Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Wczesne wspomaganie rozwoju i komunikacji dzieci ze spektrum autyzmu

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1100-Lg3WWR-NP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Wczesne wspomaganie rozwoju i komunikacji dzieci ze spektrum autyzmu
Jednostka: Kolegium II
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Profil:

ogólnoakademicki

Typ przedmiotu:

moduł zajęć do wyboru

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2019/20" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 10 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Maciej Jabłoński
Prowadzący grup: Maciej Jabłoński, Dorota Pufund
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

Efekty kierunkowe

Wiedza:

K_W03 Prezentuje podstawowe wiadomości z zakresu niepełnosprawności, zaburzeń mowy, języka, komunikacji, czynności fizjologicznych aparatu mowy o podłożu poznawczym, emocjonalnym, środowiskowym, neurologicznym.

Umiejętności:

K_U01 Potrafi ocenić stan mowy, języka, komunikacji i czynności narządów artykulacyjnych oraz rozpoznać i opisać różne formy zaburzeń tych czynności.

K_U03 Umie stworzyć narzędzie badawcze, potrafi zaproponować metodę terapeutyczną oraz prowadzić terapię logopedyczną w zależności od rodzaju i stopnia zaburzeń.

K_U13 Umie prowadzić rozmowę z pacjentem i jego rodziną dotyczącą zaburzeń logopedycznych.

Kompetencje społeczne:

K_K01 Charakteryzuje się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, refleksyjnością oraz postawami prospołecznymi wobec problemów drugiego człowieka i jest gotowy do niesienia pomocy osobom z zaburzeniami mowy, języka, komunikacji, czynności fizjologicznych aparatu mowy


Efekty przedmiotowe

Wiedza:

W01 Prezentuje podstawowe wiadomości z zakresu wspomagania rozwoju i komunikacji dzieci ze spektrum autyzmu, zaburzeń mowy, języka, komunikacji, czynności fizjologicznych aparatu mowy o podłożu poznawczym, emocjonalnym, środowiskowym, neurologicznym i onkologicznym.

Umiejętności:

U02 Potrafi ocenić stan mowy, języka, komunikacji i czynności narządów artykulacyjnych oraz rozpoznać i opisać różne formy zaburzeń tych czynności.

U03 Umie stworzyć narzędzie badawcze, potrafi zaproponować metodę terapeutyczną oraz prowadzić terapię logopedyczną w zależności od rodzaju i stopnia zaburzeń.

U04 Umie prowadzić rozmowę z pacjentem i jego rodziną dotyczącą zaburzeń logopedycznych u dziecii ze spektrum autyzmu.

Kompetencji spłecznych:

K05 Charakteryzuje się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, refleksyjnością oraz postawami prospołecznymi wobec problemów drugiego człowieka i jest gotowy do niesienia pomocy osobom z zaburzeniami mowy, języka, komunikacji, czynności fizjologicznych aparatu mowy


Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)