Edukacja międzykulturowa i regionalna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-P-OGP24EMR-SD |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Edukacja międzykulturowa i regionalna |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: |
2 rok, 4 sem., pedagogika, spec. ogólnopedagogiczna [SD] |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | ogólnoakademicki |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć do wyboru |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Przemysław Grzybowski | |
Prowadzący grup: | Przemysław Grzybowski | |
Strona przedmiotu: | http://www.grzybowski.ukw.edu.pl | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Efekty kierunkowe Wiedza: K_W07 - student ma pogłębioną wiedzę o rodzajach więzi społecznych, o rządzących nimi prawidłowościach oraz występujacych w nich zaburzeniach K_W09 - student ma uporządkowaną wiedzę o kulturowych uwarunkowaniach procesów edukacyjnych K_W13 - student ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę w środowiskach zróżnicowanych kulturowo, ich specyfice i procesach w nich zachodzących K_W14 - student ma uporządkowaną wiedzę o strukturze i funkcjach systemu edukacji, zna wybrane systemy edukacyjne różnych krajów Umiejętności: K_U06 - student posiada rozwinięte umiejętności badawcze: rozróżnia orientacje w metodologii badań pedagogicznych, formułuje problemy badawcze, dobiera adekwatne metody, techniki i konstruuje narzędzia badawcze; opracowuje, prezentuje i interpretuje wyniki badań, wyciąga wnioski, wskazuje kierunki dalszych badań, w obrębie wybranej subdyscypliny pedagogiki K_U07 - student ma pogłębione umiejętności obserwowania, diagnozowania, racjonalnego oceniania złożonych sytuacji edukacyjnych oraz analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań Kompetencje społeczne: K_K02 - student jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych i osobistych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w podejmowaniu indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w obszarze edukacji; angażuje się we współpracę K_K05 - student jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą; poszukuje optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania nieprawidłowych działań edukacyjnych K_K06 - student odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki, czuje się odpowiedzialny wobec ludzi, dla których dobra stara się działać, wyraża taką postawę w środowisku specjalistów i pośrednio modeluje to podejście wśród innych Efekty przedmiotowe Wiedza: W01 - student ma pogłębioną wiedzę o rodzajach więzi społecznych w środowiskach zróżnicowanych kulturowo, o rządzących nimi prawidłowościach oraz występujacych w nich zaburzeniach - szczególnie z perspektywy regionu W02 - student ma uporządkowaną wiedzę o kulturowych uwarunkowaniach procesów edukacyjnych w regionach - szczególnie w środowiskach zróżnicowanych kulturowo W03 - student ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę w środowiskach zróżnicowanych kulturowo, ich specyfice i procesach w nich zachodzących - szczególnie w perspektywie regionalnej W04 - student ma uporządkowaną wiedzę o strukturze i funkcjach systemu edukacji w środowiskach zróżnicowanych kulturowo, zna wybrane systemy edukacyjne różnych krajów pod kątem rozwiązań dotyczących edukacji międzykulturowej i regionalnej Umiejętności: U01 - student posiada rozwinięte umiejętności badawcze: rozróżnia orientacje w metodologii badań pedagogicznych, formułuje problemy badawcze, dobiera adekwatne metody, techniki i konstruuje narzędzia badawcze; opracowuje, prezentuje i interpretuje wyniki badań, wyciąga wnioski, wskazuje kierunki dalszych badań, w obrębie pedagogiki międzykulturowej i edukacji regionalnej U02 - student ma pogłębione umiejętności obserwowania, diagnozowania, racjonalnego oceniania złożonych sytuacji edukacyjnych oraz analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań - szczególnie w środowiskach zróżnicowanych kulturowo i w perspektywie regionu Kompetencje społeczne: K01 - student jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych i osobistych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w podejmowaniu indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w obszarze edukacji; angażuje się we współpracę - szczególnie w dziedzinie zróżnicowania kulturowego i w perspektywie regionu K02 - student jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą; poszukuje optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania nieprawidłowych działań edukacyjnych - szczególnie w dziedzinie zróżnicowania kulturowego i w perspektywie regionu K03 - student odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki, czuje się odpowiedzialny wobec ludzi, dla których dobra stara się działać, wyraża taką postawę w środowisku specjalistów i pośrednio modeluje to podejście wśród innych- szczególnie w dziedzinie zróżnicowania kulturowego i w perspektywie regionu |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | brak wymagań |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Przemysław Grzybowski | |
