Wprowadzenie do pedagogiki
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-Lg11WP-SP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Wprowadzenie do pedagogiki |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: |
1 rok, 1 sem., logopedia [SP] |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
LUB
2.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | ogólnoakademicki |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć przygotowania pedagogicznego / kształcenia nauczycielskiego |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-10 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WYK
PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Amelia Krawczyk-Bocian | |
Prowadzący grup: | Amelia Krawczyk-Bocian | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | K_W01 Student zna siatkę pojęć współczesnej pedagogiki. K_W18 Omawia cele, organizacje i funkcjonowanie wybranej instytucji związanej z działalnością edukacyjną. K_W21 Posiada wiedzę na temat procesów celowościowych, wskazuje ich patologie nadmiaru i niedoboru. K_K07 Potrafi określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie zadania w wybranej sferze działalności zawodowej i edukacyjnej. K_K08 Potrafi wskazać problemy, jakie pojawiają się w pracy pedagoga. K_U20 potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki do analizowania i interpretowania określonego rodzaju sytuacji i zdarzeń pedagogicznych (analiza sytuacji pedagogicznej) a także motywów i wzorów zachowań uczestników tych sytuacji. K_U27 Potrafi krytycznie odnieść się do zdobytej wiedzy pedagogicznej, dostrzec jej znaczenie w codziennej pracy pedagoga. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | czytanie ze zrozumieniem tekstów pedagogicznych |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Amelia Krawczyk-Bocian | |
Prowadzący grup: | Amelia Krawczyk-Bocian | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | K_W01 Student zna siatkę pojęć współczesnej pedagogiki. KW12 rozpoznaje i charakteryzuje podstawowe elementy wiedzy obejmujące teorie i metodologie z zakresu pedagogiki. K_W18 Omawia cele, organizacje i funkcjonowanie wybranej instytucji związanej z działalnością edukacyjną. K_W21 Posiada wiedzę na temat procesów celowościowych, wskazuje ich patologie nadmiaru i niedoboru. K_K08 Potrafi wskazać problemy, jakie pojawiają się w pracy pedagoga. K_U20 potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki do analizowania i interpretowania określonego rodzaju sytuacji i zdarzeń pedagogicznych (analiza sytuacji pedagogicznej) a także motywów i wzorów zachowań uczestników tych sytuacji. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | czytanie ze zrozumieniem tekstów pedagogicznych |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-14 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WYK
PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Amelia Krawczyk-Bocian | |
Prowadzący grup: | Amelia Krawczyk-Bocian | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | K_W01 Student zna siatkę pojęć współczesnej pedagogiki. K_W18 Omawia cele, organizacje i funkcjonowanie wybranej instytucji związanej z działalnością edukacyjną. K_W21 Posiada wiedzę na temat procesów celowościowych, wskazuje ich patologie nadmiaru i niedoboru. K_K07 Potrafi określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie zadania w wybranej sferze działalności zawodowej i edukacyjnej. K_K08 Potrafi wskazać problemy, jakie pojawiają się w pracy pedagoga. K_U20 potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki do analizowania i interpretowania określonego rodzaju sytuacji i zdarzeń pedagogicznych (analiza sytuacji pedagogicznej) a także motywów i wzorów zachowań uczestników tych sytuacji. K_U27 Potrafi krytycznie odnieść się do zdobytej wiedzy pedagogicznej, dostrzec jej znaczenie w codziennej pracy pedagoga. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | czytanie ze zrozumieniem tekstów pedagogicznych |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-13 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Amelia Krawczyk-Bocian | |
