Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Edukacja międzykulturowa i regionalna

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1100-P-OGP24EMR-SD
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Edukacja międzykulturowa i regionalna
Jednostka: Kolegium II
Grupy: 2 rok, 4 sem., pedagogika, spec. ogólnopedagogiczna [SD]
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Profil:

ogólnoakademicki

Typ przedmiotu:

moduł zajęć do wyboru

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/19" (zakończony)

Okres: 2019-02-18 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Przemysław Grzybowski
Prowadzący grup: Przemysław Grzybowski
Strona przedmiotu: http://www.grzybowski.ukw.edu.pl
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

Efekty kierunkowe


Wiedza:

K_W07 - student ma pogłębioną wiedzę o rodzajach więzi społecznych, o rządzących nimi prawidłowościach oraz występujacych w nich zaburzeniach


K_W09 - student ma uporządkowaną wiedzę o kulturowych uwarunkowaniach procesów edukacyjnych


K_W13 - student ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę w środowiskach zróżnicowanych kulturowo, ich specyfice i procesach w nich zachodzących

K_W14 - student ma uporządkowaną wiedzę o strukturze i funkcjach systemu edukacji, zna wybrane systemy edukacyjne różnych krajów


Umiejętności:

K_U06 - student posiada rozwinięte umiejętności badawcze: rozróżnia orientacje w metodologii badań pedagogicznych, formułuje problemy badawcze, dobiera adekwatne metody, techniki i konstruuje narzędzia badawcze; opracowuje, prezentuje i interpretuje wyniki badań, wyciąga wnioski, wskazuje kierunki dalszych badań, w obrębie wybranej subdyscypliny pedagogiki

K_U07 - student ma pogłębione umiejętności obserwowania, diagnozowania, racjonalnego oceniania złożonych sytuacji edukacyjnych oraz analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań


Kompetencje społeczne:

K_K02 - student jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych i osobistych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w podejmowaniu indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w obszarze edukacji; angażuje się we współpracę


K_K05 - student jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą; poszukuje optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania nieprawidłowych działań edukacyjnych


K_K06 - student odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki, czuje się odpowiedzialny wobec ludzi, dla których dobra stara się działać, wyraża taką postawę w środowisku specjalistów i pośrednio modeluje to podejście wśród innych


Efekty przedmiotowe


Wiedza:

W01 - student ma pogłębioną wiedzę o rodzajach więzi społecznych w środowiskach zróżnicowanych kulturowo, o rządzących nimi prawidłowościach oraz występujacych w nich zaburzeniach - szczególnie z perspektywy regionu

W02 - student ma uporządkowaną wiedzę o kulturowych uwarunkowaniach procesów edukacyjnych w regionach - szczególnie w środowiskach zróżnicowanych kulturowo

W03 - student ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę w środowiskach zróżnicowanych kulturowo, ich specyfice i procesach w nich zachodzących - szczególnie w perspektywie regionalnej

W04 - student ma uporządkowaną wiedzę o strukturze i funkcjach systemu edukacji w środowiskach zróżnicowanych kulturowo, zna wybrane systemy edukacyjne różnych krajów pod kątem rozwiązań dotyczących edukacji międzykulturowej i regionalnej

Umiejętności:

U01 - student posiada rozwinięte umiejętności badawcze: rozróżnia orientacje w metodologii badań pedagogicznych, formułuje problemy badawcze, dobiera adekwatne metody, techniki i konstruuje narzędzia badawcze; opracowuje, prezentuje i interpretuje wyniki badań, wyciąga wnioski, wskazuje kierunki dalszych badań, w obrębie pedagogiki międzykulturowej i edukacji regionalnej


U02 - student ma pogłębione umiejętności obserwowania, diagnozowania, racjonalnego oceniania złożonych sytuacji edukacyjnych oraz analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań - szczególnie w środowiskach zróżnicowanych kulturowo i w perspektywie regionu

Kompetencje społeczne:

K01 - student jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych i osobistych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w podejmowaniu indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w obszarze edukacji; angażuje się we współpracę - szczególnie w dziedzinie zróżnicowania kulturowego i w perspektywie regionu

K02 - student jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą; poszukuje optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania nieprawidłowych działań edukacyjnych - szczególnie w dziedzinie zróżnicowania kulturowego i w perspektywie regionu