Prowadzący grup: | Przemysław Grzybowski | |
Strona przedmiotu: | http://www.grzybowski.ukw.edu.pl | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Efekty kierunkowe Wiedza: K_W07 - student ma pogłębioną wiedzę o rodzajach więzi społecznych, o rządzących nimi prawidłowościach oraz występujacych w nich zaburzeniach K_W09 - student ma uporządkowaną wiedzę o kulturowych uwarunkowaniach procesów edukacyjnych K_W13 - student ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę w środowiskach zróżnicowanych kulturowo, ich specyfice i procesach w nich zachodzących K_W14 - student ma uporządkowaną wiedzę o strukturze i funkcjach systemu edukacji, zna wybrane systemy edukacyjne różnych krajów Umiejętności: K_U06 - student posiada rozwinięte umiejętności badawcze: rozróżnia orientacje w metodologii badań pedagogicznych, formułuje problemy badawcze, dobiera adekwatne metody, techniki i konstruuje narzędzia badawcze; opracowuje, prezentuje i interpretuje wyniki badań, wyciąga wnioski, wskazuje kierunki dalszych badań, w obrębie wybranej subdyscypliny pedagogiki K_U07 - student ma pogłębione umiejętności obserwowania, diagnozowania, racjonalnego oceniania złożonych sytuacji edukacyjnych oraz analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań Kompetencje społeczne: K_K02 - student jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych i osobistych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w podejmowaniu indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w obszarze edukacji; angażuje się we współpracę K_K05 - student jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą; poszukuje optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania nieprawidłowych działań edukacyjnych K_K06 - student odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki, czuje się odpowiedzialny wobec ludzi, dla których dobra stara się działać, wyraża taką postawę w środowisku specjalistów i pośrednio modeluje to podejście wśród innych Efekty przedmiotowe Wiedza: W01 - student ma pogłębioną wiedzę o rodzajach więzi społecznych w środowiskach zróżnicowanych kulturowo, o rządzących nimi prawidłowościach oraz występujacych w nich zaburzeniach - szczególnie z perspektywy regionu W02 - student ma uporządkowaną wiedzę o kulturowych uwarunkowaniach procesów edukacyjnych w regionach - szczególnie w środowiskach zróżnicowanych kulturowo W03 - student ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę w środowiskach zróżnicowanych kulturowo, ich specyfice i procesach w nich zachodzących - szczególnie w perspektywie regionalnej W04 - student ma uporządkowaną wiedzę o strukturze i funkcjach systemu edukacji w środowiskach zróżnicowanych kulturowo, zna wybrane systemy edukacyjne różnych krajów pod kątem rozwiązań dotyczących edukacji międzykulturowej i regionalnej Umiejętności: U01 - student posiada rozwinięte umiejętności badawcze: rozróżnia orientacje w metodologii badań pedagogicznych, formułuje problemy badawcze, dobiera adekwatne metody, techniki i konstruuje narzędzia badawcze; opracowuje, prezentuje i interpretuje wyniki badań, wyciąga wnioski, wskazuje kierunki dalszych badań, w obrębie pedagogiki międzykulturowej i edukacji regionalnej U02 - student ma pogłębione umiejętności obserwowania, diagnozowania, racjonalnego oceniania złożonych sytuacji edukacyjnych oraz analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań - szczególnie w środowiskach zróżnicowanych kulturowo i w perspektywie regionu Kompetencje społeczne: K01 - student jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych i osobistych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w podejmowaniu indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w obszarze edukacji; angażuje się we współpracę - szczególnie w dziedzinie zróżnicowania kulturowego i w perspektywie regionu K02 - student jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą; poszukuje optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania nieprawidłowych działań edukacyjnych - szczególnie w dziedzinie zróżnicowania kulturowego i w perspektywie regionu K03 - student odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki, czuje się odpowiedzialny wobec ludzi, dla których dobra stara się działać, wyraża taką postawę w środowisku specjalistów i pośrednio modeluje to podejście wśród innych- szczególnie w dziedzinie zróżnicowania kulturowego i w perspektywie regionu |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | brak wymagań |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Przemysław Grzybowski | |
