Metodyka wspomagania rozwoju i rewalidacja indywidualna w autyzmie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-P-L24MW-SD |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Metodyka wspomagania rozwoju i rewalidacja indywidualna w autyzmie |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: |
2 rok, 4 sem., pedagogika, spec. logopedia [SD] |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | ogólnoakademicki |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć do wyboru |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maciej Jabłoński | |
Prowadzący grup: | Maciej Jabłoński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Efekty kierunkowe Wiedza: K_W03 Prezentuje podstawowe wiadomości z zakresu niepełnosprawności, zaburzeń mowy, języka, komunikacji, czynności fizjologicznych aparatu mowy o podłożu poznawczym, emocjonalnym, środowiskowym, neurologicznym i onkologicznym. Umiejętności: K_U04 Umie wykorzystać wiedzę z zakresu teoretycznych podstaw pedagogicznych, psychologicznych, lingwistycznych, medycznych w terapii logopedycznej. K_U05 Posiada umiejętności pracy z osobą z niepełnosprawnością intelektualną, w zakresie badania, diagnozy logopedycznej, opracowania strategii terapii indywidualnej i grupowej.. K_U26 Posiada umiejętności diagnostyczne pozwalające na rozpoznawanie sytuacji uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, opracowywanie wyników obserwacji i formułowanie wniosków. K_U28 Potrafi pracować z uczniami, indywidualizować zadania i dostosowywać metody i treści do potrzeb i możliwości uczniów (w tym uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi) oraz zmian zachodzących w świecie i w nauce Kompetencje społeczne: K_K02 Ma świadomość znaczenia profesjonalizmu, refleksji na tematy etyczne i przestrzegania zasad etyki zawodowej; wykazuje cechy refleksyjnego praktyka. K_K03 Jest otwarty na nowe formy pomocy i współpracę z innymi specjalistami oraz z rodzinami osób z problemami w komunikowaniu się. Efekty przedmiotowe Wiedza: W01 Prezentuje podstawowe wiadomości z zakresu spektrum autyzmu, niepełnosprawności, zaburzeń mowy, języka, komunikacji, czynności fizjologicznych aparatu mowy o podłożu poznawczym, emocjonalnym, środowiskowym, neurologicznym i onkologicznym. Umiejętności: U02 Umie wykorzystać wiedzę z zakresu teoretycznych podstaw pedagogicznych, psychologicznych, lingwistycznych, medycznych w terapii logopedycznej. U03 Posiada umiejętności pracy z osobą z niepełnosprawnością intelektualną, w zakresie badania, diagnozy logopedycznej, opracowania strategii terapii indywidualnej i grupowej. U04 Posiada umiejętności diagnostyczne pozwalające na rozpoznawanie sytuacji uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w tym ze spektrum autyzmu, opracowywanie wyników obserwacji i formułowanie wniosków U05 Potrafi pracować z uczniami, indywidualizować zadania i dostosowywać metody i treści do potrzeb i możliwości uczniów (w tym uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi) oraz zmian zachodzących w świecie i w nauce. Kompetecje społeczne: K06 Ma świadomość znaczenia profesjonalizmu, refleksji na tematy etyczne i przestrzegania zasad etyki zawodowej; wykazuje cechy refleksyjnego praktyka. K07 Jest otwarty na nowe formy pomocy i współpracę z innymi specjalistami oraz z rodzinami osób z problemami w komunikowaniu się. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Pedagogika specjalna, teoretyczne podstawy kształcenia, Podstawy psychologii. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maciej Jabłoński | |
