Metodyka pracy z grupą socjoterapeutyczną z superwizją
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-P-OP24MP-SD |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Metodyka pracy z grupą socjoterapeutyczną z superwizją |
Jednostka: | Kolegium II |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
6.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Profil: | ogólnoakademicki |
Typ przedmiotu: | moduł zajęć do wyboru |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Wioletta Junik | |
Prowadzący grup: | Szymon Borsich, Wioletta Junik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01-student posiada wiedzę o teoretycznych i metodycznych podstawach pracy z grupami dziecięcymi i młodzieżowymi [K_W11] W02-student zna rodzaje grup pomocowych dla dzieci i młodzieży, oraz specyfikę ich funkcjonowania i pracy z nimi[K_W11] W03-student zna metody i techniki oddziaływań terapeutycznych stosowane w placówkach opiekuńczo-wychowawczych dla dzieci i młodzieży ze środowisk dysfunkcjonalnych [K_W11] U01- student potrafi wykorzystać wiedzę z zakresu pedagogiki, psychologii do formułowania celów oddziaływań socjoterapeutycznych, dobierać adekwatne do nich techniki oddziaływań socjoterapeutycznych wywodzące się z metody arteterapii [K_U02] U02 – student potrafi sporządzić diagnozę grupy socjoterapeutycznej na podstawie opisu przygotowanego przez prowadzącego zajęcia z uwzględnieniem wiedzy o procesie grupowym [K_U07] U03 - student potrafi dobierać techniki arteterapeutyczne do rodzaju zaburzeń u wychowanków grupy socjoterapeutycznej i wyjaśnić mechanizm korekcyjny zachodzący w trakcie stosowania tych technik [K_U09] U04-student potrafi zastosować metodę projektu do rozwiązywania problemów związanych z trudnymi zachowaniami wychowanków grup socjoterapeutycznych [K_U09] K01-student jest świadomy odpowiedzialności wobec wychowanków i ich rodziców związanej z prowadzeniem oddziaływań socjoterapeutycznych i przygotowuje się do pracy z dziećmi i młodzieżą z grup ryzyka z najwyższą starannością [K_K06] |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Warsztat umiejętności wychowawczych i socjoterapeutycznych |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Wioletta Junik | |
Prowadzący grup: | Wioletta Junik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01-student posiada wiedzę o teoretycznych i metodycznych podstawach pracy z grupami dziecięcymi i młodzieżowymi [K_W11] W02-student zna rodzaje grup pomocowych dla dzieci i młodzieży, oraz specyfikę ich funkcjonowania i pracy z nimi[K_W11] W03-student zna metody i techniki oddziaływań terapeutycznych stosowane w placówkach opiekuńczo-wychowawczych dla dzieci i młodzieży ze środowisk dysfunkcjonalnych [K_W11] U01- student potrafi wykorzystać wiedzę z zakresu pedagogiki, psychologii do formułowania celów oddziaływań socjoterapeutycznych, dobierać adekwatne do nich techniki oddziaływań socjoterapeutycznych wywodzące się z metody arteterapii [K_U02] U02 – student potrafi sporządzić diagnozę grupy socjoterapeutycznej na podstawie opisu przygotowanego przez prowadzącego zajęcia z uwzględnieniem wiedzy o procesie grupowym [K_U07] U03 - student potrafi dobierać techniki arteterapeutyczne do rodzaju zaburzeń u wychowanków grupy socjoterapeutycznej i wyjaśnić mechanizm korekcyjny zachodzący w trakcie stosowania tych technik [K_U09] U04-student potrafi zastosować metodę projektu do rozwiązywania problemów związanych z trudnymi zachowaniami wychowanków grup socjoterapeutycznych [K_U09] K01-student jest świadomy odpowiedzialności wobec wychowanków i ich rodziców związanej z prowadzeniem oddziaływań socjoterapeutycznych i przygotowuje się do pracy z dziećmi i młodzieżą z grup ryzyka z najwyższą starannością [K_K06] |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Warsztat umiejętności wychowawczych i socjoterapeutycznych |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Karolina Nowak | |