Prowadzący grup: | Przemysław Grzybowski | |
Strona przedmiotu: | http://www.grzybowski.ukw.edu.pl | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Efekty kierunkowe K_W07 - student ma pogłębioną wiedzę o rodzajach więzi społecznych, o rządzących nimi prawidłowościach oraz występujacych w nich zaburzeniach K_W09 - student ma uporządkowaną wiedzę o kulturowych uwarunkowaniach procesów edukacyjnych K_W13 - student ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę w środowiskach zróżnicowanych kulturowo, ich specyfice i procesach w nich zachodzących K_W14 - student ma uporządkowaną wiedzę o strukturze i funkcjach systemu edukacji, zna wybrane systemy edukacyjne różnych krajów K_U06 - student posiada rozwinięte umiejętności badawcze: rozróżnia orientacje w metodologii badań pedagogicznych, formułuje problemy badawcze, dobiera adekwatne metody, techniki i konstruuje narzędzia badawcze; opracowuje, prezentuje i interpretuje wyniki badań, wyciąga wnioski, wskazuje kierunki dalszych badań, w obrębie wybranej subdyscypliny pedagogiki K_U07 - student ma pogłębione umiejętności obserwowania, diagnozowania, racjonalnego oceniania złożonych sytuacji edukacyjnych oraz analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań K_K02 - student jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych i osobistych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w podejmowaniu indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w obszarze edukacji; angażuje się we współpracę K_K05 - student jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą; poszukuje optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania nieprawidłowych działań edukacyjnych K_K06 - student odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki, czuje się odpowiedzialny wobec ludzi, dla których dobra stara się działać, wyraża taką postawę w środowisku specjalistów i pośrednio modeluje to podejście wśród innych efekty przedmiotowe W01 - student ma pogłębioną wiedzę o rodzajach więzi społecznych w środowiskach zróżnicowanych kulturowo, o rządzących nimi prawidłowościach oraz występujących w nich zaburzeniach - szczególnie z perspektywy regionu W02 - student ma uporządkowaną wiedzę o kulturowych uwarunkowaniach procesów edukacyjnych w regionach - szczególnie w środowiskach zróżnicowanych kulturowo W03 - student ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę w środowiskach zróżnicowanych kulturowo, ich specyfice i procesach w nich zachodzących - szczególnie w perspektywie regionalnej W04 - student ma uporządkowaną wiedzę o strukturze i funkcjach systemu edukacji w środowiskach zróżnicowanych kulturowo, zna wybrane systemy edukacyjne różnych krajów pod kątem rozwiązań dotyczących edukacji międzykulturowej i regionalnej U01 - student posiada rozwinięte umiejętności badawcze: rozróżnia orientacje w metodologii badań pedagogicznych, formułuje problemy badawcze, dobiera adekwatne metody, techniki i konstruuje narzędzia badawcze; opracowuje, prezentuje i interpretuje wyniki badań, wyciąga wnioski, wskazuje kierunki dalszych badań, w obrębie pedagogiki międzykulturowej i edukacji regionalnej U02 - student ma pogłębione umiejętności obserwowania, diagnozowania, racjonalnego oceniania złożonych sytuacji edukacyjnych oraz analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań - szczególnie w środowiskach zróżnicowanych kulturowo i w perspektywie regionu K01 - student jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych i osobistych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w podejmowaniu indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w obszarze edukacji; angażuje się we współpracę - szczególnie w dziedzinie zróżnicowania kulturowego i w perspektywie regionu K02 - student jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą; poszukuje optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania nieprawidłowych działań edukacyjnych - szczególnie w dziedzinie zróżnicowania kulturowego i w perspektywie regionu K03 - student odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki, czuje się odpowiedzialny wobec ludzi, dla których dobra stara się działać, wyraża taką postawę w środowisku specjalistów i pośrednio modeluje to podejście wśród innych- szczególnie w dziedzinie zróżnicowania kulturowego i w perspektywie regionu |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | brak wymagań |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Przemysław Grzybowski | |
