Pedagogika wczesnej edukacji
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-Lg24PWE-SP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Pedagogika wczesnej edukacji |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: |
2 rok, 4 sem., logopedia, wczesna interwencja logopedyczna [SP] |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | ogólnoakademicki |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć przygotowania pedagogicznego / kształcenia nauczycielskiego |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ KON
KON
WYK
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Tatiana Grabowska | |
Prowadzący grup: | Tatiana Grabowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 – posiada wiedzę na temat wychowania i kształcenia, w tym ich filozoficznych, społeczno-kulturowych, psychologicznych, biologicznych i medycznych podstaw w zakresie wczesnej edukacji(K_W05) W02 – rozpoznaje i charakteryzuje podstawowe elementy wiedzy obejmujące teorię i metodologię z zakresu logopedii językoznawstwa, pedagogiki w zakresie wczesnej edukacji(K_W12) W03 – posiada wiedzę na temat struktury i funkcji systemu edukacji – celów, podstaw prawnych, organizacji i funkcjonowania instytucji edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych w zakresie wczesnej edukacji(K_W23) U01 – potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz psychologii do analizowania i interpretowania określonego rodzaju sytuacji i zdarzeń pedagogicznych, (analiza sytuacji pedagogicznej) a także motywów i wzorów zachowań uczestników tych sytuacji w zakresie wczesnej edukacji(K_U20) U02 – potrafi kierować procesami kształcenia i wychowania, posiada umiejętność pracy z grupą (zespołem wychowawczym, klasowym) w zakresie wczesnej edukacji(K_U27) K01 – ma świadomość konieczności stałego pogłębiania wiedzy i doskonalenia swoich umiejętności, odznacza się kreatywnością w poszukiwaniu różnorodnych form pomocy, rozumie potrzebę uczenia się i uczestniczenia w kulturze przez całe życie korzystając mediów tradycyjnych i elektronicznych (jednocześnie respektuje obowiązujące normy etyczne oraz prawne) w zakresie wczesnej edukacji(K_K04) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Wprowadzenie do pedagogiki, Historyczne podstawy wychowania, Filozoficzne podstawy wychowania. Przedmiot ma charakter wprowadzający. Studenci zdobędą wiedzę i umiejętności niezbędne do zrozumienia społeczno-kulturowego kontekstu kształcenia, wychowania czy pracy opiekuńczej. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WYK
KON
KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Tatiana Grabowska | |
Prowadzący grup: | Tatiana Grabowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 – posiada wiedzę na temat wychowania i kształcenia, w tym ich filozoficznych, społeczno-kulturowych, psychologicznych, biologicznych i medycznych podstaw w zakresie wczesnej edukacji(K_W05) W02 – rozpoznaje i charakteryzuje podstawowe elementy wiedzy obejmujące teorię i metodologię z zakresu logopedii językoznawstwa, pedagogiki w zakresie wczesnej edukacji(K_W12) W03 – posiada wiedzę na temat struktury i funkcji systemu edukacji – celów, podstaw prawnych, organizacji i funkcjonowania instytucji edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych w zakresie wczesnej edukacji(K_W23) U01 – potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz psychologii do analizowania i interpretowania określonego rodzaju sytuacji i zdarzeń pedagogicznych, (analiza sytuacji pedagogicznej) a także motywów i wzorów zachowań uczestników tych sytuacji w zakresie wczesnej edukacji(K_U20) U02 – potrafi kierować procesami kształcenia i wychowania, posiada umiejętność pracy z grupą (zespołem wychowawczym, klasowym) w zakresie wczesnej edukacji(K_U27) K01 – ma świadomość konieczności stałego pogłębiania wiedzy i doskonalenia swoich umiejętności, odznacza się kreatywnością w poszukiwaniu różnorodnych form pomocy, rozumie potrzebę uczenia się i uczestniczenia w kulturze przez całe życie korzystając mediów tradycyjnych i elektronicznych (jednocześnie respektuje obowiązujące normy etyczne oraz prawne) w zakresie wczesnej edukacji(K_K04) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Wprowadzenie do pedagogiki, Historyczne podstawy wychowania, Filozoficzne podstawy wychowania. Przedmiot ma charakter wprowadzający. Studenci zdobędą wiedzę i umiejętności niezbędne do zrozumienia społeczno-kulturowego kontekstu kształcenia, wychowania czy pracy opiekuńczej. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WYK
KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Tatiana Grabowska | |