Prowadzący grup: | Karolina Nowak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01-student posiada wiedzę o teoretycznych i metodycznych podstawach pracy z grupami dziecięcymi i młodzieżowymi [K_W11] W02-student zna rodzaje grup pomocowych dla dzieci i młodzieży, oraz specyfikę ich funkcjonowania i pracy z nimi[K_W11] W03-student zna metody i techniki oddziaływań terapeutycznych stosowane w placówkach opiekuńczo-wychowawczych dla dzieci i młodzieży ze środowisk dysfunkcjonalnych [K_W11] U01- student potrafi wykorzystać wiedzę z zakresu pedagogiki, psychologii do formułowania celów oddziaływań socjoterapeutycznych, dobierać adekwatne do nich techniki oddziaływań socjoterapeutycznych wywodzące się z metody arteterapii [K_U02] U02 – student potrafi sporządzić diagnozę grupy socjoterapeutycznej na podstawie opisu przygotowanego przez prowadzącego zajęcia z uwzględnieniem wiedzy o procesie grupowym [K_U07] U03 - student potrafi dobierać techniki arteterapeutyczne do rodzaju zaburzeń u wychowanków grupy socjoterapeutycznej i wyjaśnić mechanizm korekcyjny zachodzący w trakcie stosowania tych technik [K_U09] U04-student potrafi zastosować metodę projektu do rozwiązywania problemów związanych z trudnymi zachowaniami wychowanków grup socjoterapeutycznych [K_U09] K01-student jest świadomy odpowiedzialności wobec wychowanków i ich rodziców związanej z prowadzeniem oddziaływań socjoterapeutycznych i przygotowuje się do pracy z dziećmi i młodzieżą z grup ryzyka z najwyższą starannością [K_K06] |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Warsztat umiejętności wychowawczych i socjoterapeutycznych |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Wioletta Junik | |
Prowadzący grup: | Wioletta Junik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01-student posiada wiedzę o teoretycznych i metodycznych podstawach pracy z grupami dziecięcymi i młodzieżowymi [K_W11] W02-student zna rodzaje grup pomocowych dla dzieci i młodzieży, oraz specyfikę ich funkcjonowania i pracy z nimi[K_W11] W03-student zna metody i techniki oddziaływań terapeutycznych stosowane w placówkach opiekuńczo-wychowawczych dla dzieci i młodzieży ze środowisk dysfunkcjonalnych [K_W11] U01- student potrafi wykorzystać wiedzę z zakresu pedagogiki, psychologii do formułowania celów oddziaływań socjoterapeutycznych, dobierać adekwatne do nich techniki oddziaływań socjoterapeutycznych wywodzące się z metody arteterapii [K_U02] U02 – student potrafi sporządzić diagnozę grupy socjoterapeutycznej na podstawie opisu przygotowanego przez prowadzącego zajęcia z uwzględnieniem wiedzy o procesie grupowym [K_U07] U03 - student potrafi dobierać techniki arteterapeutyczne do rodzaju zaburzeń u wychowanków grupy socjoterapeutycznej i wyjaśnić mechanizm korekcyjny zachodzący w trakcie stosowania tych technik [K_U09] U04-student potrafi zastosować metodę projektu do rozwiązywania problemów związanych z trudnymi zachowaniami wychowanków grup socjoterapeutycznych [K_U09] K01-student jest świadomy odpowiedzialności wobec wychowanków i ich rodziców związanej z prowadzeniem oddziaływań socjoterapeutycznych i przygotowuje się do pracy z dziećmi i młodzieżą z grup ryzyka z najwyższą starannością [K_K06] |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Warsztat umiejętności wychowawczych i socjoterapeutycznych |