Prowadzący grup: | Przemysław Grzybowski | |
Strona przedmiotu: | http://www.grzybowski.ukw.edu.pl | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Efekty kierunkowe K_W07 - student ma pogłębioną wiedzę o rodzajach więzi społecznych, o rządzących nimi prawidłowościach oraz występujacych w nich zaburzeniach K_W09 - student ma uporządkowaną wiedzę o kulturowych uwarunkowaniach procesów edukacyjnych K_W13 - student ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę w środowiskach zróżnicowanych kulturowo, ich specyfice i procesach w nich zachodzących K_W14 - student ma uporządkowaną wiedzę o strukturze i funkcjach systemu edukacji, zna wybrane systemy edukacyjne różnych krajów K_U06 - student posiada rozwinięte umiejętności badawcze: rozróżnia orientacje w metodologii badań pedagogicznych, formułuje problemy badawcze, dobiera adekwatne metody, techniki i konstruuje narzędzia badawcze; opracowuje, prezentuje i interpretuje wyniki badań, wyciąga wnioski, wskazuje kierunki dalszych badań, w obrębie wybranej subdyscypliny pedagogiki K_U07 - student ma pogłębione umiejętności obserwowania, diagnozowania, racjonalnego oceniania złożonych sytuacji edukacyjnych oraz analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań K_K02 - student jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych i osobistych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w podejmowaniu indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w obszarze edukacji; angażuje się we współpracę K_K05 - student jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą; poszukuje optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania nieprawidłowych działań edukacyjnych K_K06 - student odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki, czuje się odpowiedzialny wobec ludzi, dla których dobra stara się działać, wyraża taką postawę w środowisku specjalistów i pośrednio modeluje to podejście wśród innych efekty przedmiotowe W01 - student ma pogłębioną wiedzę o rodzajach więzi społecznych w środowiskach zróżnicowanych kulturowo, o rządzących nimi prawidłowościach oraz występujących w nich zaburzeniach - szczególnie z perspektywy regionu W02 - student ma uporządkowaną wiedzę o kulturowych uwarunkowaniach procesów edukacyjnych w regionach - szczególnie w środowiskach zróżnicowanych kulturowo W03 - student ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę w środowiskach zróżnicowanych kulturowo, ich specyfice i procesach w nich zachodzących - szczególnie w perspektywie regionalnej W04 - student ma uporządkowaną wiedzę o strukturze i funkcjach systemu edukacji w środowiskach zróżnicowanych kulturowo, zna wybrane systemy edukacyjne różnych krajów pod kątem rozwiązań dotyczących edukacji międzykulturowej i regionalnej U01 - student posiada rozwinięte umiejętności badawcze: rozróżnia orientacje w metodologii badań pedagogicznych, formułuje problemy badawcze, dobiera adekwatne metody, techniki i konstruuje narzędzia badawcze; opracowuje, prezentuje i interpretuje wyniki badań, wyciąga wnioski, wskazuje kierunki dalszych badań, w obrębie pedagogiki międzykulturowej i edukacji regionalnej U02 - student ma pogłębione umiejętności obserwowania, diagnozowania, racjonalnego oceniania złożonych sytuacji edukacyjnych oraz analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań - szczególnie w środowiskach zróżnicowanych kulturowo i w perspektywie regionu K01 - student jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych i osobistych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w podejmowaniu indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w obszarze edukacji; angażuje się we współpracę - szczególnie w dziedzinie zróżnicowania kulturowego i w perspektywie regionu K02 - student jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą; poszukuje optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania nieprawidłowych działań edukacyjnych - szczególnie w dziedzinie zróżnicowania kulturowego i w perspektywie regionu K03 - student odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki, czuje się odpowiedzialny wobec ludzi, dla których dobra stara się działać, wyraża taką postawę w środowisku specjalistów i pośrednio modeluje to podejście wśród innych- szczególnie w dziedzinie zróżnicowania kulturowego i w perspektywie regionu |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | brak wymagań |
|
Bilans pracy studenta: | 15 godzin wykładów + praca własna studenta (przygotowanie przygotowanie pracy semestralnej) |
Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Przemysław Grzybowski | |
Prowadzący grup: | Przemysław Grzybowski | |
Strona przedmiotu: | http://www.grzybowski.ukw.edu.pl | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Efekty kierunkowe K_W07 - student ma pogłębioną wiedzę o rodzajach więzi społecznych, o rządzących nimi prawidłowościach oraz występujacych w nich zaburzeniach K_W09 - student ma uporządkowaną wiedzę o kulturowych uwarunkowaniach procesów edukacyjnych K_W13 - student ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę w środowiskach zróżnicowanych kulturowo, ich specyfice i procesach w nich zachodzących K_W14 - student ma uporządkowaną wiedzę o strukturze i funkcjach systemu edukacji, zna wybrane systemy edukacyjne różnych krajów K_U06 - student posiada rozwinięte umiejętności badawcze: rozróżnia orientacje w metodologii badań pedagogicznych, formułuje problemy badawcze, dobiera adekwatne metody, techniki i konstruuje narzędzia badawcze; opracowuje, prezentuje i interpretuje wyniki badań, wyciąga wnioski, wskazuje kierunki dalszych badań, w obrębie wybranej subdyscypliny pedagogiki K_U07 - student ma pogłębione umiejętności obserwowania, diagnozowania, racjonalnego oceniania złożonych sytuacji edukacyjnych oraz analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań K_K02 - student jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych i osobistych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w podejmowaniu indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w obszarze edukacji; angażuje się we współpracę K_K05 - student jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą; poszukuje optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania nieprawidłowych działań edukacyjnych K_K06 - student odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki, czuje się odpowiedzialny wobec ludzi, dla których dobra stara się działać, wyraża taką postawę w środowisku specjalistów i pośrednio modeluje to podejście wśród innych efekty przedmiotowe W01 - student ma pogłębioną wiedzę o rodzajach więzi społecznych w środowiskach zróżnicowanych kulturowo, o rządzących nimi prawidłowościach oraz występujących w nich zaburzeniach - szczególnie z perspektywy regionu W02 - student ma uporządkowaną wiedzę o kulturowych uwarunkowaniach procesów edukacyjnych w regionach - szczególnie w środowiskach zróżnicowanych kulturowo W03 - student ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę w środowiskach zróżnicowanych kulturowo, ich specyfice i procesach w nich zachodzących - szczególnie w perspektywie regionalnej W04 - student ma uporządkowaną wiedzę o strukturze i funkcjach systemu edukacji w środowiskach zróżnicowanych kulturowo, zna wybrane systemy edukacyjne różnych krajów pod kątem rozwiązań dotyczących edukacji międzykulturowej i regionalnej U01 - student posiada rozwinięte umiejętności badawcze: rozróżnia orientacje w metodologii badań pedagogicznych, formułuje problemy badawcze, dobiera adekwatne metody, techniki i konstruuje narzędzia badawcze; opracowuje, prezentuje i interpretuje wyniki badań, wyciąga wnioski, wskazuje kierunki dalszych badań, w obrębie pedagogiki międzykulturowej i edukacji regionalnej U02 - student ma pogłębione umiejętności obserwowania, diagnozowania, racjonalnego oceniania złożonych sytuacji edukacyjnych oraz analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań - szczególnie w środowiskach zróżnicowanych kulturowo i w perspektywie regionu K01 - student jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych i osobistych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w podejmowaniu indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w obszarze edukacji; angażuje się we współpracę - szczególnie w dziedzinie zróżnicowania kulturowego i w perspektywie regionu K02 - student jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą; poszukuje optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania nieprawidłowych działań edukacyjnych - szczególnie w dziedzinie zróżnicowania kulturowego i w perspektywie regionu K03 - student odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki, czuje się odpowiedzialny wobec ludzi, dla których dobra stara się działać, wyraża taką postawę w środowisku specjalistów i pośrednio modeluje to podejście wśród innych- szczególnie w dziedzinie zróżnicowania kulturowego i w perspektywie regionu |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | brak wymagań |
|
Bilans pracy studenta: | 15 godzin wykładów + praca własna studenta (przygotowanie przygotowanie pracy semestralnej) |
Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Przemysław Grzybowski | |
Prowadzący grup: | Przemysław Grzybowski | |
Strona przedmiotu: | http://www.grzybowski.ukw.edu.pl | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | Efekty kierunkowe K_W07 - student ma pogłębioną wiedzę o rodzajach więzi społecznych, o rządzących nimi prawidłowościach oraz występujacych w nich zaburzeniach K_W09 - student ma uporządkowaną wiedzę o kulturowych uwarunkowaniach procesów edukacyjnych K_W13 - student ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę w środowiskach zróżnicowanych kulturowo, ich specyfice i procesach w nich zachodzących K_W14 - student ma uporządkowaną wiedzę o strukturze i funkcjach systemu edukacji, zna wybrane systemy edukacyjne różnych krajów K_U06 - student posiada rozwinięte umiejętności badawcze: rozróżnia orientacje w metodologii badań pedagogicznych, formułuje problemy badawcze, dobiera adekwatne metody, techniki i konstruuje narzędzia badawcze; opracowuje, prezentuje i interpretuje wyniki badań, wyciąga wnioski, wskazuje kierunki dalszych badań, w obrębie wybranej subdyscypliny pedagogiki K_U07 - student ma pogłębione umiejętności obserwowania, diagnozowania, racjonalnego oceniania złożonych sytuacji edukacyjnych oraz analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań K_K02 - student jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych i osobistych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w podejmowaniu indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w obszarze edukacji; angażuje się we współpracę K_K05 - student jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą; poszukuje optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania nieprawidłowych działań edukacyjnych K_K06 - student odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki, czuje się odpowiedzialny wobec ludzi, dla których dobra stara się działać, wyraża taką postawę w środowisku specjalistów i pośrednio modeluje to podejście wśród innych efekty przedmiotowe W01 - student ma pogłębioną wiedzę o rodzajach więzi społecznych w środowiskach zróżnicowanych kulturowo, o rządzących nimi prawidłowościach oraz występujących w nich zaburzeniach - szczególnie z perspektywy regionu W02 - student ma uporządkowaną wiedzę o kulturowych uwarunkowaniach procesów edukacyjnych w regionach - szczególnie w środowiskach zróżnicowanych kulturowo W03 - student ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę w środowiskach zróżnicowanych kulturowo, ich specyfice i procesach w nich zachodzących - szczególnie w perspektywie regionalnej W04 - student ma uporządkowaną wiedzę o strukturze i funkcjach systemu edukacji w środowiskach zróżnicowanych kulturowo, zna wybrane systemy edukacyjne różnych krajów pod kątem rozwiązań dotyczących edukacji międzykulturowej i regionalnej U01 - student posiada rozwinięte umiejętności badawcze: rozróżnia orientacje w metodologii badań pedagogicznych, formułuje problemy badawcze, dobiera adekwatne metody, techniki i konstruuje narzędzia badawcze; opracowuje, prezentuje i interpretuje wyniki badań, wyciąga wnioski, wskazuje kierunki dalszych badań, w obrębie pedagogiki międzykulturowej i edukacji regionalnej U02 - student ma pogłębione umiejętności obserwowania, diagnozowania, racjonalnego oceniania złożonych sytuacji edukacyjnych oraz analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań - szczególnie w środowiskach zróżnicowanych kulturowo i w perspektywie regionu K01 - student jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych i osobistych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w podejmowaniu indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w obszarze edukacji; angażuje się we współpracę - szczególnie w dziedzinie zróżnicowania kulturowego i w perspektywie regionu K02 - student jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą; poszukuje optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania nieprawidłowych działań edukacyjnych - szczególnie w dziedzinie zróżnicowania kulturowego i w perspektywie regionu K03 - student odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki, czuje się odpowiedzialny wobec ludzi, dla których dobra stara się działać, wyraża taką postawę w środowisku specjalistów i pośrednio modeluje to podejście wśród innych- szczególnie w dziedzinie zróżnicowania kulturowego i w perspektywie regionu |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | brak wymagań |
|
Bilans pracy studenta: | 15 godzin wykładów + praca własna studenta (przygotowanie przygotowanie pracy semestralnej) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.