Uniwersytet Kazimierza Wielkiego - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metodyka pracy z grupą socjoterapeutyczną z superwizją

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1100-P-OP24MP-SD
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Metodyka pracy z grupą socjoterapeutyczną z superwizją
Jednostka: Kolegium II
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 6.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Profil:

ogólnoakademicki

Typ przedmiotu:

moduł zajęć do wyboru

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/19" (zakończony)

Okres: 2019-02-18 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Wioletta Junik
Prowadzący grup: Szymon Borsich, Wioletta Junik
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01-student posiada wiedzę o teoretycznych i metodycznych podstawach pracy z grupami dziecięcymi i młodzieżowymi [K_W11]

W02-student zna rodzaje grup pomocowych dla dzieci i młodzieży, oraz specyfikę ich funkcjonowania i pracy z nimi[K_W11]

W03-student zna metody i techniki oddziaływań terapeutycznych stosowane w placówkach opiekuńczo-wychowawczych dla dzieci i młodzieży ze środowisk dysfunkcjonalnych [K_W11]

U01- student potrafi wykorzystać wiedzę z zakresu pedagogiki, psychologii do formułowania celów oddziaływań socjoterapeutycznych, dobierać adekwatne do nich techniki oddziaływań socjoterapeutycznych wywodzące się z metody arteterapii [K_U02]

U02 – student potrafi sporządzić diagnozę grupy socjoterapeutycznej na podstawie opisu przygotowanego przez prowadzącego zajęcia z uwzględnieniem wiedzy o procesie grupowym [K_U07]

U03 - student potrafi dobierać techniki arteterapeutyczne do rodzaju zaburzeń u wychowanków grupy socjoterapeutycznej i wyjaśnić mechanizm korekcyjny zachodzący w trakcie stosowania tych technik [K_U09]

U04-student potrafi zastosować metodę projektu do rozwiązywania problemów związanych z trudnymi zachowaniami wychowanków grup socjoterapeutycznych [K_U09]

K01-student jest świadomy odpowiedzialności wobec wychowanków i ich rodziców związanej z prowadzeniem oddziaływań socjoterapeutycznych i przygotowuje się do pracy z dziećmi i młodzieżą z grup ryzyka z najwyższą starannością [K_K06]

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Warsztat umiejętności wychowawczych i socjoterapeutycznych

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)

Okres: 2020-02-24 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Wioletta Junik
Prowadzący grup: Wioletta Junik
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01-student posiada wiedzę o teoretycznych i metodycznych podstawach pracy z grupami dziecięcymi i młodzieżowymi [K_W11]

W02-student zna rodzaje grup pomocowych dla dzieci i młodzieży, oraz specyfikę ich funkcjonowania i pracy z nimi[K_W11]

W03-student zna metody i techniki oddziaływań terapeutycznych stosowane w placówkach opiekuńczo-wychowawczych dla dzieci i młodzieży ze środowisk dysfunkcjonalnych [K_W11]

U01- student potrafi wykorzystać wiedzę z zakresu pedagogiki, psychologii do formułowania celów oddziaływań socjoterapeutycznych, dobierać adekwatne do nich techniki oddziaływań socjoterapeutycznych wywodzące się z metody arteterapii [K_U02]

U02 – student potrafi sporządzić diagnozę grupy socjoterapeutycznej na podstawie opisu przygotowanego przez prowadzącego zajęcia z uwzględnieniem wiedzy o procesie grupowym [K_U07]

U03 - student potrafi dobierać techniki arteterapeutyczne do rodzaju zaburzeń u wychowanków grupy socjoterapeutycznej i wyjaśnić mechanizm korekcyjny zachodzący w trakcie stosowania tych technik [K_U09]

U04-student potrafi zastosować metodę projektu do rozwiązywania problemów związanych z trudnymi zachowaniami wychowanków grup socjoterapeutycznych [K_U09]

K01-student jest świadomy odpowiedzialności wobec wychowanków i ich rodziców związanej z prowadzeniem oddziaływań socjoterapeutycznych i przygotowuje się do pracy z dziećmi i młodzieżą z grup ryzyka z najwyższą starannością [K_K06]

