Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Dydaktyka szczegółowa: diagnostyka pedagogiczna

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1100-P-OGP24DDI-SD
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Dydaktyka szczegółowa: diagnostyka pedagogiczna
Jednostka: Kolegium II
Grupy: 2 rok, 4 sem., pedagogika, spec. ogólnopedagogiczna [SD]
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Profil:

ogólnoakademicki

Typ przedmiotu:

moduł zajęć do wyboru

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/19" (zakończony)

Okres: 2019-02-18 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Szymon Borsich
Prowadzący grup: Szymon Borsich
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W-1: Student zna zasady etyczne prowadzenia badań diagnostycznych.

W-2: Student wie na czym polega specyfika diagnostyki pedagogicznej, potrafi scharakteryzować etapy postępowania diagnostycznego w modelu dotyczącym diagnozy problemów jednostki oraz w modelu diagnozy warunków jej rozwoju psychospołecznego [K_W05].

W-3: Student posiada podstawową wiedzę o niespecyficznych warunkach rozwoju istotnych w każdym okresie życia dziecka oraz warunkach specyficznych niezbędnych do realizacji zadań rozwojowych i potrafi scharakteryzować zachowania dorosłych istotne dla stworzenia warunków rozwoju dzieciom w tych okresach rozwojowych [K_W13].

W-4 Student wie, jaką rolę w rozwoju zaburzeń w rozwoju psychospołecznym dziecka mogą odgrywać rodzice oraz dorośli opiekujący się dziećmi w przedszkolu, świetlicy szkolnej, nauczyciele oraz grupy rówieśnicze funkcjonujące w przedszkolu i szkole [K_W13].


U-1: Student potrafi w odniesieniu do przedstawionego opisu przypadku postawić hipotezy na temat możliwych przyczyn wybranych trudności dziecka w zakresie:

-opanowania emocji i kierowania swoim zachowaniem w czasie zabawy i wykonywania zadań szkolnych;

-relacji z nauczycielami i rówieśnikami;

biorąc pod uwagę właściwości indywidualne dziecka i warunki rozwoju, jakie tworzą mu dorośli w typowych środowiskach wychowawczych – rodzinie, przedszkolu, szkole - odwołując się do aktualnej wiedzy naukowej [K_U01].

U-2: W odniesieniu do przedstawionego opisu przypadku dziecka z trudnościami w nauce i/lub funkcjonowaniu społecznym student potrafi zaprojektować postępowanie diagnostyczne wskazując:

-minimum 2 zmienne, które należałoby uwzględnić w badaniu,

-adekwatne do nich techniki i narzędzia badawcze [K_U07].


K-1: Student przygotowuje się na zajęcia, czyta zadaną literaturę, rozwiązuje problemy wskazane przez prowadzącego zajęcia i samodzielnie odkryte, wykonuje zlecone zadania w trakcie zajęć i poza nimi [K_K01].



Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Szymon Borsich
Prowadzący grup: Szymon Borsich
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W-1: Student zna zasady etyczne prowadzenia badań diagnostycznych.

W-2: Student wie na czym polega specyfika diagnostyki pedagogicznej, potrafi scharakteryzować etapy postępowania diagnostycznego w modelu dotyczącym diagnozy problemów jednostki oraz w modelu diagnozy warunków jej rozwoju psychospołecznego [K_W05].

W-3: Student posiada podstawową wiedzę o niespecyficznych warunkach rozwoju istotnych w każdym okresie życia dziecka oraz warunkach specyficznych niezbędnych do realizacji zadań rozwojowych i potrafi scharakteryzować zachowania dorosłych istotne dla stworzenia warunków rozwoju dzieciom w tych okresach rozwojowych [K_W13].

W-4 Student wie, jaką rolę w rozwoju zaburzeń w rozwoju psychospołecznym dziecka mogą odgrywać rodzice oraz dorośli opiekujący się dziećmi w przedszkolu, świetlicy szkolnej, nauczyciele oraz grupy rówieśnicze funkcjonujące w przedszkolu i szkole [K_W13].


