Dydaktyka szczegółowa: diagnostyka pedagogiczna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-P-OGP24DDI-SD |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Dydaktyka szczegółowa: diagnostyka pedagogiczna |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: |
2 rok, 4 sem., pedagogika, spec. ogólnopedagogiczna [SD] |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | ogólnoakademicki |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć do wyboru |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Szymon Borsich | |
Prowadzący grup: | Szymon Borsich | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W-1: Student zna zasady etyczne prowadzenia badań diagnostycznych. W-2: Student wie na czym polega specyfika diagnostyki pedagogicznej, potrafi scharakteryzować etapy postępowania diagnostycznego w modelu dotyczącym diagnozy problemów jednostki oraz w modelu diagnozy warunków jej rozwoju psychospołecznego [K_W05]. W-3: Student posiada podstawową wiedzę o niespecyficznych warunkach rozwoju istotnych w każdym okresie życia dziecka oraz warunkach specyficznych niezbędnych do realizacji zadań rozwojowych i potrafi scharakteryzować zachowania dorosłych istotne dla stworzenia warunków rozwoju dzieciom w tych okresach rozwojowych [K_W13]. W-4 Student wie, jaką rolę w rozwoju zaburzeń w rozwoju psychospołecznym dziecka mogą odgrywać rodzice oraz dorośli opiekujący się dziećmi w przedszkolu, świetlicy szkolnej, nauczyciele oraz grupy rówieśnicze funkcjonujące w przedszkolu i szkole [K_W13]. U-1: Student potrafi w odniesieniu do przedstawionego opisu przypadku postawić hipotezy na temat możliwych przyczyn wybranych trudności dziecka w zakresie: -opanowania emocji i kierowania swoim zachowaniem w czasie zabawy i wykonywania zadań szkolnych; -relacji z nauczycielami i rówieśnikami; biorąc pod uwagę właściwości indywidualne dziecka i warunki rozwoju, jakie tworzą mu dorośli w typowych środowiskach wychowawczych – rodzinie, przedszkolu, szkole - odwołując się do aktualnej wiedzy naukowej [K_U01]. U-2: W odniesieniu do przedstawionego opisu przypadku dziecka z trudnościami w nauce i/lub funkcjonowaniu społecznym student potrafi zaprojektować postępowanie diagnostyczne wskazując: -minimum 2 zmienne, które należałoby uwzględnić w badaniu, -adekwatne do nich techniki i narzędzia badawcze [K_U07]. K-1: Student przygotowuje się na zajęcia, czyta zadaną literaturę, rozwiązuje problemy wskazane przez prowadzącego zajęcia i samodzielnie odkryte, wykonuje zlecone zadania w trakcie zajęć i poza nimi [K_K01]. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN KON
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Szymon Borsich | |
Prowadzący grup: | Szymon Borsich | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W-1: Student zna zasady etyczne prowadzenia badań diagnostycznych. W-2: Student wie na czym polega specyfika diagnostyki pedagogicznej, potrafi scharakteryzować etapy postępowania diagnostycznego w modelu dotyczącym diagnozy problemów jednostki oraz w modelu diagnozy warunków jej rozwoju psychospołecznego [K_W05]. W-3: Student posiada podstawową wiedzę o niespecyficznych warunkach rozwoju istotnych w każdym okresie życia dziecka oraz warunkach specyficznych niezbędnych do realizacji zadań rozwojowych i potrafi scharakteryzować zachowania dorosłych istotne dla stworzenia warunków rozwoju dzieciom w tych okresach rozwojowych [K_W13]. W-4 Student wie, jaką rolę w rozwoju zaburzeń w rozwoju psychospołecznym dziecka mogą odgrywać rodzice oraz dorośli opiekujący się dziećmi w przedszkolu, świetlicy szkolnej, nauczyciele oraz grupy rówieśnicze funkcjonujące w przedszkolu i szkole [K_W13]. U-1: Student potrafi w odniesieniu do przedstawionego opisu przypadku postawić hipotezy na temat możliwych przyczyn wybranych trudności dziecka w