Surdologopedia z metodyką wychowania słuchowego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-P-L24SD-SD |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Surdologopedia z metodyką wychowania słuchowego |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: |
2 rok, 4 sem., pedagogika, spec. logopedia [SD] |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | ogólnoakademicki |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć do wyboru |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN KON
WYK
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dorota Podgórska-Jachnik | |
Prowadzący grup: | Agata Chruszcz, Dorota Podgórska-Jachnik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | K_W03 - ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę o współczesnych kierunkach rozwoju pedagogiki specjalnej (w tym surdopedagogiki i logopedii) i jej nurtach, rozumie historyczne i kulturowe uwarunkowania wyłonienia się surdologopedii K_W05 - ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę na temat subdyscyplin i specjalizacji pedagogiki, obejmującą terminologię, teorie i metodykę surdologopedii, łączącej wiedzę surdopedagogiczną z logopedyczną K_W09 - ma uporządkowaną wiedzę o kulturowych uwarunkowaniach procesów edukacyjnych, w tym wyborach strategii surdologopedycznych w kontekście Kultury Głuchych K_W12 - ma uporządkowaną wiedzę na temat teorii wychowania, uczenia się i nauczania oraz innych procesów edukacyjnych dotyczących dziecka z uszkodzonym słuchem K_U05 - posiada pogłębione umiejętności prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii dotyczących wyborów strategii i metod w terapii surdologopedycznej, popierania ich rozbudowaną argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów, kierując się przy tym zasadami etycznymi K_U10 - potrafi wybrać i zastosować właściwy dla surdologopedii i metodyki wychowania słuchowego sposób postępowania, potrafi dobierać i metody pracy i rodzaje ćwiczeń logopedycznych dla dziecka z uszkodzonym słuchem, w celu efektywnego wykonania pojawiających się zadań zawodowych K_K05 - jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z wyborami w terapii surdologopedycznej; poszukuje optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania nieprawidłowych działań wspomagających rozwój dziecka z uszkodzonym słuchem K_K06 - odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy, w tym w zakresie alternatyw komunikacyjnych, za podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki, czuje się odpowiedzialny wobec dziecka z uszkodzonym słuchem, dla którego dobra stara się działać, i jego rodziców, szanując ich podmiotowość i wybory w toku prowadzonej terapii; wyraża taką postawę w środowisku specjalistów i pośrednio modeluje to podejście wśród innych K_K07 - jest wrażliwy na problemy edukacyjne i terapeutyczne dotyczące osób z uszkodzonym słuchem, gotowy do komunikowania się i nauki niewerbalnych metod komunikacji z osobami głuchymi, współpracy z otoczeniem, w tym z rodzicami dzieci, oraz do aktywnego uczestnictwa w wielospecjalistycznym zespole wczesnego wspomagania, realizującym działania (re)habilitacyjno-terapeutyczne |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Przedmioty: - Rozwój mowy w normie i w patologii - Zaburzenia mowy - Pedagogika specjalna Podstawowa wiedza o audiogennych uwarunkowaniach rozwoju mowy, rozwojowych skutkach głuchoty oraz specyfice potrzeb edukacyjnych dzieci / uczniów z uszkodzonym słuchem. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
KON
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dorota Podgórska-Jachnik | |
Prowadzący grup: | Dorota Podgórska-Jachnik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | K_W03 - ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę o współczesnych kierunkach rozwoju pedagogiki specjalnej (w tym surdopedagogiki i logopedii) i jej nurtach, rozumie historyczne i kulturowe uwarunkowania wyłonienia się surdologopedii K_W05 - ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę na temat subdyscyplin i specjalizacji pedagogiki, obejmującą terminologię, teorie i metodykę surdologopedii, łączącej wiedzę surdopedagogiczną z logopedyczną K_W09 - ma uporządkowaną wiedzę o kulturowych uwarunkowaniach procesów edukacyjnych, w tym wyborach strategii surdologopedycznych w kontekście Kultury Głuchych K_W12 - ma uporządkowaną wiedzę na temat teorii wychowania, uczenia się i nauczania oraz innych procesów edukacyjnych dotyczących dziecka z uszkodzonym słuchem K_U05 - posiada pogłębione umiejętności prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii dotyczących wyborów strategii i metod w terapii surdologopedycznej, popierania ich rozbudowaną argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów, kierując się przy tym zasadami etycznymi K_U10 - potrafi wybrać i zastosować właściwy dla surdologopedii i metodyki wychowania słuchowego sposób postępowania, potrafi dobierać i metody pracy i rodzaje ćwiczeń logopedycznych dla dziecka z uszkodzonym słuchem, w celu efektywnego