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Warsztat umiejętności wychowawczych i socjoterapeutycznych

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Karolina Nowak
Prowadzący grup: Karolina Nowak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01-student posiada wiedzę o teoretycznych i metodycznych podstawach pracy z grupami dziecięcymi i młodzieżowymi [K_W11]

W02-student zna rodzaje grup pomocowych dla dzieci i młodzieży, oraz specyfikę ich funkcjonowania i pracy z nimi[K_W11]

W03-student zna metody i techniki oddziaływań terapeutycznych stosowane w placówkach opiekuńczo-wychowawczych dla dzieci i młodzieży ze środowisk dysfunkcjonalnych [K_W11]

U01- student potrafi wykorzystać wiedzę z zakresu pedagogiki, psychologii do formułowania celów oddziaływań socjoterapeutycznych, dobierać adekwatne do nich techniki oddziaływań socjoterapeutycznych wywodzące się z metody arteterapii [K_U02]

U02 – student potrafi sporządzić diagnozę grupy socjoterapeutycznej na podstawie opisu przygotowanego przez prowadzącego zajęcia z uwzględnieniem wiedzy o procesie grupowym [K_U07]

U03 - student potrafi dobierać techniki arteterapeutyczne do rodzaju zaburzeń u wychowanków grupy socjoterapeutycznej i wyjaśnić mechanizm korekcyjny zachodzący w trakcie stosowania tych technik [K_U09]

U04-student potrafi zastosować metodę projektu do rozwiązywania problemów związanych z trudnymi zachowaniami wychowanków grup socjoterapeutycznych [K_U09]

K01-student jest świadomy odpowiedzialności wobec wychowanków i ich rodziców związanej z prowadzeniem oddziaływań socjoterapeutycznych i przygotowuje się do pracy z dziećmi i młodzieżą z grup ryzyka z najwyższą starannością [K_K06]

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Warsztat umiejętności wychowawczych i socjoterapeutycznych

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Wioletta Junik
Prowadzący grup: Wioletta Junik
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01-student posiada wiedzę o teoretycznych i metodycznych podstawach pracy z grupami dziecięcymi i młodzieżowymi [K_W11]

W02-student zna rodzaje grup pomocowych dla dzieci i młodzieży, oraz specyfikę ich funkcjonowania i pracy z nimi[K_W11]

W03-student zna metody i techniki oddziaływań terapeutycznych stosowane w placówkach opiekuńczo-wychowawczych dla dzieci i młodzieży ze środowisk dysfunkcjonalnych [K_W11]

U01- student potrafi wykorzystać wiedzę z zakresu pedagogiki, psychologii do formułowania celów oddziaływań socjoterapeutycznych, dobierać adekwatne do nich techniki oddziaływań socjoterapeutycznych wywodzące się z metody arteterapii [K_U02]

U02 – student potrafi sporządzić diagnozę grupy socjoterapeutycznej na podstawie opisu przygotowanego przez prowadzącego zajęcia z uwzględnieniem wiedzy o procesie grupowym [K_U07]

U03 - student potrafi dobierać techniki arteterapeutyczne do rodzaju zaburzeń u wychowanków grupy socjoterapeutycznej i wyjaśnić mechanizm korekcyjny zachodzący w trakcie stosowania tych technik [K_U09]

U04-student potrafi zastosować metodę projektu do rozwiązywania problemów związanych z trudnymi zachowaniami wychowanków grup socjoterapeutycznych [K_U09]

K01-student jest świadomy odpowiedzialności wobec wychowanków i ich rodziców związanej z prowadzeniem oddziaływań socjoterapeutycznych i przygotowuje się do pracy z dziećmi i młodzieżą z grup ryzyka z najwyższą starannością [K_K06]

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Warsztat umiejętności wychowawczych i socjoterapeutycznych

Bilans pracy studenta:

Zajęcia:15K kończące się zaliczeniem z oceną

6 pkt. ECTS = 150h pracy studenta, w tym 15 godzin konwersatoriów+

1 godzina konsultacji z prowadzącą+134 godzin pracy własnej studenta.

