Praktyka zawodowa
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-P-OGP24PZ-SD |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyka zawodowa |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: |
2 rok, 4 sem., pedagogika, spec. ogólnopedagogiczna [SD] |
Punkty ECTS i inne: |
8.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | ogólnoakademicki |
Typ przedmiotu: | praktyki |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT LAB
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 75 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maria Sobieszczyk | |
Prowadzący grup: | Maria Sobieszczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 ma rozszerzoną wiedzę o różnych rodzajach struktur społecznych i instytucjach życia społecznego; o normach i regułach prawnych organizujących te normy i struktury oraz zachodzących między nimi relacjach z punktu widzenia procesów edukacyjnych (K_W08) U01 ma pogłębione umiejętności obserwowania, diagnozowania, racjonalnego oceniania złożonych sytuacji edukacyjnych oraz analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań ( K_U07) U_02 potrafi generować rozwiązania złożonych problemów edukacyjnych i prognozować przebieg ich realizację oraz przewidywać skutki planowanych działań w określonych obszarach praktyki edukacyjnej (K_U09) U_03 potrafi wybrać i zastosować właściwy dla danej działalności edukacyjnej sposób postępowania, potrafi dobierać środki i metody pracy w celu efektywnego wykonania pojawiających się zadań zawodowych (K_U10) K_01 jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych i osobistych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w podejmowaniu indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w obszarze edukacji; angażuje się we współpracę (K_K02) K_02 jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą; poszukuje optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania nieprawidłowych działań edukacyjnych (K_K05) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Dydaktyka szczegółowa, teoria i metodyka profilaktyki: Dydaktyka szczegółowa, diagnostyka pedagogiczna, Dydaktyka szczegółowa, teoria i metodyka wspomagania rozwoju psychospołecznego dzieci |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium, 75 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Marszałek | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Marszałek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 ma rozszerzoną wiedzę o różnych rodzajach struktur społecznych i instytucjach życia społecznego; o normach i regułach prawnych organizujących te normy i struktury oraz zachodzących między nimi relacjach z punktu widzenia procesów edukacyjnych (K_W08) U01 ma pogłębione umiejętności obserwowania, diagnozowania, racjonalnego oceniania złożonych sytuacji edukacyjnych oraz analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań ( K_U07) U_02 potrafi generować rozwiązania złożonych problemów edukacyjnych i prognozować przebieg ich realizację oraz przewidywać skutki planowanych działań w określonych obszarach praktyki edukacyjnej (K_U09) U_03 potrafi wybrać i zastosować właściwy dla danej działalności edukacyjnej sposób postępowania, potrafi dobierać środki i metody pracy w celu efektywnego wykonania pojawiających się zadań zawodowych (K_U10) K_01 jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych i osobistych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w podejmowaniu indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w obszarze edukacji; angażuje się we współpracę (K_K02) K_02 jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą; poszukuje optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania nieprawidłowych działań edukacyjnych (K_K05) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Praktyki wcześniejsze, przedmioty kierunkowe i modułowe |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN LAB
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 75 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Marszałek | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Marszałek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01 ma rozszerzoną wiedzę o różnych rodzajach struktur społecznych i instytucjach życia społecznego; o normach i regułach prawnych organizujących te normy i struktury oraz zachodzących między nimi relacjach z punktu widzenia procesów edukacyjnych (K_W08) U01 ma pogłębione umiejętności obserwowania, diagnozowania, racjonalnego oceniania złożonych sytuacji edukacyjnych oraz analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań ( K_U07) U_02 potrafi generować rozwiązania złożonych problemów edukacyjnych i prognozować przebieg ich realizację oraz przewidywać skutki planowanych działań w określonych obszarach praktyki edukacyjnej (K_U09) U_03 potrafi wybrać i zastosować właściwy dla danej działalności edukacyjnej sposób postępowania, potrafi dobierać środki i metody pracy w celu efektywnego wykonania pojawiających się zadań zawodowych (K_U10) K_01 jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych i osobistych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w podejmowaniu indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w obszarze edukacji; angażuje się we współpracę (K_K02) K_02 jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą; poszukuje optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania nieprawidłowych działań edukacyjnych (K_K05) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Praktyki wcześniejsze, przedmioty kierunkowe i modułowe |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium, 75 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Marszałek | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Marszałek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W_01 ma rozszerzoną wiedzę o