Prowadzący grup: | Maciej Jabłoński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Efekty kierunkowe Wiedza: K_W03 Prezentuje podstawowe wiadomości z zakresu niepełnosprawności, zaburzeń mowy, języka, komunikacji, czynności fizjologicznych aparatu mowy o podłożu poznawczym, emocjonalnym, środowiskowym, neurologicznym. Umiejętności: K_U04 Umie wykorzystać wiedzę z zakresu teoretycznych podstaw pedagogicznych, lingwistycznych, medycznych w terapii logopedycznej. K_U05 Posiada umiejętności pracy z osobą z niepełnosprawnością intelektualną, w zakresie badania, diagnozy logopedycznej, opracowania strategii terapii indywidualnej i grupowej. K_U26 Posiada umiejętności diagnostyczne pozwalające na rozpoznawanie sytuacji uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, opracowywanie wyników obserwacji i formułowanie wniosków. K_U28 Potrafi pracować z uczniami, indywidualizować zadania i dostosowywać metody i treści do potrzeb i możliwości uczniów (w tym uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi) oraz zmian zachodzących w świecie i w nauce. Kompetencje społeczne: K_K02 Ma świadomość znaczenia profesjonalizmu, refleksji na tematy etyczne i przestrzegania zasad etyki zawodowej; wykazuje cechy refleksyjnego praktyka. K_K03 Jest otwarty na nowe formy pomocy i współpracę z innymi specjalistami oraz z rodzinami osób z problemami w komunikowaniu się. Efekty przedmiotowe Wiedza: W01 Prezentuje podstawowe wiadomości z zakresu spektrum autyzmu, niepełnosprawności, zaburzeń mowy, języka, komunikacji, czynności fizjologicznych aparatu mowy o podłożu poznawczym, emocjonalnym, środowiskowym, neurologicznym. Umiejętności: U02 Umie wykorzystać wiedzę z zakresu teoretycznych podstaw pedagogicznych, lingwistycznych w terapii logopedycznej. U03 Posiada umiejętności pracy z osobą ze spektrum autyzmu, w zakresie badania, diagnozy logopedycznej, opracowania strategii terapii indywidualnej i grupowej. U04 Posiada umiejętności diagnostyczne pozwalające na rozpoznawanie sytuacji uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w tym ze spektrum autyzmu, opracowywanie wyników obserwacji i formułowanie wniosków U05 Potrafi pracować z uczniami, indywidualizować zadania i dostosowywać metody i treści do potrzeb i możliwości uczniów (w tym uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi) oraz zmian zachodzących w świecie i w nauce. Kompetecje społeczne: K06 Ma świadomość znaczenia profesjonalizmu, refleksji na tematy etyczne i przestrzegania zasad etyki zawodowej; wykazuje cechy refleksyjnego praktyka. K07 Jest otwarty na nowe formy pomocy i współpracę z innymi specjalistami oraz z rodzinami osób z problemami w komunikowaniu się. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Pedagogika specjalna, teoretyczne podstawy kształcenia, Podstawy psychologii. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maciej Jabłoński | |
Prowadzący grup: | Maciej Jabłoński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Efekty kierunkowe Wiedza: K_W03 Prezentuje podstawowe wiadomości z zakresu niepełnosprawności, zaburzeń mowy, języka, komunikacji, czynności fizjologicznych aparatu mowy o podłożu poznawczym, emocjonalnym, środowiskowym, neurologicznym. Umiejętności: K_U04 Umie wykorzystać wiedzę z zakresu teoretycznych podstaw pedagogicznych, lingwistycznych, medycznych w terapii logopedycznej. K_U05 Posiada umiejętności pracy z osobą z niepełnosprawnością intelektualną, w zakresie badania, diagnozy logopedycznej, opracowania strategii terapii indywidualnej i grupowej. K_U26 Posiada umiejętności diagnostyczne pozwalające na rozpoznawanie sytuacji uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, opracowywanie wyników obserwacji i formułowanie wniosków. K_U28 Potrafi pracować z uczniami, indywidualizować zadania i dostosowywać metody i treści do