wykonania pojawiających się zadań zawodowych K_K05 - jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z wyborami w terapii surdologopedycznej; poszukuje optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania nieprawidłowych działań wspomagających rozwój dziecka z uszkodzonym słuchem K_K06 - odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy, w tym w zakresie alternatyw komunikacyjnych, za podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki, czuje się odpowiedzialny wobec dziecka z uszkodzonym słuchem, dla którego dobra stara się działać, i jego rodziców, szanując ich podmiotowość i wybory w toku prowadzonej terapii; wyraża taką postawę w środowisku specjalistów i pośrednio modeluje to podejście wśród innych K_K07 - jest wrażliwy na problemy edukacyjne i terapeutyczne dotyczące osób z uszkodzonym słuchem, gotowy do komunikowania się i nauki niewerbalnych metod komunikacji z osobami głuchymi, współpracy z otoczeniem, w tym z rodzicami dzieci, oraz do aktywnego uczestnictwa w wielospecjalistycznym zespole wczesnego wspomagania, realizującym działania (re)habilitacyjno-terapeutyczne |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Przedmioty: - Rozwój mowy w normie i w patologii - Zaburzenia mowy - Pedagogika specjalna Podstawowa wiedza o audiogennych uwarunkowaniach rozwoju mowy, rozwojowych skutkach głuchoty oraz specyfice potrzeb edukacyjnych dzieci / uczniów z uszkodzonym słuchem. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
KON
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dorota Podgórska-Jachnik | |
Prowadzący grup: | Dorota Podgórska-Jachnik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | K_W03 - ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę o współczesnych kierunkach rozwoju pedagogiki specjalnej (w tym surdopedagogiki i logopedii) i jej nurtach, rozumie historyczne i kulturowe uwarunkowania wyłonienia się surdologopedii K_W05 - ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę na temat subdyscyplin i specjalizacji pedagogiki, obejmującą terminologię, teorie i metodykę surdologopedii, łączącej wiedzę surdopedagogiczną z logopedyczną K_W09 - ma uporządkowaną wiedzę o kulturowych uwarunkowaniach procesów edukacyjnych, w tym wyborach strategii surdologopedycznych w kontekście Kultury Głuchych K_W12 - ma uporządkowaną wiedzę na temat teorii wychowania, uczenia się i nauczania oraz innych procesów edukacyjnych dotyczących dziecka z uszkodzonym słuchem K_U05 - posiada pogłębione umiejętności prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii dotyczących wyborów strategii i metod w terapii surdologopedycznej, popierania ich rozbudowaną argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów, kierując się przy tym zasadami etycznymi K_U10 - potrafi wybrać i zastosować właściwy dla surdologopedii i metodyki wychowania słuchowego sposób postępowania, potrafi dobierać i metody pracy i rodzaje ćwiczeń logopedycznych dla dziecka z uszkodzonym słuchem, w celu efektywnego wykonania pojawiających się zadań zawodowych K_K05 - jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z wyborami w terapii surdologopedycznej; poszukuje optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania nieprawidłowych działań wspomagających rozwój dziecka z uszkodzonym słuchem K_K06 - odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy, w tym w zakresie alternatyw komunikacyjnych, za podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki, czuje się odpowiedzialny wobec dziecka z uszkodzonym słuchem, dla którego dobra stara się działać, i jego rodziców, szanując ich podmiotowość i wybory w toku prowadzonej terapii; wyraża taką postawę w środowisku specjalistów i pośrednio modeluje to podejście wśród innych K_K07 - jest wrażliwy na problemy edukacyjne i terapeutyczne dotyczące osób z uszkodzonym słuchem, gotowy do komunikowania się i nauki niewerbalnych metod komunikacji z osobami głuchymi, współpracy z otoczeniem, w tym z rodzicami dzieci, oraz do aktywnego uczestnictwa w wielospecjalistycznym zespole wczesnego wspomagania, realizującym działania (re)habilitacyjno-terapeutyczne |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Przedmioty: - Rozwój mowy w normie i w patologii - Zaburzenia mowy - Pedagogika specjalna Podstawowa wiedza o audiogennych uwarunkowaniach rozwoju mowy, rozwojowych skutkach głuchoty oraz specyfice potrzeb edukacyjnych dzieci / uczniów z uszkodzonym słuchem. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CZ PT KON
KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dorota Podgórska-Jachnik | |
Prowadzący grup: | Dorota Podgórska-Jachnik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
KON
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dorota Podgórska-Jachnik | |
Prowadzący grup: | Dorota Podgórska-Jachnik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
KON
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dorota Podgórska-Jachnik | |
Prowadzący grup: | Dorota Podgórska-Jachnik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.