Prowadzący grup: | Tatiana Grabowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 – posiada wiedzę na temat wychowania i kształcenia, w tym ich filozoficznych, społeczno-kulturowych, psychologicznych, biologicznych i medycznych podstaw w zakresie wczesnej edukacji(K_W05) W02 – rozpoznaje i charakteryzuje podstawowe elementy wiedzy obejmujące teorię i metodologię z zakresu logopedii językoznawstwa, pedagogiki w zakresie wczesnej edukacji(K_W12) W03 – posiada wiedzę na temat struktury i funkcji systemu edukacji – celów, podstaw prawnych, organizacji i funkcjonowania instytucji edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych w zakresie wczesnej edukacji(K_W23) U01 – potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz psychologii do analizowania i interpretowania określonego rodzaju sytuacji i zdarzeń pedagogicznych, (analiza sytuacji pedagogicznej) a także motywów i wzorów zachowań uczestników tych sytuacji w zakresie wczesnej edukacji(K_U20) U02 – potrafi kierować procesami kształcenia i wychowania, posiada umiejętność pracy z grupą (zespołem wychowawczym, klasowym) w zakresie wczesnej edukacji(K_U27) K01 – ma świadomość konieczności stałego pogłębiania wiedzy i doskonalenia swoich umiejętności, odznacza się kreatywnością w poszukiwaniu różnorodnych form pomocy, rozumie potrzebę uczenia się i uczestniczenia w kulturze przez całe życie korzystając mediów tradycyjnych i elektronicznych (jednocześnie respektuje obowiązujące normy etyczne oraz prawne) w zakresie wczesnej edukacji(K_K04) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Wprowadzenie do pedagogiki, Historyczne podstawy wychowania, Filozoficzne podstawy wychowania. Przedmiot ma charakter wprowadzający. Studenci zdobędą wiedzę i umiejętności niezbędne do zrozumienia społeczno-kulturowego kontekstu kształcenia, wychowania czy pracy opiekuńczej. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Tatiana Grabowska | |
Prowadzący grup: | Tatiana Grabowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 – posiada wiedzę na temat wychowania i kształcenia, w tym ich filozoficznych, społeczno-kulturowych, psychologicznych, biologicznych i medycznych podstaw w zakresie wczesnej edukacji(K_W05) W02 – rozpoznaje i charakteryzuje podstawowe elementy wiedzy obejmujące teorię i metodologię z zakresu logopedii językoznawstwa, pedagogiki w zakresie wczesnej edukacji(K_W12) W03 – posiada wiedzę na temat struktury i funkcji systemu edukacji – celów, podstaw prawnych, organizacji i funkcjonowania instytucji edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych w zakresie wczesnej edukacji(K_W23) U01 – potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz psychologii do analizowania i interpretowania określonego rodzaju sytuacji i zdarzeń pedagogicznych, (analiza sytuacji pedagogicznej) a także motywów i wzorów zachowań uczestników tych sytuacji w zakresie wczesnej edukacji(K_U20) U02 – potrafi kierować procesami kształcenia i wychowania, posiada umiejętność pracy z grupą (zespołem wychowawczym, klasowym) w zakresie wczesnej edukacji(K_U27) K01 – ma świadomość konieczności stałego pogłębiania wiedzy i doskonalenia swoich umiejętności, odznacza się kreatywnością w poszukiwaniu różnorodnych form pomocy, rozumie potrzebę uczenia się i uczestniczenia w kulturze przez całe życie korzystając mediów tradycyjnych i elektronicznych (jednocześnie respektuje obowiązujące normy etyczne oraz prawne) w zakresie wczesnej edukacji(K_K04) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Wprowadzenie do pedagogiki, Historyczne podstawy wychowania, Filozoficzne podstawy wychowania. Przedmiot ma charakter wprowadzający. Studenci zdobędą wiedzę i umiejętności niezbędne do zrozumienia społeczno-kulturowego kontekstu kształcenia, wychowania czy pracy opiekuńczej. |
|
Bilans pracy studenta: | Łączna liczba godzin pracy studenta wynosi 50 h. 30 h to praca z udziałem prowadzącego, 20 to praca własna studenta. Praca własna studenta obejmuje: samodzielne studiowanie literatury, (opracowanie w formie pisemnej jednej propozycji lektury dla rodziców bądź nauczycieli z zakresu wczesnej edukacji). Projekt (opracowanie zestawu zajęć dla dzieci w edukacji przedszkolnej lub wczesnoszkolnej z uwzględnieniem dziecka z wadą wymowy). Zaplanowanie teczki portfolio- pomocy dla nauczycieli przedszkola bądź klas I-III. |
Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maria Sobieszczyk | |