zakresie: -opanowania emocji i kierowania swoim zachowaniem w czasie zabawy i wykonywania zadań szkolnych; -relacji z nauczycielami i rówieśnikami; biorąc pod uwagę właściwości indywidualne dziecka i warunki rozwoju, jakie tworzą mu dorośli w typowych środowiskach wychowawczych – rodzinie, przedszkolu, szkole - odwołując się do aktualnej wiedzy naukowej [K_U01]. U-2: W odniesieniu do przedstawionego opisu przypadku dziecka z trudnościami w nauce i/lub funkcjonowaniu społecznym student potrafi zaprojektować postępowanie diagnostyczne wskazując: -minimum 2 zmienne, które należałoby uwzględnić w badaniu, -adekwatne do nich techniki i narzędzia badawcze [K_U07]. K-1: Student przygotowuje się na zajęcia, czyta zadaną literaturę, rozwiązuje problemy wskazane przez prowadzącego zajęcia i samodzielnie odkryte, wykonuje zlecone zadania w trakcie zajęć i poza nimi [K_K01]. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Szymon Borsich | |
Prowadzący grup: | Szymon Borsich | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W-1: Student zna zasady etyczne prowadzenia badań diagnostycznych. W-2: Student wie na czym polega specyfika diagnostyki pedagogicznej, potrafi scharakteryzować etapy postępowania diagnostycznego w modelu dotyczącym diagnozy problemów jednostki oraz w modelu diagnozy warunków jej rozwoju psychospołecznego [K_W05]. W-3: Student posiada podstawową wiedzę o niespecyficznych warunkach rozwoju istotnych w każdym okresie życia dziecka oraz warunkach specyficznych niezbędnych do realizacji zadań rozwojowych i potrafi scharakteryzować zachowania dorosłych istotne dla stworzenia warunków rozwoju dzieciom w tych okresach rozwojowych [K_W13]. W-4 Student wie, jaką rolę w rozwoju zaburzeń w rozwoju psychospołecznym dziecka mogą odgrywać rodzice oraz dorośli opiekujący się dziećmi w przedszkolu, świetlicy szkolnej, nauczyciele oraz grupy rówieśnicze funkcjonujące w przedszkolu i szkole [K_W13]. U-1: Student potrafi w odniesieniu do przedstawionego opisu przypadku postawić hipotezy na temat możliwych przyczyn wybranych trudności dziecka w zakresie: -opanowania emocji i kierowania swoim zachowaniem w czasie zabawy i wykonywania zadań szkolnych; -relacji z nauczycielami i rówieśnikami; biorąc pod uwagę właściwości indywidualne dziecka i warunki rozwoju, jakie tworzą mu dorośli w typowych środowiskach wychowawczych – rodzinie, przedszkolu, szkole - odwołując się do aktualnej wiedzy naukowej [K_U01]. U-2: W odniesieniu do przedstawionego opisu przypadku dziecka z trudnościami w nauce i/lub funkcjonowaniu społecznym student potrafi zaprojektować postępowanie diagnostyczne wskazując: -minimum 2 zmienne, które należałoby uwzględnić w badaniu, -adekwatne do nich techniki i narzędzia badawcze [K_U07]. K-1: Student przygotowuje się na zajęcia, czyta zadaną literaturę, rozwiązuje problemy wskazane przez prowadzącego zajęcia i samodzielnie odkryte, wykonuje zlecone zadania w trakcie zajęć i poza nimi [K_K01]. |
|
Bilans pracy studenta: | 30 godz. konwersatorium + 10 godzin praca własna studenta = 40 godz. pracy = 4 ECTS |
Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT KON
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marta Nikel | |
Prowadzący grup: | Marta Nikel | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W-1: Student zna zasady etyczne prowadzenia badań diagnostycznych. W-2: Student wie na czym polega specyfika diagnostyki pedagogicznej, potrafi scharakteryzować etapy postępowania diagnostycznego w modelu dotyczącym diagnozy problemów jednostki oraz w modelu diagnozy warunków jej rozwoju psychospołecznego [K_W05]. W-3: Student posiada podstawową wiedzę o niespecyficznych warunkach rozwoju istotnych w każdym okresie życia dziecka oraz warunkach specyficznych niezbędnych do realizacji zadań rozwojowych i potrafi scharakteryzować