K03 - student odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki, czuje się odpowiedzialny wobec ludzi, dla których dobra stara się działać, wyraża taką postawę w środowisku specjalistów i pośrednio modeluje to podejście wśród innych- szczególnie w dziedzinie zróżnicowania kulturowego i w perspektywie regionu

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

brak wymagań

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)

Okres: 2020-02-24 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Przemysław Grzybowski
Prowadzący grup: Przemysław Grzybowski
Strona przedmiotu: http://www.grzybowski.ukw.edu.pl
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

Efekty kierunkowe


Wiedza:

K_W07 - student ma pogłębioną wiedzę o rodzajach więzi społecznych, o rządzących nimi prawidłowościach oraz występujacych w nich zaburzeniach


K_W09 - student ma uporządkowaną wiedzę o kulturowych uwarunkowaniach procesów edukacyjnych


K_W13 - student ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę w środowiskach zróżnicowanych kulturowo, ich specyfice i procesach w nich zachodzących

K_W14 - student ma uporządkowaną wiedzę o strukturze i funkcjach systemu edukacji, zna wybrane systemy edukacyjne różnych krajów


Umiejętności:

K_U06 - student posiada rozwinięte umiejętności badawcze: rozróżnia orientacje w metodologii badań pedagogicznych, formułuje problemy badawcze, dobiera adekwatne metody, techniki i konstruuje narzędzia badawcze; opracowuje, prezentuje i interpretuje wyniki badań, wyciąga wnioski, wskazuje kierunki dalszych badań, w obrębie wybranej subdyscypliny pedagogiki

K_U07 - student ma pogłębione umiejętności obserwowania, diagnozowania, racjonalnego oceniania złożonych sytuacji edukacyjnych oraz analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań


Kompetencje społeczne:

K_K02 - student jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych i osobistych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w podejmowaniu indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w obszarze edukacji; angażuje się we współpracę


K_K05 - student jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą; poszukuje optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania nieprawidłowych działań edukacyjnych


K_K06 - student odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki, czuje się odpowiedzialny wobec ludzi, dla których dobra stara się działać, wyraża taką postawę w środowisku specjalistów i pośrednio modeluje to podejście wśród innych


Efekty przedmiotowe


Wiedza:

W01 - student ma pogłębioną wiedzę o rodzajach więzi społecznych w środowiskach zróżnicowanych kulturowo, o rządzących nimi prawidłowościach oraz występujacych w nich zaburzeniach - szczególnie z perspektywy regionu

W02 - student ma uporządkowaną wiedzę o kulturowych uwarunkowaniach procesów edukacyjnych w regionach - szczególnie w środowiskach zróżnicowanych kulturowo

W03 - student ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę w środowiskach zróżnicowanych kulturowo, ich specyfice i procesach w nich zachodzących - szczególnie w perspektywie regionalnej

W04 - student ma uporządkowaną wiedzę o strukturze i funkcjach systemu edukacji w środowiskach zróżnicowanych kulturowo, zna wybrane systemy edukacyjne różnych krajów pod kątem rozwiązań dotyczących edukacji międzykulturowej i regionalnej

Umiejętności:

U01 - student posiada rozwinięte umiejętności badawcze: rozróżnia orientacje w metodologii badań pedagogicznych, formułuje problemy badawcze, dobiera adekwatne metody, techniki i konstruuje narzędzia badawcze; opracowuje, prezentuje i interpretuje wyniki badań, wyciąga wnioski, wskazuje kierunki dalszych badań, w obrębie pedagogiki międzykulturowej i edukacji regionalnej


U02 - student ma pogłębione umiejętności obserwowania, diagnozowania, racjonalnego oceniania złożonych sytuacji edukacyjnych oraz analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań - szczególnie w środowiskach zróżnicowanych kulturowo i w perspektywie regionu

Kompetencje społeczne:

K01 - student jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych i osobistych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w podejmowaniu indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w obszarze edukacji; angażuje się we współpracę - szczególnie w dziedzinie zróżnicowania kulturowego i w perspektywie regionu

K02 - student jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą; poszukuje optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania nieprawidłowych działań edukacyjnych - szczególnie w dziedzinie zróżnicowania kulturowego i w perspektywie regionu

