Terapia jąkania i trening relaksacyjny dziecka
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-Lg-W36TJ-SP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Terapia jąkania i trening relaksacyjny dziecka |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: |
3 rok, 6 sem., logopedia, wczesna interwencja logopedyczna [SP] |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
LUB
3.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | ogólnoakademicki |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć do wyboru |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Jatkowska | |
Prowadzący grup: | Joanna Jatkowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | K_W03 - prezentuje podstawowe wiadomości z zakresu niepełnosprawności, zaburzeń mowy, języka, komunikacji, czynności fizjologicznych aparatu mowy o podłożu poznawczym, emocjonalnym, środowiskowym, neurologicznym i onkologicznym. W01 – student prezentuje podstawowe wiadomości z zakresu niepełnosprawności, zaburzeń mowy (szczególnie jąkania), języka, komunikacji, czynności fizjologicznych aparatu mowy o podłożu poznawczym, emocjonalnym, środowiskowym, neurologicznym i onkologicznym. K_W09 - posiada wiedzę na temat procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, w tym w działalności pedagogicznej (dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej) oraz ich prawidłowości i zakłóceń z wykorzystaniem alternatywnych form wspierających rozwój komunikacji. W02 – student posiada wiedzę na temat procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, w tym w działalności pedagogicznej (dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej) oraz ich prawidłowości i zakłóceń z wykorzystaniem alternatywnych form wspierających rozwój komunikacji. K_U01 - potrafi ocenić stan mowy, języka, komunikacji i czynności narządów artykulacyjnych oraz rozpoznać i opisać różne formy zaburzeń tych czynności. U01 – student potrafi ocenić stan mowy, języka, komunikacji i czynności narządów artykulacyjnych oraz rozpoznać i opisać różne formy zaburzeń tych czynności, ze szczególnym uwzględnieniem jąkania. K_U02 - potrafi scharakteryzować i wykorzystać narzędzia, metody i techniki stosowane w diagnozowaniu i terapii logopedycznej. U02 – student potrafi scharakteryzować i wykorzystać narzędzia, metody i techniki stosowane w diagnozowaniu i terapii logopedycznej jąkania. K_U11 - posiada umiejętność stosowania technik oddechowych, operowania głosem i poszerzania możliwości głosowych, przezwyciężania złych nawyków emisyjnych. U03 - student posiada umiejętność stosowania technik oddechowych, operowania głosem i poszerzania możliwości głosowych, przezwyciężania złych nawyków emisyjnych w terapii jąkania. K_K01 - charakteryzuje się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, refleksyjnością oraz postawami prospołecznymi wobec problemów drugiego człowieka i jest gotowy do niesienia pomocy osobom z zaburzeniami mowy, języka, komunikacji, czynności fizjologicznych aparatu mowy. K01 - student charakteryzuje się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, refleksyjnością oraz postawami prospołecznymi wobec problemów drugiego człowieka i jest gotowy do niesienia pomocy osobom z zaburzeniami mowy, języka, komunikacji (ze szczególnym uwzględnieniem jąkania), czynności fizjologicznych aparatu mowy. K_K11 - ma świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanych działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) w stosunku do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. K02 - student ma świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanych działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) i logopedycznych w stosunku do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym z jąkaniem |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Rozwój mowy dziecka; Psychologia ogólna; Diagnostyka logopedyczna; Zaburzenia mowy; Terapia logopedyczna zaburzeń mowy |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT KON
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Jatkowska | |
Prowadzący grup: | Joanna Jatkowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | K_W03 - prezentuje podstawowe wiadomości z zakresu niepełnosprawności, zaburzeń mowy, języka, komunikacji, czynności fizjologicznych aparatu mowy o podłożu poznawczym, emocjonalnym, środowiskowym, neurologicznym i onkologicznym. W01 – student prezentuje podstawowe wiadomości z zakresu niepełnosprawności, zaburzeń mowy (szczególnie jąkania), języka, komunikacji, czynności fizjologicznych aparatu mowy o podłożu poznawczym, emocjonalnym, środowiskowym, neurologicznym i onkologicznym. K_W09 - posiada wiedzę na temat procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, w tym w działalności pedagogicznej (dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej) oraz ich prawidłowości i zakłóceń z wykorzystaniem alternatywnych form wspierających rozwój komunikacji. W02 – student posiada wiedzę na temat procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, w tym w działalności pedagogicznej (dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej) oraz ich prawidłowości i zakłóceń z wykorzystaniem alternatywnych form wspierających rozwój komunikacji. K_U02 - potrafi scharakteryzować i wykorzystać narzędzia, metody i techniki stosowane w diagnozowaniu i terapii logopedycznej. U01 – student potrafi scharakteryzować i wykorzystać narzędzia, metody i techniki stosowane w diagnozowaniu i terapii logopedycznej jąkania. K_U11 - posiada umiejętność stosowania technik oddechowych, operowania głosem i poszerzania możliwości głosowych, przezwyciężania złych nawyków emisyjnych. U02 - student posiada umiejętność stosowania technik oddechowych, operowania głosem i poszerzania możliwości głosowych, przezwyciężania złych nawyków emisyjnych w terapii jąkania. K_K11 - ma świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanych działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) w stosunku do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. K01 - student ma świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanych działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) i logopedycznych w stosunku do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym z jąkaniem |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Rozwój mowy dziecka; Psychologia ogólna; Diagnostyka logopedyczna; Zaburzenia mowy; Terapia logopedyczna zaburzeń mowy |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Jatkowska | |
