Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Psychologia rozwojowa

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1100-Lg11PSR-SP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Psychologia rozwojowa
Jednostka: Kolegium II
Grupy: 1 rok, 1 sem., logopedia [SP]
Punkty ECTS i inne: 4.00 LUB 2.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Profil:

ogólnoakademicki

Typ przedmiotu:

moduł zajęć przygotowania pedagogicznego / kształcenia nauczycielskiego

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/19" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-02-10
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Paulina Michalska
Prowadzący grup: Paulina Michalska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 Student posiada wiedzę na temat wychowania i kształcenia, w tym ich psychologicznych podstaw (K_W05).

W02 Student zna anatomię i fizjologię układów: nerwowego, artykulacyjnego, oddechowego, fonacyjnego (K_W08).

W03 Student posiada wiedzę psychologiczną pozwalającą na rozumienie procesów rozwoju, socjalizacji, wychowania i nauczania-uczenia się (K_W20).

U01 Student potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu psychologii do analizowania i interpretowania określonego rodzaju sytuacji i zdarzeń pedagogicznych (analiza sytuacji pedagogicznej), a także motywów i wzorów zachowań uczestników tych sytuacji (K_U20).

U02 Student potrafi posługiwać się wiedzą teoretyczną z zakresu psychologii w celu diagnozowania, analizowania i prognozowania sytuacji pedagogicznych oraz dobierania strategii realizowania działań praktycznych w przedszkolu i szkole (K_U25).

U03 Student potrafi pracować z uczniami, indywidualizować zadania i dostosowywać metody i treści do potrzeb i możliwości uczniów (w tym uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi) oraz zmian zachodzących w świecie i w nauce (K_U28).

K01 Student charakteryzuje się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, refleksyjnością oraz postawami prospołecznymi wobec problemów drugiego człowieka i jest gotowy do niesienia pomocy osobom z zaburzeniami mowy, języka, komunikacji, czynności fizjologicznych aparatu mowy (K_K01).

K02 Student ma świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanych działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) w stosunku do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (K_K11).


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Psychologia ogólna

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Paulina Michalska
Prowadzący grup: Paulina Michalska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 Student posiada wiedzę na temat wychowania i kształcenia, w tym ich psychologicznych podstaw (K_W05).

W02 Student zna anatomię i fizjologię układów: nerwowego, artykulacyjnego, oddechowego, fonacyjnego (K_W08).

W03 Student posiada wiedzę psychologiczną pozwalającą na rozumienie procesów rozwoju, socjalizacji, wychowania i nauczania-uczenia się (K_W20).

U01 Student potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu psychologii do analizowania i interpretowania określonego rodzaju sytuacji i zdarzeń pedagogicznych (analiza sytuacji pedagogicznej), a także motywów i wzorów zachowań uczestników tych sytuacji (K_U20).

U02 Student potrafi posługiwać się wiedzą teoretyczną z zakresu psychologii w celu diagnozowania, analizowania i prognozowania sytuacji pedagogicznych oraz dobierania strategii realizowania działań praktycznych w przedszkolu i szkole (K_U25).

K01 Student charakteryzuje się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, refleksyjnością oraz postawami prospołecznymi wobec problemów drugiego człowieka i jest gotowy do niesienia pomocy osobom z zaburzeniami mowy, języka, komunikacji, czynności fizjologicznych aparatu mowy (K_K01).


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Psychologia ogólna

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Bitner-Szulc
Prowadzący grup: Joanna Bitner-Szulc, Aleksandra Dąbrowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 Student posiada wiedzę na temat wychowania i kształcenia, w tym ich psychologicznych podstaw (K_W05).

W02 Student zna anatomię i fizjologię układów: nerwowego, artykulacyjnego, oddechowego, fonacyjnego (K_W08).

W03 Student posiada wiedzę psychologiczną pozwalającą na rozumienie procesów rozwoju, socjalizacji, wychowania i nauczania-uczenia się (K_W20).

U01 Student potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu psychologii do analizowania i interpretowania określonego rodzaju sytuacji i zdarzeń pedagogicznych (analiza sytuacji pedagogicznej), a także motywów i wzorów zachowań uczestników tych sytuacji (K_U20).

U02 Student potrafi posługiwać się wiedzą teoretyczną z zakresu psychologii w celu diagnozowania, analizowania i prognozowania sytuacji pedagogicznych oraz dobierania strategii realizowania działań praktycznych w przedszkolu i szkole (K_U25).

K01 Student charakteryzuje się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, refleksyjnością oraz postawami prospołecznymi wobec problemów drugiego człowieka i jest gotowy do niesienia pomocy osobom z zaburzeniami mowy, języka, komunikacji, czynności fizjologicznych aparatu mowy (K_K01).


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Psychologia ogólna

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-13
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Paulina Michalska
Prowadzący grup: Aleksandra Dąbrowska, Paulina Michalska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W1.Student posiada wiedzę na temat wychowania i kształcenia, w tym ich psychologicznych podstaw (K_W05).

