Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metodyka wspomagania rozwoju i rewalidacja indywidualna w autyzmie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1100-P-L24MW-SD
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Metodyka wspomagania rozwoju i rewalidacja indywidualna w autyzmie
Jednostka: Kolegium II
Grupy: 2 rok, 4 sem., pedagogika, spec. logopedia [SD]
Punkty ECTS i inne: 1.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Profil:

ogólnoakademicki

Typ przedmiotu:

moduł zajęć do wyboru

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/19" (zakończony)

Okres: 2019-02-18 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Maciej Jabłoński
Prowadzący grup: Maciej Jabłoński
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

Efekty kierunkowe

Wiedza:

K_W03 Prezentuje podstawowe wiadomości z zakresu niepełnosprawności, zaburzeń mowy, języka, komunikacji, czynności fizjologicznych aparatu mowy o podłożu poznawczym, emocjonalnym, środowiskowym, neurologicznym i onkologicznym.

Umiejętności:

K_U04 Umie wykorzystać wiedzę z zakresu teoretycznych podstaw pedagogicznych, psychologicznych, lingwistycznych, medycznych w terapii logopedycznej.

K_U05 Posiada umiejętności pracy z osobą z niepełnosprawnością intelektualną, w zakresie badania, diagnozy logopedycznej, opracowania strategii terapii indywidualnej i grupowej..

K_U26 Posiada umiejętności diagnostyczne pozwalające na rozpoznawanie sytuacji uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, opracowywanie wyników obserwacji i formułowanie wniosków.

K_U28 Potrafi pracować z uczniami, indywidualizować zadania i dostosowywać metody i treści do potrzeb i możliwości uczniów (w tym uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi) oraz zmian zachodzących w świecie i w nauce


Kompetencje społeczne:

K_K02 Ma świadomość znaczenia profesjonalizmu, refleksji na tematy etyczne i przestrzegania zasad etyki zawodowej; wykazuje cechy refleksyjnego praktyka.

K_K03 Jest otwarty na nowe formy pomocy i współpracę z innymi specjalistami oraz z rodzinami osób z problemami w komunikowaniu się.


Efekty przedmiotowe

Wiedza:

W01 Prezentuje podstawowe wiadomości z zakresu spektrum autyzmu, niepełnosprawności, zaburzeń mowy, języka, komunikacji, czynności fizjologicznych aparatu mowy o podłożu poznawczym, emocjonalnym, środowiskowym, neurologicznym i onkologicznym.

Umiejętności:

U02 Umie wykorzystać wiedzę z zakresu teoretycznych podstaw pedagogicznych, psychologicznych, lingwistycznych, medycznych w terapii logopedycznej.


U03 Posiada umiejętności pracy z osobą z niepełnosprawnością intelektualną, w zakresie badania, diagnozy logopedycznej, opracowania strategii terapii indywidualnej i grupowej.

U04 Posiada umiejętności diagnostyczne pozwalające na rozpoznawanie sytuacji uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w tym ze spektrum autyzmu, opracowywanie wyników obserwacji i formułowanie wniosków

U05 Potrafi pracować z uczniami, indywidualizować zadania i dostosowywać metody i treści do potrzeb i możliwości uczniów (w tym uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi) oraz zmian zachodzących w świecie i w nauce.


Kompetecje społeczne:

K06 Ma świadomość znaczenia profesjonalizmu, refleksji na tematy etyczne i przestrzegania zasad etyki zawodowej; wykazuje cechy refleksyjnego praktyka.

K07 Jest otwarty na nowe formy pomocy i współpracę z innymi specjalistami oraz z rodzinami osób z problemami w komunikowaniu się.





Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Pedagogika specjalna, teoretyczne podstawy kształcenia, Podstawy psychologii.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)

Okres: 2020-02-24 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Maciej Jabłoński
Prowadzący grup: Maciej Jabłoński
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

Efekty kierunkowe

Wiedza:

K_W03 Prezentuje podstawowe wiadomości z zakresu niepełnosprawności, zaburzeń mowy, języka, komunikacji, czynności fizjologicznych aparatu mowy o podłożu poznawczym, emocjonalnym, środowiskowym, neurologicznym.

