Psychologia rozwojowa
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-Lg11PSR-SP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Psychologia rozwojowa |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: |
1 rok, 1 sem., logopedia [SP] |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
LUB
2.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | ogólnoakademicki |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć przygotowania pedagogicznego / kształcenia nauczycielskiego |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-10 |
Przejdź do planu
PN WYK
KON
KON
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Paulina Michalska | |
Prowadzący grup: | Paulina Michalska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 Student posiada wiedzę na temat wychowania i kształcenia, w tym ich psychologicznych podstaw (K_W05). W02 Student zna anatomię i fizjologię układów: nerwowego, artykulacyjnego, oddechowego, fonacyjnego (K_W08). W03 Student posiada wiedzę psychologiczną pozwalającą na rozumienie procesów rozwoju, socjalizacji, wychowania i nauczania-uczenia się (K_W20). U01 Student potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu psychologii do analizowania i interpretowania określonego rodzaju sytuacji i zdarzeń pedagogicznych (analiza sytuacji pedagogicznej), a także motywów i wzorów zachowań uczestników tych sytuacji (K_U20). U02 Student potrafi posługiwać się wiedzą teoretyczną z zakresu psychologii w celu diagnozowania, analizowania i prognozowania sytuacji pedagogicznych oraz dobierania strategii realizowania działań praktycznych w przedszkolu i szkole (K_U25). U03 Student potrafi pracować z uczniami, indywidualizować zadania i dostosowywać metody i treści do potrzeb i możliwości uczniów (w tym uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi) oraz zmian zachodzących w świecie i w nauce (K_U28). K01 Student charakteryzuje się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, refleksyjnością oraz postawami prospołecznymi wobec problemów drugiego człowieka i jest gotowy do niesienia pomocy osobom z zaburzeniami mowy, języka, komunikacji, czynności fizjologicznych aparatu mowy (K_K01). K02 Student ma świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanych działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) w stosunku do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (K_K11). |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Psychologia ogólna |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Paulina Michalska | |
Prowadzący grup: | Paulina Michalska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 Student posiada wiedzę na temat wychowania i kształcenia, w tym ich psychologicznych podstaw (K_W05). W02 Student zna anatomię i fizjologię układów: nerwowego, artykulacyjnego, oddechowego, fonacyjnego (K_W08). W03 Student posiada wiedzę psychologiczną pozwalającą na rozumienie procesów rozwoju, socjalizacji, wychowania i nauczania-uczenia się (K_W20). U01 Student potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu psychologii do analizowania i interpretowania określonego rodzaju sytuacji i zdarzeń pedagogicznych (analiza sytuacji pedagogicznej), a także motywów i wzorów zachowań uczestników tych sytuacji (K_U20). U02 Student potrafi posługiwać się wiedzą teoretyczną z zakresu psychologii w celu diagnozowania, analizowania i prognozowania sytuacji pedagogicznych oraz dobierania strategii realizowania działań praktycznych w przedszkolu i szkole (K_U25). K01 Student charakteryzuje się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, refleksyjnością oraz postawami prospołecznymi wobec problemów drugiego człowieka i jest gotowy do niesienia pomocy osobom z zaburzeniami mowy, języka, komunikacji, czynności fizjologicznych aparatu mowy (K_K01). |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Psychologia ogólna |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-14 |
Przejdź do planu
PN WT KON
KON
ŚR WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Bitner-Szulc | |
Prowadzący grup: | Joanna Bitner-Szulc, Aleksandra Dąbrowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 Student posiada wiedzę na temat wychowania i kształcenia, w tym ich psychologicznych podstaw (K_W05). W02 Student zna anatomię i fizjologię układów: nerwowego, artykulacyjnego, oddechowego, fonacyjnego (K_W08). W03 Student posiada wiedzę psychologiczną pozwalającą na rozumienie procesów rozwoju, socjalizacji, wychowania i nauczania-uczenia się (K_W20). U01 Student potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu psychologii do analizowania i interpretowania określonego rodzaju sytuacji i zdarzeń pedagogicznych (analiza sytuacji pedagogicznej), a także motywów i wzorów zachowań uczestników tych sytuacji (K_U20). U02 Student potrafi posługiwać się wiedzą teoretyczną z zakresu psychologii w celu diagnozowania, analizowania i prognozowania sytuacji pedagogicznych oraz dobierania strategii realizowania działań praktycznych w przedszkolu i szkole (K_U25). K01 Student charakteryzuje się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, refleksyjnością oraz postawami prospołecznymi wobec problemów drugiego człowieka i jest gotowy do niesienia pomocy osobom z zaburzeniami mowy, języka, komunikacji, czynności fizjologicznych aparatu mowy (K_K01). |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Psychologia ogólna |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-13 |
