Pedagogiczne metody wspomagania rozwoju dziecka niepełnosprawnego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-Lg3PEM-NP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Pedagogiczne metody wspomagania rozwoju dziecka niepełnosprawnego |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | ogólnoakademicki |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć do wyboru |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO KON
WYK
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 10 godzin
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maciej Jabłoński | |
Prowadzący grup: | Maciej Jabłoński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Efekty kierunkowe Wiedza: K_W09 Posiada wiedzę na temat procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, w tym w działalności pedagogicznej (dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej) oraz ich prawidłowości i zakłóceń z wykorzystaniem alternatywnych form wspierających rozwój komunikacji. K_W22 Posiada wiedzę z zakresu dydaktyki i szczegółowej metodyki działalności pedagogicznej (logopedycznej), popartą doświadczeniem w jej praktycznym wykorzystywaniu Umiejętności: K_U05 Posiada umiejętności pracy z osobą z niepełnosprawnością intelektualną, w zakresie badania, diagnozy logopedycznej, opracowania strategii terapii indywidualnej i grupowej. K_U20 Potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz psychologii do analizowania i interpretowania określonego rodzaju sytuacji i zdarzeń pedagogicznych (analiza sytuacji pedagogicznej), a także motywów i wzorów zachowań uczestników tych sytuacji. Kompetencje społeczne: K_K03 Jest otwarty na nowe formy pomocy i współpracę z innymi specjalistami oraz z rodzinami osób z problemami w komunikowaniu się. Efekty przedmiotowe Wiedza: W01 Posiada wiedzę na temat procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, w tym w działalności pedagogicznej (dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej) oraz ich prawidłowości i zakłóceń z wykorzystaniem alternatywnych form wspierających rozwój komunikacji w pracy z dzieckiem z niepełnosparwnościami. W02 Posiada wiedzę z zakresu dydaktyki i szczegółowej metodyki działalności pedagogicznej (logopedycznej), popartą doświadczeniem w jej praktycznym wykorzystywaniu w wspieraniu dzieci z niepełnopsrawnościami. Umiejętności: U03 Posiada umiejętności pracy z osobą z niepełnosprawnością intelektualną, w zakresie badania, diagnozy logopedycznej, opracowania strategii terapii indywidualnej i grupowej. U04 Potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz psychologii do analizowania i interpretowania określonego rodzaju sytuacji i zdarzeń pedagogicznych (analiza sytuacji pedagogicznej), a także motywów i wzorów zachowań uczestników tych sytuacji w tym dzieci z niepełnopsarwnościami. Kompetencje społeczne: K04 Jest otwarty na nowe formy pomocy i współpracę z innymi specjalistami oraz z rodzinami osób z problemami w komunikowaniu się w tym dzieci z niepełnosparwnościami. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Pedagogika specjalna |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.