Umiejętności:

K_U04 Umie wykorzystać wiedzę z zakresu teoretycznych podstaw pedagogicznych, lingwistycznych, medycznych w terapii logopedycznej.

K_U05 Posiada umiejętności pracy z osobą z niepełnosprawnością intelektualną, w zakresie badania, diagnozy logopedycznej, opracowania strategii terapii indywidualnej i grupowej.

K_U26 Posiada umiejętności diagnostyczne pozwalające na rozpoznawanie sytuacji uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, opracowywanie wyników obserwacji i formułowanie wniosków.

K_U28 Potrafi pracować z uczniami, indywidualizować zadania i dostosowywać metody i treści do potrzeb i możliwości uczniów (w tym uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi) oraz zmian zachodzących w świecie i w nauce.


Kompetencje społeczne:

K_K02 Ma świadomość znaczenia profesjonalizmu, refleksji na tematy etyczne i przestrzegania zasad etyki zawodowej; wykazuje cechy refleksyjnego praktyka.

K_K03 Jest otwarty na nowe formy pomocy i współpracę z innymi specjalistami oraz z rodzinami osób z problemami w komunikowaniu się.


Efekty przedmiotowe

Wiedza:

W01 Prezentuje podstawowe wiadomości z zakresu spektrum autyzmu, niepełnosprawności, zaburzeń mowy, języka, komunikacji, czynności fizjologicznych aparatu mowy o podłożu poznawczym, emocjonalnym, środowiskowym, neurologicznym.

Umiejętności:

U02 Umie wykorzystać wiedzę z zakresu teoretycznych podstaw pedagogicznych, lingwistycznych w terapii logopedycznej.


U03 Posiada umiejętności pracy z osobą ze spektrum autyzmu, w zakresie badania, diagnozy logopedycznej, opracowania strategii terapii indywidualnej i grupowej.

U04 Posiada umiejętności diagnostyczne pozwalające na rozpoznawanie sytuacji uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w tym ze spektrum autyzmu, opracowywanie wyników obserwacji i formułowanie wniosków

U05 Potrafi pracować z uczniami, indywidualizować zadania i dostosowywać metody i treści do potrzeb i możliwości uczniów (w tym uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi) oraz zmian zachodzących w świecie i w nauce.


Kompetecje społeczne:

K06 Ma świadomość znaczenia profesjonalizmu, refleksji na tematy etyczne i przestrzegania zasad etyki zawodowej; wykazuje cechy refleksyjnego praktyka.

K07 Jest otwarty na nowe formy pomocy i współpracę z innymi specjalistami oraz z rodzinami osób z problemami w komunikowaniu się.





Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Pedagogika specjalna, teoretyczne podstawy kształcenia, Podstawy psychologii.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Maciej Jabłoński
Prowadzący grup: Maciej Jabłoński
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

Efekty kierunkowe

Wiedza:

K_W03 Prezentuje podstawowe wiadomości z zakresu niepełnosprawności, zaburzeń mowy, języka, komunikacji, czynności fizjologicznych aparatu mowy o podłożu poznawczym, emocjonalnym, środowiskowym, neurologicznym.

Umiejętności:

K_U04 Umie wykorzystać wiedzę z zakresu teoretycznych podstaw pedagogicznych, lingwistycznych, medycznych w terapii logopedycznej.

K_U05 Posiada umiejętności pracy z osobą z niepełnosprawnością intelektualną, w zakresie badania, diagnozy logopedycznej, opracowania strategii terapii indywidualnej i grupowej.

K_U26 Posiada umiejętności diagnostyczne pozwalające na rozpoznawanie sytuacji uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, opracowywanie wyników obserwacji i formułowanie wniosków.

K_U28 Potrafi pracować z uczniami, indywidualizować zadania i dostosowywać metody i treści do potrzeb i możliwości uczniów (w tym uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi) oraz zmian zachodzących w świecie i w nauce.