Przejdź do planu
PN WYK
WYK
WT ŚR CZ KON
KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Paulina Michalska | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Dąbrowska, Paulina Michalska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W1.Student posiada wiedzę na temat wychowania i kształcenia, w tym ich psychologicznych podstaw (K_W05). W2.Student zna anatomię i fizjologię układów: nerwowego, artykulacyjnego, oddechowego, fonacyjnego (K_W08). W3.Student posiada wiedzę psychologiczną pozwalającą na rozumienie procesów rozwoju, socjalizacji, wychowania i nauczania-uczenia się (K_W20). U1.Student potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu psychologii do analizowania i interpretowania określonego rodzaju sytuacji i zdarzeń pedagogicznych (analiza sytuacji pedagogicznej), a także motywów i wzorów zachowań uczestników tych sytuacji (K_U20). U2.Student potrafi posługiwać się wiedzą teoretyczną z zakresu psychologii w celu diagnozowania, analizowania i prognozowania sytuacji pedagogicznych oraz dobierania strategii realizowania działań praktycznych w przedszkolu i szkole (K_U25). K1. Student charakteryzuje się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, refleksyjnością oraz postawami prospołecznymi wobec problemów drugiego człowieka i jest gotowy do niesienia pomocy osobom z zaburzeniami mowy, języka, komunikacji, czynności fizjologicznych aparatu mowy (K_K01). |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Psychologia ogólna, znajomość podstawowych pojęć psychologicznych |
|
Bilans pracy studenta: | 30 godzin - wykład 15 godzin - konwersatorium 30 godzin - przygotowanie do egzaminu i kolokwium 10 godzin - przygotowanie prezentacji na temat wybranego zagadnienia 15 godzin - studiowanie literatury przedmiotu |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT ŚR KON
KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Paulina Michalska | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Dąbrowska, Paulina Michalska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W1.Student posiada wiedzę na temat wychowania i kształcenia, w tym ich psychologicznych podstaw (K_W05). W2.Student zna anatomię i fizjologię układów: nerwowego, artykulacyjnego, oddechowego, fonacyjnego (K_W08). W3.Student posiada wiedzę psychologiczną pozwalającą na rozumienie procesów rozwoju, socjalizacji, wychowania i nauczania-uczenia się (K_W20). U1.Student potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu psychologii do analizowania i interpretowania określonego rodzaju sytuacji i zdarzeń pedagogicznych (analiza sytuacji pedagogicznej), a także motywów i wzorów zachowań uczestników tych sytuacji (K_U20). U2.Student potrafi posługiwać się wiedzą teoretyczną z zakresu psychologii w celu diagnozowania, analizowania i prognozowania sytuacji pedagogicznych oraz dobierania strategii realizowania działań praktycznych w przedszkolu i szkole (K_U25). K1. Student charakteryzuje się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, refleksyjnością oraz postawami prospołecznymi wobec problemów drugiego człowieka i jest gotowy do niesienia pomocy osobom z zaburzeniami mowy, języka, komunikacji, czynności fizjologicznych aparatu mowy (K_K01). |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Psychologia ogólna, znajomość podstawowych pojęć psychologicznych |
|
Bilans pracy studenta: | 30 godzin - wykład 15 godzin - konwersatorium 30 godzin - przygotowanie do egzaminu i kolokwium 10 godzin - przygotowanie prezentacji na temat wybranego zagadnienia 15 godzin - studiowanie literatury przedmiotu |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Paulina Michalska | |
Prowadzący grup: | Paulina Michalska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Wykład - Zaliczenie |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W1.Student posiada wiedzę na temat wychowania i kształcenia, w tym ich psychologicznych podstaw (K_W05). W2.Student zna anatomię i fizjologię układów: nerwowego, artykulacyjnego, oddechowego, fonacyjnego (K_W08). W3.Student posiada wiedzę psychologiczną pozwalającą na rozumienie procesów rozwoju, socjalizacji, wychowania i nauczania-uczenia się (K_W20). U1.Student potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu psychologii do analizowania i interpretowania określonego rodzaju sytuacji i zdarzeń pedagogicznych (analiza sytuacji pedagogicznej), a także motywów i wzorów zachowań uczestników tych sytuacji (K_U20). U2.Student potrafi posługiwać się wiedzą teoretyczną z zakresu psychologii w celu diagnozowania, analizowania i prognozowania sytuacji pedagogicznych oraz dobierania strategii realizowania działań praktycznych w przedszkolu i szkole (K_U25). K1. Student charakteryzuje się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, refleksyjnością oraz postawami prospołecznymi wobec problemów drugiego człowieka i jest gotowy do niesienia pomocy osobom z zaburzeniami mowy, języka, komunikacji, czynności fizjologicznych aparatu mowy (K_K01). |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Psychologia ogólna, znajomość podstawowych pojęć psychologicznych |
|
Bilans pracy studenta: | 15 godzin - wykład 30 godzin - przygotowanie do egzaminu 15 godzin - studiowanie literatury przedmiotu |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.