłynności mowy. K_U11 - posiada umiejętność stosowania technik oddechowych, operowania głosem i poszerzania możliwości głosowych, przezwyciężania złych nawyków emisyjnych. U03 - student posiada umiejętność stosowania technik oddechowych, operowania głosem i poszerzania możliwości głosowych, przezwyciężania złych nawyków emisyjnych w terapii niepłynności mowy. K_K01 - charakteryzuje się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, refleksyjnością oraz postawami prospołecznymi wobec problemów drugiego człowieka i jest gotowy do niesienia pomocy osobom z zaburzeniami mowy, języka, komunikacji, czynności fizjologicznych aparatu mowy. K01 – student charakteryzuje się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, refleksyjnością oraz postawami prospołecznymi wobec problemów drugiego człowieka i jest gotowy do niesienia pomocy osobom z zaburzeniami mowy, języka, komunikacji (ze szczególnym uwzględnieniem niepłynności mowy), czynności fizjologicznych aparatu mowy. K_K11 - ma świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanych działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) w stosunku do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. K02 – student ma świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanych działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) i logopedycznych w stosunku do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym z niepłynnością mowy. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Psychologia ogólna; Diagnostyka logopedyczna; Zaburzenia mowy; Terapia logopedyczna zaburzeń mowy |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT KON
WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Jatkowska | |
Prowadzący grup: | Joanna Jatkowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | K_W03 - prezentuje podstawowe wiadomości z zakresu niepełnosprawności, zaburzeń mowy, języka, komunikacji, czynności fizjologicznych aparatu mowy o podłożu poznawczym, emocjonalnym, środowiskowym, neurologicznym i onkologicznym. W01 – student prezentuje podstawowe wiadomości z zakresu niepełnosprawności, zaburzeń mowy (szczególnie niepłynności mowy), języka, komunikacji, czynności fizjologicznych aparatu mowy o podłożu poznawczym, emocjonalnym, środowiskowym, neurologicznym i onkologicznym. K_W08 - zna anatomię i fizjologię układów: nerwowego, artykulacyjnego, oddechowego, fonacyjnego. W02 – student zna anatomię i fizjologię układów: nerwowego, artykulacyjnego, oddechowego, fonacyjnego. K_U01 - potrafi ocenić stan mowy, języka, komunikacji i czynności narządów artykulacyjnych oraz rozpoznać i opisać różne formy zaburzeń tych czynności. U01 – student potrafi ocenić stan mowy, języka, komunikacji i czynności narządów artykulacyjnych oraz rozpoznać i opisać różne formy zaburzeń tych czynności, ze szczególnym uwzględnieniem niepłynności mowy. K_U02 - potrafi scharakteryzować i wykorzystać narzędzia, metody i techniki stosowane w diagnozowaniu i terapii logopedycznej. U02 – student potrafi scharakteryzować i wykorzystać narzędzia, metody i techniki stosowane w diagnozowaniu i terapii logopedycznej niepłynności mowy. K_U11 - posiada umiejętność stosowania technik oddechowych, operowania głosem i poszerzania możliwości głosowych, przezwyciężania złych nawyków emisyjnych. U03 - student posiada umiejętność stosowania technik oddechowych, operowania głosem i poszerzania możliwości głosowych, przezwyciężania złych nawyków emisyjnych w terapii niepłynności mowy. K_K01 - charakteryzuje się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, refleksyjnością oraz postawami prospołecznymi wobec problemów drugiego człowieka i jest gotowy do niesienia pomocy osobom z zaburzeniami mowy, języka, komunikacji, czynności fizjologicznych aparatu mowy. K01 – student charakteryzuje się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, refleksyjnością oraz postawami prospołecznymi wobec problemów drugiego człowieka i jest gotowy do niesienia pomocy osobom z zaburzeniami mowy, języka, komunikacji (ze szczególnym uwzględnieniem niepłynności mowy), czynności fizjologicznych aparatu mowy. K_K11 - ma świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanych działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) w stosunku do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. K02 – student ma świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanych działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) i logopedycznych w stosunku do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym z niepłynnością mowy. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Psychologia ogólna; Diagnostyka logopedyczna; Zaburzenia mowy; Terapia logopedyczna zaburzeń mowy |
