Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Pedagogika wczesnej edukacji

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1100-Lg24PWE-SP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Pedagogika wczesnej edukacji
Jednostka: Kolegium II
Grupy: 2 rok, 4 sem., logopedia, wczesna interwencja logopedyczna [SP]
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Profil:

ogólnoakademicki

Typ przedmiotu:

moduł zajęć przygotowania pedagogicznego / kształcenia nauczycielskiego

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/19" (zakończony)

Okres: 2019-02-18 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Tatiana Grabowska
Prowadzący grup: Tatiana Grabowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 – posiada wiedzę na temat wychowania i kształcenia, w tym ich filozoficznych, społeczno-kulturowych, psychologicznych, biologicznych i medycznych podstaw w zakresie wczesnej edukacji(K_W05)

W02 – rozpoznaje i charakteryzuje podstawowe elementy wiedzy obejmujące teorię i metodologię z zakresu logopedii językoznawstwa, pedagogiki w zakresie wczesnej edukacji(K_W12)

W03 – posiada wiedzę na temat struktury i funkcji systemu edukacji – celów, podstaw prawnych, organizacji i funkcjonowania instytucji edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych w zakresie wczesnej edukacji(K_W23)

U01 – potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz psychologii do analizowania i interpretowania określonego rodzaju sytuacji i zdarzeń pedagogicznych, (analiza sytuacji pedagogicznej) a także motywów i wzorów zachowań uczestników tych sytuacji w zakresie wczesnej edukacji(K_U20)

U02 – potrafi kierować procesami kształcenia i wychowania, posiada umiejętność pracy z grupą (zespołem wychowawczym, klasowym) w zakresie wczesnej edukacji(K_U27)

K01 – ma świadomość konieczności stałego pogłębiania wiedzy i doskonalenia swoich umiejętności, odznacza się kreatywnością w poszukiwaniu różnorodnych form pomocy, rozumie potrzebę uczenia się i uczestniczenia w kulturze przez całe życie korzystając mediów tradycyjnych i elektronicznych (jednocześnie respektuje obowiązujące normy etyczne oraz prawne) w zakresie wczesnej edukacji(K_K04)


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Wprowadzenie do pedagogiki, Historyczne podstawy wychowania, Filozoficzne podstawy wychowania.

Przedmiot ma charakter wprowadzający. Studenci zdobędą wiedzę i umiejętności niezbędne do zrozumienia społeczno-kulturowego kontekstu kształcenia, wychowania czy pracy opiekuńczej.


Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)

Okres: 2020-02-24 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Tatiana Grabowska
Prowadzący grup: Tatiana Grabowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 – posiada wiedzę na temat wychowania i kształcenia, w tym ich filozoficznych, społeczno-kulturowych, psychologicznych, biologicznych i medycznych podstaw w zakresie wczesnej edukacji(K_W05)

W02 – rozpoznaje i charakteryzuje podstawowe elementy wiedzy obejmujące teorię i metodologię z zakresu logopedii językoznawstwa, pedagogiki w zakresie wczesnej edukacji(K_W12)

W03 – posiada wiedzę na temat struktury i funkcji systemu edukacji – celów, podstaw prawnych, organizacji i funkcjonowania instytucji edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych w zakresie wczesnej edukacji(K_W23)

U01 – potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz psychologii do analizowania i interpretowania określonego rodzaju sytuacji i zdarzeń pedagogicznych, (analiza sytuacji pedagogicznej) a także motywów i wzorów zachowań uczestników tych sytuacji w zakresie wczesnej edukacji(K_U20)

U02 – potrafi kierować procesami kształcenia i wychowania, posiada umiejętność pracy z grupą (zespołem wychowawczym, klasowym) w zakresie wczesnej edukacji(K_U27)

K01 – ma świadomość konieczności stałego pogłębiania wiedzy i doskonalenia swoich umiejętności, odznacza się kreatywnością w poszukiwaniu różnorodnych form pomocy, rozumie potrzebę uczenia się i uczestniczenia w kulturze przez całe życie korzystając mediów tradycyjnych i elektronicznych (jednocześnie respektuje obowiązujące normy etyczne oraz prawne) w zakresie wczesnej edukacji(K_K04)


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Wprowadzenie do pedagogiki, Historyczne podstawy wychowania, Filozoficzne podstawy wychowania.

Przedmiot ma charakter wprowadzający. Studenci zdobędą wiedzę i umiejętności niezbędne do zrozumienia społeczno-kulturowego kontekstu kształcenia, wychowania czy pracy opiekuńczej.


Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Tatiana Grabowska
Prowadzący grup: Tatiana Grabowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 – posiada wiedzę na temat wychowania i kształcenia, w tym ich filozoficznych, społeczno-kulturowych, psychologicznych, biologicznych i medycznych podstaw w zakresie wczesnej edukacji(K_W05)

W02 – rozpoznaje i charakteryzuje podstawowe elementy wiedzy obejmujące teorię i metodologię z zakresu logopedii językoznawstwa, pedagogiki w zakresie wczesnej edukacji(K_W12)

W03 – posiada wiedzę na temat struktury i funkcji systemu edukacji – celów, podstaw prawnych, organizacji i funkcjonowania instytucji edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych w zakresie wczesnej edukacji(K_W23)

U01 – potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz psychologii do analizowania i interpretowania określonego rodzaju sytuacji i zdarzeń pedagogicznych, (analiza sytuacji pedagogicznej) a także motywów i wzorów zachowań uczestników tych sytuacji w zakresie wczesnej edukacji(K_U20)

U02 – potrafi kierować procesami kształcenia i wychowania, posiada umiejętność pracy z grupą (zespołem wychowawczym, klasowym) w zakresie wczesnej edukacji(K_U27)

K01 – ma świadomość konieczności stałego pogłębiania wiedzy i doskonalenia swoich umiejętności, odznacza się kreatywnością w poszukiwaniu różnorodnych form pomocy, rozumie potrzebę uczenia się i uczestniczenia w kulturze przez całe życie korzystając mediów tradycyjnych i elektronicznych (jednocześnie respektuje obowiązujące normy etyczne oraz prawne) w zakresie wczesnej edukacji(K_K04)


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Wprowadzenie do pedagogiki, Historyczne podstawy wychowania, Filozoficzne podstawy wychowania.

Przedmiot ma charakter wprowadzający. Studenci zdobędą wiedzę i umiejętności niezbędne do zrozumienia społeczno-kulturowego kontekstu kształcenia, wychowania czy pracy opiekuńczej.


Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Tatiana Grabowska
Prowadzący grup: Tatiana Grabowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 – posiada wiedzę na temat wychowania i kształcenia, w tym ich filozoficznych, społeczno-kulturowych, psychologicznych, biologicznych i medycznych podstaw w zakresie wczesnej edukacji(K_W05)

W02 – rozpoznaje i charakteryzuje podstawowe elementy wiedzy obejmujące teorię i metodologię z zakresu logopedii językoznawstwa, pedagogiki w zakresie wczesnej edukacji(K_W12)

W03 – posiada wiedzę na temat struktury i funkcji systemu edukacji – celów, podstaw prawnych, organizacji i funkcjonowania instytucji edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych w zakresie wczesnej edukacji(K_W23)

U01 – potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz psychologii do analizowania i interpretowania określonego rodzaju sytuacji i zdarzeń pedagogicznych, (analiza sytuacji pedagogicznej) a także motywów i wzorów zachowań uczestników tych sytuacji w zakresie wczesnej edukacji(K_U20)

U02 – potrafi kierować procesami kształcenia i wychowania, posiada umiejętność pracy z grupą (zespołem wychowawczym, klasowym) w zakresie wczesnej edukacji(K_U27)

K01 – ma świadomość konieczności stałego pogłębiania wiedzy i doskonalenia swoich umiejętności, odznacza się kreatywnością w poszukiwaniu różnorodnych form pomocy, rozumie potrzebę uczenia się i uczestniczenia w kulturze przez całe życie korzystając mediów tradycyjnych i elektronicznych (jednocześnie respektuje obowiązujące normy etyczne oraz prawne) w zakresie wczesnej edukacji(K_K04)


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Wprowadzenie do pedagogiki, Historyczne podstawy wychowania, Filozoficzne podstawy wychowania.

Przedmiot ma charakter wprowadzający. Studenci zdobędą wiedzę i umiejętności niezbędne do zrozumienia społeczno-kulturowego kontekstu kształcenia, wychowania czy pracy opiekuńczej.


Bilans pracy studenta:

Łączna liczba godzin pracy studenta wynosi 50 h. 30 h to praca z udziałem prowadzącego, 20 to praca własna studenta. Praca własna studenta obejmuje: samodzielne studiowanie literatury, (opracowanie w formie pisemnej jednej propozycji lektury dla rodziców bądź nauczycieli z zakresu wczesnej edukacji).

Projekt (opracowanie zestawu zajęć dla dzieci w edukacji przedszkolnej lub wczesnoszkolnej z uwzględnieniem dziecka z wadą wymowy).

Zaplanowanie teczki portfolio- pomocy dla nauczycieli przedszkola bądź klas I-III.

Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2022/23" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Maria Sobieszczyk
Prowadzący grup: Maria Sobieszczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 – posiada wiedzę na temat wychowania i kształcenia, w tym ich filozoficznych, społeczno-kulturowych, psychologicznych, biologicznych i medycznych podstaw w zakresie wczesnej edukacji(K_W05)

W02 – rozpoznaje i charakteryzuje podstawowe elementy wiedzy obejmujące teorię i metodologię z zakresu logopedii językoznawstwa, pedagogiki w zakresie wczesnej edukacji(K_W12)

W03 – posiada wiedzę na temat struktury i funkcji systemu edukacji – celów, podstaw prawnych, organizacji i funkcjonowania instytucji edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych w zakresie wczesnej edukacji(K_W23)

U01 – potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz psychologii do analizowania i interpretowania określonego rodzaju sytuacji i zdarzeń pedagogicznych, (analiza sytuacji pedagogicznej) a także motywów i wzorów zachowań uczestników tych sytuacji w zakresie wczesnej edukacji(K_U20)

U02 – potrafi kierować procesami kształcenia i wychowania, posiada umiejętność pracy z grupą (zespołem wychowawczym, klasowym) w zakresie wczesnej edukacji(K_U27)

K01 – ma świadomość konieczności stałego pogłębiania wiedzy i doskonalenia swoich umiejętności, odznacza się kreatywnością w poszukiwaniu różnorodnych form pomocy, rozumie potrzebę uczenia się i uczestniczenia w kulturze przez całe życie korzystając mediów tradycyjnych i elektronicznych (jednocześnie respektuje obowiązujące normy etyczne oraz prawne) w zakresie wczesnej edukacji(K_K04)


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Wprowadzenie do pedagogiki, Historyczne podstawy wychowania, Filozoficzne podstawy wychowania.

Przedmiot ma charakter wprowadzający. Studenci zdobędą wiedzę i umiejętności niezbędne do zrozumienia społeczno-kulturowego kontekstu kształcenia, wychowania czy pracy opiekuńczej.


Bilans pracy studenta:

Łączna liczba godzin pracy studenta wynosi 50 h. 30 h to praca z udziałem prowadzącego, 20 to praca własna studenta. Praca własna studenta obejmuje: samodzielne studiowanie literatury, (opracowanie w formie pisemnej jednej propozycji lektury dla rodziców bądź nauczycieli z zakresu wczesnej edukacji).

Projekt (opracowanie zestawu zajęć dla dzieci w edukacji przedszkolnej lub wczesnoszkolnej z uwzględnieniem dziecka z wadą wymowy).

Zaplanowanie teczki portfolio- pomocy dla nauczycieli przedszkola bądź klas I-III.

Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2024-02-26 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Tatiana Grabowska
Prowadzący grup: Tatiana Grabowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01 – posiada wiedzę na temat wychowania i kształcenia, w tym ich filozoficznych, społeczno-kulturowych, psychologicznych, biologicznych i medycznych podstaw w zakresie wczesnej edukacji(K_W05)

W02 – rozpoznaje i charakteryzuje podstawowe elementy wiedzy obejmujące teorię i metodologię z zakresu logopedii językoznawstwa, pedagogiki w zakresie wczesnej edukacji(K_W12)

W03 – posiada wiedzę na temat struktury i funkcji systemu edukacji – celów, podstaw prawnych, organizacji i funkcjonowania instytucji edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych w zakresie wczesnej edukacji(K_W23)

U01 – potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz psychologii do analizowania i interpretowania określonego rodzaju sytuacji i zdarzeń pedagogicznych, (analiza sytuacji pedagogicznej) a także motywów i wzorów zachowań uczestników tych sytuacji w zakresie wczesnej edukacji(K_U20)

U02 – potrafi kierować procesami kształcenia i wychowania, posiada umiejętność pracy z grupą (zespołem wychowawczym, klasowym) w zakresie wczesnej edukacji(K_U27)

K01 – ma świadomość konieczności stałego pogłębiania wiedzy i doskonalenia swoich umiejętności, odznacza się kreatywnością w poszukiwaniu różnorodnych form pomocy, rozumie potrzebę uczenia się i uczestniczenia w kulturze przez całe życie korzystając mediów tradycyjnych i elektronicznych (jednocześnie respektuje obowiązujące normy etyczne oraz prawne) w zakresie wczesnej edukacji(K_K04)


Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Wprowadzenie do pedagogiki, Historyczne podstawy wychowania, Filozoficzne podstawy wychowania.

Przedmiot ma charakter wprowadzający. Studenci zdobędą wiedzę i umiejętności niezbędne do zrozumienia społeczno-kulturowego kontekstu kształcenia, wychowania czy pracy opiekuńczej.


Bilans pracy studenta:

Łączna liczba godzin pracy studenta wynosi 50 h. 30 h to praca z udziałem prowadzącego, 20 to praca własna studenta. Praca własna studenta obejmuje: samodzielne studiowanie literatury, (opracowanie w formie pisemnej jednej propozycji lektury dla rodziców bądź nauczycieli z zakresu wczesnej edukacji).

Projekt (opracowanie zestawu zajęć dla dzieci w edukacji przedszkolnej lub wczesnoszkolnej z uwzględnieniem dziecka z wadą wymowy).

Zaplanowanie teczki portfolio- pomocy dla nauczycieli przedszkola bądź klas I-III.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)