Prowadzący grup: | Joanna Jatkowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | K_W03 - prezentuje podstawowe wiadomości z zakresu niepełnosprawności, zaburzeń mowy, języka, komunikacji, czynności fizjologicznych aparatu mowy o podłożu poznawczym, emocjonalnym, środowiskowym, neurologicznym i onkologicznym. W01 – student prezentuje podstawowe wiadomości z zakresu niepełnosprawności, zaburzeń mowy (szczególnie jąkania), języka, komunikacji, czynności fizjologicznych aparatu mowy o podłożu poznawczym, emocjonalnym, środowiskowym, neurologicznym i onkologicznym. K_W09 - posiada wiedzę na temat procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, w tym w działalności pedagogicznej (dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej) oraz ich prawidłowości i zakłóceń z wykorzystaniem alternatywnych form wspierających rozwój komunikacji. W02 – student posiada wiedzę na temat procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, w tym w działalności pedagogicznej (dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej) oraz ich prawidłowości i zakłóceń z wykorzystaniem alternatywnych form wspierających rozwój komunikacji. K_U02 - potrafi scharakteryzować i wykorzystać narzędzia, metody i techniki stosowane w diagnozowaniu i terapii logopedycznej. U01 – student potrafi scharakteryzować i wykorzystać narzędzia, metody i techniki stosowane w diagnozowaniu i terapii logopedycznej jąkania. K_U11 - posiada umiejętność stosowania technik oddechowych, operowania głosem i poszerzania możliwości głosowych, przezwyciężania złych nawyków emisyjnych. U02 - student posiada umiejętność stosowania technik oddechowych, operowania głosem i poszerzania możliwości głosowych, przezwyciężania złych nawyków emisyjnych w terapii jąkania. K_K11 - ma świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanych działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) w stosunku do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. K01 - student ma świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanych działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) i logopedycznych w stosunku do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym z jąkaniem |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Rozwój mowy dziecka; Psychologia ogólna; Diagnostyka logopedyczna; Zaburzenia mowy; Terapia logopedyczna zaburzeń mowy |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Jatkowska | |
Prowadzący grup: | Joanna Jatkowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | K_W03 - prezentuje podstawowe wiadomości z zakresu niepełnosprawności, zaburzeń mowy, języka, komunikacji, czynności fizjologicznych aparatu mowy o podłożu poznawczym, emocjonalnym, środowiskowym, neurologicznym i onkologicznym. W01 – student prezentuje podstawowe wiadomości z zakresu niepełnosprawności, zaburzeń mowy (szczególnie jąkania), języka, komunikacji, czynności fizjologicznych aparatu mowy o podłożu poznawczym, emocjonalnym, środowiskowym, neurologicznym i onkologicznym. K_W09 - posiada wiedzę na temat procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, w tym w działalności pedagogicznej (dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej) oraz ich prawidłowości i zakłóceń z wykorzystaniem alternatywnych form wspierających rozwój komunikacji. W02 – student posiada wiedzę na temat procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, w tym w działalności pedagogicznej (dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej) oraz ich prawidłowości i zakłóceń z wykorzystaniem alternatywnych form wspierających rozwój komunikacji. K_U02 - potrafi scharakteryzować i wykorzystać narzędzia, metody i techniki stosowane w diagnozowaniu i terapii logopedycznej. U01 – student potrafi scharakteryzować i wykorzystać narzędzia, metody i techniki stosowane w diagnozowaniu i terapii logopedycznej jąkania. K_U11 - posiada umiejętność stosowania technik oddechowych, operowania głosem i poszerzania możliwości głosowych, przezwyciężania złych nawyków emisyjnych. U02 - student posiada umiejętność stosowania technik oddechowych, operowania głosem i poszerzania możliwości głosowych, przezwyciężania złych nawyków emisyjnych w terapii jąkania. K_K11 - ma świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanych działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) w stosunku do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. K01 - student ma świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanych działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) i logopedycznych w stosunku do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym z jąkaniem |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Rozwój mowy dziecka; Psychologia ogólna; Diagnostyka logopedyczna; Zaburzenia mowy; Terapia logopedyczna zaburzeń mowy |
|
Bilans pracy studenta: | 30 godzin konwersatoriów + 30 godzin pracy własnej studenta = 60 godzin pracy = 2 ECTS (tyle, ile przewidziano dla zajęć w planie studiów). Praca własna studenta obejmuje: - przygotowanie do zajęć - samodzielne studiowanie literatury - przygotowanie do zaliczenia przedmiotu. Kryteria oceny opisano w innej części sylabusa. |
Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT KON
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Jatkowska | |
Prowadzący grup: | Joanna Jatkowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | K_W03 - prezentuje podstawowe wiadomości z zakresu niepełnosprawności, zaburzeń mowy, języka, komunikacji, czynności fizjologicznych aparatu mowy o podłożu poznawczym, emocjonalnym, środowiskowym, neurologicznym i onkologicznym. W01 – student prezentuje podstawowe wiadomości z zakresu niepełnosprawności, zaburzeń mowy (szczególnie jąkania), języka, komunikacji, czynności fizjologicznych aparatu mowy o podłożu poznawczym, emocjonalnym, środowiskowym, neurologicznym i onkologicznym. K_W09 - posiada wiedzę na temat procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, w tym w działalności pedagogicznej (dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej) oraz ich prawidłowości i zakłóceń z wykorzystaniem alternatywnych form wspierających rozwój komunikacji. W02 – student posiada wiedzę na temat procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, w tym w działalności pedagogicznej (dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej) oraz ich prawidłowości i zakłóceń z wykorzystaniem alternatywnych form wspierających rozwój komunikacji. K_U02 - potrafi scharakteryzować i wykorzystać narzędzia, metody i techniki stosowane w diagnozowaniu i terapii logopedycznej. U01 – student potrafi scharakteryzować i wykorzystać narzędzia, metody i techniki stosowane w diagnozowaniu i terapii logopedycznej jąkania. K_U11 - posiada umiejętność stosowania technik oddechowych, operowania głosem i poszerzania możliwości głosowych, przezwyciężania złych nawyków emisyjnych. U02 - student posiada umiejętność stosowania technik oddechowych, operowania głosem i poszerzania możliwości głosowych, przezwyciężania złych nawyków emisyjnych w terapii jąkania. K_K11 - ma świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanych działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) w stosunku do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. K01 - student ma świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanych działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) i logopedycznych w stosunku do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym z jąkaniem |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Rozwój mowy dziecka; Psychologia ogólna; Diagnostyka logopedyczna; Zaburzenia mowy; Terapia logopedyczna zaburzeń mowy |
|
Bilans pracy studenta: | 30 godzin konwersatoriów + 30 godzin pracy własnej studenta = 60 godzin pracy = 2 ECTS (tyle, ile przewidziano dla zajęć w planie studiów). Praca własna studenta obejmuje: - przygotowanie do zajęć - samodzielne studiowanie literatury - przygotowanie do zaliczenia przedmiotu. Kryteria oceny opisano w innej części sylabusa. |
Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Beata Skotnicka | |
Prowadzący grup: | Beata Skotnicka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | K_W03 - prezentuje podstawowe wiadomości z zakresu niepełnosprawności, zaburzeń mowy, języka, komunikacji, czynności fizjologicznych aparatu mowy o podłożu poznawczym, emocjonalnym, środowiskowym, neurologicznym i onkologicznym. W01 – student prezentuje podstawowe wiadomości z zakresu niepełnosprawności, zaburzeń mowy (szczególnie jąkania), języka, komunikacji, czynności fizjologicznych aparatu mowy o podłożu poznawczym, emocjonalnym, środowiskowym, neurologicznym i onkologicznym. K_W09 - posiada wiedzę na temat procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, w tym w działalności pedagogicznej (dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej) oraz ich prawidłowości i zakłóceń z wykorzystaniem alternatywnych form wspierających rozwój komunikacji. W02 – student posiada wiedzę na temat procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, w tym w działalności pedagogicznej (dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej) oraz ich prawidłowości i zakłóceń z wykorzystaniem alternatywnych form wspierających rozwój komunikacji. K_U02 - potrafi scharakteryzować i wykorzystać narzędzia, metody i techniki stosowane w diagnozowaniu i terapii logopedycznej. U01 – student potrafi scharakteryzować i wykorzystać narzędzia, metody i techniki stosowane w diagnozowaniu i terapii logopedycznej jąkania. K_U11 - posiada umiejętność stosowania technik oddechowych, operowania głosem i poszerzania możliwości głosowych, przezwyciężania złych nawyków emisyjnych. U02 - student posiada umiejętność stosowania technik oddechowych, operowania głosem i poszerzania możliwości głosowych, przezwyciężania złych nawyków emisyjnych w terapii jąkania. K_K11 - ma świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanych działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) w stosunku do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. K01 - student ma świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanych działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) i logopedycznych w stosunku do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym z jąkaniem |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Rozwój mowy dziecka; Psychologia ogólna; Diagnostyka logopedyczna; Zaburzenia mowy; Terapia logopedyczna zaburzeń mowy |
|
Bilans pracy studenta: | 30 godzin konwersatoriów + 30 godzin pracy własnej studenta = 60 godzin pracy = 2 ECTS (tyle, ile przewidziano dla zajęć w planie studiów). Praca własna studenta obejmuje: - przygotowanie do zajęć - samodzielne studiowanie literatury - przygotowanie do zaliczenia przedmiotu. Kryteria oceny opisano w innej części sylabusa. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.