potrzeb i możliwości uczniów (w tym uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi) oraz zmian zachodzących w świecie i w nauce. Kompetencje społeczne: K_K02 Ma świadomość znaczenia profesjonalizmu, refleksji na tematy etyczne i przestrzegania zasad etyki zawodowej; wykazuje cechy refleksyjnego praktyka. K_K03 Jest otwarty na nowe formy pomocy i współpracę z innymi specjalistami oraz z rodzinami osób z problemami w komunikowaniu się. Efekty przedmiotowe Wiedza: W01 Prezentuje podstawowe wiadomości z zakresu spektrum autyzmu, niepełnosprawności, zaburzeń mowy, języka, komunikacji, czynności fizjologicznych aparatu mowy o podłożu poznawczym, emocjonalnym, środowiskowym, neurologicznym. Umiejętności: U02 Umie wykorzystać wiedzę z zakresu teoretycznych podstaw pedagogicznych, lingwistycznych w terapii logopedycznej. U03 Posiada umiejętności pracy z osobą ze spektrum autyzmu, w zakresie badania, diagnozy logopedycznej, opracowania strategii terapii indywidualnej i grupowej. U04 Posiada umiejętności diagnostyczne pozwalające na rozpoznawanie sytuacji uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w tym ze spektrum autyzmu, opracowywanie wyników obserwacji i formułowanie wniosków U05 Potrafi pracować z uczniami, indywidualizować zadania i dostosowywać metody i treści do potrzeb i możliwości uczniów (w tym uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi) oraz zmian zachodzących w świecie i w nauce. Kompetecje społeczne: K06 Ma świadomość znaczenia profesjonalizmu, refleksji na tematy etyczne i przestrzegania zasad etyki zawodowej; wykazuje cechy refleksyjnego praktyka. K07 Jest otwarty na nowe formy pomocy i współpracę z innymi specjalistami oraz z rodzinami osób z problemami w komunikowaniu się. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Pedagogika specjalna, teoretyczne podstawy kształcenia, Podstawy psychologii. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marika Przybylska | |
Prowadzący grup: | Marika Przybylska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Efekty kierunkowe Wiedza: K_W03 Prezentuje podstawowe wiadomości z zakresu niepełnosprawności, zaburzeń mowy, języka, komunikacji, czynności fizjologicznych aparatu mowy o podłożu poznawczym, emocjonalnym, środowiskowym, neurologicznym. Umiejętności: K_U04 Umie wykorzystać wiedzę z zakresu teoretycznych podstaw pedagogicznych, lingwistycznych, medycznych w terapii logopedycznej. K_U05 Posiada umiejętności pracy z osobą z niepełnosprawnością intelektualną, w zakresie badania, diagnozy logopedycznej, opracowania strategii terapii indywidualnej i grupowej. K_U26 Posiada umiejętności diagnostyczne pozwalające na rozpoznawanie sytuacji uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, opracowywanie wyników obserwacji i formułowanie wniosków. K_U28 Potrafi pracować z uczniami, indywidualizować zadania i dostosowywać metody i treści do potrzeb i możliwości uczniów (w tym uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi) oraz zmian zachodzących w świecie i w nauce. Kompetencje społeczne: K_K02 Ma świadomość znaczenia profesjonalizmu, refleksji na tematy etyczne i przestrzegania zasad etyki zawodowej; wykazuje cechy refleksyjnego praktyka. K_K03 Jest otwarty na nowe formy pomocy i współpracę z innymi specjalistami oraz z rodzinami osób z problemami w komunikowaniu się. Efekty przedmiotowe Wiedza: W01 Prezentuje podstawowe wiadomości z zakresu spektrum autyzmu, niepełnosprawności, zaburzeń mowy, języka, komunikacji, czynności fizjologicznych aparatu mowy o podłożu poznawczym, emocjonalnym, środowiskowym, neurologicznym. Umiejętności: U02 Umie wykorzystać wiedzę z zakresu teoretycznych podstaw pedagogicznych, lingwistycznych