Kompetencje społeczne:

K_K02 Ma świadomość znaczenia profesjonalizmu, refleksji na tematy etyczne i przestrzegania zasad etyki zawodowej; wykazuje cechy refleksyjnego praktyka.

K_K03 Jest otwarty na nowe formy pomocy i współpracę z innymi specjalistami oraz z rodzinami osób z problemami w komunikowaniu się.


Efekty przedmiotowe

Wiedza:

W01 Prezentuje podstawowe wiadomości z zakresu spektrum autyzmu, niepełnosprawności, zaburzeń mowy, języka, komunikacji, czynności fizjologicznych aparatu mowy o podłożu poznawczym, emocjonalnym, środowiskowym, neurologicznym.

Umiejętności:

U02 Umie wykorzystać wiedzę z zakresu teoretycznych podstaw pedagogicznych, lingwistycznych w terapii logopedycznej.


U03 Posiada umiejętności pracy z osobą ze spektrum autyzmu, w zakresie badania, diagnozy logopedycznej, opracowania strategii terapii indywidualnej i grupowej.

U04 Posiada umiejętności diagnostyczne pozwalające na rozpoznawanie sytuacji uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w tym ze spektrum autyzmu, opracowywanie wyników obserwacji i formułowanie wniosków

U05 Potrafi pracować z uczniami, indywidualizować zadania i dostosowywać metody i treści do potrzeb i możliwości uczniów (w tym uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi) oraz zmian zachodzących w świecie i w nauce.


Kompetecje społeczne:

K06 Ma świadomość znaczenia profesjonalizmu, refleksji na tematy etyczne i przestrzegania zasad etyki zawodowej; wykazuje cechy refleksyjnego praktyka.

K07 Jest otwarty na nowe formy pomocy i współpracę z innymi specjalistami oraz z rodzinami osób z problemami w komunikowaniu się.





Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Pedagogika specjalna, teoretyczne podstawy kształcenia, Podstawy psychologii.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Marika Przybylska
Prowadzący grup: Marika Przybylska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

Efekty kierunkowe

Wiedza:

K_W03 Prezentuje podstawowe wiadomości z zakresu niepełnosprawności, zaburzeń mowy, języka, komunikacji, czynności fizjologicznych aparatu mowy o podłożu poznawczym, emocjonalnym, środowiskowym, neurologicznym.

Umiejętności:

K_U04 Umie wykorzystać wiedzę z zakresu teoretycznych podstaw pedagogicznych, lingwistycznych, medycznych w terapii logopedycznej.

K_U05 Posiada umiejętności pracy z osobą z niepełnosprawnością intelektualną, w zakresie badania, diagnozy logopedycznej, opracowania strategii terapii indywidualnej i grupowej.

K_U26 Posiada umiejętności diagnostyczne pozwalające na rozpoznawanie sytuacji uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, opracowywanie wyników obserwacji i formułowanie wniosków.

K_U28 Potrafi pracować z uczniami, indywidualizować zadania i dostosowywać metody i treści do potrzeb i możliwości uczniów (w tym uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi) oraz zmian zachodzących w świecie i w nauce.


Kompetencje społeczne:

K_K02 Ma świadomość znaczenia profesjonalizmu, refleksji na tematy etyczne i przestrzegania zasad etyki zawodowej; wykazuje cechy refleksyjnego praktyka.

K_K03 Jest otwarty na nowe formy pomocy i współpracę z innymi specjalistami oraz z rodzinami osób z problemami w komunikowaniu się.


Efekty przedmiotowe

Wiedza:

W01 Prezentuje podstawowe wiadomości z zakresu spektrum autyzmu, niepełnosprawności, zaburzeń mowy, języka, komunikacji, czynności fizjologicznych aparatu mowy o podłożu poznawczym, emocjonalnym, środowiskowym, neurologicznym.

Umiejętności:

U02 Umie wykorzystać wiedzę z zakresu teoretycznych podstaw pedagogicznych, lingwistycznych w terapii logopedycznej.


