Pedagogika specjalna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-Lg11PS-SP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Pedagogika specjalna |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: |
1 rok, 1 sem., logopedia [SP] |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
LUB
6.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | ogólnoakademicki |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć przygotowania pedagogicznego / kształcenia nauczycielskiego |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-10 |
Przejdź do planu
PN WT KON
KON
WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Beata Skotnicka | |
Prowadzący grup: | Beata Skotnicka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | K_W03 Prezentuje podstawowe wiadomości z zakresu niepełnosprawności, zaburzeń mowy, języka, komunikacji, czynności fizjologicznych aparatu mowy o podłożu poznawczym, emocjonalnym, środowiskowym, neurologicznym i onkologicznym. K_W18 Omawia cele, organizacje i funkcjonowanie instytucji związanych z działalnością kulturalną, edukacyjną, terapeutyczną. K_U06 Posiada umiejętności postępowania surdologopedycznego, określania poziomu rozwoju języka i mowy dziecka niesłyszącego, kształtowania mowy, korygowania głosu i umiejętności czytania i pisania. K_U09 Potrafi formułować i wydawać opinię o zakresie i charakterze pomocy edukacyjnej dziecku z trudnościami w komunikacji językowej, trudnościami w czytaniu i pisaniu oraz uczestniczyć w pracach zespołów orzekających. K_U26 Posiada umiejętności diagnostyczne pozwalające na rozpoznawanie sytuacji uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, opracowywanie wyników obserwacji i formułowanie wniosków K_U28 Potrafi pracować z uczniami, indywidualizować zadania i dostosowywać metody i treści do potrzeb i możliwości uczniów (w tym uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi) oraz zmian zachodzących w świecie i w nauce K_K01Charakteryzuje się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, refleksyjnością oraz postawami prospołecznymi wobec problemów drugiego człowieka i jest gotowy do niesienia pomocy osobom z zaburzeniami mowy, języka, komunikacji, czynności fizjologicznych aparatu mowy K_K11 Ma świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanych działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) w stosunku do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Podstawowe wiadomości z anatomii i fizjologii człowieka. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maciej Jabłoński | |
Prowadzący grup: | Maciej Jabłoński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | K_W03 Prezentuje podstawowe wiadomości z zakresu niepełnosprawności, zaburzeń mowy, języka, komunikacji, czynności fizjologicznych aparatu mowy o podłożu poznawczym, emocjonalnym, środowiskowym, neurologicznym i onkologicznym. K_W18 Omawia cele, organizacje i funkcjonowanie instytucji związanych z działalnością kulturalną, edukacyjną, terapeutyczną. K_U06 Posiada umiejętności postępowania surdologopedycznego, określania poziomu rozwoju języka i mowy dziecka niesłyszącego, kształtowania mowy, korygowania głosu i umiejętności czytania i pisania. K_U09 Potrafi formułować i wydawać opinię o zakresie i charakterze pomocy edukacyjnej dziecku z trudnościami w komunikacji językowej, trudnościami w czytaniu i pisaniu oraz uczestniczyć w pracach zespołów orzekających. K_U26 Posiada umiejętności diagnostyczne pozwalające na rozpoznawanie sytuacji uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, opracowywanie wyników obserwacji i formułowanie wniosków K_U28 Potrafi pracować z uczniami, indywidualizować zadania i dostosowywać metody i treści do potrzeb i możliwości uczniów (w tym uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi) oraz zmian zachodzących w świecie i w nauce K_K01Charakteryzuje się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, refleksyjnością oraz postawami prospołecznymi wobec problemów drugiego człowieka i jest gotowy do niesienia pomocy osobom z zaburzeniami mowy, języka, komunikacji, czynności fizjologicznych aparatu mowy K_K11 Ma świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanych działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) w stosunku do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Podstawowe wiadomości z anatomii i fizjologii człowieka. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-14 |