w terapii logopedycznej. U03 Posiada umiejętności pracy z osobą ze spektrum autyzmu, w zakresie badania, diagnozy logopedycznej, opracowania strategii terapii indywidualnej i grupowej. U04 Posiada umiejętności diagnostyczne pozwalające na rozpoznawanie sytuacji uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w tym ze spektrum autyzmu, opracowywanie wyników obserwacji i formułowanie wniosków U05 Potrafi pracować z uczniami, indywidualizować zadania i dostosowywać metody i treści do potrzeb i możliwości uczniów (w tym uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi) oraz zmian zachodzących w świecie i w nauce. Kompetecje społeczne: K06 Ma świadomość znaczenia profesjonalizmu, refleksji na tematy etyczne i przestrzegania zasad etyki zawodowej; wykazuje cechy refleksyjnego praktyka. K07 Jest otwarty na nowe formy pomocy i współpracę z innymi specjalistami oraz z rodzinami osób z problemami w komunikowaniu się. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Pedagogika specjalna, teoretyczne podstawy kształcenia, Podstawy psychologii. |
|
Bilans pracy studenta: | 1ECTS ; 15h wykładu + 10h pracy własnej studenta praca studenta: samodzielne studiowanie literatury przygotowanie się do testu |
Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maciej Jabłoński | |
Prowadzący grup: | Maciej Jabłoński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Efekty kierunkowe Wiedza: K_W03 Prezentuje podstawowe wiadomości z zakresu niepełnosprawności, zaburzeń mowy, języka, komunikacji, czynności fizjologicznych aparatu mowy o podłożu poznawczym, emocjonalnym, środowiskowym, neurologicznym. Umiejętności: K_U04 Umie wykorzystać wiedzę z zakresu teoretycznych podstaw pedagogicznych, lingwistycznych, medycznych w terapii logopedycznej. K_U05 Posiada umiejętności pracy z osobą z niepełnosprawnością intelektualną, w zakresie badania, diagnozy logopedycznej, opracowania strategii terapii indywidualnej i grupowej. K_U26 Posiada umiejętności diagnostyczne pozwalające na rozpoznawanie sytuacji uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, opracowywanie wyników obserwacji i formułowanie wniosków. K_U28 Potrafi pracować z uczniami, indywidualizować zadania i dostosowywać metody i treści do potrzeb i możliwości uczniów (w tym uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi) oraz zmian zachodzących w świecie i w nauce. Kompetencje społeczne: K_K02 Ma świadomość znaczenia profesjonalizmu, refleksji na tematy etyczne i przestrzegania zasad etyki zawodowej; wykazuje cechy refleksyjnego praktyka. K_K03 Jest otwarty na nowe formy pomocy i współpracę z innymi specjalistami oraz z rodzinami osób z problemami w komunikowaniu się. Efekty przedmiotowe Wiedza: W01 Prezentuje podstawowe wiadomości z zakresu spektrum autyzmu, niepełnosprawności, zaburzeń mowy, języka, komunikacji, czynności fizjologicznych aparatu mowy o podłożu poznawczym, emocjonalnym, środowiskowym, neurologicznym. Umiejętności: U02 Umie wykorzystać wiedzę z zakresu teoretycznych podstaw pedagogicznych, lingwistycznych w terapii logopedycznej. U03 Posiada umiejętności pracy z osobą ze spektrum autyzmu, w zakresie badania, diagnozy logopedycznej, opracowania strategii terapii indywidualnej i grupowej. U04 Posiada umiejętności diagnostyczne pozwalające na rozpoznawanie sytuacji uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w tym ze spektrum autyzmu, opracowywanie wyników obserwacji i formułowanie wniosków U05 Potrafi pracować z uczniami, indywidualizować zadania i dostosowywać metody i treści do potrzeb i możliwości uczniów (w tym uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi) oraz zmian zachodzących w świecie i w nauce. Kompetecje społeczne: K06 Ma świadomość znaczenia profesjonalizmu, refleksji na tematy etyczne i przestrzegania zasad etyki zawodowej; wykazuje cechy refleksyjnego praktyka. K07 Jest otwarty na nowe formy pomocy i współpracę z innymi specjalistami oraz z rodzinami osób z problemami w komunikowaniu się. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Pedagogika specjalna, teoretyczne podstawy kształcenia, Podstawy psychologii. |