|
Bilans pracy studenta: | Zajęcia:15K kończące się zaliczeniem z oceną 6 pkt. ECTS = 150h pracy studenta, w tym 15 godzin konwersatoriów+ 1 godzina konsultacji z prowadzącą+134 godzin pracy własnej studenta. Praca własna studenta obejmuje: - opracowanie wspólnie z osobą z pary arkusza grupowej diagnozy socjoterapeutycznej zawierają-cego opis 5 indywidualnych przypadków wychowanków z grup ryzyka wraz z konkluzją oceniającą stanowiącą podstawę do zaprojektowania konspektu zajęć (formułowanie celów, treści i dobór metod); - skonsultowanie przypadku z prowadzącą; - przygotowanie wspólnie z osobą z pary konspektu zajęć adresowanych do grupy opisanej w arkuszu diagnostycznym; - przygotowanie wspólnie z osobą z pary środków dydaktycznych niezbędnych do poprowadzenia zajęć pod superwizją; - samodzielne studiowanie literatury; - wykonanie zadań zleconych przez prowadzącą; |
Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Wioletta Junik | |
Prowadzący grup: | Wioletta Junik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty kształcenia modułu zajęć: | W01-student posiada wiedzę o teoretycznych i metodycznych podstawach pracy z grupami dziecięcymi i młodzieżowymi [K_W11] W02-student zna rodzaje grup pomocowych dla dzieci i młodzieży, oraz specyfikę ich funkcjonowania i pracy z nimi[K_W11] W03-student zna metody i techniki oddziaływań terapeutycznych stosowane w placówkach opiekuńczo-wychowawczych dla dzieci i młodzieży ze środowisk dysfunkcjonalnych [K_W11] U01- student potrafi wykorzystać wiedzę z zakresu pedagogiki, psychologii do formułowania celów oddziaływań socjoterapeutycznych, dobierać adekwatne do nich techniki oddziaływań socjoterapeutycznych wywodzące się z metody arteterapii [K_U02] U02 – student potrafi sporządzić diagnozę grupy socjoterapeutycznej na podstawie opisu przygotowanego przez prowadzącego zajęcia z uwzględnieniem wiedzy o procesie grupowym [K_U07] U03 - student potrafi dobierać techniki arteterapeutyczne do rodzaju zaburzeń u wychowanków grupy socjoterapeutycznej i wyjaśnić mechanizm korekcyjny zachodzący w trakcie stosowania tych technik [K_U09] U04-student potrafi zastosować metodę projektu do rozwiązywania problemów związanych z trudnymi zachowaniami wychowanków grup socjoterapeutycznych [K_U09] K01-student jest świadomy odpowiedzialności wobec wychowanków i ich rodziców związanej z prowadzeniem oddziaływań socjoterapeutycznych i przygotowuje się do pracy z dziećmi i młodzieżą z grup ryzyka z najwyższą starannością [K_K06] |
|
Przedmioty wprowadzające i wymagania wstepne: | Warsztat umiejętności wychowawczych i socjoterapeutycznych |
|
Bilans pracy studenta: | Zajęcia:15K kończące się zaliczeniem z oceną 6 pkt. ECTS = 150h pracy studenta, w tym 15 godzin konwersatoriów+ 1 godzina konsultacji z prowadzącą+134 godzin pracy własnej studenta. Praca własna studenta obejmuje: - opracowanie wspólnie z osobą z pary arkusza grupowej diagnozy socjoterapeutycznej zawierającego opis 5 indywidualnych przypadków wychowanków z grup ryzyka wraz z konkluzją oceniającą stanowiącą podstawę do zaprojektowania konspektu zajęć (formułowanie celów, treści i dobór metod); - skonsultowanie przypadku z prowadzącą; - przygotowanie wspólnie z osobą z pary konspektu zajęć adresowanych do grupy opisanej w arkuszu diagnostycznym; - przygotowanie wspólnie z osobą z pary środków dydaktycznych niezbędnych do poprowadzenia zajęć pod superwizją; - samodzielne studiowanie literatury; - wykonanie zadań zleconych przez prowadzącą; |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kazimierza Wielkiego.