K03 - student odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki, czuje się odpowiedzialny wobec ludzi, dla których dobra stara się działać, wyraża taką postawę w środowisku specjalistów i pośrednio modeluje to podejście wśród innych- szczególnie w dziedzinie zróżnicowania kulturowego i w perspektywie regionu

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

brak wymagań

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Przemysław Grzybowski
Prowadzący grup: Przemysław Grzybowski
Strona przedmiotu: http://www.grzybowski.ukw.edu.pl
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

Efekty kierunkowe

K_W07 - student ma pogłębioną wiedzę o rodzajach więzi społecznych, o rządzących nimi prawidłowościach oraz występujacych w nich zaburzeniach

K_W09 - student ma uporządkowaną wiedzę o kulturowych uwarunkowaniach procesów edukacyjnych

K_W13 - student ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę w środowiskach zróżnicowanych kulturowo, ich specyfice i procesach w nich zachodzących

K_W14 - student ma uporządkowaną wiedzę o strukturze i funkcjach systemu edukacji, zna wybrane systemy edukacyjne różnych krajów

K_U06 - student posiada rozwinięte umiejętności badawcze: rozróżnia orientacje w metodologii badań pedagogicznych, formułuje problemy badawcze, dobiera adekwatne metody, techniki i konstruuje narzędzia badawcze; opracowuje, prezentuje i interpretuje wyniki badań, wyciąga wnioski, wskazuje kierunki dalszych badań, w obrębie wybranej subdyscypliny pedagogiki

K_U07 - student ma pogłębione umiejętności obserwowania, diagnozowania, racjonalnego oceniania złożonych sytuacji edukacyjnych oraz analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań

K_K02 - student jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych i osobistych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w podejmowaniu indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w obszarze edukacji; angażuje się we współpracę

K_K05 - student jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą; poszukuje optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania nieprawidłowych działań edukacyjnych

K_K06 - student odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki, czuje się odpowiedzialny wobec ludzi, dla których dobra stara się działać, wyraża taką postawę w środowisku specjalistów i pośrednio modeluje to podejście wśród innych


efekty przedmiotowe

W01 - student ma pogłębioną wiedzę o rodzajach więzi społecznych w środowiskach zróżnicowanych kulturowo, o rządzących nimi prawidłowościach oraz występujących w nich zaburzeniach - szczególnie z perspektywy regionu

W02 - student ma uporządkowaną wiedzę o kulturowych uwarunkowaniach procesów edukacyjnych w regionach - szczególnie w środowiskach zróżnicowanych kulturowo

W03 - student ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę w środowiskach zróżnicowanych kulturowo, ich specyfice i procesach w nich zachodzących - szczególnie w perspektywie regionalnej

W04 - student ma uporządkowaną wiedzę o strukturze i funkcjach systemu edukacji w środowiskach zróżnicowanych kulturowo, zna wybrane systemy edukacyjne różnych krajów pod kątem rozwiązań dotyczących edukacji międzykulturowej i regionalnej

U01 - student posiada rozwinięte umiejętności badawcze: rozróżnia orientacje w metodologii badań pedagogicznych, formułuje problemy badawcze, dobiera adekwatne metody, techniki i konstruuje narzędzia badawcze; opracowuje, prezentuje i interpretuje wyniki badań, wyciąga wnioski, wskazuje kierunki dalszych badań, w obrębie pedagogiki międzykulturowej i edukacji regionalnej

U02 - student ma pogłębione umiejętności obserwowania, diagnozowania, racjonalnego oceniania złożonych sytuacji edukacyjnych oraz analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań - szczególnie w środowiskach zróżnicowanych kulturowo i w perspektywie regionu

K01 - student jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych i osobistych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w podejmowaniu indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w obszarze edukacji; angażuje się we współpracę - szczególnie w dziedzinie zróżnicowania kulturowego i w perspektywie regionu

K02 - student jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą; poszukuje optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania nieprawidłowych działań edukacyjnych - szczególnie w dziedzinie zróżnicowania kulturowego i w perspektywie regionu

K03 - student odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki, czuje się odpowiedzialny wobec ludzi, dla których dobra stara się działać, wyraża taką postawę w środowisku specjalistów i pośrednio modeluje to podejście wśród innych- szczególnie w dziedzinie zróżnicowania kulturowego i w perspektywie regionu