|
Bilans pracy studenta: | 15 godzin wykładów + 15 godzin konwersatoriów + 20 godzin pracy własnej studenta = 50 godzin pracy = 2 ECTS (tyle, ile przewidziano dla zajęć w planie studiów). Praca własna studenta obejmuje: - przygotowanie do zajęć - samodzielne studiowanie literatury - przygotowanie do zaliczenia przedmiotu. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WYK
KON
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Celina Czech-Włodarczyk | |
Prowadzący grup: | Celina Czech-Włodarczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | K_W03 - prezentuje podstawowe wiadomości z zakresu niepełnosprawności, zaburzeń mowy, języka, komunikacji, czynności fizjologicznych aparatu mowy o podłożu poznawczym, emocjonalnym, środowiskowym, neurologicznym i onkologicznym. W01 – student prezentuje podstawowe wiadomości z zakresu niepełnosprawności, zaburzeń mowy (szczególnie niepłynności mowy), języka, komunikacji, czynności fizjologicznych aparatu mowy o podłożu poznawczym, emocjonalnym, środowiskowym, neurologicznym i onkologicznym. K_W08 - zna anatomię i fizjologię układów: nerwowego, artykulacyjnego, oddechowego, fonacyjnego. W02 – student zna anatomię i fizjologię układów: nerwowego, artykulacyjnego, oddechowego, fonacyjnego. K_U01 - potrafi ocenić stan mowy, języka, komunikacji i czynności narządów artykulacyjnych oraz rozpoznać i opisać różne formy zaburzeń tych czynności. U01 – student potrafi ocenić stan mowy, języka, komunikacji i czynności narządów artykulacyjnych oraz rozpoznać i opisać różne formy zaburzeń tych czynności, ze szczególnym uwzględnieniem niepłynności mowy. K_U02 - potrafi scharakteryzować i wykorzystać narzędzia, metody i techniki stosowane w diagnozowaniu i terapii logopedycznej. U02 – student potrafi scharakteryzować i wykorzystać narzędzia, metody i techniki stosowane w diagnozowaniu i terapii logopedycznej niepłynności mowy. K_U11 - posiada umiejętność stosowania technik oddechowych, operowania głosem i poszerzania możliwości głosowych, przezwyciężania złych nawyków emisyjnych. U03 - student posiada umiejętność stosowania technik oddechowych, operowania głosem i poszerzania możliwości głosowych, przezwyciężania złych nawyków emisyjnych w terapii niepłynności mowy. K_K01 - charakteryzuje się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, refleksyjnością oraz postawami prospołecznymi wobec problemów drugiego człowieka i jest gotowy do niesienia pomocy osobom z zaburzeniami mowy, języka, komunikacji, czynności fizjologicznych aparatu mowy. K01 – student charakteryzuje się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, refleksyjnością oraz postawami prospołecznymi wobec problemów drugiego człowieka i jest gotowy do niesienia pomocy osobom z zaburzeniami mowy, języka, komunikacji (ze szczególnym uwzględnieniem niepłynności mowy), czynności fizjologicznych aparatu mowy. K_K11 - ma świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanych działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) w stosunku do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. K02 – student ma świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanych działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) i logopedycznych w stosunku do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym z niepłynnością mowy. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Psychologia ogólna; Diagnostyka logopedyczna; Zaburzenia mowy; Terapia logopedyczna zaburzeń mowy |
|
Bilans pracy studenta: | 15 godzin wykładów + 15 godzin konwersatoriów + 20 godzin pracy własnej studenta = 50 godzin pracy = 2 ECTS (tyle, ile przewidziano dla zajęć w planie studiów). Praca własna studenta obejmuje: - przygotowanie do zajęć - samodzielne studiowanie literatury - przygotowanie do zaliczenia przedmiotu. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.