U-1: Student potrafi w odniesieniu do przedstawionego opisu przypadku postawić hipotezy na temat możliwych przyczyn wybranych trudności dziecka w zakresie:

-opanowania emocji i kierowania swoim zachowaniem w czasie zabawy i wykonywania zadań szkolnych;

-relacji z nauczycielami i rówieśnikami;

biorąc pod uwagę właściwości indywidualne dziecka i warunki rozwoju, jakie tworzą mu dorośli w typowych środowiskach wychowawczych – rodzinie, przedszkolu, szkole - odwołując się do aktualnej wiedzy naukowej [K_U01].

U-2: W odniesieniu do przedstawionego opisu przypadku dziecka z trudnościami w nauce i/lub funkcjonowaniu społecznym student potrafi zaprojektować postępowanie diagnostyczne wskazując:

-minimum 2 zmienne, które należałoby uwzględnić w badaniu,

-adekwatne do nich techniki i narzędzia badawcze [K_U07].


K-1: Student przygotowuje się na zajęcia, czyta zadaną literaturę, rozwiązuje problemy wskazane przez prowadzącego zajęcia i samodzielnie odkryte, wykonuje zlecone zadania w trakcie zajęć i poza nimi [K_K01].



Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Szymon Borsich
Prowadzący grup: Szymon Borsich
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W-1: Student zna zasady etyczne prowadzenia badań diagnostycznych.

W-2: Student wie na czym polega specyfika diagnostyki pedagogicznej, potrafi scharakteryzować etapy postępowania diagnostycznego w modelu dotyczącym diagnozy problemów jednostki oraz w modelu diagnozy warunków jej rozwoju psychospołecznego [K_W05].

W-3: Student posiada podstawową wiedzę o niespecyficznych warunkach rozwoju istotnych w każdym okresie życia dziecka oraz warunkach specyficznych niezbędnych do realizacji zadań rozwojowych i potrafi scharakteryzować zachowania dorosłych istotne dla stworzenia warunków rozwoju dzieciom w tych okresach rozwojowych [K_W13].

W-4 Student wie, jaką rolę w rozwoju zaburzeń w rozwoju psychospołecznym dziecka mogą odgrywać rodzice oraz dorośli opiekujący się dziećmi w przedszkolu, świetlicy szkolnej, nauczyciele oraz grupy rówieśnicze funkcjonujące w przedszkolu i szkole [K_W13].


U-1: Student potrafi w odniesieniu do przedstawionego opisu przypadku postawić hipotezy na temat możliwych przyczyn wybranych trudności dziecka w zakresie:

-opanowania emocji i kierowania swoim zachowaniem w czasie zabawy i wykonywania zadań szkolnych;

-relacji z nauczycielami i rówieśnikami;

biorąc pod uwagę właściwości indywidualne dziecka i warunki rozwoju, jakie tworzą mu dorośli w typowych środowiskach wychowawczych – rodzinie, przedszkolu, szkole - odwołując się do aktualnej wiedzy naukowej [K_U01].

U-2: W odniesieniu do przedstawionego opisu przypadku dziecka z trudnościami w nauce i/lub funkcjonowaniu społecznym student potrafi zaprojektować postępowanie diagnostyczne wskazując:

-minimum 2 zmienne, które należałoby uwzględnić w badaniu,

-adekwatne do nich techniki i narzędzia badawcze [K_U07].


K-1: Student przygotowuje się na zajęcia, czyta zadaną literaturę, rozwiązuje problemy wskazane przez prowadzącego zajęcia i samodzielnie odkryte, wykonuje zlecone zadania w trakcie zajęć i poza nimi [K_K01].



Bilans pracy studenta:

30 godz. konwersatorium + 10 godzin praca własna studenta = 40 godz. pracy = 4 ECTS

Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2022/23" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Marta Nikel
Prowadzący grup: Marta Nikel
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W-1: Student zna zasady etyczne prowadzenia badań diagnostycznych.

W-2: Student wie na czym polega specyfika diagnostyki pedagogicznej, potrafi scharakteryzować etapy postępowania diagnostycznego w modelu dotyczącym diagnozy problemów jednostki oraz w modelu diagnozy warunków jej rozwoju psychospołecznego [K_W05].

W-3: Student posiada podstawową wiedzę o niespecyficznych warunkach rozwoju istotnych w każdym okresie życia dziecka oraz warunkach specyficznych niezbędnych do realizacji zadań rozwojowych i potrafi scharakteryzować zachowania dorosłych istotne dla stworzenia warunków rozwoju dzieciom w tych okresach rozwojowych [K_W13].