W2.Student zna anatomię i fizjologię układów: nerwowego, artykulacyjnego, oddechowego, fonacyjnego (K_W08).

W3.Student posiada wiedzę psychologiczną pozwalającą na rozumienie procesów rozwoju, socjalizacji, wychowania i nauczania-uczenia się (K_W20).

U1.Student potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu psychologii do analizowania i interpretowania określonego rodzaju sytuacji i zdarzeń pedagogicznych (analiza sytuacji pedagogicznej), a także motywów i wzorów zachowań uczestników tych sytuacji (K_U20).

U2.Student potrafi posługiwać się wiedzą teoretyczną z zakresu psychologii w celu diagnozowania, analizowania i prognozowania sytuacji pedagogicznych oraz dobierania strategii realizowania działań praktycznych w przedszkolu i szkole (K_U25).

K1. Student charakteryzuje się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, refleksyjnością oraz postawami prospołecznymi wobec problemów drugiego człowieka i jest gotowy do niesienia pomocy osobom z zaburzeniami mowy, języka, komunikacji, czynności fizjologicznych aparatu mowy (K_K01).


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Psychologia ogólna, znajomość podstawowych pojęć psychologicznych

Bilans pracy studenta:

30 godzin - wykład

15 godzin - konwersatorium

30 godzin - przygotowanie do egzaminu i kolokwium

10 godzin - przygotowanie prezentacji na temat wybranego zagadnienia

15 godzin - studiowanie literatury przedmiotu



Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Paulina Michalska
Prowadzący grup: Aleksandra Dąbrowska, Paulina Michalska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W1.Student posiada wiedzę na temat wychowania i kształcenia, w tym ich psychologicznych podstaw (K_W05).

W2.Student zna anatomię i fizjologię układów: nerwowego, artykulacyjnego, oddechowego, fonacyjnego (K_W08).

W3.Student posiada wiedzę psychologiczną pozwalającą na rozumienie procesów rozwoju, socjalizacji, wychowania i nauczania-uczenia się (K_W20).

U1.Student potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu psychologii do analizowania i interpretowania określonego rodzaju sytuacji i zdarzeń pedagogicznych (analiza sytuacji pedagogicznej), a także motywów i wzorów zachowań uczestników tych sytuacji (K_U20).

U2.Student potrafi posługiwać się wiedzą teoretyczną z zakresu psychologii w celu diagnozowania, analizowania i prognozowania sytuacji pedagogicznych oraz dobierania strategii realizowania działań praktycznych w przedszkolu i szkole (K_U25).

K1. Student charakteryzuje się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, refleksyjnością oraz postawami prospołecznymi wobec problemów drugiego człowieka i jest gotowy do niesienia pomocy osobom z zaburzeniami mowy, języka, komunikacji, czynności fizjologicznych aparatu mowy (K_K01).


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Psychologia ogólna, znajomość podstawowych pojęć psychologicznych

Bilans pracy studenta:

30 godzin - wykład

15 godzin - konwersatorium

30 godzin - przygotowanie do egzaminu i kolokwium

10 godzin - przygotowanie prezentacji na temat wybranego zagadnienia

15 godzin - studiowanie literatury przedmiotu



Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Paulina Michalska
Prowadzący grup: Paulina Michalska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Wykład - Zaliczenie
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W1.Student posiada wiedzę na temat wychowania i kształcenia, w tym ich psychologicznych podstaw (K_W05).

W2.Student zna anatomię i fizjologię układów: nerwowego, artykulacyjnego, oddechowego, fonacyjnego (K_W08).

W3.Student posiada wiedzę psychologiczną pozwalającą na rozumienie procesów rozwoju, socjalizacji, wychowania i nauczania-uczenia się (K_W20).

U1.Student potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu psychologii do analizowania i interpretowania określonego rodzaju sytuacji i zdarzeń pedagogicznych (analiza sytuacji pedagogicznej), a także motywów i wzorów zachowań uczestników tych sytuacji (K_U20).

U2.Student potrafi posługiwać się wiedzą teoretyczną z zakresu psychologii w celu diagnozowania, analizowania i prognozowania sytuacji pedagogicznych oraz dobierania strategii realizowania działań praktycznych w przedszkolu i szkole (K_U25).

K1. Student charakteryzuje się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, refleksyjnością oraz postawami prospołecznymi wobec problemów drugiego człowieka i jest gotowy do niesienia pomocy osobom z zaburzeniami mowy, języka, komunikacji, czynności fizjologicznych aparatu mowy (K_K01).


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Psychologia ogólna, znajomość podstawowych pojęć psychologicznych

Bilans pracy studenta:

15 godzin - wykład

30 godzin - przygotowanie do egzaminu

15 godzin - studiowanie literatury przedmiotu



Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)