Prowadzący grup: | Amelia Krawczyk-Bocian | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | K_W01 student zna siatkę pojęć współczesnej pedagogiki. K_W18 Omawia cele, organizacje i funkcjonowanie wybranej instytucji związanej z działalnością edukacyjną. K_W21 Posiada wiedzę na temat procesów celowościowych, wskazuje ich patologie nadmiaru i niedoboru. K_K07 Potrafi określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie zadania w wybranej sferze działalności zawodowej i edukacyjnej. K_K08 Potrafi wskazać problemy, jakie pojawiają się w pracy pedagoga. K_U20 potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki do analizowania i interpretowania określonego rodzaju sytuacji i zdarzeń pedagogicznych (analiza sytuacji pedagogicznej) a także motywów i wzorów zachowań uczestników tych sytuacji. K_U27 Potrafi krytycznie odnieść się do zdobytej wiedzy pedagogicznej, dostrzec jej znaczenie w codziennej pracy pedagoga. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | czytanie ze zrozumieniem tekstów pedagogicznych |
|
Bilans pracy studenta: | 30w+45 godzin (praca własna studenta) = 75 godzin Praca własna studenta obejmuje: - przygotowanie do zajęć - przygotowanie do egzaminu - samodzielne studiowanie literatury |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Amelia Krawczyk-Bocian | |
Prowadzący grup: | Amelia Krawczyk-Bocian | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 Student zna siatkę pojęć współczesnej pedagogiki. W18 Omawia cele, organizacje i funkcjonowanie wybranej instytucji związanej z działalnością edukacyjną. W21 Posiada wiedzę na temat procesów celowościowych (wychowania i kształcenia), wskazuje ich patologie nadmiaru i niedoboru. K07 Potrafi określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie zadania w wybranej sferze działalności zawodowej i edukacyjnej. K08 Potrafi wskazać, rozstrzygać problemy, jakie pojawiają się w pracy pedagoga. U20 potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki do analizowania i interpretowania określonego rodzaju sytuacji i zdarzeń pedagogicznych (analiza sytuacji pedagogicznej) a także motywów i wzorów zachowań uczestników tych sytuacji. U27 Potrafi pracować z grupą, krytycznie odnieść się do zdobytej wiedzy pedagogicznej, dostrzec jej znaczenie w codziennej pracy pedagoga. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | wymagania wstępne: czytanie ze zrozumieniem tekstów pedagogicznych |
|
Bilans pracy studenta: | 3ECTS= 75 h pracy studenta: w tym: 30h wykład+ 2h egzamin+ 2h konsultacje z wykładowcą+ 41h pracy własnej studenta. Praca własna studenta obejmuje: - przygotowanie do zajęć - przygotowanie do egzaminu - samodzielne studiowanie literatury |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Amelia Krawczyk-Bocian | |
Prowadzący grup: | Amelia Krawczyk-Bocian | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | K_W05 zna i rozumie pedagogikę jako dyscyplinę naukową:umiejscowienie pedagogiki wśród dziedzin nauk społecznych i humanistycznych, podstawowe pojęcia pedagogiczne, w tym wychowania, kształcenia, edukacji i samowychowania. K_W08 zna i rozumie funkcje wychowania, proces wychowania, jego strukturę, właściwości i dynamikę; podmiotowości w wychowaniu; podstawowe środowiska wychowawcze: rodzinę, grupę rówieśniczą i szkołę. K_W11 zna i rozumie zagadnienia związane ze szkołą jako instytucją wychowawczą: środowisko społeczne klasy i szkoły, autokratyzm i demokrację w szkole, ukryty program szkoły, postawy nauczycieli i uczniów, pracę z grupą rówieśniczą, tworzenie klimatu wychowawczego w klasie i w szkole. K_W27 zna i rozumie zakresy pedagogiki specjalnej K_U11 potrafi rozpoznawać i identyfikować style i nurty wychowania w praktyce edukacyjnej i w działaniach opiekuńczo-wychowawczych. K_U14 potrafi formułować oceny etyczne związane z wykonywaniem zawodu nauczyciela. K_ K04 Potrafi porozumiewać się z osobami pochodzącymi z różnych środowisk. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Brak. |
|
Bilans pracy studenta: | 2ECTS= 50h pracy studenta: w tym 15h wykład+ 2h egzamin+ 2h konsultacje z wykładowcą+ 31h pracy własnej studenta. Praca własna studenta obejmuje: - przygotowanie do zajęć - przygotowanie do egzaminu - samodzielne studiowanie literatury |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.