Komunikacja alternatywna i wspomagająca
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-Lg3KOA-NP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Komunikacja alternatywna i wspomagająca |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | ogólnoakademicki |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć podstawowych |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
N WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Kamyk-Wawryszuk | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Kamyk-Wawryszuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | K_W03 Prezentuje podstawowe wiadomości z zakresu niepełnosprawności, zaburzeń mowy, języka, komunikacji, czynności fizjologicznych aparatu mowy o podłożu poznawczym, emocjonalnym, środowiskowym, neurologicznym i onkologicznym. K_W09 Posiada wiedzę na temat procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, w tym w działalności pedagogicznej (dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej) oraz ich prawidłowości i zakłóceń z wykorzystaniem alternatywnych form wspierających rozwój komunikacji. K_W12 Rozpoznaje i charakteryzuje podstawowe elementy wiedzy obejmujące teorie i metodologie z zakresu logopedii, językoznawstwa, pedagogiki. K_U01 Potrafi ocenić stan mowy, języka, komunikacji i czynności narządów artykulacyjnych oraz rozpoznać i opisać różne formy zaburzeń tych czynności. K_U05 Posiada umiejętności pracy z osobą z niepełnosprawnością intelektualną, w zakresie badania, diagnozy logopedycznej, opracowania strategii terapii indywidualnej i grupowej. K_K01 Charakteryzuje się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, refleksyjnością oraz postawami prospołecznymi wobec problemów drugiego człowieka i jest gotowy do niesienia pomocy osobom z zaburzeniami mowy, języka, komunikacji, czynności fizjologicznych aparatu mowy K_K11 Ma świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanych działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) w stosunku do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Budowa, fizjologia narządów mowy i zaburzenia narządów mowy, wprowadzenie do logopedii, fonetyka języka polskiego, wspomaganie komputerowe oddziaływań logopedycznych, podstawy pedagogiki specjalnej |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.