Budowa, fizjologia i zaburzenia narządów mowy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-Lg12BF-SP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Budowa, fizjologia i zaburzenia narządów mowy |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: |
1 rok, 2 sem., logopedia [SP] |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | ogólnoakademicki |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć podstawowych |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT KON
WYK
ŚR KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Zając | |
Prowadzący grup: | Beata Skotnicka, Magdalena Zając | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | K_W03 Prezentuje podstawowe wiadomości z zakresu niepełnosprawności, zaburzeń mowy, języka, komunikacji, czynności fizjologicznych aparatu mowy o podłożu poznawczym, emocjonalnym, środowiskowym, neurologicznym i onkologicznym. K_W08 Zna anatomię i fizjologię układów: nerwowego, artykulacyjnego, oddechowego, fonacyjnego. K_U01 Potrafi ocenić stan mowy, języka, komunikacji i czynności narządów artykulacyjnych oraz rozpoznać i opisać różne formy zaburzeń tych czynności. K_U07 Posiada umiejętności badania, diagnozowania i prowadzenia terapii z dzieckiem wymagającym wczesnej interwencji logopedycznej, przedwcześnie urodzonym, z zespołami zaburzeń genetycznych, z zaburzeniami neurologicznymi, wadami w budowie twarzoczaszki. K_U11 Posiada umiejętność stosowania technik oddechowych, operowania głosem i poszerzania możliwości głosowych, przezwyciężania złych nawyków emisyjnych. K_K11 Ma świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanych działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) w stosunku do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | określone programem studiów |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WYK
KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Kamyk-Wawryszuk | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Kamyk-Wawryszuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | K_W03 Prezentuje podstawowe wiadomości z zakresu niepełnosprawności, zaburzeń mowy, języka, komunikacji, czynności fizjologicznych aparatu mowy o podłożu poznawczym, emocjonalnym, środowiskowym, neurologicznym i onkologicznym. K_W08 Zna anatomię i fizjologię układów: nerwowego, artykulacyjnego, oddechowego, fonacyjnego. K_U01 Potrafi ocenić stan mowy, języka, komunikacji i czynności narządów artykulacyjnych oraz rozpoznać i opisać różne formy zaburzeń tych czynności. K_U07 Posiada umiejętności badania, diagnozowania i prowadzenia terapii z dzieckiem wymagającym wczesnej interwencji logopedycznej, przedwcześnie urodzonym, z zespołami zaburzeń genetycznych, z zaburzeniami neurologicznymi, wadami w budowie twarzoczaszki. K_U11 Posiada umiejętność stosowania technik oddechowych, operowania głosem i poszerzania możliwości głosowych, przezwyciężania złych nawyków emisyjnych. K_K11 Ma świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanych działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) w stosunku do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | określone programem studiów |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT KON
KON
WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Kamyk-Wawryszuk | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Kamyk-Wawryszuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | K_W03 Prezentuje podstawowe wiadomości z zakresu niepełnosprawności, zaburzeń mowy, języka, komunikacji, czynności fizjologicznych aparatu mowy o podłożu poznawczym, emocjonalnym, środowiskowym, neurologicznym i onkologicznym. K_W08 Zna anatomię i fizjologię układów: nerwowego, artykulacyjnego, oddechowego, fonacyjnego. K_U01 Potrafi ocenić stan mowy, języka, komunikacji i czynności narządów artykulacyjnych oraz rozpoznać i opisać różne formy zaburzeń tych czynności. K_U07 Posiada umiejętności badania, diagnozowania i prowadzenia terapii z dzieckiem wymagającym wczesnej interwencji logopedycznej, przedwcześnie urodzonym, z zespołami zaburzeń genetycznych, z zaburzeniami neurologicznymi, wadami w budowie twarzoczaszki. K_U11 Posiada umiejętność stosowania technik oddechowych, operowania głosem i poszerzania możliwości głosowych, przezwyciężania złych nawyków emisyjnych. K_K11 Ma świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanych działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) w stosunku do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | określone programem studiów |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CZ KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Kamyk-Wawryszuk | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Kamyk-Wawryszuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | K_W03 Prezentuje podstawowe wiadomości z zakresu niepełnosprawności, zaburzeń mowy, języka, komunikacji, czynności fizjologicznych aparatu mowy o podłożu poznawczym, emocjonalnym, środowiskowym, neurologicznym i onkologicznym. K_W08 Zna anatomię i fizjologię układów: nerwowego, artykulacyjnego, oddechowego, fonacyjnego. K_U01 Potrafi ocenić stan mowy, języka, komunikacji i czynności narządów artykulacyjnych oraz rozpoznać i opisać różne formy zaburzeń tych czynności. K_U07 Posiada umiejętności badania, diagnozowania i prowadzenia terapii z dzieckiem wymagającym wczesnej interwencji logopedycznej, przedwcześnie urodzonym, z zespołami zaburzeń genetycznych, z zaburzeniami neurologicznymi, wadami w budowie twarzoczaszki. K_U11 Posiada umiejętność stosowania technik oddechowych, operowania głosem i poszerzania możliwości głosowych, przezwyciężania złych nawyków emisyjnych. K_K11 Ma świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanych działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) w stosunku do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | określone programem studiów |
|
Bilans pracy studenta: | 30 h wykładów +15 h konwersatoriów +55 h pracy własnej Godziny pracy własnej studenta: -przygotowanie do zajęć, -lektury/samodzielne studiowanie literatury/analiza źródła. -przygotowanie do egzaminu, - indywidualne przygotowanie prezentacji na wybrany temat. |
Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT KON
KON
WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Kamyk-Wawryszuk | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Kamyk-Wawryszuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | K_W03 Prezentuje podstawowe wiadomości z zakresu niepełnosprawności, zaburzeń mowy, języka, komunikacji, czynności fizjologicznych aparatu mowy o podłożu poznawczym, emocjonalnym, środowiskowym, neurologicznym i onkologicznym. K_W08 Zna anatomię i fizjologię układów: nerwowego, artykulacyjnego, oddechowego, fonacyjnego. K_U01 Potrafi ocenić stan mowy, języka, komunikacji i czynności narządów artykulacyjnych oraz rozpoznać i opisać różne formy zaburzeń tych czynności. K_U07 Posiada umiejętności badania, diagnozowania i prowadzenia terapii z dzieckiem wymagającym wczesnej interwencji logopedycznej, przedwcześnie urodzonym, z zespołami zaburzeń genetycznych, z zaburzeniami neurologicznymi, wadami w budowie twarzoczaszki. K_U11 Posiada umiejętność stosowania technik oddechowych, operowania głosem i poszerzania możliwości głosowych, przezwyciężania złych nawyków emisyjnych. K_K11 Ma świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanych działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) w stosunku do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | określone programem studiów |
|
Bilans pracy studenta: | 30 h wykładów +15 h konwersatoriów +55 h pracy własnej Godziny pracy własnej studenta: -przygotowanie do zajęć, -lektury/samodzielne studiowanie literatury/analiza źródła. -przygotowanie do egzaminu, - indywidualne przygotowanie prezentacji na wybrany temat. |
Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
KON
WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Kamyk-Wawryszuk | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Kamyk-Wawryszuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | K_W20 - zna medyczne podstawy logopedii; biologiczne podstawy mowy i myślenia; anatomię i fizjologię układu nerwowego; podstawy audiologii i foniatrii; zaburzenia głosu; zaburzenia genetyczne i niepełnosprawności sprzężone; podstawy ortodoncji, psychopatologii i psychiatrii, neurologii, neonatologii i fizjoterapii w logopedii; K_U01 potrafi obserwować procesy rozwojowe uczniów; K_U17 potrafi analizować medyczne podstawy logopedii; analizować i określać biologiczne podstawy mowy i myślenia; wyjaśniać anatomię i fizjologię układu nerwowego; analizować i stosować podstawy audiologii i foniatrii, ortodoncji, psychopatologii i psychiatrii, neurologii, neonatologii i fizjoterapii w logopedii; analizować zaburzenia głosu, zaburzenia genetyczne i niepełnosprawności sprzężone |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | określone programem studiów |
|
Bilans pracy studenta: | 30 h wykładów +15 h konwersatoriów +55 h pracy własnej Godziny pracy własnej studenta: -przygotowanie do zajęć, -lektury/samodzielne studiowanie literatury/analiza źródła. -przygotowanie do egzaminu, - indywidualne przygotowanie prezentacji na wybrany temat. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.