U03 Posiada umiejętności pracy z osobą ze spektrum autyzmu, w zakresie badania, diagnozy logopedycznej, opracowania strategii terapii indywidualnej i grupowej.

U04 Posiada umiejętności diagnostyczne pozwalające na rozpoznawanie sytuacji uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w tym ze spektrum autyzmu, opracowywanie wyników obserwacji i formułowanie wniosków

U05 Potrafi pracować z uczniami, indywidualizować zadania i dostosowywać metody i treści do potrzeb i możliwości uczniów (w tym uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi) oraz zmian zachodzących w świecie i w nauce.


Kompetecje społeczne:

K06 Ma świadomość znaczenia profesjonalizmu, refleksji na tematy etyczne i przestrzegania zasad etyki zawodowej; wykazuje cechy refleksyjnego praktyka.

K07 Jest otwarty na nowe formy pomocy i współpracę z innymi specjalistami oraz z rodzinami osób z problemami w komunikowaniu się.





Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Pedagogika specjalna, teoretyczne podstawy kształcenia, Podstawy psychologii.

Bilans pracy studenta:

1ECTS ; 15h wykładu + 10h pracy własnej studenta

praca studenta:

samodzielne studiowanie literatury

przygotowanie się do testu

Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2022/23" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Maciej Jabłoński
Prowadzący grup: Maciej Jabłoński
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

Efekty kierunkowe

Wiedza:

K_W03 Prezentuje podstawowe wiadomości z zakresu niepełnosprawności, zaburzeń mowy, języka, komunikacji, czynności fizjologicznych aparatu mowy o podłożu poznawczym, emocjonalnym, środowiskowym, neurologicznym.

Umiejętności:

K_U04 Umie wykorzystać wiedzę z zakresu teoretycznych podstaw pedagogicznych, lingwistycznych, medycznych w terapii logopedycznej.

K_U05 Posiada umiejętności pracy z osobą z niepełnosprawnością intelektualną, w zakresie badania, diagnozy logopedycznej, opracowania strategii terapii indywidualnej i grupowej.

K_U26 Posiada umiejętności diagnostyczne pozwalające na rozpoznawanie sytuacji uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, opracowywanie wyników obserwacji i formułowanie wniosków.

K_U28 Potrafi pracować z uczniami, indywidualizować zadania i dostosowywać metody i treści do potrzeb i możliwości uczniów (w tym uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi) oraz zmian zachodzących w świecie i w nauce.


Kompetencje społeczne:

K_K02 Ma świadomość znaczenia profesjonalizmu, refleksji na tematy etyczne i przestrzegania zasad etyki zawodowej; wykazuje cechy refleksyjnego praktyka.

K_K03 Jest otwarty na nowe formy pomocy i współpracę z innymi specjalistami oraz z rodzinami osób z problemami w komunikowaniu się.


Efekty przedmiotowe

Wiedza:

W01 Prezentuje podstawowe wiadomości z zakresu spektrum autyzmu, niepełnosprawności, zaburzeń mowy, języka, komunikacji, czynności fizjologicznych aparatu mowy o podłożu poznawczym, emocjonalnym, środowiskowym, neurologicznym.

Umiejętności:

U02 Umie wykorzystać wiedzę z zakresu teoretycznych podstaw pedagogicznych, lingwistycznych w terapii logopedycznej.


U03 Posiada umiejętności pracy z osobą ze spektrum autyzmu, w zakresie badania, diagnozy logopedycznej, opracowania strategii terapii indywidualnej i grupowej.

U04 Posiada umiejętności diagnostyczne pozwalające na rozpoznawanie sytuacji uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w tym ze spektrum autyzmu, opracowywanie wyników obserwacji i formułowanie wniosków

U05 Potrafi pracować z uczniami, indywidualizować zadania i dostosowywać metody i treści do potrzeb i możliwości uczniów (w tym uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi) oraz zmian zachodzących w świecie i w nauce.