Praca własna studenta obejmuje:

- opracowanie wspólnie z osobą z pary arkusza grupowej diagnozy socjoterapeutycznej zawierają-cego opis 5 indywidualnych przypadków wychowanków z grup ryzyka wraz z konkluzją oceniającą stanowiącą podstawę do zaprojektowania konspektu zajęć (formułowanie celów, treści i dobór metod);

- skonsultowanie przypadku z prowadzącą;

- przygotowanie wspólnie z osobą z pary konspektu zajęć adresowanych do grupy opisanej w arkuszu diagnostycznym;

- przygotowanie wspólnie z osobą z pary środków dydaktycznych niezbędnych do poprowadzenia zajęć pod superwizją;

- samodzielne studiowanie literatury;

- wykonanie zadań zleconych przez prowadzącą;

Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2022/23" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Wioletta Junik
Prowadzący grup: Wioletta Junik
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Efekty kształcenia modułu zajęć:

W01-student posiada wiedzę o teoretycznych i metodycznych podstawach pracy z grupami dziecięcymi i młodzieżowymi [K_W11]

W02-student zna rodzaje grup pomocowych dla dzieci i młodzieży, oraz specyfikę ich funkcjonowania i pracy z nimi[K_W11]

W03-student zna metody i techniki oddziaływań terapeutycznych stosowane w placówkach opiekuńczo-wychowawczych dla dzieci i młodzieży ze środowisk dysfunkcjonalnych [K_W11]

U01- student potrafi wykorzystać wiedzę z zakresu pedagogiki, psychologii do formułowania celów oddziaływań socjoterapeutycznych, dobierać adekwatne do nich techniki oddziaływań socjoterapeutycznych wywodzące się z metody arteterapii [K_U02]

U02 – student potrafi sporządzić diagnozę grupy socjoterapeutycznej na podstawie opisu przygotowanego przez prowadzącego zajęcia z uwzględnieniem wiedzy o procesie grupowym [K_U07]

U03 - student potrafi dobierać techniki arteterapeutyczne do rodzaju zaburzeń u wychowanków grupy socjoterapeutycznej i wyjaśnić mechanizm korekcyjny zachodzący w trakcie stosowania tych technik [K_U09]

U04-student potrafi zastosować metodę projektu do rozwiązywania problemów związanych z trudnymi zachowaniami wychowanków grup socjoterapeutycznych [K_U09]

K01-student jest świadomy odpowiedzialności wobec wychowanków i ich rodziców związanej z prowadzeniem oddziaływań socjoterapeutycznych i przygotowuje się do pracy z dziećmi i młodzieżą z grup ryzyka z najwyższą starannością [K_K06]

Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne:

Warsztat umiejętności wychowawczych i socjoterapeutycznych

Bilans pracy studenta:

Zajęcia:15K kończące się zaliczeniem z oceną

6 pkt. ECTS = 150h pracy studenta, w tym 15 godzin konwersatoriów+

1 godzina konsultacji z prowadzącą+134 godzin pracy własnej studenta.

Praca własna studenta obejmuje:

- opracowanie wspólnie z osobą z pary arkusza grupowej diagnozy socjoterapeutycznej zawierającego opis 5 indywidualnych przypadków wychowanków z grup ryzyka wraz z konkluzją oceniającą stanowiącą podstawę do zaprojektowania konspektu zajęć (formułowanie celów, treści i dobór metod);

- skonsultowanie przypadku z prowadzącą;

- przygotowanie wspólnie z osobą z pary konspektu zajęć adresowanych do grupy opisanej w arkuszu diagnostycznym;

- przygotowanie wspólnie z osobą z pary środków dydaktycznych niezbędnych do poprowadzenia zajęć pod superwizją;

- samodzielne studiowanie literatury;

- wykonanie zadań zleconych przez prowadzącą;

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.
J.K. Chodkiewicza 30
85-064 Bydgoszcz
tel: +48 52 32 66 429 https://ukw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)