|
Bilans pracy studenta: | 1ECTS ; 15h wykładu + 10h pracy własnej studenta praca studenta: samodzielne studiowanie literatury przygotowanie się do testu |
Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maciej Jabłoński | |
Prowadzący grup: | Maciej Jabłoński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Efekty kierunkowe Wiedza: K_W03 Prezentuje podstawowe wiadomości z zakresu niepełnosprawności, zaburzeń mowy, języka, komunikacji, czynności fizjologicznych aparatu mowy o podłożu poznawczym, emocjonalnym, środowiskowym, neurologicznym. Umiejętności: K_U04 Umie wykorzystać wiedzę z zakresu teoretycznych podstaw pedagogicznych, lingwistycznych, medycznych w terapii logopedycznej. K_U05 Posiada umiejętności pracy z osobą z niepełnosprawnością intelektualną, w zakresie badania, diagnozy logopedycznej, opracowania strategii terapii indywidualnej i grupowej. K_U26 Posiada umiejętności diagnostyczne pozwalające na rozpoznawanie sytuacji uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, opracowywanie wyników obserwacji i formułowanie wniosków. K_U28 Potrafi pracować z uczniami, indywidualizować zadania i dostosowywać metody i treści do potrzeb i możliwości uczniów (w tym uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi) oraz zmian zachodzących w świecie i w nauce. Kompetencje społeczne: K_K02 Ma świadomość znaczenia profesjonalizmu, refleksji na tematy etyczne i przestrzegania zasad etyki zawodowej; wykazuje cechy refleksyjnego praktyka. K_K03 Jest otwarty na nowe formy pomocy i współpracę z innymi specjalistami oraz z rodzinami osób z problemami w komunikowaniu się. Efekty przedmiotowe Wiedza: W01 Prezentuje podstawowe wiadomości z zakresu spektrum autyzmu, niepełnosprawności, zaburzeń mowy, języka, komunikacji, czynności fizjologicznych aparatu mowy o podłożu poznawczym, emocjonalnym, środowiskowym, neurologicznym. Umiejętności: U02 Umie wykorzystać wiedzę z zakresu teoretycznych podstaw pedagogicznych, lingwistycznych w terapii logopedycznej. U03 Posiada umiejętności pracy z osobą ze spektrum autyzmu, w zakresie badania, diagnozy logopedycznej, opracowania strategii terapii indywidualnej i grupowej. U04 Posiada umiejętności diagnostyczne pozwalające na rozpoznawanie sytuacji uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w tym ze spektrum autyzmu, opracowywanie wyników obserwacji i formułowanie wniosków U05 Potrafi pracować z uczniami, indywidualizować zadania i dostosowywać metody i treści do potrzeb i możliwości uczniów (w tym uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi) oraz zmian zachodzących w świecie i w nauce. Kompetecje społeczne: K06 Ma świadomość znaczenia profesjonalizmu, refleksji na tematy etyczne i przestrzegania zasad etyki zawodowej; wykazuje cechy refleksyjnego praktyka. K07 Jest otwarty na nowe formy pomocy i współpracę z innymi specjalistami oraz z rodzinami osób z problemami w komunikowaniu się. |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Pedagogika specjalna, teoretyczne podstawy kształcenia, Podstawy psychologii. |
|
Bilans pracy studenta: | 1ECTS ; 15h wykładu + 10h pracy własnej studenta praca studenta: samodzielne studiowanie literatury przygotowanie się do testu |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.