różnych rodzajach struktur społecznych i instytucjach życia społecznego; o normach i regułach prawnych organizujących te normy i struktury oraz zachodzących między nimi relacjach z punktu widzenia procesów edukacyjnych (K_W08) U_01 potrafi generować rozwiązania złożonych problemów edukacyjnych i prognozować przebieg ich realizację oraz przewidywać skutki planowanych działań w określonych obszarach praktyki edukacyjnej (K_U09) U_02 potrafi wybrać i zastosować właściwy dla danej działalności edukacyjnej sposób postępowania, potrafi dobierać środki i metody pracy w celu efektywnego wykonania pojawiających się zadań zawodowych (K_U10) K_01 jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych i osobistych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w podejmowaniu indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w obszarze edukacji; angażuje się we współpracę (K_K02) K_02 jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą; poszukuje optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania nieprawidłowych działań edukacyjnych (K_K05) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Praktyki wcześniejsze, przedmioty kierunkowe i modułowe. |
|
Bilans pracy studenta: | 75 godzin laboratoryjnych + 125 godzin pracy własnej= 200 godzin= 8 ECTS Wyjścia studyjne do poszczególnych placówek 50 godzin Zajęcia laboratoryjne na uczelni 15 godzin Konsultacje indywidualne 10 godzin Przygotowanie indywidualne do praktyki, zapoznanie ze specyfiką placówek 25 godzin Praca indywidualna ze źródłami, literaturą dotyczącą danej placówki 25 godzin Opracowanie portfolia dla każdej placówki 50 godzin Opracowanie prezentacji do zaprezentowania podczas zajęć podsumowujących 25 godzin |
Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium, 75 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Marszałek | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Marszałek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W_01 ma rozszerzoną wiedzę o różnych rodzajach struktur społecznych i instytucjach życia społecznego; o normach i regułach prawnych organizujących te normy i struktury oraz zachodzących między nimi relacjach z punktu widzenia procesów edukacyjnych (K_W08) U_01 potrafi generować rozwiązania złożonych problemów edukacyjnych i prognozować przebieg ich realizację oraz przewidywać skutki planowanych działań w określonych obszarach praktyki edukacyjnej (K_U09) U_02 potrafi wybrać i zastosować właściwy dla danej działalności edukacyjnej sposób postępowania, potrafi dobierać środki i metody pracy w celu efektywnego wykonania pojawiających się zadań zawodowych (K_U10) K_01 jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych i osobistych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w podejmowaniu indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w obszarze edukacji; angażuje się we współpracę (K_K02) K_02 jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą; poszukuje optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania nieprawidłowych działań edukacyjnych (K_K05) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Praktyki wcześniejsze, przedmioty kierunkowe i modułowe. |
|
Bilans pracy studenta: | 75 godzin laboratoryjnych + 125 godzin pracy własnej= 200 godzin= 8 ECTS Wyjścia studyjne do poszczególnych placówek 50 godzin Zajęcia laboratoryjne na uczelni 15 godzin Konsultacje indywidualne 10 godzin Przygotowanie indywidualne do praktyki, zapoznanie ze specyfiką placówek 25 godzin Praca indywidualna ze źródłami, literaturą dotyczącą danej placówki 25 godzin Opracowanie portfolia dla placówki 50 godzin Opracowanie prezentacji do zaprezentowania podczas zajęć podsumowujących 25 godzin |
Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium, 75 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Grzesiak-Bramańska | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Grzesiak-Bramańska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W_01 ma rozszerzoną wiedzę o różnych rodzajach struktur społecznych i instytucjach życia społecznego; o normach i regułach prawnych organizujących te normy i struktury oraz zachodzących między nimi relacjach z punktu widzenia procesów edukacyjnych (K_W08) U_01 potrafi generować rozwiązania złożonych problemów edukacyjnych i prognozować przebieg ich realizację oraz przewidywać skutki planowanych działań w określonych obszarach praktyki edukacyjnej (K_U09) U_02 potrafi wybrać i zastosować właściwy dla danej działalności edukacyjnej sposób postępowania, potrafi dobierać środki i metody pracy w celu efektywnego wykonania pojawiających się zadań zawodowych (K_U10) K_01 jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych i osobistych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w podejmowaniu indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w obszarze edukacji; angażuje się we współpracę (K_K02) K_02 jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą; poszukuje optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania nieprawidłowych działań edukacyjnych (K_K05) |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Praktyki wcześniejsze, przedmioty kierunkowe i modułowe. |
|
Bilans pracy studenta: | 8 ECTS = 75 godzin laboratoryjnych + około 125 godzin pracy własnej studenta: 50 h wyjścia studyjne do poszczególnych placówek 15 h zajęcia laboratoryjne w uczelni 10 h konsultacje indywidualne z koordynatorem przedmiotu 25 h przygotowanie indywidualne do praktyki (zapoznanie ze specyfiką placówek) 25 h praca indywidualna z literaturą przedmiotu i źródłami dot. danej placówki 50 h opracowanie portfolio dotyczącego placówek poznanych podczas wyjść studyjnych 25 h opracowanie indywidualne prezentacji do przedstawienia podczas zajęć podsumowujących praktyki |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.