Prowadzący grup: | Maria Sobieszczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 – posiada wiedzę na temat wychowania i kształcenia, w tym ich filozoficznych, społeczno-kulturowych, psychologicznych, biologicznych i medycznych podstaw w zakresie wczesnej edukacji(K_W05) W02 – rozpoznaje i charakteryzuje podstawowe elementy wiedzy obejmujące teorię i metodologię z zakresu logopedii językoznawstwa, pedagogiki w zakresie wczesnej edukacji(K_W12) W03 – posiada wiedzę na temat struktury i funkcji systemu edukacji – celów, podstaw prawnych, organizacji i funkcjonowania instytucji edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych w zakresie wczesnej edukacji(K_W23) U01 – potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz psychologii do analizowania i interpretowania określonego rodzaju sytuacji i zdarzeń pedagogicznych, (analiza sytuacji pedagogicznej) a także motywów i wzorów zachowań uczestników tych sytuacji w zakresie wczesnej edukacji(K_U20) U02 – potrafi kierować procesami kształcenia i wychowania, posiada umiejętność pracy z grupą (zespołem wychowawczym, klasowym) w zakresie wczesnej edukacji(K_U27) K01 – ma świadomość konieczności stałego pogłębiania wiedzy i doskonalenia swoich umiejętności, odznacza się kreatywnością w poszukiwaniu różnorodnych form pomocy, rozumie potrzebę uczenia się i uczestniczenia w kulturze przez całe życie korzystając mediów tradycyjnych i elektronicznych (jednocześnie respektuje obowiązujące normy etyczne oraz prawne) w zakresie wczesnej edukacji(K_K04) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Wprowadzenie do pedagogiki, Historyczne podstawy wychowania, Filozoficzne podstawy wychowania. Przedmiot ma charakter wprowadzający. Studenci zdobędą wiedzę i umiejętności niezbędne do zrozumienia społeczno-kulturowego kontekstu kształcenia, wychowania czy pracy opiekuńczej. |
|
Bilans pracy studenta: | Łączna liczba godzin pracy studenta wynosi 50 h. 30 h to praca z udziałem prowadzącego, 20 to praca własna studenta. Praca własna studenta obejmuje: samodzielne studiowanie literatury, (opracowanie w formie pisemnej jednej propozycji lektury dla rodziców bądź nauczycieli z zakresu wczesnej edukacji). Projekt (opracowanie zestawu zajęć dla dzieci w edukacji przedszkolnej lub wczesnoszkolnej z uwzględnieniem dziecka z wadą wymowy). Zaplanowanie teczki portfolio- pomocy dla nauczycieli przedszkola bądź klas I-III. |
Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WYK
KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Tatiana Grabowska | |
Prowadzący grup: | Tatiana Grabowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 – posiada wiedzę na temat wychowania i kształcenia, w tym ich filozoficznych, społeczno-kulturowych, psychologicznych, biologicznych i medycznych podstaw w zakresie wczesnej edukacji(K_W05) W02 – rozpoznaje i charakteryzuje podstawowe elementy wiedzy obejmujące teorię i metodologię z zakresu logopedii językoznawstwa, pedagogiki w zakresie wczesnej edukacji(K_W12) W03 – posiada wiedzę na temat struktury i funkcji systemu edukacji – celów, podstaw prawnych, organizacji i funkcjonowania instytucji edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych w zakresie wczesnej edukacji(K_W23) U01 – potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz psychologii do analizowania i interpretowania określonego rodzaju sytuacji i zdarzeń pedagogicznych, (analiza sytuacji pedagogicznej) a także motywów i wzorów zachowań uczestników tych sytuacji w zakresie wczesnej edukacji(K_U20) U02 – potrafi kierować procesami kształcenia i wychowania, posiada umiejętność pracy z grupą (zespołem wychowawczym, klasowym) w zakresie wczesnej edukacji(K_U27) K01 – ma świadomość konieczności stałego pogłębiania wiedzy i doskonalenia swoich umiejętności, odznacza się kreatywnością w poszukiwaniu różnorodnych form pomocy, rozumie potrzebę uczenia się i uczestniczenia w kulturze przez całe życie korzystając mediów tradycyjnych i elektronicznych (jednocześnie respektuje obowiązujące normy etyczne oraz prawne) w zakresie wczesnej edukacji(K_K04) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Wprowadzenie do pedagogiki, Historyczne podstawy wychowania, Filozoficzne podstawy wychowania. Przedmiot ma charakter wprowadzający. Studenci zdobędą wiedzę i umiejętności niezbędne do zrozumienia społeczno-kulturowego kontekstu kształcenia, wychowania czy pracy opiekuńczej. |
|
Bilans pracy studenta: | Łączna liczba godzin pracy studenta wynosi 50 h. 30 h to praca z udziałem prowadzącego, 20 to praca własna studenta. Praca własna studenta obejmuje: samodzielne studiowanie literatury, (opracowanie w formie pisemnej jednej propozycji lektury dla rodziców bądź nauczycieli z zakresu wczesnej edukacji). Projekt (opracowanie zestawu zajęć dla dzieci w edukacji przedszkolnej lub wczesnoszkolnej z uwzględnieniem dziecka z wadą wymowy). Zaplanowanie teczki portfolio- pomocy dla nauczycieli przedszkola bądź klas I-III. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.