Kultura języka polskiego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-Lg11KJ-SP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Kultura języka polskiego |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | ogólnoakademicki |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć podstawowych |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-10 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ KON
KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Peplińska | |
Prowadzący grup: | Monika Peplińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Efekty kierunkowe WIEDZA K_W11 Student definiuje podstawowe terminy z zakresu badań języka (systemowych, semiotycznych, leksykalnych, socjo- i pragmalingwistycznych), literatury i kultury. K_W16 Prezentuje podstawowe wiadomości z zakresu kompleksowej natury języka, zyskując świadomość zależności między historią języka a jego współczesną poprawnością (w mowie i piśmie) i bogactwem leksykalnym w odmianach języka ogólnej i regionalnej. UMIEJĘTNOŚCI K_U16 Stosuje podstawową wiedzę, paradygmaty badawcze i pojęcia z zakresu fonetyki, systemu języka (w ujęciu diachronicznym i synchronicznym), leksyki, kultury, socjologii i stylistyki języka polskiego KOMPETENCJE SPOŁECZNE K_K05 Ma świadomość własnych możliwości artykulacyjnych, głosowych oraz komunikacyjnych. Efekty przedmiotowe W_01 Student zdobywa podstawową wiedzę z zakresu teorii kultury języka; wymienia podstawowe dla kultury języka pojęcia, definiuje je; opisuje tendencje rozwojowe we współczesnej polszczyźnie. U_01 Student analizuje bogaty materiał językowy; wpisuje odpowiednie, tj. poprawne (wzorcowe) formy podanych wyrazów (na konkretnym materiale językowym), stosując odpowiednie metody i narzędzia. K_01 Student uznaje język za wartość samą w sobie, docenia wartość posługiwania się poprawną polszczyzną w budowaniu relacji społecznych; świadomie czerpie z bogactwa języka |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Podstawowe wiadomości z zakresu nauki o języku, ortografii i interpunkcji. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Peplińska | |
Prowadzący grup: | Monika Peplińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-14 |
Przejdź do planu
PN WT KON
KON
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Peplińska | |
Prowadzący grup: | Monika Peplińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-13 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ KON
KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Peplińska | |
Prowadzący grup: | Monika Peplińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ KON
KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Peplińska | |
Prowadzący grup: | Monika Peplińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Efekty kierunkowe WIEDZA K_W11 Student definiuje podstawowe terminy z zakresu badań języka (systemowych, semiotycznych, leksykalnych, socjo- i pragmalingwistycznych), literatury i kultury. K_W16 Prezentuje podstawowe wiadomości z zakresu kompleksowej natury języka, zyskując świadomość zależności między historią języka a jego współczesną poprawnością (w mowie i piśmie) i bogactwem leksykalnym w odmianach języka ogólnej i regionalnej. UMIEJĘTNOŚCI K_U16 Stosuje podstawową wiedzę, paradygmaty badawcze i pojęcia z zakresu fonetyki, systemu języka (w ujęciu diachronicznym i synchronicznym), leksyki, kultury, socjologii i stylistyki języka polskiego KOMPETENCJE SPOŁECZNE K_K05 Ma świadomość własnych możliwości artykulacyjnych, głosowych oraz komunikacyjnych. Efekty przedmiotowe W_01 Student zdobywa podstawową wiedzę z zakresu teorii kultury języka; wymienia podstawowe dla kultury języka pojęcia, definiuje je; opisuje tendencje rozwojowe we współczesnej polszczyźnie. U_01 Student analizuje bogaty materiał językowy; wpisuje odpowiednie, tj. poprawne (wzorcowe) formy podanych wyrazów (na konkretnym materiale językowym), stosując odpowiednie metody i narzędzia. K_01 Student uznaje język za wartość samą w sobie, docenia wartość posługiwania się poprawną polszczyzną w budowaniu relacji społecznych; świadomie czerpie z bogactwa języka |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Podstawowe wiadomości z zakresu nauki o języku, ortografii i interpunkcji. |
|
Bilans pracy studenta: | Przygotowanie do zajęć, rozwiązywanie zadań, wykonywanie zadań z kart pracy, przygotowanie do kolokwium. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.