Przejdź do planu
PN WT KON
KON
ŚR WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maciej Jabłoński | |
Prowadzący grup: | Maciej Jabłoński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | K_W03 Prezentuje podstawowe wiadomości z zakresu niepełnosprawności, zaburzeń mowy, języka, komunikacji, czynności fizjologicznych aparatu mowy o podłożu poznawczym, emocjonalnym, środowiskowym, neurologicznym i onkologicznym. K_W18 Omawia cele, organizacje i funkcjonowanie instytucji związanych z działalnością kulturalną, edukacyjną, terapeutyczną. K_U06 Posiada umiejętności postępowania surdologopedycznego, określania poziomu rozwoju języka i mowy dziecka niesłyszącego, kształtowania mowy, korygowania głosu i umiejętności czytania i pisania. K_U09 Potrafi formułować i wydawać opinię o zakresie i charakterze pomocy edukacyjnej dziecku z trudnościami w komunikacji językowej, trudnościami w czytaniu i pisaniu oraz uczestniczyć w pracach zespołów orzekających. K_U26 Posiada umiejętności diagnostyczne pozwalające na rozpoznawanie sytuacji uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, opracowywanie wyników obserwacji i formułowanie wniosków K_U28 Potrafi pracować z uczniami, indywidualizować zadania i dostosowywać metody i treści do potrzeb i możliwości uczniów (w tym uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi) oraz zmian zachodzących w świecie i w nauce K_K01Charakteryzuje się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, refleksyjnością oraz postawami prospołecznymi wobec problemów drugiego człowieka i jest gotowy do niesienia pomocy osobom z zaburzeniami mowy, języka, komunikacji, czynności fizjologicznych aparatu mowy K_K11 Ma świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanych działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) w stosunku do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Podstawowe wiadomości z anatomii i fizjologii człowieka. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-13 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT ŚR KON
KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maciej Jabłoński | |
Prowadzący grup: | Maciej Jabłoński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | K_W03 K_W18 K_U06 K_U09 K_U26 K_U28 K_K01 K_K11 |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Podstawowe wiadomości z anatomii i fizjologii człowieka. |
|
Bilans pracy studenta: | 30 godzin wykładów + 15 godzin konwersatoriów + 55 godzin pracy własnej studenta = 100 godzin pracy = 4 ECTS (tyle, ile przewidziano dla zajęć w planie studiów). Praca własna studenta obejmuje: - przygotowanie do zajęć - samodzielne studiowanie literatury - przygotowanie do egzaminu - praca nad esejem Kryteria oceny opisano w innej części sylabusa. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
KON
KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maciej Jabłoński | |
Prowadzący grup: | Maciej Jabłoński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | K_W03 K_W18 K_U06 K_U09 K_U26 K_U28 K_K01 K_K11 |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Podstawowe wiadomości z anatomii i fizjologii człowieka. |
|
Bilans pracy studenta: | 30 godzin wykładów + 15 godzin konwersatoriów + 55 godzin pracy własnej studenta = 100 godzin pracy = 4 ECTS (tyle, ile przewidziano dla zajęć w planie studiów). Praca własna studenta obejmuje: - przygotowanie do zajęć - samodzielne studiowanie literatury - przygotowanie do egzaminu - praca nad esejem Kryteria oceny opisano w innej części sylabusa. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
KON
KON
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maciej Jabłoński | |
Prowadzący grup: | Maciej Jabłoński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | K_W03 K_W18 K_U06 K_U09 K_U26 K_U28 K_K01 K_K11 |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Podstawowe wiadomości z anatomii i fizjologii człowieka. |
|
Bilans pracy studenta: | 30 godzin wykładów + 15 godzin konwersatoriów + 55 godzin pracy własnej studenta = 100 godzin pracy = 4 ECTS (tyle, ile przewidziano dla zajęć w planie studiów). Praca własna studenta obejmuje: - przygotowanie do zajęć - samodzielne studiowanie literatury - przygotowanie do egzaminu - praca nad esejem Kryteria oceny opisano w innej części sylabusa. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.