Kompetecje społeczne:

K06 Ma świadomość znaczenia profesjonalizmu, refleksji na tematy etyczne i przestrzegania zasad etyki zawodowej; wykazuje cechy refleksyjnego praktyka.

K07 Jest otwarty na nowe formy pomocy i współpracę z innymi specjalistami oraz z rodzinami osób z problemami w komunikowaniu się.





Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Pedagogika specjalna, teoretyczne podstawy kształcenia, Podstawy psychologii.

Bilans pracy studenta:

1ECTS ; 15h wykładu + 10h pracy własnej studenta

praca studenta:

samodzielne studiowanie literatury

przygotowanie się do testu

Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2024-02-26 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Maciej Jabłoński
Prowadzący grup: Maciej Jabłoński
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

Efekty kierunkowe

Wiedza:

K_W03 Prezentuje podstawowe wiadomości z zakresu niepełnosprawności, zaburzeń mowy, języka, komunikacji, czynności fizjologicznych aparatu mowy o podłożu poznawczym, emocjonalnym, środowiskowym, neurologicznym.

Umiejętności:

K_U04 Umie wykorzystać wiedzę z zakresu teoretycznych podstaw pedagogicznych, lingwistycznych, medycznych w terapii logopedycznej.

K_U05 Posiada umiejętności pracy z osobą z niepełnosprawnością intelektualną, w zakresie badania, diagnozy logopedycznej, opracowania strategii terapii indywidualnej i grupowej.

K_U26 Posiada umiejętności diagnostyczne pozwalające na rozpoznawanie sytuacji uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, opracowywanie wyników obserwacji i formułowanie wniosków.

K_U28 Potrafi pracować z uczniami, indywidualizować zadania i dostosowywać metody i treści do potrzeb i możliwości uczniów (w tym uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi) oraz zmian zachodzących w świecie i w nauce.


Kompetencje społeczne:

K_K02 Ma świadomość znaczenia profesjonalizmu, refleksji na tematy etyczne i przestrzegania zasad etyki zawodowej; wykazuje cechy refleksyjnego praktyka.

K_K03 Jest otwarty na nowe formy pomocy i współpracę z innymi specjalistami oraz z rodzinami osób z problemami w komunikowaniu się.


Efekty przedmiotowe

Wiedza:

W01 Prezentuje podstawowe wiadomości z zakresu spektrum autyzmu, niepełnosprawności, zaburzeń mowy, języka, komunikacji, czynności fizjologicznych aparatu mowy o podłożu poznawczym, emocjonalnym, środowiskowym, neurologicznym.

Umiejętności:

U02 Umie wykorzystać wiedzę z zakresu teoretycznych podstaw pedagogicznych, lingwistycznych w terapii logopedycznej.


U03 Posiada umiejętności pracy z osobą ze spektrum autyzmu, w zakresie badania, diagnozy logopedycznej, opracowania strategii terapii indywidualnej i grupowej.

U04 Posiada umiejętności diagnostyczne pozwalające na rozpoznawanie sytuacji uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w tym ze spektrum autyzmu, opracowywanie wyników obserwacji i formułowanie wniosków

U05 Potrafi pracować z uczniami, indywidualizować zadania i dostosowywać metody i treści do potrzeb i możliwości uczniów (w tym uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi) oraz zmian zachodzących w świecie i w nauce.


Kompetecje społeczne:

K06 Ma świadomość znaczenia profesjonalizmu, refleksji na tematy etyczne i przestrzegania zasad etyki zawodowej; wykazuje cechy refleksyjnego praktyka.

K07 Jest otwarty na nowe formy pomocy i współpracę z innymi specjalistami oraz z rodzinami osób z problemami w komunikowaniu się.





Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Pedagogika specjalna, teoretyczne podstawy kształcenia, Podstawy psychologii.

Bilans pracy studenta:

1ECTS ; 15h wykładu + 10h pracy własnej studenta

praca studenta:

samodzielne studiowanie literatury

przygotowanie się do testu

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)