zachowania dorosłych istotne dla stworzenia warunków rozwoju dzieciom w tych okresach rozwojowych [K_W13]. W-4 Student wie, jaką rolę w rozwoju zaburzeń w rozwoju psychospołecznym dziecka mogą odgrywać rodzice oraz dorośli opiekujący się dziećmi w przedszkolu, świetlicy szkolnej, nauczyciele oraz grupy rówieśnicze funkcjonujące w przedszkolu i szkole [K_W13]. U-1: Student potrafi w odniesieniu do przedstawionego opisu przypadku postawić hipotezy na temat możliwych przyczyn wybranych trudności dziecka w zakresie: -opanowania emocji i kierowania swoim zachowaniem w czasie zabawy i wykonywania zadań szkolnych; -relacji z nauczycielami i rówieśnikami; biorąc pod uwagę właściwości indywidualne dziecka i warunki rozwoju, jakie tworzą mu dorośli w typowych środowiskach wychowawczych – rodzinie, przedszkolu, szkole - odwołując się do aktualnej wiedzy naukowej [K_U01]. U-2: W odniesieniu do przedstawionego opisu przypadku dziecka z trudnościami w nauce i/lub funkcjonowaniu społecznym student potrafi zaprojektować postępowanie diagnostyczne wskazując: -minimum 2 zmienne, które należałoby uwzględnić w badaniu, -adekwatne do nich techniki i narzędzia badawcze [K_U07]. K-1: Student przygotowuje się na zajęcia, czyta zadaną literaturę, rozwiązuje problemy wskazane przez prowadzącego zajęcia i samodzielnie odkryte, wykonuje zlecone zadania w trakcie zajęć i poza nimi [K_K01]. |
|
Bilans pracy studenta: | 30 godz. konwersatorium + 10 godzin praca własna studenta = 40 godz. pracy = 4 ECTS |
Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN KON
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Wiktoria Rutkowska | |
Prowadzący grup: | Wiktoria Rutkowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W-1: Student zna zasady etyczne prowadzenia badań diagnostycznych. W-2: Student wie na czym polega specyfika diagnostyki pedagogicznej, potrafi scharakteryzować etapy postępowania diagnostycznego w modelu dotyczącym diagnozy problemów jednostki oraz w modelu diagnozy warunków jej rozwoju psychospołecznego [K_W05]. W-3: Student posiada podstawową wiedzę o niespecyficznych warunkach rozwoju istotnych w każdym okresie życia dziecka oraz warunkach specyficznych niezbędnych do realizacji zadań rozwojowych i potrafi scharakteryzować zachowania dorosłych istotne dla stworzenia warunków rozwoju dzieciom w tych okresach rozwojowych [K_W13]. W-4 Student wie, jaką rolę w rozwoju zaburzeń w rozwoju psychospołecznym dziecka mogą odgrywać rodzice oraz dorośli opiekujący się dziećmi w przedszkolu, świetlicy szkolnej, nauczyciele oraz grupy rówieśnicze funkcjonujące w przedszkolu i szkole [K_W13]. U-1: Student potrafi w odniesieniu do przedstawionego opisu przypadku postawić hipotezy na temat możliwych przyczyn wybranych trudności dziecka w zakresie: -opanowania emocji i kierowania swoim zachowaniem w czasie zabawy i wykonywania zadań szkolnych; -relacji z nauczycielami i rówieśnikami; biorąc pod uwagę właściwości indywidualne dziecka i warunki rozwoju, jakie tworzą mu dorośli w typowych środowiskach wychowawczych – rodzinie, przedszkolu, szkole - odwołując się do aktualnej wiedzy naukowej [K_U01]. U-2: W odniesieniu do przedstawionego opisu przypadku dziecka z trudnościami w nauce i/lub funkcjonowaniu społecznym student potrafi zaprojektować postępowanie diagnostyczne wskazując: -minimum 2 zmienne, które należałoby uwzględnić w badaniu, -adekwatne do nich techniki i narzędzia badawcze [K_U07]. K-1: Student przygotowuje się na zajęcia, czyta zadaną literaturę, rozwiązuje problemy wskazane przez prowadzącego zajęcia i samodzielnie odkryte, wykonuje zlecone zadania w trakcie zajęć i poza nimi [K_K01]. |
|
Bilans pracy studenta: | 30 godz. konwersatorium + 10 godzin praca własna studenta = 40 godz. pracy = 4 ECTS |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.