Terapia logopedyczna dzieci z zespołem wad wrodzonych i niepełnosprawnością sprzężoną
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-Lg-W35TL-SP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Terapia logopedyczna dzieci z zespołem wad wrodzonych i niepełnosprawnością sprzężoną |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: |
3 rok, 5 sem., logopedia, wczesna interwencja logopedyczna [SP] |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | ogólnoakademicki |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć do wyboru |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
CZ LAB
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Kamyk-Wawryszuk | |
Prowadzący grup: | Lilianna Borowicz-Lech, Agnieszka Kamyk-Wawryszuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | K_W03 - Prezentuje podstawowe wiadomości z zakresu niepełnosprawności, zaburzeń mowy, języka, komunikacji, czynności fizjologicznych aparatu mowy o podłożu poznawczym, emocjonalnym, środowiskowym, neurologicznym i onkologicznym. K_W06 - Ma wiedzę w zakresie narzędzi, metod i technik stosowanych w profilaktyce, diagnostyce i terapii logopedycznej. K_U07 - Posiada umiejętności badania, diagnozowania i prowadzenia terapii z dzieckiem wymagającym wczesnej interwencji logopedycznej, przedwcześnie urodzonym, z zespołami zaburzeń genetycznych, z zaburzeniami neurologicznymi, wadami w budowie twarzoczaszki. K_U10 - Potrafi rozwiązywać, we współpracy z innymi specjalistami: neurologami, foniatrami, laryngologami, fizjoterapeutami, ortodontami, problemy pacjentów z zaburzeniami mowy, języka, komunikacji oraz prowadzić doradztwo i konsultacje dla osób z zburzeniami mowy oraz ich rodzin. K_K01 - Charakteryzuje się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, refleksyjnością oraz postawami prospołecznymi wobec problemów drugiego człowieka i jest gotowy do niesienia pomocy osobom z zaburzeniami mowy, języka, komunikacji, czynności fizjologicznych aparatu mowy K_K03 Jest otwarty na nowe formy pomocy i współpracę z innymi specjalistami oraz z rodzinami osób z problemami w komunikowaniu się |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Budowa, fizjologia i zaburzenia narządów mowy, elementy pedagogiki specjalnej, wprowadzenie do logopedii, rozwój mowy dziecka |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-14 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
CZ LAB
LAB
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Kamyk-Wawryszuk | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Kamyk-Wawryszuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | K_W03, K_U07, K_U10 , K_K01, K_K03 |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Budowa, fizjologia i zaburzenia narządów mowy, elementy pedagogiki specjalnej, wprowadzenie do logopedii, rozwój mowy dziecka |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-13 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT ŚR CZ LAB
LAB
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Kamyk-Wawryszuk | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Kamyk-Wawryszuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | K_W03, K_U07, K_U10 , K_K01, K_K03 |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Budowa, fizjologia i zaburzenia narządów mowy, elementy pedagogiki specjalnej, wprowadzenie do logopedii, rozwój mowy dziecka |
|
Bilans pracy studenta: | 15 h wykładów + 15 h laboratoriów + 70 h godzin pracy własnej Godziny pracy własnej studenta: -przygotowanie do zajęć, -lektury/samodzielne studiowanie literatury/analiza źródła. -przygotowanie do egzaminu, -wykonywanie zadań z kart pracy, -przygotowanie pracy zaliczeniowej (studium przypadku ). |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
LAB
CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Kamyk-Wawryszuk | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Kamyk-Wawryszuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | K_W03, K_U07, K_U10 , K_K01, K_K03 |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Budowa, fizjologia i zaburzenia narządów mowy, elementy pedagogiki specjalnej, wprowadzenie do logopedii, rozwój mowy dziecka |
|
Bilans pracy studenta: | 15 h wykładów + 15 h laboratoriów + 70 h godzin pracy własnej Godziny pracy własnej studenta: -przygotowanie do zajęć, -lektury/samodzielne studiowanie literatury/analiza źródła. -przygotowanie do egzaminu, -wykonywanie zadań z kart pracy, -przygotowanie pracy zaliczeniowej (studium przypadku ). |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WYK
LAB
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Kamyk-Wawryszuk | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Kamyk-Wawryszuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | K_W03 Prezentuje podstawowe wiadomości z zakresu niepełnosprawności, zaburzeń mowy, języka, komunikacji, czynności fizjologicznych aparatu mowy o podłożu poznawczym, emocjonalnym, środowiskowym, neurologicznym i onkologicznym. K_U07 Posiada umiejętności badania, diagnozowania i prowadzenia terapii z dzieckiem wymagającym wczesnej interwencji logopedycznej, przedwcześnie urodzonym, z zespołami zaburzeń genetycznych, z zaburzeniami neurologicznymi, wadami w budowie twarzoczaszki. K_U10 Potrafi rozwiązywać, we współpracy z innymi specjalistami: neurologami, foniatrami, laryngologami, fizjoterapeutami, ortodontami, problemy pacjentów z zaburzeniami mowy, języka, komunikacji oraz prowadzić doradztwo i konsultacje dla osób z zburzeniami mowy oraz ich rodzin. K_K01 Charakteryzuje się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, refleksyjnością oraz postawami prospołecznymi wobec problemów drugiego człowieka i jest gotowy do niesienia pomocy osobom z zaburzeniami mowy, języka, komunikacji, czynności fizjologicznych aparatu mowy K_K03 jest otwarty na nowe formy pomocy i współpracę z innymi specjalistami oraz z rodzinami osób z problemami w komunikowaniu się. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Budowa, fizjologia i zaburzenia narządów mowy, elementy pedagogiki specjalnej, wprowadzenie do logopedii, rozwój mowy dziecka |
|
Bilans pracy studenta: | 15 h wykładów + 15 h laboratoriów + 70 h godzin pracy własnej Godziny pracy własnej studenta: -przygotowanie do zajęć, -lektury/samodzielne studiowanie literatury/analiza źródła. -przygotowanie do egzaminu, -wykonywanie zadań z kart pracy, -przygotowanie pracy zaliczeniowej (studium przypadku ). |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.