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

brak wymagań

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Przemysław Grzybowski
Prowadzący grup: Przemysław Grzybowski
Strona przedmiotu: http://www.grzybowski.ukw.edu.pl
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

Efekty kierunkowe

K_W07 - student ma pogłębioną wiedzę o rodzajach więzi społecznych, o rządzących nimi prawidłowościach oraz występujacych w nich zaburzeniach

K_W09 - student ma uporządkowaną wiedzę o kulturowych uwarunkowaniach procesów edukacyjnych

K_W13 - student ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę w środowiskach zróżnicowanych kulturowo, ich specyfice i procesach w nich zachodzących

K_W14 - student ma uporządkowaną wiedzę o strukturze i funkcjach systemu edukacji, zna wybrane systemy edukacyjne różnych krajów

K_U06 - student posiada rozwinięte umiejętności badawcze: rozróżnia orientacje w metodologii badań pedagogicznych, formułuje problemy badawcze, dobiera adekwatne metody, techniki i konstruuje narzędzia badawcze; opracowuje, prezentuje i interpretuje wyniki badań, wyciąga wnioski, wskazuje kierunki dalszych badań, w obrębie wybranej subdyscypliny pedagogiki

K_U07 - student ma pogłębione umiejętności obserwowania, diagnozowania, racjonalnego oceniania złożonych sytuacji edukacyjnych oraz analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań

K_K02 - student jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych i osobistych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w podejmowaniu indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w obszarze edukacji; angażuje się we współpracę

K_K05 - student jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą; poszukuje optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania nieprawidłowych działań edukacyjnych

K_K06 - student odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki, czuje się odpowiedzialny wobec ludzi, dla których dobra stara się działać, wyraża taką postawę w środowisku specjalistów i pośrednio modeluje to podejście wśród innych


efekty przedmiotowe

W01 - student ma pogłębioną wiedzę o rodzajach więzi społecznych w środowiskach zróżnicowanych kulturowo, o rządzących nimi prawidłowościach oraz występujących w nich zaburzeniach - szczególnie z perspektywy regionu

W02 - student ma uporządkowaną wiedzę o kulturowych uwarunkowaniach procesów edukacyjnych w regionach - szczególnie w środowiskach zróżnicowanych kulturowo

W03 - student ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę w środowiskach zróżnicowanych kulturowo, ich specyfice i procesach w nich zachodzących - szczególnie w perspektywie regionalnej

W04 - student ma uporządkowaną wiedzę o strukturze i funkcjach systemu edukacji w środowiskach zróżnicowanych kulturowo, zna wybrane systemy edukacyjne różnych krajów pod kątem rozwiązań dotyczących edukacji międzykulturowej i regionalnej

U01 - student posiada rozwinięte umiejętności badawcze: rozróżnia orientacje w metodologii badań pedagogicznych, formułuje problemy badawcze, dobiera adekwatne metody, techniki i konstruuje narzędzia badawcze; opracowuje, prezentuje i interpretuje wyniki badań, wyciąga wnioski, wskazuje kierunki dalszych badań, w obrębie pedagogiki międzykulturowej i edukacji regionalnej

U02 - student ma pogłębione umiejętności obserwowania, diagnozowania, racjonalnego oceniania złożonych sytuacji edukacyjnych oraz analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań - szczególnie w środowiskach zróżnicowanych kulturowo i w perspektywie regionu

K01 - student jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych i osobistych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w podejmowaniu indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w obszarze edukacji; angażuje się we współpracę - szczególnie w dziedzinie zróżnicowania kulturowego i w perspektywie regionu

K02 - student jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą; poszukuje optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania nieprawidłowych działań edukacyjnych - szczególnie w dziedzinie zróżnicowania kulturowego i w perspektywie regionu

K03 - student odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki, czuje się odpowiedzialny wobec ludzi, dla których dobra stara się działać, wyraża taką postawę w środowisku specjalistów i pośrednio modeluje to podejście wśród innych- szczególnie w dziedzinie zróżnicowania kulturowego i w perspektywie regionu

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

brak wymagań

Bilans pracy studenta:

15 godzin wykładów + praca własna studenta (przygotowanie przygotowanie pracy semestralnej)

Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2022/23" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Przemysław Grzybowski
Prowadzący grup: Przemysław Grzybowski
Strona przedmiotu: http://www.grzybowski.ukw.edu.pl
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

Efekty kierunkowe

K_W07 - student ma pogłębioną wiedzę o rodzajach więzi społecznych, o rządzących nimi prawidłowościach oraz występujacych w nich zaburzeniach

K_W09 - student ma uporządkowaną wiedzę o kulturowych uwarunkowaniach procesów edukacyjnych

K_W13 - student ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę w środowiskach zróżnicowanych kulturowo, ich specyfice i procesach w nich zachodzących

K_W14 - student ma uporządkowaną wiedzę o strukturze i funkcjach systemu edukacji, zna wybrane systemy edukacyjne różnych krajów

K_U06 - student posiada rozwinięte umiejętności badawcze: rozróżnia orientacje w metodologii badań pedagogicznych, formułuje problemy badawcze, dobiera adekwatne metody, techniki i konstruuje narzędzia badawcze; opracowuje, prezentuje i interpretuje wyniki badań, wyciąga wnioski, wskazuje kierunki dalszych badań, w obrębie wybranej subdyscypliny pedagogiki

K_U07 - student ma pogłębione umiejętności obserwowania, diagnozowania, racjonalnego oceniania złożonych sytuacji edukacyjnych oraz analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań

K_K02 - student jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych i osobistych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w podejmowaniu indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w obszarze edukacji; angażuje się we współpracę

K_K05 - student jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą; poszukuje optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania nieprawidłowych działań edukacyjnych

K_K06 - student odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki, czuje się odpowiedzialny wobec ludzi, dla których dobra stara się działać, wyraża taką postawę w środowisku specjalistów i pośrednio modeluje to podejście wśród innych


efekty przedmiotowe

W01 - student ma pogłębioną wiedzę o rodzajach więzi społecznych w środowiskach zróżnicowanych kulturowo, o rządzących nimi prawidłowościach oraz występujących w nich zaburzeniach - szczególnie z perspektywy regionu

W02 - student ma uporządkowaną wiedzę o kulturowych uwarunkowaniach procesów edukacyjnych w regionach - szczególnie w środowiskach zróżnicowanych kulturowo

W03 - student ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę w środowiskach zróżnicowanych kulturowo, ich specyfice i procesach w nich zachodzących - szczególnie w perspektywie regionalnej

W04 - student ma uporządkowaną wiedzę o strukturze i funkcjach systemu edukacji w środowiskach zróżnicowanych kulturowo, zna wybrane systemy edukacyjne różnych krajów pod kątem rozwiązań dotyczących edukacji międzykulturowej i regionalnej

U01 - student posiada rozwinięte umiejętności badawcze: rozróżnia orientacje w metodologii badań pedagogicznych, formułuje problemy badawcze, dobiera adekwatne metody, techniki i konstruuje narzędzia badawcze; opracowuje, prezentuje i interpretuje wyniki badań, wyciąga wnioski, wskazuje kierunki dalszych badań, w obrębie pedagogiki międzykulturowej i edukacji regionalnej

U02 - student ma pogłębione umiejętności obserwowania, diagnozowania, racjonalnego oceniania złożonych sytuacji edukacyjnych oraz analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań - szczególnie w środowiskach zróżnicowanych kulturowo i w perspektywie regionu

K01 - student jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych i osobistych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w podejmowaniu indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w obszarze edukacji; angażuje się we współpracę - szczególnie w dziedzinie zróżnicowania kulturowego i w perspektywie regionu

K02 - student jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą; poszukuje optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania nieprawidłowych działań edukacyjnych - szczególnie w dziedzinie zróżnicowania kulturowego i w perspektywie regionu

K03 - student odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki, czuje się odpowiedzialny wobec ludzi, dla których dobra stara się działać, wyraża taką postawę w środowisku specjalistów i pośrednio modeluje to podejście wśród innych- szczególnie w dziedzinie zróżnicowania kulturowego i w perspektywie regionu

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

brak wymagań

Bilans pracy studenta:

15 godzin wykładów + praca własna studenta (przygotowanie przygotowanie pracy semestralnej)

Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2024-02-26 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Przemysław Grzybowski
Prowadzący grup: Przemysław Grzybowski
Strona przedmiotu: http://www.grzybowski.ukw.edu.pl
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

Efekty kierunkowe

K_W07 - student ma pogłębioną wiedzę o rodzajach więzi społecznych, o rządzących nimi prawidłowościach oraz występujacych w nich zaburzeniach

K_W09 - student ma uporządkowaną wiedzę o kulturowych uwarunkowaniach procesów edukacyjnych

K_W13 - student ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę w środowiskach zróżnicowanych kulturowo, ich specyfice i procesach w nich zachodzących

K_W14 - student ma uporządkowaną wiedzę o strukturze i funkcjach systemu edukacji, zna wybrane systemy edukacyjne różnych krajów

K_U06 - student posiada rozwinięte umiejętności badawcze: rozróżnia orientacje w metodologii badań pedagogicznych, formułuje problemy badawcze, dobiera adekwatne metody, techniki i konstruuje narzędzia badawcze; opracowuje, prezentuje i interpretuje wyniki badań, wyciąga wnioski, wskazuje kierunki dalszych badań, w obrębie wybranej subdyscypliny pedagogiki

K_U07 - student ma pogłębione umiejętności obserwowania, diagnozowania, racjonalnego oceniania złożonych sytuacji edukacyjnych oraz analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań

K_K02 - student jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych i osobistych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w podejmowaniu indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w obszarze edukacji; angażuje się we współpracę

K_K05 - student jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą; poszukuje optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania nieprawidłowych działań edukacyjnych

K_K06 - student odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki, czuje się odpowiedzialny wobec ludzi, dla których dobra stara się działać, wyraża taką postawę w środowisku specjalistów i pośrednio modeluje to podejście wśród innych


efekty przedmiotowe

W01 - student ma pogłębioną wiedzę o rodzajach więzi społecznych w środowiskach zróżnicowanych kulturowo, o rządzących nimi prawidłowościach oraz występujących w nich zaburzeniach - szczególnie z perspektywy regionu

W02 - student ma uporządkowaną wiedzę o kulturowych uwarunkowaniach procesów edukacyjnych w regionach - szczególnie w środowiskach zróżnicowanych kulturowo

W03 - student ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę w środowiskach zróżnicowanych kulturowo, ich specyfice i procesach w nich zachodzących - szczególnie w perspektywie regionalnej

W04 - student ma uporządkowaną wiedzę o strukturze i funkcjach systemu edukacji w środowiskach zróżnicowanych kulturowo, zna wybrane systemy edukacyjne różnych krajów pod kątem rozwiązań dotyczących edukacji międzykulturowej i regionalnej

U01 - student posiada rozwinięte umiejętności badawcze: rozróżnia orientacje w metodologii badań pedagogicznych, formułuje problemy badawcze, dobiera adekwatne metody, techniki i konstruuje narzędzia badawcze; opracowuje, prezentuje i interpretuje wyniki badań, wyciąga wnioski, wskazuje kierunki dalszych badań, w obrębie pedagogiki międzykulturowej i edukacji regionalnej

U02 - student ma pogłębione umiejętności obserwowania, diagnozowania, racjonalnego oceniania złożonych sytuacji edukacyjnych oraz analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań - szczególnie w środowiskach zróżnicowanych kulturowo i w perspektywie regionu

K01 - student jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych i osobistych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w podejmowaniu indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w obszarze edukacji; angażuje się we współpracę - szczególnie w dziedzinie zróżnicowania kulturowego i w perspektywie regionu

K02 - student jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą; poszukuje optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania nieprawidłowych działań edukacyjnych - szczególnie w dziedzinie zróżnicowania kulturowego i w perspektywie regionu

K03 - student odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki, czuje się odpowiedzialny wobec ludzi, dla których dobra stara się działać, wyraża taką postawę w środowisku specjalistów i pośrednio modeluje to podejście wśród innych- szczególnie w dziedzinie zróżnicowania kulturowego i w perspektywie regionu

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

brak wymagań

Bilans pracy studenta:

15 godzin wykładów + praca własna studenta (przygotowanie przygotowanie pracy semestralnej)

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)