W-4 Student wie, jaką rolę w rozwoju zaburzeń w rozwoju psychospołecznym dziecka mogą odgrywać rodzice oraz dorośli opiekujący się dziećmi w przedszkolu, świetlicy szkolnej, nauczyciele oraz grupy rówieśnicze funkcjonujące w przedszkolu i szkole [K_W13].


U-1: Student potrafi w odniesieniu do przedstawionego opisu przypadku postawić hipotezy na temat możliwych przyczyn wybranych trudności dziecka w zakresie:

-opanowania emocji i kierowania swoim zachowaniem w czasie zabawy i wykonywania zadań szkolnych;

-relacji z nauczycielami i rówieśnikami;

biorąc pod uwagę właściwości indywidualne dziecka i warunki rozwoju, jakie tworzą mu dorośli w typowych środowiskach wychowawczych – rodzinie, przedszkolu, szkole - odwołując się do aktualnej wiedzy naukowej [K_U01].

U-2: W odniesieniu do przedstawionego opisu przypadku dziecka z trudnościami w nauce i/lub funkcjonowaniu społecznym student potrafi zaprojektować postępowanie diagnostyczne wskazując:

-minimum 2 zmienne, które należałoby uwzględnić w badaniu,

-adekwatne do nich techniki i narzędzia badawcze [K_U07].


K-1: Student przygotowuje się na zajęcia, czyta zadaną literaturę, rozwiązuje problemy wskazane przez prowadzącego zajęcia i samodzielnie odkryte, wykonuje zlecone zadania w trakcie zajęć i poza nimi [K_K01].



Bilans pracy studenta:

30 godz. konwersatorium + 10 godzin praca własna studenta = 40 godz. pracy = 4 ECTS

Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2024-02-26 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Wiktoria Rutkowska
Prowadzący grup: Wiktoria Rutkowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W-1: Student zna zasady etyczne prowadzenia badań diagnostycznych.

W-2: Student wie na czym polega specyfika diagnostyki pedagogicznej, potrafi scharakteryzować etapy postępowania diagnostycznego w modelu dotyczącym diagnozy problemów jednostki oraz w modelu diagnozy warunków jej rozwoju psychospołecznego [K_W05].

W-3: Student posiada podstawową wiedzę o niespecyficznych warunkach rozwoju istotnych w każdym okresie życia dziecka oraz warunkach specyficznych niezbędnych do realizacji zadań rozwojowych i potrafi scharakteryzować zachowania dorosłych istotne dla stworzenia warunków rozwoju dzieciom w tych okresach rozwojowych [K_W13].

W-4 Student wie, jaką rolę w rozwoju zaburzeń w rozwoju psychospołecznym dziecka mogą odgrywać rodzice oraz dorośli opiekujący się dziećmi w przedszkolu, świetlicy szkolnej, nauczyciele oraz grupy rówieśnicze funkcjonujące w przedszkolu i szkole [K_W13].


U-1: Student potrafi w odniesieniu do przedstawionego opisu przypadku postawić hipotezy na temat możliwych przyczyn wybranych trudności dziecka w zakresie:

-opanowania emocji i kierowania swoim zachowaniem w czasie zabawy i wykonywania zadań szkolnych;

-relacji z nauczycielami i rówieśnikami;

biorąc pod uwagę właściwości indywidualne dziecka i warunki rozwoju, jakie tworzą mu dorośli w typowych środowiskach wychowawczych – rodzinie, przedszkolu, szkole - odwołując się do aktualnej wiedzy naukowej [K_U01].

U-2: W odniesieniu do przedstawionego opisu przypadku dziecka z trudnościami w nauce i/lub funkcjonowaniu społecznym student potrafi zaprojektować postępowanie diagnostyczne wskazując:

-minimum 2 zmienne, które należałoby uwzględnić w badaniu,

-adekwatne do nich techniki i narzędzia badawcze [K_U07].


K-1: Student przygotowuje się na zajęcia, czyta zadaną literaturę, rozwiązuje problemy wskazane przez prowadzącego zajęcia i samodzielnie odkryte, wykonuje zlecone zadania w trakcie zajęć i poza nimi [K_K01].



Bilans pracy studenta:

30 godz. konwersatorium + 10 godzin praca własna studenta = 40 godz. pracy = 4 ECTS

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)